Рим - 18 тема

ОКИ е но има и странични ефекти и ми е зле от него
Купувах 30 броя за 10 евро
Някъде из темите четох, че имат еквивалент на нашите аулин и нимизил и че за 3-4 евро били 20-30 сашета, обаче не помня в коя тема беше. Ще може ли да го постнете пак. Благодаря Ви!

Както писах в предната тема, имам девер във Венеция, той ни праща едни розови пакетчета - Момент. За една Нова Година бях с пулпит, жестока болка, а вечерта на 31-ви е трудно да намериш работещ стоматолог, особено в 30-хилядно градче. Той извади от тях, каза да внимавам, защото са по-силни от Аулин и Нимезил. Изпих едно и изкарах празника без грам болка. От тогава му поръчваме да праща. Не знам цената, но са си италиански. Нямам странични ефекти, но сега като се замисля, откак съм родила, не съм ги ползвала. Поне преди не съм имала никакъв страничен ефект.
Здравейте, разглеждайки Google Maps въз основа на предстоящата стачка утре, попаднах на нещо много интересно. Самата стачка може да се проследи почти на живо, като на всяка автобусна спирка, когато се избере, се виждат автобусите / трамваите / метрото, които ще движат. Много удобно за ориентиране  Simple Smile

Аз също ще изпробвам автобусна линия 720 от Летище Чиампино до метрото в събота и ще споделя впечатленията си.
Здравейте, интересуваме дали някой е ходил до летище София с метро, тъй като полета е в 7 часа сутринта, но съм само с ръчен багаж, и се чудя дали ако си хвана първото метро ще имам ли досатъчно време?
От автогарата до летището с 1 прикачване на Сердика съм ходила и ми е било 40,45 минути. За полет в 7 аз винаги ходя в 5, просто не ми се рискува, защото ми се е случвало да има голяма навалица между 5 и 6 на секюритито. Тогава ходя обаче с такси. Прецени си Simple Smile
Здравейте, аз се върнах от Рим и, както обещах, споделям впечатленията си.

Автобус 720 - страшно удобна връзка. Автобусите тръгват от сектор 4 на летищния паркинг, има си табелка на АТАС. През 20 минути е връзката, ежедневна. Билети се продават от двата автомата в залата за пристигащи, имат интерфейс на английски, немски, френски и май испански. Пътуването до Лаурентина продължава 27 минути. От летището автобусът се пълни средно, от Лаурентина обикновено е празен. Хубавото е, че дневната карта важи и за тази линия. Аз използвах в Рим дневна карта за 48 часа - 12.50 Евро, като предимството е, че не се налага да си вадиш портмонето повече, а това е важно, защото джебчии има доста. За тях ще спомена малко по-късно.

Гара Термини и улица Виа Марсала - абсолютно никакви проблеми през деня и късно вечерта. Представях си я далеч по-зле, гаровият квартал на Франкфурт или районът около гарата Александърплатц в Берлин са далеч по-гнусни и опасни вечерно време. На Марсала работят заведенията до много късно, отделно на самата улица е пълно с хотели, които имат охрана. Пияници се събират на гърба на ложата на Фреча клуба, там просто пресичате от другата страна на улицата и няма да имате проблеми. Иначе има и пряк път покрай една аптека от 1-ви перон, който води директно в залата с влаковете, където вече има карабинери и полиция в изобилие. Като цяло гарата Термини ми направи добро впечатление, има къде-къде по-гнусни немски и австрийски гари.

Метрото в Рим е старо, повечето им влакове са подновени, но тук-таме пускат и едни много стари, целите издраскани с графити, като цяло доста гнусно изглеждат. Новите са климатизирани. Съвет - ако влакът е много пълен, а видите, че следващия пристига след 1-2 минути, изчакайте следващия. Също така по линия А - между Термини - площад Испания и Ватикана - влаковете са само от най-новите, те са проходими открай-докрай, задължително вижте къде на перона има най-малко хора и оттам се качвайте. Около изходите на метростанциите, които са разположени в средата на станцията, винаги се трупат много хора, а там винаги има джебчии.

Апропо джебчии - предимно са деца, на видима възраст около 10-11 години, точно за да не ги лови закона. Видите ли такава група, директно отивайте на друга врата и си пазете вещите. Много са нагли. Добро впечатление обаче ми направи, че самите римляни, щом ги видят, почват да крещят на висок глас, че са се качили джебчии във влака - очевидно имат нетърпимост към тях. Начинът им на работа е един и същ - качват се на Термини, площад Испания, Република или Колизей, винаги запушват вратата, на която са, като трябва да преминеш със сила през тях, за да влезеш във влака. За жалост доста туристи това не го знаят и тръгват да минават през тях, като докато им блокират пътя, ги преджобват. Затова видите ли група деца, особено по-мургави - но не е задължително, които се туткат около дадена врата - това са на 100% джебчии и се пазете!

