Това, което не одобрявам в българското училище...

  • 37 747
  • 426
# 405
  
  Гъвкави подходи се търсят. Сега наблюдавам какво се случва с програмата за иновативни училища. Поле за изява на училищата е осигурена. Да видим как точно ще я експлоатират.

За да бъде експлоатирана програмата е необходимо да се намерят подходящи кадри.
Какъв процент от учителите имат опит с мултимедийни средства например?

 по-скоро не се сещам за възможност, някой да има проблем с подобен вид средства. Като красноречив пример ще дам, училище в малък град, тип село, в което преобладават местни кадри и е сравнително модерно оборудвано, по разни ЕС и незнам си какви програми, защото учениците са голям процент роми. Всички учители използват и споделят удобството на модерните възможности. Иначе в училищата на сина ми, се ползват масово.
  
  Изобщо не мисля, че заплащането, което не е толкова малко е определящо при избора на тази професия. Да не говоря, че добър учител по математика, езици, биология и химия не може да си вдигне главата от допълнителни уроци и заплащането се увеличава в пъти. за да избереш учителската професия, трябва да си наясно с отговоността и отдадеността, която не може да бъде заплатена изобщо и с факта, че няма да имаш кой знае какво развитие в дадена специалност,защото приоритетите са други. Едни от най-добрите учители и мои и на сина ми са по призвание.  Пак ще дам пример и в частното училище в града, където би следвало по тази логика да има високо ниво , реалността е съвсем различна.
Виж целия пост
# 406
Скрит текст:
 
  Гъвкави подходи се търсят. Сега наблюдавам какво се случва с програмата за иновативни училища. Поле за изява на училищата е осигурена. Да видим как точно ще я експлоатират.

За да бъде експлоатирана програмата е необходимо да се намерят подходящи кадри.
Какъв процент от учителите имат опит с мултимедийни средства например?

 по-скоро не се сещам за възможност, някой да има проблем с подобен вид средства. Като красноречив пример ще дам, училище в малък град, тип село, в което преобладават местни кадри и е сравнително модерно оборудвано, по разни ЕС и незнам си какви програми, защото учениците са голям процент роми. Всички учители използват и споделят удобството на модерните възможности. Иначе в училищата на сина ми, се ползват масово.
 
Всеки, внедрявал някога информационни системи е наясно, че ориентировъчно, цената на хардуера е около 5%, на софтуера (вкл. приложните програми) - 15%, на информацията (примерно мултимедийни уроци) - 30%, а на обучението на кадрите - 50% от цялостната стойност САМО НА ВНЕДРЯВАНЕТО! А оперативните разходи годишно са ориентировъчно 30-50% от стойността на внедряването годишно, като 80% от тях са за заплати.
Така че наличието на закупени компютри с операционна система и качен офис е минимална част от необходимата инвестиция.
Колкото до масовото ползване от учителите - искаш да кажеш, че компютрите се ползват за нещо повече от пауър поинт презентации? И то от двама-трима учителя ... И то в съответното "елитно" за региона училище.
 
 Изобщо не мисля, че заплащането, което не е толкова малко е определящо при избора на тази професия. Да не говоря, че добър учител по математика, езици, биология и химия не може да си вдигне главата от допълнителни уроци и заплащането се увеличава в пъти. за да избереш учителската професия, трябва да си наясно с отговоността и отдадеността, която не може да бъде заплатена изобщо и с факта, че няма да имаш кой знае какво развитие в дадена специалност,защото приоритетите са други.

Допълнителните уроци отнемат допълнително време на учителите. Време, което не се ползва за почивка или за подготовка на заниманията в училище. Със съответния ефект - учениците са принудени да наваксват с ПЛАТЕНИ частни уроци, като губят допълнително от времето си.
Иначе казано "Гозба с камъчета" Simple Smile Кого лъжете (освен себе си), че не плащате за образование? Не е ли по-добре да платите на същите учители да си свършат работата още в час?
Виж целия пост
# 407
Тъй де, ама то да има умения с мултимедия не е достатъчно. Нали пак трябва съдържание да има, а не само светещи картинки. Който учител си го може, той и на черна дъска с тебешир ще направи хубав урок. Мен ужасно ме дразни залитането към шаренията - презентация за малките ученици, ужким обучителна, а нацвъкани едни картинки, направо да те заболят очите от шарения. Децата се разсейват от картинките или историята, и не обръщат внимание на главното.
Виж целия пост
# 408
Колкото до масовото ползване от учителите - искаш да кажеш, че компютрите се ползват за нещо повече от пауър поинт презентации?
Не зная за Амбър, но аз искам да кажа точно това. По предметите, по които има електронен учебник, класът на дъщеря ми не носи учебници и учебни тетрадки, а работят с мултимедийната дъска всеки час. В 6 клас е госпожицата.
Виж целия пост
# 409
В училището на сина ми ползват и лаптопи в час. Някои контролни ги правят на тях. Учителите качват и материали в сайта на училището - пробни тестове, домашни работи имат също от там. Всеки ученик си има потребителско име и парола, влиза си и си работи каквото там му е заданието.
Обикновено училище в средно голям български град. От тази година се води и иновативно.
Виж целия пост
# 410
Ами значи пак стигаме до учителя. Моят петокласник редовно прави опити в часовете по ЧП, а учителката сподели на родителската среща колко интересно им е било и как ентусиазирано работели всички деца. Защо в едно училище могат да се правят всички лабораторни упражнения, а в други - не?
Въпросът е как може всички учители да са на ниво и да не е въпрос на късмет.
Как е решено това в толкова прехвалената чужбина? Не мога да повярвам, че видиш ли, всички учители там са кадърни, мотивирани и прочие, а пък нашите не ставали.
Въпросът не е в учителите или в децата, а в системата. На "запад" (все едно няма Япония или Сингапур) имат обмислена, еволюционно развивана (по отношение на технологиите), с проверени от времето традиции (по отношение на възпитанието и развитието на базови качества) система. В която щедро се инвестира.
На нашата територия, се опитваме къде с революции, къде с "петилетката за три години" и по възможност на аванта, за сметка на морала на трудещите се...Оттам и хаотичните и нетрайни успехи само на отделни училища (по-скоро на отделни елементи в тях) и то най-вече в областта на математиката, езиците или други подобни предмети, където материала не допуска съществуването на различни гледни точки и не изисква работа в екип.
Виж целия пост
# 411
Привет, имате ли представа колко часа годишно е заложена в програмата от МОН за часовете по физическо възпитание? Търсих по програмите, но за тази година не видях определено число, а със сигурност има такова. Интересувам се за 3 клас и правя съпоставка с МОН и училището. При нас часовете са по 4 часа в седмицата.
Виж целия пост
# 412
Търсих по програмите, но за тази година не видях определено число, а със сигурност има такова. Интересувам се за 3 клас и правя съпоставка с МОН и училището. При нас часовете са по 4 часа в седмицата.
  Броя часове, може да се види в Наредба 4
http://www.kim-kozloduy.com/docs/new/ucheben_plan.pdf
 
За трети клас са дадани 80 часа в задължителната програма, но има и часове по ЗИП, коита училището избира

Виж целия пост
# 413
Привет, имате ли представа колко часа годишно е заложена в програмата от МОН за часовете по физическо възпитание? Търсих по програмите, но за тази година не видях определено число, а със сигурност има такова. Интересувам се за 3 клас и правя съпоставка с МОН и училището. При нас часовете са по 4 часа в седмицата.
2,5 часа седмично, което обикновено означава 3 часа единия срок и два - другия. При три часа седмично, като се добави допълнителният час, т. нар. модул, стават четири.
Виж целия пост
# 414
Сякаш 4 часа седмично физическо възпитание (и то като на война) ми се вижда много. При нас освен, че са по 4 часа в седмицата, ами и в салона са няколко класа и то от по-горните класове.
Виж целия пост
# 415
Ако е нормален спорт, 4 часа седмично не са никак много. Напротив, децата трябва да спортуват всеки ден. Но това зависи много от начина на провеждане на часовете.
Виж целия пост
# 416
Малко са ми съмишлениците Simple Smile
за мен са много, всеки ден с определено облекло и т.н., а в часовете на дъщеря ми по физическо е като на война, всеки ден има нещо  - я око с бушон, я нос...крака и т.н. Тя си е спортна натура попринцип и не я бърка колко часа има ФВС, но това обличане с клинчета и анцузи нон стоп заради часа ме влудява, а тя не иска там да се преоблича, ясно защо и аз да съм и аз няма да се преобличам пред 30 човека в класната стая или в съблекалнята с още повече.
Виж целия пост
# 417
  Това с преобличането и носене на екипи и подходящи обувки си е проблем. Особено в началните класове, когато раниците им са безумно тежки , а пък ако са и разсеяни като моя син има опасност всеки ден да се търси някоя дреха,забравена незнайно къде. Аз да си призная до 7 клас го оставях да ходи с анцунг на училище - черен, като панталон, още повече че след часовете трябваше да тича отново на тренировки и това обличане,събличане,прибиране и носене ни идваше вповече.
Виж целия пост
# 418
Проблем си е, то и ние сме така, анцузи и клинове - имам  4 за всеки ден в който имат ФВС. Без да носим екип пак се губят дрехи. Нашето училище е огромно и е пълна анархия, часовете по ФВС война на народите. Много ми идват 4 пъти в седмицата за нервите Simple Smile
Виж целия пост
# 419
Ако имаше адекватна материална база- шкафчета за екипа, добри съблекални с душове, 4 пъти седмично физическо би било ОК. Но в сегашния му вид, когато господинът им метне топка и който иска да рита, който не иска, да си цъка на телефона, е пълна порнография.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия