Това, което не одобрявам в българското училище...

  • 37 749
  • 426
# 420
Откакто децата ми станаха първи клас намразих физическото заради тъпия модул, липсата на условия за преобличане, мъкненето на екипи и накрая в студения скапан салон.  Никакво свястно физическо не правят, само голямото мъкнене на екип.
Виж целия пост
# 421
Моето дете се поти като тича и скача и трябва не само да се преоблече ,но поне да се обтрие с кърпичка.
След тренировка всичко му е мокро и за смяна:чорапки, тениска и дори бельото.Всичко това за смяна +маратонки и анцунг са поне няколко килограма въру килограмите на убийствено тежката раница са наистина много като за дете и то ежедневно.
Не си го представям да идеш по анцунг и да се изпотиш а после да стоиш потен и така всеки ден...Освен че е неудобно е и унизително нормално човешко същество да бъде принудено да живее така с години докато приеме за нормално вечно да е в анцунг и потно.На това ли ще го научим това дете ? И моля не ми изтъквайте ''огромната '' полза от 20 минутно физичесно дневно.Това е само отбиване на номер за спорт.
За преобличането проблема не е пред колко деца стига да са разделени по пол ,но в класната стая на чина просто не е удобно.Отделно от един час 40 мин като се отделят по 10 за момичета (обличане+събличане) и 10 за момчета (пак така) оставт едва 20 мин .За кое по-напред?
Липсата на база не я коментирам .Неотопляемите по традиция салони също.Физическото на вън също много често е доста спорно до колко е полезно.Например в нашето училище отоплението е на нафта.Та представете си децата правят обиколки ''на чист въздух'' точно около блока с комина .И хич не си мислете че не се усеща.
Обиколих няколко столични там на двора също прахоляк с години събиран ,а до оградата градския автомобилен трафик.Не ми се видя по-розово ама никак.
Решението :за нас се оказа платено и извън училище.Заниманията са 3-4 пъти седмично по един астрономичен час ,но с опция  да се остава за още .Това ''физическо'' , което предлага училището за съжаление се оказва пълна загуба на време .


Виж целия пост
# 422
Дори и да имаше душове по училищата, нямаше да се ползват. Десет минути е междучасието. За това време е невъзможно да се съблечеш, вземеш душ, облечеш и да се замъкнеш заедно с раницата от физкултурния салон до основната сграда. Да се качиш до трети-четвърти етаж, щото по долните етажи са малките. Те пък съвсем не биха се справили с цялата тая хамалогия. Отделно, ако ще се ползват душове, това означава още една чанта багаж.
Всичко това си е в сферата на мечтите.
Синът ми тренира спортна гимнастика, вече пет години. И там няма душове. Къпането е вкъщи, нищо че от залата излизат потни и прашни.
Виж целия пост
# 423
    Мисля, че по-ефективно е часовете по физическо да са в отделни блокове от часове през седмицата, като децата да са разпределени в секции по избрани спортове. Както и децата, които спортуват активно по клубове да са имат възможност да са освободени от тези блокове, не за друго, а защото времето на децата, които тренират и се състезават по клубовете и без това е доста ограничено. Иначе моят син, въпреки че тренираше по 4-5 часа дневно в клуба, не искаше и да чуе да го освобождавам от последен час физическо, за да свърши по-навреме тренировката си. Но е хубаво да има такъв избор.
Виж целия пост
# 424
Това е много разумна идея.
Виж целия пост
# 425
Има някои предимства в отделните блокове по физическо, но ако ги има спортистите трябва да бъдат освободени от тях. Не съм съгласна синът ми да губи тренировка за да отиде на физическо в училище. Дори и по една тренировка да изпуска на седмица е непростимо, по две, би било фатално - на състезания ще е кръгла нула. Би се обезсмислил всичкия му труд.
Сега петокласникът ходи за един модул в понеделник. Ами малоумно е. Прибира се в 2 часа от училище и в 4 пак трябва да е там за модула. Него не го бърка особено, защото няма други ангажименти тогава и най-важното, училището е на 100м от къщи. Обаче за тези деца, които точно тогава имат някакви извънкласни занятия или живеят далеч, определено въпросният модул се оказва голям проблем.
Виж целия пост
# 426
Отдавна си мисля, че е крайно време от пети-шести клас нагоре да се спре с учебните часове от по 40-45 мин., а да се разделят на модули от по 60-90 минути, следвани от 15-20 мин. междучасие. Това ще позволи много по-рационално разпределение на учебното време, а особено по домашен бит, изобразително изкуство и физическо ще има повече смисъл, отколкото сега, когато докато се строят, разгреят /което обикновено отпада/, разиграят - дошло време да свършват. Така ще имат ефективно спортно занимание поне час и достатъчно време, за да се оправят след него /душовете пак ще са утопия, защото след всяка група ще трябва експресно да се подсушава не само банята, а вероятно и съблекалнята, иначе подхлъзвания и мокри дрехи/чорапи ще има на поразия/.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия