Това, което не одобрявам в българското училище...

  • 37 735
  • 426
...Разбира се, темата е широка и нямам против да се навлезе в различни посоки.
Съществува цялостно мнение, че системата запада в последните години, а от друга страна децата все пак се справят и от средните училища излизат чудесни млади хора. Разкажете какво е онова нещо, което ви е изкарвало от нерви, кое (кои) са нещата, които не харесвате, какво според вас пречи на още по-добър учебен процес, какво за вас е добър учебен процес, изобщо - какво не ви харесва? С какво са ощетени децата? Ощетени ли са наистина?
Какво бихте променили? Как трябва да изглежда и какво да трябва да дава училището според вас!?
Виж целия пост
# 1
Невероятна тема. Какво цели?

Все едно да попиташ как бихте искали да изглежда живота ви след смъртта ... или нещо подобно.
Виж целия пост
# 2
     Мисля, е тежестта и неефективността идват от силното теоретизиране на информацията по много предмети, без достатъчно практическа част.  Проектът Твоят час е по-скоро силно формализирана и рядко ефективна дейност.Учителите,които са едни от най-потърпевшите не реагират нито на съдържанието на учебниците, нито на претоварените учебни планове. Пример - учебния план по математика за 7 клас е така изготвен, че няма никакво време предвидено за подготовка и преговор за доста важното НВО. Което е абсурдно, но не съм чула учител да се е оплакъл.
    Разтоварването и развиването на творческите възможности,спортни или в изкуството са силно неглижирани. В часовете по физическо или нищо не се прави и се цъкат телефони или се покриват нормативи, за които обаче няма нито особена обусловеност, нито подготовка ,каквато и да е. Както споменах и учебните планове са толкова наблъскани с материал, че няма никакво време за часове с отработване на задачи с по-самостоятелното участие на учениците.
    Друг характерен проблем е липсата на каквито и да е лостове за осигуряване на спокойна среда в клас. Ако има едно или две деца, които нямат никаква мотивация, желание, възпитание да участват в работата на класа, няма никакъв начин учителят да се справи с това. Е вярно е, че веднага ще се дадат примери с учители, които имат съответната харизма, твърдост или качество, което сработва, но все пак учителите са хора като нас и не е наложително да бъдат някакви свръх хора за да успяват обезателно да приковат нестабилното внимание на деца от всякакъв вид.Психолозите не вършат никаква работа, при все че някой може да се обиди, съм била свидетел на категоричната липса на резултат и работа - свеждаща се до формални разговори и попълване на съмнителни въпросници.
    
Виж целия пост
# 3
A m b e r  снощи на род. среща класните се оплакаха , че класа е супер и се разбират идеално, само където се качват заедно на главата на всеки учител... та на класа му се налага след часовете да пише допълнителна работа за часовете в които са прекалили ... Също децата много си обичат учителите и като им се каже , че учителите са разочаровани и имат проблеми и хлапетата се кротват. Имат и знак за мълчание @ръка на устата и показалеца нагоре ... при малкия знака е лисица с ръката и шшшш с устата , защото класа се казва лисица@ и правила  на стената. Като например при СТОП спираме и внимаваме и подобни ...
Но и при малкия има проблеми. Разговор учител, родители , дете е много полезен.
Виж целия пост
# 4
Невероятна тема. Какво цели?

Все едно да попиташ как бихте искали да изглежда живота ви след смъртта ... или нещо подобно.

Аналогията, която правите правите ще оставя без коментар.

Темата за мен е невероятна наистина (другото невероятно на вашето), защото дискутирането и може и  да успее да ни извади от общия коловоз на принципно недоволство и обобщения в стил "все повече запада образователната система" Вместо това бихме могли да навлезем навътре в проблема и да открием много по-конкретно какво не ни харесва, какво и как би могло да се промени. Ценното в тези отговори е, че ни води към осъзнаването с какво и как бихме могли да сме от полза за подобряването на нещата. Защото нали, когато има проблем се търси решение. Не върви някак на хора с претенции към образованието да не търсят по-добри решения на ситуациите...Ако разбира се, се разграничаваме от първоначалното в общия коловоз припяване , че "системата запада"....Очаквам да се включват хора за които темата е интересна, очевидно за вас не е.

A m b e r, благодаря за включването!
Виж целия пост
# 5
Според мен проблема е най-вече в това, че се поставят всички деца под един общ знаменател. Както е казал Айнщайн "Всеки е гений, но ако съдиш за рибата по способността й да се катери по дърветата, цял живот ще вярва, че е глупава."
Виж целия пост
# 6
от 25 години слушам ... запада, какво да правим и правим. За всичко и на всякакви теми и това в цикъл.
Та въпроса ми каква е целта си е ок . На мен ми се струва , че друга цел освен разтягане на локуми и търсене на рецепта за нов вид локум за разтягане не може да има.
Темата ще е изпълнена със забележки, хипотези, предложения и предположения ... но докато държавата не влага пари да оправи живото застрашаващите зеещи шахти в парка и по тротоарите и докато възрастни хора по селата живеят беъ транспорт, доставки и лекарска помощ ... ще вложи ли пари да образова децата в щастлива обстановка ? Или това което прави ще е както винаги достатъчно.  
Виж целия пост
# 7
от 25 години слушам ... запада, какво да правим и правим. За всичко и на всякакви теми и това в цикъл.
Та въпроса ми каква е целта си е ок . На мен ми се струва , че друга цел освен разтягане на локуми и търсене на рецепта за нов вид локум за разтягане не може да има.
Темата ще е изпълнена със забележки, хипотези, предложения и предположения ... но докато държавата не влага пари да оправи живото застрашаващите зеещи шахти в парка и по тротоарите и докато възрастни хора по селата живеят беъ транспорт, доставки и лекарска помощ ... ще вложи ли пари да образова децата в щастлива обстановка ? Или това което прави ще е както винаги достатъчно.  

Ето, за мен темата вече има положителен резултат!
Разбира се не може да се избегне "разтягането на локуми", но може да се избегне "нарочното разтягане на локуми". И в този ред на мисли, ако парите които ще се вложат в подобряването на горезиброените неща, не мислите ли, че ако се вложат в образование ще е по-успешната формула. Тоест, ако постоянно запълваме дупки и населението остава все по-неграмотно за сметка на тях, според мен не ни чака нищо добро. Обратно обаче, макар и трудно, ако образованието се превърне в основен приоритет заедно  със здравната грижа, нещата ще тръгнат нагоре.
 И тук идва момента на състоянието на образователната система. За да се избегне излишното разтягане, ще сведа идеята си до парите. Ако се наливат каквито и да е огромни средства, а не се променят дребни но съществени елементи, ефекта никак няма да е впечатляващ, бих казала, че дори че е невидим. Ето Amber дава точно такъв пример с проектът "Твоят час". Въпрос на пари?! Не мисля.
 По мое мнение вече има достатъчна голяма група родители, които осъзнават, че да се помага на училищни институции е правилно. Визирам все по-осъзнатото място на благотворителната дейност и социалното предприемачество. Значи желание има, но силата му още не е с нужните размери.
 От друга страна, чета в съседни теми колко добри училища има, а като цяло хората пак са пълни с негативизъм и критики като цяло за Образователната система.  В крайна сметка, кое е по-вярното  - "системата е ужасна и е в ущърб на децата" или "училищата са супер, подготвят успешно" Хрумва ми че може да са и двете, но тогава явно няма място за масовото недоволство...
 Запада не трябва само да го слушаме, трябва да се учим наистина!
Виж целия пост
# 8
...
 
 Запада не трябва само да го слушаме, трябва да се учим наистина!

Ти всекиго ли слушаш? За да слушаш запада трябва да го познаваш издъно. За д аго познаваш трябва да имаш опит с него равен на този, който имаш с нашите неща , които се опитваш да коментираш у нас. Тогава обаче ще си така заета да недоволстваш от него, че няма да ти хрумне да го натрапиш на някого... Та на теория и картинки и Баба Яга е много сладка.

от 25 години слушам ... запада, какво да правим и правим. За всичко и на всякакви теми и това в цикъл.
Та въпроса ми каква е целта си е ок . На мен ми се струва , че друга цел освен разтягане на локуми и търсене на рецепта за нов вид локум за разтягане не може да има.
Темата ще е изпълнена със забележки, хипотези, предложения и предположения ... но докато държавата не влага пари да оправи живото застрашаващите зеещи шахти в парка и по тротоарите и докато възрастни хора по селата живеят беъ транспорт, доставки и лекарска помощ ... ще вложи ли пари да образова децата в щастлива обстановка ? Или това което прави ще е както винаги достатъчно.  

...  И в този ред на мисли, ако парите които ще се вложат в подобряването на горезиброените неща, не мислите ли, че ако се вложат в образование ще е по-успешната формула. Тоест, ако постоянно запълваме дупки и населението остава все по-неграмотно за сметка на тях, според мен не ни чака нищо добро. Обратно обаче, макар и трудно, ако образованието се превърне в основен приоритет заедно  със здравната грижа, нещата ще тръгнат нагоре.
  

Кои училища? Селските, които са разтурени с хлътнали покриви ? Няма деца там ?
Първо инфраструктурата оправи и създай условия и после сложи хората и ги питай какво училище искат за децата си.
Коя система ще оправиш? Градската? Или Българската? И какво ще го топли семейство Петрови от Лудогорието, които са строили с любов 3 етажна къща за цялата фамилия, ако децата им нямат работа в града @вече няма работа@  , болницата е затворена ... семейството е разпиляно и ... те трябва да подкрепят проекта ти да направиш няколко софийските училища инкубатор на щастливци? За какво им е ?

А и да не мислиш, че ще ти имат доверие?
Виж целия пост
# 9
Скрит текст:
...
 
 Запада не трябва само да го слушаме, трябва да се учим наистина!

Ти всекиго ли слушаш? За да слушаш запада трябва да го познаваш издъно. За д аго познаваш трябва да имаш опит с него равен на този, който имаш с нашите неща , които се опитваш да коментираш у нас. Тогава обаче ще си така заета да недоволстваш от него, че няма да ти хрумне да го натрапиш на някого... Та на теория и картинки и Баба Яга е много сладка.

от 25 години слушам ... запада, какво да правим и правим. За всичко и на всякакви теми и това в цикъл.
Та въпроса ми каква е целта си е ок . На мен ми се струва , че друга цел освен разтягане на локуми и търсене на рецепта за нов вид локум за разтягане не може да има.
Темата ще е изпълнена със забележки, хипотези, предложения и предположения ... но докато държавата не влага пари да оправи живото застрашаващите зеещи шахти в парка и по тротоарите и докато възрастни хора по селата живеят беъ транспорт, доставки и лекарска помощ ... ще вложи ли пари да образова децата в щастлива обстановка ? Или това което прави ще е както винаги достатъчно.  

...  И в този ред на мисли, ако парите които ще се вложат в подобряването на горезиброените неща, не мислите ли, че ако се вложат в образование ще е по-успешната формула. Тоест, ако постоянно запълваме дупки и населението остава все по-неграмотно за сметка на тях, според мен не ни чака нищо добро. Обратно обаче, макар и трудно, ако образованието се превърне в основен приоритет заедно  със здравната грижа, нещата ще тръгнат нагоре.
  

Кои училища? Селските, които са разтурени с хлътнали покриви ? Няма деца там ?
Първо инфраструктурата оправи и създай условия и после сложи хората и ги питай какво училище искат за децата си.
Коя система ще оправиш? Градската? Или Българската? И какво ще го топли семейство Петрови от Лудогорието, които са строили с любов 3 етажна къща за цялата фамилия, ако децата им нямат работа в града @вече няма работа@  , болницата е затворена ... семейството е разпиляно и ... те трябва да подкрепят проекта ти да направиш няколко софийските училища инкубатор на щастливци? За какво им е ?

А и да не мислиш, че ще ти имат доверие?


ъъъъъ....малко давам заето тук, защото от казаното разбирам, че нищо никога не трябва да се прави.
Обратно на твоята агресивност аз смятам, че дори с малко, всеки може да е полезен с осъзнато добронамерено действие.

Относно системата на запада, съм съгласна с нещата които казваш, с уговорката, че пак под общ знаменател не добре да се говори. Ето, елементарното действие за знака за тишина не изисква никакви ама никакви пари. (дори с агресивността и несъгласието си, пак си полезна)

Аз не харесвам точно такива дребни "манталитетни" прояви в нашите училища!
Виж целия пост
# 10
ъъъъъ....малко давам заето тук, защото от казаното разбирам, че добре разбираш.
агресия? типично, типично нещо не ни изнася и се започва с @ти пък си мноУ Убав@
Виж целия пост
# 11
аз се чудя също защо при толкова много теми на подобна тематика се пускат нови ... достатъчно е да прегледаш динамичната тема за оценките за да раъбереш, че родителите са склонни да подложат децата си на всякаква методика на образование, селекция, оценяване, педагогика и пр. , стига децата да попаднат в добра среда. Т.е. пак опираме до обкръжението .
Смяташ ли , че въвеждайки най/добрата западна система на образование в у/щето в кв. Факултета или в Люлин 9 би докарало там наплив ... само и само заради добрата система ...
Виж целия пост
# 12
Всъщност точно това правя в момента, чета темата за оценките. Но понеже преди това четох и споровете за-срещу училища разни, реших да "разделя" темата, за да не се обсебват "техните теми". Всички са недоволни, а когато се опре до определено училище изведнъж то става "най-доброто". А понеже съм регистрирала за себе си нещата, които не харесвам и определено ме дразнят в нашата ОС и мога да ги нарека без да изпадам в криворазбрана защита, мисля че е добре да си задам и въпросите защо, какво мога да променя, а каквото не мога до какво ще доведе и т. н
 Въпреки че тенденциозно изкривено задаваш въпроса си за "западната система", ще ти отговоря. Смятам, че целта на въвеждането на каквито и да е практики (западни, източни, няма значение, стига да са правилни) трябва да цели повишаване на качеството и оптимизиране на учебния процес навсякъде.
Виж целия пост
# 13

 Въпреки че тенденциозно изкривено задаваш въпроса си за "западната система", ще ти отговоря.  

къде го правя това нещо?

 Всички са недоволни, а когато се опре до определено училище изведнъж то става "най-доброто".

Критерия на хората е средата за децата им. Виж темата до края.
Това е.
склонни са да преглътнат всичко , от което са недоволни, само детето да не попада в 9 то селско както се иъразиха.

Още нещо по повод системите. Нашите специалисти от всякакви поколения са добре приети на всякъде.
Ако родителите са недоволни, но средата е по/важна  целта промяна в системата в у/щата с добра среда ли ще е или ... за всички? НЯма ли да се задълбочат различия? Няма ли да се постигне непреодолими пропасти и по този начин още повеяе опорояаване поради незаменяемост? Защото ако се направят само няколко у/ща добри във всички насоки ще се увеличи конкуренция , ълоупотреби и всичко , което върви с търсенето и рядкостта.

Затова ти зададох и предните въпроси Simple SmileSimple Smile
Виж целия пост
# 14

 По мое мнение вече има достатъчна голяма група родители, които осъзнават, че да се помага на училищни институции е правилно. Визирам все по-осъзнатото място на благотворителната дейност и социалното предприемачество. Значи желание има, но силата му още не е с нужните размери.
 
     * Благотворителността и прозрачността при това публично и конкретно трябва да вървят ръка за ръка иначе става грозно да не кажа криминално  и не виждам в перспектива никакво нарастване.
      * Като има кампания ''дарете труд''  би трябвало всеки желаещ да остави титлите и обичайното си официално облекло и висок ток   у дома и да се включи наистина ,а не само колкото да го снимат за 15-20 мин  или по-добре изобщо въобще да не се включва, защото другото просто е обида към всички наистина включили се.
      *По традиция от край време нечие его или междуличностни дрязги м/у учители са поставяни над интереса на децата. Грозно.
Родителите (не че сме идеални и перфектни)търпят ,мълчат пак по традиция или пишат по форуми пък вдигнат ръце и си преместят детето.
          *Оценките. В желанието си да вдигнат успеха и да угодят на родителя някои учители след лошата оценка от теста за граматика и правопис пишат шестици за научено наизуст кратко стихотворение, доклад  или табло .Аз така и не схванах как с това се оправят пропуските в грамотността ,но това са ''бели кахъри'' на фона на агресията.
          *Да има елементи, които не мога да нарека деца,които представляват СЕРИОЗНА И РЕАЛНА опасност за всички.
Обаче институциите игнорират правата на потърпевшите ,а уважават правата на агресорите и по този начин ги превръщат в рецидивисти с чувство за безнаказаност. Във всеки клас има по някое такова ''съкровище'' и от време на време като се вдигнат всички го местят в друг клас.
         * Не знам дали и до колко има разписани ясни правила  колко да е топло, колко да е светло в клас,до какви температури може да се играе физическо на вън и какви дисциплини, колко тоалетни на колко деца се полагат и колко далече може да бъдат най-далечните, колко често трябва да се проветрява .Но винаги можеш да се оплачеш ....на арменския поп...

   В тази действителност не рядко чисто физическото оцеляване е приоритет пред доброто образование.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия