Смесено специфично разстройство на развитието - F83

  • 28 055
  • 196
# 75
Ох не сме само ние. От 2клас днес е 5клас
Виж целия пост
# 76
Здравей мама на Йосиф, би ли се представила.
И да проблемите не са само при нас, макар че в началото май всички си мислим, че сме сами.
Виж целия пост
# 77
Вярно извинявам се, това е нашия батко освен тях разстройство в съня и емоциите, айкю 86,трудно запаметяване концентрация и заучаване на нов материал. Проблеми в и извън училище, с противообществени прояви. Пише по свои си начин... Нищо не се чете, четене за себе си не го помни като го прочете. Така и не запомни сезоните месеците и годината все ги бърка. Градове, държави същото. На ресурсно учител логопед и психолог в училище от 2клад днес е 5ти.Допълнително работа с частен психолог, социален психолог. Днес само ресурсно то помагане в училище, социален психолог и обществен възпитател. Консултиран е при невролог.
Виж целия пост
# 78
Би ли споделила от какъв вид са противообществените прояви, това и мен много ме тревожи за в бъдеще?
Ходи ли на спорт, от какво се увлича? Даваш ли нещо за успокоение и концентрация или да е назначавана медикаментозна терапия?
Виж целия пост
# 79
Аз съм направо ужасна майка. Никой нищо не ми каза в началото. Прас диагнози ресурсно подпомагане, и от там от училището проблеми проблеми и за края в целия град. Невролог му изписа преди дни Алора, Мелантонин, Вивотон(сваляме много кръвното) каза че нататък и др ще му изпише. Ефекта е уникален. Но нямам парички и най вече възможност покрай болното му братче на 1г и 4м да го водя на психолог а и тя вършеше чудесна работа. С започването в 5клас направихме 50неизвенени беше в къщи, като чуеш училище повръщане и при падаше 15дни подред(а аз спасявах братчето му от кризи) Отделно че с наближаването на 12г започна да боледува много по 2,3пъти на месец. Пихме изопринозин сега сме на авирон за 3дни.
Виж целия пост
# 80
И аз давам на моята госпожица Алора, но в комбинация със Седивитакс. Добре й действа, прави я една идея по-спокойна. Пила съм Мелатонин и съм доволна за урегулиране на съня, но не смея още да й дам, защото е едва 15кг. При нея зорът е да заспи, че като стане 20-20,30 и кажа "лягаме" и се превъзбеждат с малкия за секунди.
Не си ужасна майка, а неопитна и сама.  Всички сме така - учим се в движение. Децата като нашите не са чак всяко второ срещнато и минава време докато попаднем на точните специалисти и точнота диагноза. Колко процента ТЕЛК има баткото? Ако още не си го минала - подавай, има право.
Това, че и малкото е родено с проблеми и изисква повече грижи също влошава ситуацията тъй като отнема от времето и вниманието ти, а детето има нужда от тях. Имаш ли кой да ти помага в грижите с децата?
Запиши баткото на спорт - плуване, атлетика... Някъде, където да изразходва енергията си, но и при мъж за тленьор, който да го държи изкъсо и да е авторитет.
За дислексията не е достатъчно да работи с логопед, а със специалист по дислексия. Пловдив е голям град, сигурно има такъв. Част от проблемите са свързани с образователните трудности и отхвърлянето. Ако го приемат ще се поуспокои. Защо не го запишеш в спортон училище направо? Имате такова нали?
Виж целия пост
# 81
Няма кои да ми помага, отскоро пак опитвам с дом помощница. Спорт и Христо😁😁😁откак ходи на лека атлетика и го търсих е в гората половин ден, а една топка(Еми мрази футбол и топки изобщо) я за прати в лицето на едно дете та едва не му счупи носа. А да народни танци децата танцуват бум всички на пода Христо спъна 3ма паднаха 10на...А за училище никои не го иска никъде камо ли спортно а и там вече децата са му счупили главата. Ще ходим на село. В пв нещата излезнаха извън всякакъв контрол. Белкем избута 7кл а ако повтори някои по добре.
Виж целия пост
# 82
Здравейте момичета, влизам за кратко и да отговоря на Лаурентин. Миналата год. го обследваха в Александровска, а тази ето тук: http://detskopsihichnozdrave.org/wp/. Доволна съм от др. Трендафилова, чувала съм и добри отзиви и за колегата й др. Янева.
Виж целия пост
# 83
Наталита, благодаря! Това и аз го видях, а те дори са работили преди това в Св. Никола
Мама на Йосиф, та 86 коефициент, не ми се струва малко.
Виж целия пост
# 84
Незнам вече. Искам да ида в джунглата на спокойствие с детенцето си. Той там с маймуните ще е най добре и няма на никого да пречи. Той с проблемите си, аз с това че го защитавам.
Виж целия пост
# 85
Лорентин, и на мен 86 ми се струва добре.

Мама на Йосиф, и аз съм забелязала, че децата са по-щастливи и спокойни на по-спокойни места. В града е по-трудно, но вече сме до парка, а за почивка предпочитам малки курорти и хотелчета. Селото в този смисъл може би е добра идея - повече пространство, по-малък натиск, по-спокойна среда...

Момичета, днес се видях с училищния психолог на Лъчи. Правила й е тест за интелигентност и каза, че резултатът й бил 96-102 точки. Доста неща е правила и за памет - зрителна, слухова, асоциации... Справила се е на тяестовете около 50%, което показвало, че има затруднения, но не чак толкова сериозни. В София на "Векслер" показа среден резултата 68, с прогноза за нарастване и влизане в норма между долна граница и среден. Но пък за толкова кратко време не би могла да направи чак такъв скок, а и са различни тестове, така че няма как да е обективно сравнението. И все пак доста голяма разлика. Кой от вас е по-достоверен - Векслер или Райнър?
Виж целия пост
# 86
Мама Ру, цял ден не мога да седна да пиша, че бях забранила таблет. То моето ако нас ни види с ел. устройства, а то е без, издивява. Но беше наказана. Прочете текст, оцветява и получи.
За тестовете, не зная. На моето са правили /не знам кой, преди време/ и е била с резултат 94-104. Което е добро, но не обяснява училищните проблеми. Според мен втория за вас е по-достоверен, защото детето познава психолога, спокойна е била и е могла да даде повече от себе си. Докато на този в Св. никола все пак е била за пръв път там, все пак си е лечебно място, децата са малки и неминуемо се притесняват. И Наталита беше споменала подобни факти. Не че не е възможно да направят скок, но си мисля че в първия случай голяма роля е изиграла непознатата обстановка.
Виж целия пост
# 87
Или е налучквала. И училищната психоложка сподели, че на моменти е имала такова усещане. Този тест, който ми показа е популярен и в интернет. По-скоро за наблюдателност и съобразителност - коя фигурка допълва празното място? Другите за асоциации, сравнение и т.н са около 50%, а за мен те са доста показателни. Може би истината да е някъде по средата. Иначе този на Векслер се смята за по-меродавен (сериозен), другия, но за възрастни го има и в интернет, правиш го безплатно, но получаваш резултата срещу заплащане. Много бих се радвала да е точен, но не обяснява защо Лъчи има такива затруднения.А при първия в Св Никола (всъщност тогава IQ го определиха на база и други тестове) тя си беше доста спокойна и й беше интересно, работи с желание. Разбира се може и да не се е справила много добре, защото някои неща не са й познати и съответно не са оттренирани. Смята се при тестовете за интелигентност, че резултатът се увеличава, ако тренираш (т.е не е на сто процента достоверен), но бях любопитна като споменавате, че са правени и на вашите деца какво е правено за сравнение. Както казваш при минимум 70 и постигнати резултати над 86 защо тогава децата ни не се справят?
Тя моята се развива на скокове, но все щях да забележа такъв скок от близо 50%. 5-10 точки да е "скок" е по-приемливо за мен, но аз не виждам нещо драстично в развитието й, за да говорим за скок, а това е ограмно разминаване в резултатите 68 - 96/102. Лично за себе си съм по-склонна да приема за по-точен първия, той и добре обяснява срещаните затруднения и наистина отговаря на развитието на детето. Наесен пак ще я заведа да го проследят как се развива. Ще ми е интересно какъв скок ще покаже, тъй като дотогава очаквам и развитие в училищните знания и умения.
Виж целия пост
# 88
Бих казала, че теста, който са правили на моето дете не е от втория вид. Не е имало картинки за допълване, тя всъщност беше и малка. Даваха и разни задачки да изпълни, но в движение, наблюдаваха поведение, реакции, отне много време.
И е вярно, че с практика напредваш. А пък съм слушала за много хора с висок коефициент. и не са успели в живота като възрастни.
Но за мен е изключително притеснително несправянето с учебния материал.
А пък тя много добре се справя, например със самостоятелно къпане, пускане на душ, изплакване на баня. Инструкциите, които съм дала се спазват точно и с желание. Друго например, когато играе с по- малко дете, е внимателна, усеща как правилно да се държи с малкото, не е необходима моя намеса, или инструкция. Има тя познато дете, с около 6 месеца по- голямо, и с 30 см по-високо. Тя е 112, то над 140 см. Т.е. личи много. Детето е отличник в училище, също първи клас, чете всичко, смята до безкрай. И когато са заедно, и той ходи на лека атлетика, винаги след тренировка се състезава с нея. Естествено, в предвид ръста я изпреварва. Винаги му обяснявам, да не го прави, защото е по- голям, момче и е нормално да победи. Не го е запомнил. Лошото е, че моето момиче изпада в ярост от това изпреварване. Не мога цяла вечер да я успокоя. И нали, по- умния отстъпва. Е, и другото си е дете, явно не му стига ум за да схване и се държи уместно с малкия и момичето. Та, тестовете за интелигентност не са достатъчни. А е важно децата ни да започнат да се справят с училище
Виж целия пост
# 89
Абсолютно. Тестовете за интелигентност нищо не значат, ако децата не се справят. Но ми стана интересно защо им придават такава важност. Като ориентир за капацитета на детето/ човека - да, но не повече.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия