Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 78 612
  • 648
# 480
       Важно е на детето какво най-много му се учи. Ако са няколко равностойни неща, бих наблегнала на езиците. А среда и т.н. е най-трудно да се определи.

Дори в начален и прогимназиален етап- в две училища е било детето и двете прехвалени, и двете с високи постижения на децата след седми клас. Ами и в двата случая имаше непредвидими изненади, както и разнопосочни мнения от деца и родители.

Виж целия пост
# 481
В гимназиален е същото. Какъв късмет ще имаш е основно. Кой учител ще се "падне", децата какви ще са, а то всяка година е различно. Децата с висок резултат днес са с висок-утре не са, това също е променлива величина. Може да е изкарал и на късмет и оценката, за да се класира някъде. Среда можеш да избираш само в личното ти обкръжение. В градини и училища си в масата, където децата са всякакви, няма по- и най-.

ПП. Понеже четох темата за 1 АЕГ, та ето една чудесна сентенция от там:
"Недоумението ми идва от факта, че балът в Английската бе висок, а някои от постигналите го се оказаха недоразумения и като дисциплина, и като умствен багаж."
И това може да се напише за всяка една гимназия с висок бал в момента, но можем да добавим и неудачните учители тук и там също. И картинката за средата става чудна.
Средата е всякаква, и е тук и там.
Виж целия пост
# 482
За Нпмг явихте ли се на олимпиади вече?
И да не са, не е проблем.Националното им състезание тепърва предстои.
Виж целия пост
# 483
Поговорете със семейства с деца в съответните училища и слушайте. "Доволни сме"/ "прекрасно училище" или обратното не е информация. Става такава когато споделят защо. Много често заклеймяването от един човек се възприема като реклама от друг. Най-явния пример е "Ужасно товарят децата! Пишат домашни по 2-3 часа на ден." или "Нищо не учат! Прибира се, пише нещо 30 минути и готово! Какво учене е това!".

ПП Изненадващо е това "Недоумението ми идва от факта, че балът в Английската бе висок, а някои от постигналите го се оказаха недоразумения и като дисциплина, и като умствен багаж." Дори само една част от тема като тази да е прочел човек /или с няколко  да кажем "съпричастни" родителки да е говорил /, впечатлението за скъпоценния бал и ефектите му е създадено. Но някак се пропускат последиците. Да, има места където се влиза трудно. Да, децата са умни и положили много труд щом са успели да се запишат. Това не значи, че са искали да бъдат там, че им харесва и че учат с желание. Нито че ако реагират като нормални младежи, това ги прави забравили багажа с ума си някъде...
Виж целия пост
# 484
Децата първо учат там, закъдето им стигнат точките. Най-малкото средата в тези училища е доста по-нормална, има поставени някакви изисквания, пък който иска да учи.
Виж целия пост
# 485
Поговорете със семейства с деца в съответните училища и слушайте. "Доволни сме"/ "прекрасно училище" или обратното не е информация. Става такава когато споделят защо. Много често заклеймяването от един човек се възприема като реклама от друг. Най-явния пример е "Ужасно товарят децата! Пишат домашни по 2-3 часа на ден." или "Нищо не учат! Прибира се, пише нещо 30 минути и готово! Какво учене е това!".

ПП Изненадващо е това "Недоумението ми идва от факта, че балът в Английската бе висок, а някои от постигналите го се оказаха недоразумения и като дисциплина, и като умствен багаж." Дори само една част от тема като тази да е прочел човек /или с няколко  да кажем "съпричастни" родителки да е говорил /, впечатлението за скъпоценния бал и ефектите му е създадено. Но някак се пропускат последиците. Да, има места където се влиза трудно. Да, децата са умни и положили много труд щом са успели да се запишат. Това не значи, че са искали да бъдат там, че им харесва и че учат с желание. Нито че ако реагират като нормални младежи, това ги прави забравили багажа с ума си някъде...

Това не е съвсем вярно.
Някои са положили труд, други не чак толкова. Някои са имали късмет, други не са имали. Някои са преписали, други не са преписали. Моментен резултат на някакъв изпит не значи нищо. Точно, защото битката в 7 клас е тези два изпита да са "блестящи", се изпуска основното. Всяко може да бъде "напънато от родителя и да изкара резултати в 7 клас.
Има от всички варианти. В тези училища има от всички. И средата не е никак по-различна от останалите училища. Това го пиша във връзка реплики-търсим среда-при избор на училище.
Никак не е учудващ цитата, и го пиша като родител на дете от "топ" гимназия.
Виж целия пост
# 486
Нещо полезно по темата:
http://mamaninja.bg/деца/образование/item/2313-koga-shte-tragnem … r-v-obrazovanieto
Виж целия пост
# 487
Благодаря за насоките. Чела съм и съм питала в теми за различни училища. Факт е, че нямам познати/приятели с деца в гимназия, на повечето децата са по-малки от моите...

Затова реших да питам кои конкретни училища бихте похвалили от вашия личен опит, мисля, че във форум Образование повечето родители са заинтересовани от качественото обучение и критериите ни за добро училище са близки. Simple Smile
Виж целия пост
# 488
Обикновено човек познава училището, в което се намира в пряк досег. И няма как да изкаже някакво обективно мнение, още по-малко в сравнение с други училища да достигне до такива изводи.
А и никога не следва да забравяме, че човек е емоционално обвързан с решенията си. Щом е избрал училището Х, значи това е най-доброто училище. Психологическият феномен е подробно изследван, за да се спирам и аз на него.
Ако е пък крайно недоволен и има грам мозък в главата си, ще го смени още първата година.
Виж целия пост
# 489
И още нещо. Училище А може да е пасва на дете Х, но не и на дете У. Откъдето ще имате две коренно различни мнения за училището, като нито едно от тях няма да е определящо, доколко училището е подходящо или не именно за вас...
Виж целия пост
# 490
И още нещо. Училище А може да е пасва на дете Х, но не и на дете У. Откъдето ще имате две коренно различни мнения за училището, като нито едно от тях няма да е определящо, доколко училището е подходящо или не именно за вас...

Абсолютно съгласна. Хората сме различни и с различни критерии. Според мен в гимназията на моето дете беше  твърде свободно и не се учеше достатъчно, не че детето ми не беше много доволно от избора си. Детето на изключително близки наши приятели учеше в същото училище и според тях се скапваше от учене. Често съм се чудили за едно и също учебно заведение ли говорим и как може да сме толкова различни нищо че сме близки приятели от много години.
Виж целия пост
# 491
Идеално училище няма, а зная, че 99 процента от родителите искаме идеалното училище, ама много идеалното. Всеки от нас може да каже и хубави, и кофти неща за училището на детето си, защото винаги има нещо, което не е наред - я кофти учител, я нещо в организацията. Важното е положителните неща да компенсират негативите.
Виж целия пост
# 492
smetanapalata, не знам какво недоразумение се получава, но да, изненандващо, че цитирания е в неудомение от нещо очаквано. Тезите в цитата не съм ги коментирала, Коментирах, че човек дето знае, че само с доста изстискване се влиза в паралелките с най-висок бал после коментира липсата на ентусиазъм.

Аз говорих с майки и деца от паралелките с най-висока летва. Това което споделиха, се повтаря години наред. Няма година с под 3-4 деца там заради нечии сметки и желания, а не заради своя исбор. Колкото по-умни са, толкова по-лесно им е да разберат колко е сбъркана ситуацията. И има очакван бунт. Това усложнява нещата за целия клас. Очаквано. Не изненафващо до недоумение.

Иначе има значение като разузнавате и от какво ниво прогимназия идва детето. И не самото школо, а конкретния клас.  Има супер разочаровани и много ентусиазирани от обрзованието в една паралелка и според моя опит най-често заради сравнението с предходната степен.

Идеално училище няма....
Да допълня - търси се най-доброто налично, или най-малко вредящото /зависи от ситуацията/. Винаги може обаче да се намери недобър учител, или много способен в изкарването му от релси клас. И обратно, супер клас, великолепни учители в не най-най-мястото според проучванията. Все пак в паралелките със супер висок бал рисковете описани горе са по-вероятни.
Виж целия пост
# 493
Мен много ме е яд, че от първия по успех клас от 1 до 4 се набутахме в почти последния от 5 до 7. Ама хайде, мина. Отуук - само нагоре.
Виж целия пост
# 494
Ще е хубаво да запазят електронната система за кандидатстване. Само си подреждаш желанията, като им слагаш отметка. Даже кодовете се попълват автоматично.
НаредбИтЕ и графика стоят от доста време на страницата на МОН. Инструктажът е част от едната наредба. Статистиката по бал я има също в нета за няколко години назад. Файлът с план-приема е качен на сайта на РУО. Статистиката на успеваемостта също не е проблем да се намери.
Издателствата правят едни лесни пари, но пък като има кой да купува....

Здравейте,
да се включа и аз в горещата тема...

има ли някъде качен актуален Списък на паралелкитe с кодове за учебната 2018/2019 г. за приемане в VIII клас - София-град , защото този, който имам е от миналата година.

Доколкото разбирам има промяна (отпадат или се добавят нови паралелки в някои училища). Интересуват ме най-вече кодовете,  защото във файла в сайта на РУО ги няма.

Благодаря предварително!


Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия