Учи ли българското училище децата да мислят и как е по други места ...

  • 24 335
  • 330
# 210
Аз съм си българка и помагам/карам децата ми да си учат допълнително в къщи в началното училище по математика и английски. Големият ми син е в грамар училище, 3-то по резултати за матури в държавата, там изобщо не помагам.
Когато той кандидатства за грамар училища на изпита се явяваха 10 000 за 300 места. Поне 80% от децата бяха видимо от малцинствата-индийци, пакистанци, китайци. Както и в мед. университет по-голямата част от студентите са от такива групи. Просто при тях, както и за мен образованието е важно и/или вярата в системата е малка и затова се бутат децата.
Да, по район са училищата; не навсякъде има грамар/селективни училища. Къщите са по-скъпи и т.н това сте го писали.
Виж целия пост
# 211
Ами именно, де Simple Smile Аз не съм казала, че е безплатно, Попеа. Тъкмо обратното. И за да е из цяла Германия и за да се говори за регистрирането на бърз напредък, значи има достатъчно голямо търсене на помощ (платена) при усвояване на училищен материал и запълването на пропуски. И нека не е Абакус, има достатъчно подобни школи. А казах и друго, че дори и у нас, където изобилства на  частни школи и системата е толкова бъгава, няма подобно голямо нещо, което да предлага адекватна помощ от 1 до 12 клас по всички предмети за всякакъв вид училища. У нас нещата са лимитирани предимно до подготовка за НВО по БЕл и мат, за ДЗИ, за кандидатствания в  МГ след 4 клас и за университети, до чуждоезикова подготовка. Няма масово предлагане на извънучилищна помощ по биология, химия , физика, специални предмети от професионалните гимназии...
Виж целия пост
# 212
Русалка, не мисля, че у нас (поне в София) има недостиг на школи за платено извънкласно обучение Simple Smile Но разбирам тезата ти - че и в Германия има такива и дори по-добре организирани  Peace
Виж целия пост
# 213
Русалка, не мисля, че у нас (поне в София) има недостиг на школи за платено извънкласно обучение Simple Smile Но разбирам тезата ти - че и в Германия има такива и дори по-добре организирани  Peace

Недостиг няма, разбира се, изобилства на такива, но мисълта ми беше, че те са от по-друг тип - залага се  масово на подготовка за НВО, ДЗИ и прочие. Затова са и подходящи за деца в определени класове - 4,6,7,12. Не са  обаче много тези (аз дори не знам за такива), които биха помогнали на дете (регулярно при това) при нужда по разни предмети и в останалите класове.
Виж целия пост
# 214
Затова частните школи и уроци не са никакъв фактор за определяне на бъгавост или небъгавост  на системата, защото тези школи и уроци се иизползват с конкретна цел и в конкретен момент - кандидатствае за по-добро училище в следващата образователна степен. Не просто да си ходят ей така, защото учителите некадърни, а системата кофти. Сигурна съм, че дори пословутите стандинавски системи да разрови някой, и там ще излязат някакви гари-разпределителни и определено прослойки от населението хич не се скъпят за уроци в конкретен момент.
Виж целия пост
# 215
 Андариел, определението ми "толкова бъгава" за системата беше  ирония. Уточнявам, ако не е станало ясно. Не казвам, че е цвете, но не е и такъв ад, за какъвто я представят.
Виж целия пост
# 216
не е породено от твоя пот, просто използвах думата.
Виж целия пост
# 217

Недостиг няма, разбира се, изобилства на такива, но мисълта ми беше, че те са от по-друг тип - залага се  масово на подготовка за НВО, ДЗИ и прочие. Затова са и подходящи за деца в определени класове - 4,6,7,12. Не са  обаче много тези (аз дори не знам за такива), които биха помогнали на дете (регулярно при това) при нужда по разни предмети и в останалите класове.

Да, права си, но от моя опит и в Англия са от този тип, и по-специално за тази толкова важна Y5 (11+ exam), тоест, пак е кампанийно, а след като детето влезе в Грамър, си учи и това е. Обаче у нас ние наблягаме и на други езици, а те по обясними причини не наблягат толкова Simple Smile
Но предполагам всъщност, че и в Англия има Абакус или някакъв друг франчайз от сорта.  Ето един, например:
http://www.homefield.sutton.sch.uk/Extra-Curricular-Activities
We aim to provide a wealth of opportunities to complement, enrich and extend those already offered by the school curriculum.

Оф, стига с тази система - веднъж с група колеги от цяла Европа (имаше от УК, Фрамция, Германия, Испания) обсъждахме нашироко въпроса и единодушно стигнахме до извода, че системите на образование навсякъде са бъгави Simple Smile Освен другото, в рамките на ЕС тече процес на хармонизация на системите, така че каквото за всички, такова и за нас. Е, освен УК, де, нали ще излизат Simple Smile Искам да кажа, система като система, нито е толкова бъгава, нито пък е съвършена, ама то съвършена няма.

Andariel  Peace
Виж целия пост
# 218
Подкрепям последния пост. Това е и моето мнение за българското образование - система като система, нито по-добра, нито по-лоша от другите. Нямам личен досег с чуждите образователни системи, но пък темата ми е интересна и чета доста по въпроса. Е, няма такава,  която да ми изглежда идеална. Има неща, които ми харесват и други, които изобщо не мога да приема.
Остава ни единствено да се съобразяваме със системата в която са децата, да вземем максимума, който можем и да направим всичко възможно да поправим както можем негативите. Идеална няма как да я направим.
Виж целия пост
# 219
ston imenno
Виж целия пост
# 220
Да, със сигурност им е по-трудно, но все пак трябва да се отчете и фактът, че са там от 2 годишни.

Кои са там от две годишни?! Тази е първата година, в която има по-малки от 3-4 годишни, обикновено повечето деца са там от 4-5 годишни. Дори да са били от 3, точно там е такова адско боледуване като никъде другаде и дори да не беше това, ако някой мисли, че децата са такива генийчета, които от едното говорене на учителка научават съвършено език за дни, а дори за няколко години, това са глупости. Всички българчета говорят помежду си на български, което убива всяка възможност да развиват френския, да не говорим, че вече французите, дори наполовина такива са около 10% от всички деца. И накрая те научават български, за да играят, защото всички ги мързи да говорят на френски с тях.
И родителите, които не знаят френски, често и друг чужд език, се разревават от щастие, че детето мъца нещо, това нещо им се струва съвършено и после разбират, че не е така. Че трябва повече, трябва среда, четене, говорене извън часовете на езика и тн. И започват с уроците. Все пак, повечето, които аз познавам не ползват учител за повече от веднъж седмично, като вид независим контрол как е детето с уроците.

Но не настоявам, че съм обективна. Като цяло винаги съм намирала странно да запишеш детето си в чуждестранно училище, а още по-странно, ако със страната нямате нищо общо и не знаеш езика.

Виж целия пост
# 221
Мислех, че вече има прием от 2г, но явно съм объркала. Но дори и от 3-4г, мисълта ми беше за образователните системи и помагането и мисля, че стана ясно.

Виж целия пост
# 222
Мислех, че вече има прием от 2г, но явно съм объркала. Но дори и от 3-4г, мисълта ми беше за образователните системи и помагането и мисля, че стана ясно.


Вече имат, но от тази есен. А така или иначе аз тръгнах с този пример като пример на крайност. Иначе е повече от ясно, че ако учиш в чужбина, т.е. на чужд език и по чужда система, но пък живееш в родната си страна, е нормално да имаш нужда и от помощ. Традиционно във Франция децата не ходят на уроци, а ако имат нужда от помощ взимат уроци от отличници от по-горните класове. Което не прави франсетата особено грамотни или мислещи, разбира се.
Така или иначе съвършени системи няма.
Виж целия пост
# 223
Мислех, че вече има прием от 2г, но явно съм объркала. Но дори и от 3-4г, мисълта ми беше за образователните системи и помагането и мисля, че стана ясно.


... Традиционно във Франция децата не ходят на уроци, а ако имат нужда от помощ взимат уроци от отличници от по-горните класове. Което не прави франсетата особено грамотни или мислещи, разбира се.
...
Да. Училището посредничи за това. Т.е. по-големите гимназисти помагат на малките срещу заплащане. Уроци дават. НА първата родителска среща в училището го казват.
Виж целия пост
# 224
Същия мит, който витае за супер-образованието в чужбина, съществува и за здравеопазването. Навехваш си крака и няколко сестри те понасят от легло на легло....
Само дето се оказа, че медицинските застраховки струват между 20 и 300 евро. Нямам пряка информация за училищата, сещам се обаче за едни познати на мъжа ми, които заради началното училище си смениха апартамента в Лондон и коментара им беше, че разликата в качеството на обучение е катастрофално голяма.
Малко информация имаме, за да правим генерални изводи и съм напълно съгласна, че този по този формат Пиза, ще имаме по-високо ниво, ако децата учат подобни задачи.

Poppea,
статистика за АК дава МОН и тя се отнася до оценките от матурите.
В държавните училища единственото ценно нещо са малкото останали кадърни и амбициозни учители.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия