Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 78 620
  • 648
# 585
Аз нали в момента съм в НБУ и се оказа, че колегите ми са от почти всички училища, които ме интересуват, та ги разпитвам.
Виж целия пост
# 586
Във Варна май няма училище, което да предлага езикът като учебен предмет. Ще е полезно ако някой има такАва информация, за който и да е град да я сподели. Аз лично не съм чувала за училище извън София с учебен предмет източен език или първи чужд език източен език. Изключвам руския.
Виж целия пост
# 587
Ако се учи сериозно като втори език, пак може да се получи резултат или поне основа за надграждане
Виж целия пост
# 588
Г-жо Шишкова, благодаря за информативното Ви включване. От миналата година се интересувам от възможността за изучаване на източни езици в София. Бихте ли споделила каква е цялостната концепция за специализиране на училището. Доколкото знам вече има и паралелки с японски език. Ще се разширява ли профила и с други източни езици като например корейски? Работи ли се с посолства, културни институти? Правилно ли си представям, че желанието е училището да се утвърди като водещо в източните езици или приоритет е предимно китайски език? Разкажете още малко.

Здравейте!
Категоричното ни намерение е да се утвърдим като специализирано училище за източни езици. Колегите от японската ни паралелка работят по изключителен начин, те също спечелиха огромен проект, с който създадоха уникална класна стая: https://www.facebook.com/pg/yaponski138sou/posts/
В тази тема може да разгледате кабинета и всичките им постижения - на традиционното годишно състезание по японски език от години насам нашето училище има първи места и награди на публиката, с които децата заминават за Япония.

Самото ни училище от тази година се нарича СУЗИЕ - Средно училище за западни и източни езици, което стана благодарение на целенасочените усилия на целия екип и денонощната работа на ръководството и на учителите по тези езици. Тъй като в плановете на МОН е да доведе обучението навсякъде до едносменно, то ние просто физически не можем да разкрием паралелка с корейски език. За последните десет години училището постоянно укрепва и като резултати и постижения, и като репутация пред родителите. Вследствие на това ние учителите дори нямаме своя учителска стая, тъй като предпочитаме да има място, където децата да могат да получават качествено образование и да не ги лишаваме от кабинети.

Що се касае до китайския език, ние сме спечелили своя Класна стая Конфуций - това е проект, финансиран от Ханбан (организация с ранг Министерство в КНР), като получаваме годишно до 10000 долара за дейности. Именно с първото дарение е направен кабинетът, за който говорех по-нагоре. По отношение на дейностите, ние сме неотделима част от трите останали институции, които се занимават с китайски език и култура - Китайското посолство, Институт Конфуций-София и ВТУ и новия Китайски културен институт, който ще заработи с пълна сила от септември. Имаме постоянни посещения от дипломати и лектори, каним най-големите светила в различни направления, като се стремим да разширяваме образованието на децата от тясноспециализирано (например само китаистика) към широкоспециализирано (познания за целия Тихоокеански регион). Само като пример - развивам в 12ти клас профил екскурзоводство, за да може учениците ни да излязат не само с език, но и с професия. Организирахме лекция на г-н Миндов - председателят на Асоциация на екскурзоводите на България. Именно с него подписахме споразумение нашият курс да бъде признаван като съдържание, а децата само да заплащат изпита за екскурзоводи. Дори само това в момента им спестява по над 1500 лв за тази квалификация.

Училището вече се е утвърдило като водещо, така или иначе, а конкуренцията с 18 СОУ е по-скоро допълващ процес, доколкото при отпадане на ученик от дадена паралелка, все пак има училище, в което да продължи със същия профил. Самата аз бях учител по китайски език седем години в 18 СОУ и именно в този период с учениците ми стигнахме да световните места по китайски език, когато и стартира състезанието Китайски езиков мост. В 138мо СУЗИЕ обаче има нарочна политика за подкрепа на изтоните паралелки, затова и успяваме да вървим с тези темпове напред. Все пак е твърде важно какъв е ръководителят зад теб!
Виж целия пост
# 589
Г- жо Шишкова, имате ли информация къде във Варна се изучават източни езици- корейски, китайски, японски?В сайтовете на училищата не намирам информация.

Здравейте!
Мога да предложа идея само за китайския език - обадете се директно в Институт Конфуций-ВТУ, които развиват преподаването на китайски език в Северна България, те би следвало да имат най-актуални данни: http://confuciusinstitute-velikoturnovo.bg/site/index.php/bg/
Виж целия пост
# 590
Ако се учи сериозно като втори език, пак може да се получи резултат или поне основа за надграждане
Като втори език в училище? Или като език с частни уроци?
Мислех, че се пита за първото, а това е учебен предмет и не ми е известно да има извън София.
Не съм се интересувала специално. Дано бъркам.
Виж целия пост
# 591
Здравейте,

По план график децата трябва да получат служебна бележка с оценките от изпитите от 13,06 до 19,07 ?!?!
Въпросът ми е тази бележка къде трябва да се представи?

Родители "ветерани" ми казаха, че се представя на място в училището гнездо, при подаване на документите за участие в 1 класиране.
Ако обаче искам да кандидатстваме по електронен път, пак ли трябва да ходя до училището-гнездо само заради тази бележка?

Благодаря!
Виж целия пост
# 592
Здравейте,

По план график децата трябва да получат служебна бележка с оценките от изпитите от 13,06 до 19,07 ?!?!
Въпросът ми е тази бележка къде трябва да се представи?

Родители "ветерани" ми казаха, че се представя на място в училището гнездо, при подаване на документите за участие в 1 класиране.
Ако обаче искам да кандидатстваме по електронен път, пак ли трябва да ходя до училището-гнездо само заради тази бележка?

Благодаря!
Не, при подаване на заявление по електронен път не е необходимо да се ходи до гнездо. Единственият документ, който лично трябва да прикачите в системата е медицинско, ако в заявлението сте включили професионална паралелка.
Виж целия пост
# 593
Не, при подаване на заявление по електронен път не е необходимо да се ходи до гнездо. Единственият документ, който лично трябва да прикачите в системата е медицинско, ако в заявлението сте включили професионална паралелка.
[/quote]

Благодаря за полезната информация! Flowers Sunflower
Виж целия пост
# 594
  Относно източните езици за Варна - в МГ имат имат нещо като факултативен китайски, по желание е, по някаква спогодба всяка година идва нов китайски преподавател, вероятно е някакъв стаж, за децата е любопитно, неприятното е , че всеки нов преподава еднакъв материал с предния и се губи интерес.
Малката ми щерка се вълнува от японски, научила е някакви изрази от аниметата , даже пише йероглифи,  в града ни обаче не съм чула къде би могла да упражнява.
Виж целия пост
# 595
Здравейте,
родом съм от Пловдив, понастоящем живеем в Русе.
От началото на тази година излезе възможност да се прехвърля в офиса в Пловдив, но поради наличието на седмокласничка (също раждана в Пловдив ) оставих избора и решението за след матурите.
Разучих, че с когато подадем електронно документи ще имам опция да подадем и за други населени места, освен текущото, в което сме завършили. Вярно ли е и как става начина, с ново заявление за всяко населено място? Или в едно заявление се изброяват училищата и респективно се подреждат? Това би ли указало влияние в класирането, и ако се подадат заявления за две населени места кое и къде ще е приоритетното -  по завършване, по месторождение, или ще са отделни класирания?
Интересувам се, тъй като тя има изключително добри резултати и от двете матури, стигащи и за МГ Русе и МГ Пловдив и ни е много важно как да подадем заявленията, да подредим паралелките, ако има някаква приоритетност по населено място, по заявление или друго. Ако са две отделни класирания, невлияещи се едно от друго, би било най-добре в нашия случай. Моля за всякаква информация, която може да ни е от полза при кандидатстване в повече от едно населено място.
 
Виж целия пост
# 596
Електронното подаване
За всяка област се подава отделно заявление и ученикът участва в отделно класиране.
В тази тема ще намерите повече информация.
Виж целия пост
# 597
Електронното подаване
За всяка област се подава отделно заявление и ученикът участва в отделно класиране.
В тази тема ще намерите повече информация.

Много благодаря! Букмаркнах и отивам да чета темата. PDF-а е изключително полезен, за хора като мен, които ще правят сефтето с електронното подаване.
Виж целия пост
# 598
Как избрахте училище след 7-ми клас? - Отчитайки реалните способности и умения на детето ни. Отчитайки неговите искрени желания къде да продължи образованието си. Допълнително - по интуиция, с усет и изследване на наличните възможности.
Виж целия пост
# 599
gabelas17, в кое училище учи твоята дъщеря, защото нашият случай е идентичен, а утре ще подавам документите за кандидатсване?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия