Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 7 597
  • 75
Здравейте,

В друга тема ми зададоха въпроса:
В този ред на мисли, как си избра АК?!?
И реших, че е по-добре да дискутираме въпроса в нова тема...

Ето и моя отговор на въпроса: както и брат му, строго научно - с наблюдения и матрица на решенията.
И на двамата беше предложено да прегледат съответния справочник за кандидатстване и да изберат десет училища, които им допадат. После да ги обиколят лично, да се срещнат с учители (като помолят за среща в удобно време разбира се) и ученици (обикновено в двора) и да ми кажат какво им харесва и какво не във всяко от тях. Аз или майка им ги придружавахме, за да не ги напъдят, че да не пречат Wink Не че пак не се получи същия ефект в някои училища Grinning
После да систематизират наблюденията си в списък с критерии. Например: "в училище А ми хареса Х", "В училище Б ми хареса У" и т.н. След това да вземат всички критерии Х, У... и да ги сравнят по важност и по двойки СПОРЕД ТЯХ. Например "Х е много по-важно от У - пишем му 5 точки". "У е малко по-неважно от Z - пишем на Z 2 точки". Да съберат точките за всеки критерий (примерно за Х - 7) и да разделят този сбор на сбора на всички точки (примерно 20). Така получават тежестта на всеки критерий (примерно за Х получаваме 0.35).
Следващия етап е да оценят всяко едно училище по всеки един критерий. Ако се наложи да посетят пак някое училище - няма проблем. Например "за училище А по критерий Х пишем оценка 8 (от 10)". Претеглената оценка за училище А по критерий Х е 2.8. Събираме всички претеглени оценки за дадено училище и получаваме окончателния бал на училището. Правиме класация на училищата по бал.
Сравняват класацията с вътрешното си усещане и ако нещо им се вижда невярно анализират защо и коригират каквото трябва.
После отиват на матури и изпити, виждат къде са класирани и избират което си училище искат, независимо от класацията Grinning Grinning Grinning (малкия даже не дочака да види къде е класиран на матурите...)

Ще се радвам да споделите и вашия опит в темата!
Виж целия пост
# 1
Среда и свобода.
Виж целия пост
# 2
Преместих темата с секция "Основно образование".

Все пак изборът за училище след след седми клас се прави именно тогава.
А и тук ще бъде видима за повече хора и надявам се да се получи дискусия.
Успех!

Виж целия пост
# 3
С внимателно вслушване в желанията и интересите на децата, но най-важното търсехме училище, което да им "пасва".Ще обясня.
  За голямото дете избора беше лесен. В много ранен етап се показаха талантите, което ограничи търсенията само до няколко училища. Посещение на отворените врати, коментиране на впечатления, откриване на плюсове и минуси, разговори с преподаватели, с деца, наблюдение върху завършили вече ученици, разговори с хора, които са се отказали от тези училища и защо (даже това е по-ценната информация), търсене на непознати мнения в нета. Локацията също беше фактор и трябва да призная, че много наклони везните във вземането на решение, добре, че и съвпадаше с вече открояващото се "училище мечта". После е ясно, запретнахме ръкави с подготовката и се надявахме на успешен край. За едното училище бях много против, но въпреки всичко и помогнахме с подготовката и се яви на изпит.
  За малкото ни дете, беше по-трудно, защото е от типа деца, на които всичко им се отдава. Но не можехме и не можехме да стигнем до избор на конкретно училище, поради простата причина, че не виждахме в какво да го насочим. Езиковите гимназии не бяха опция, защото смятаме, че език се учи и с курсове , а единият вече е и отметнат. Математиката, макар, че и се отдаваше и и беше любима, не беше желан избор от самото дете за "само" математика. И как да бъде, като искаше и да решава и да прескача предизвикателствата, но и да свири на пиано (само се научи вкъщи), отделно обаче умението и да рисува я закотвяше часове в някоя рисунка. Водещото при вземане на решения в нашето семейство е естествената радост, която човек излъчва когато си намери мястото. Последва същия процес като при голямото дете. Везните не просто наклониха, ами здраво се застопориха в полза на АК. Оттам нататък нямаше вариант Б, което  на мен ми костваше много притеснения и страхове дали ще е успешно кандидатстването. Не съм си и помисляла да "манипулирам" в полза на друго училище, въпреки, че говорих много много много за необходимостта от план Б. Категорично ми се отказваше!
  За голямото дете вече ясно виждам и съм убедена, че е правилен избор. Предстои да видим за малкото! Към момента сме много доволни.
Виж целия пост
# 4
Винаги сам си е избирал училището, в което да учи. След седми клас си беше набелязал две училища и няколко специалности. Въпреки че не беше по първо желание, отиде в едно от предпочитаните училища.  
Виж целия пост
# 5
 Joy Joy Joy

След 7-ми клас съвсем малко деца имат възможността да избират училището си, още по-малко специалността. В повечето случаи училището избира кои да учат в него. Laughing
Та, с една дума, първо направете така, че децата ви да могат да изкарат максимално близо до 500т на НВО, пък после преминете към точка 1,2,3 и т.н. Mr. Green


Виж целия пост
# 6
Joy Joy Joy

След 7-ми клас съвсем малко деца имат възможността да избират училището си, още по-малко специалността. В повечето случаи училището избира кои да учат в него. Laughing




Това е вярно, но има случаи в които детето изкарва висок бал и после се чуди. В ниските балове пък възможностите са доста повече, т.е. пак има елемент на чудене.
Виж целия пост
# 7
На моя балът му беше висок, но не стигна, за да бъде приет първо желание на първо класиране. Да чакаме второ, беше безумно, предвид факта, че всички, приети там, бяха записани и нито едно не се отказа, че да е барем приет като резерва.
Виж целия пост
# 8
След 7-ми клас съвсем малко деца имат възможността да избират училището си, още по-малко специалността. В повечето случаи училището избира кои да учат в него. Laughing
Та, с една дума, първо направете така, че децата ви да могат да изкарат максимално близо до 500т на НВО, пък после преминете към точка 1,2,3 и т.н. Mr. Green

Съгласна съм по принцип с духа на казаното, но на практика не е съвсем вярно, че само училището "избира". По-скоро имаме засичане на избора на децата с "избора" на училището. Ако ти беше абсолютно права нямаше да има нужда деца и родители да си блъскат главите как да подредят желанията си, а щяха просто да чакат какво ще им се падне.
Виж целия пост
# 9
Изборът съобразих с възможностите, уменията и влеченията на детето. Лекичко го побутвахме в тази област още от 4-5 клас. Става въпрос за училище по изкуствата.
Дребното ще е по схемата яка подготовка за НВО-та и имаме още три години да обмисляме и да го следя какво му се отдава. При него е трудно, защото е по-потаен относно емоции, влечения и пр. Отделно се скатава, когато му се отдаде възможност.
Виж целия пост
# 10
Не сме избирали ние, детето избра. Критериите са както локация, така и някаква що-годе по-прилична среда.
Виж целия пост
# 11
Pushpin Според интересите (държеше да е с хуманитарен профил – езици);
Pushpin локация (важно ми е в кой квартал и част на София е училището – някои квартали не са за хора);
Pushpin с какво реноме се ползва училището – разузнах за всяко училище, на което сме се спрели, мнения от родители и деца (защото може коренно да се различават);
Pushpin учителски състав – на сайта на всяко училище;
Pushpin какви извънкласни занимания се предлагат;
Pushpin материалната база в какво състояние е;
Pushpin как, с какво и за колко време ще стига до училището детето.
Виж целия пост
# 12
Моето желание беше ЕГ,той си учеше от пети клас в МГ и пожела да си остане там...Изкара бал,с който беше в първите пет за града ни,а и му стигаше и за почти всяко училище в София,но каза искам си в МГ-та писахме само едно желание ,на което си беше приет и се записа....
Виж целия пост
# 13
      Хубаво е когато децата имат ясно изразени желания и интереси, но за съжаление, не с всяко е така.

Усещам, че аз ще избирам, а не детето. Вътрешно не ми е приятно, защото бих искала да е негов изборът, но засега или има невъзможни и странни желания или му е все едно. Това- като го попитам къде мисли да учи след седми клас.

Ядосвам се, че няма мнение, но може пък и да се избистри, надявам се поне до началото на седми клас.
Виж целия пост
# 14
Според възможностите, желанията на детето добра среда. Още в 5- ти клас рязко пролича, че му се отдават повече чуждите езици. Харесва си неговото училище и се класира да остане. Доволни сме.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

0 резултати за

Страница 1 от 1