Около самите забележителности е пълно с измамници. Дали с полулегални турове, фалшиви билети за атракции, продаващи селфи стикове, номерът с розата, гладиатори за снимка или номерът с гривната, много са. Ако някой тръгне към вас, директно го подминавате и си пазете много добре ръцете, ако някой посегне към вас. Не се притеснявайте да бъдете груби, ако някой ви докосне - за тях вие ще сте просто поредния, а самите италианци са свикнали да се разправят постоянно на висок глас. Помнете, че само да се замотаете около някоя карта, веднага ще се намери някой да дойде и да опита да ви измами - дори на най-неочакваните места. Например аз стоях в платената зона на метрото на станция Пирамида, гледайки картата, търсейки дали има нещо интересно на площад Болоня. Дойде до мен един човек, показа някаква карта през пластика, уж че бил транспортна полиция, каза че след половин час щяло да има стачка в метрото и ме попита дали целта ми е Термини или някое от двете летища. И каза, че има частна автобусна линия номер 10, която няма да стачкува, но че билетът ми на АТАС там не важал. Хаха, добър опит. Но все пак някой може да се върже.

Намерих евтин и вкусен сладолед на трамвайното обръщало на трамвай номер 2 на площад дел Пополо, много учтив продавач и добри цени  Simple Smile
Vatamian благодаря за споделените впечатления, особено за автобус 720. Hug

Vatamian,благодаря ,че споделихте  bouquet

Благодаря ти много за отговора. Другото нещо, което не съобразих е че метрото е до единия терминал и трябва да хвана бусчето до другия, така че ще е с такси.
 bouquet за новата тема
относно аудиогайда във Ватикана не видях някой да е писал, но чак днес успях да дочета последните 10 страници  Laughing - ние взехме нашите от инфото в началото на музейте, след обиколката на градините, която си е винаги с екскурзовод, после ги дадохме на някой от охраната, защото излязохме през изхода за групи
Стига вече с тази гара, гарата в София е също такова свърталище, но си е много по опасно, защото в БГ няма на всеки ъгъл карабинери готови да стрелят, гарата в Есен и Дюселдорф също са нон стоп пълни с "мюмюни" и там не се пази, няма толкова полиция по улиците както има в Рим, Милано, Флоренция, по нова година ще ви кажа дали и в Сиена и околността е пълно с охрана  Grinning
Здравейте, почти дойде време и за моето пътуване, пътувам на 26-ти, последната неделя от месеца, но реших в този ден да не съм във Ватикана, мисля да запазя билети за вторник 28.11 от 11 часа, като първо посетя базиликата и купола, достатъчно ли е според вас времето (мисля, че назад прочетох, че са гъвкави във времето за резервация и малко преди или след това не е проблем). Заслужава ли си човек да вземе аудиогайда?
И може ли да препоръчате място за хапване в еврейския квартал, бих искала да пробвам артишок. За останалите въпроси намерих отговори в последните няколко теми, много благодаря.
Програмата ми съм си я съставила с помощта на сайта - visitacity.com - многл е удобен, има предварително съставени маршрути по дни, зададени са примерни часове и за всяка забележителност има добавена информация, като може да размествате дните, забележителностите, да добавяте места за ядене. Освен това ако си въведете датите на пътуване проверява дали тези забележителности са отворени за посещение в съответния ден.

mary_jane89 аз бих ти препоръчала първо да посетиш Ватиканските музеи, след Сикстинската капела влез в базиликата и най-накрая се качи на купола. Задължително с аудио гайд, защото в противен случай само ще бъдеш влачена от тълпата и няма да разбереш нищо. На нас с група и без да чакаме на опашки ни трябваха около 5 часа да разгледаме почти всичко. В двора с шишарката има едни табла, където екскурзоводите разказват за Сикстинската капела. Може да разгледате първо там, преди да влезете в нея, защото вътре не се говори, хората са адски много и е трудно да се види каквото и да било. Също така е хубаво да се влезе в стаите на Рафаело.  На един от стенописите са изобразени - Рафаело (с черната шапка долу вдясно), Да винчи (в средара на стълбите горе) и Микеланджело (долу на масата).

Препоръчвам ей тази книжка: http://escapingthemidwest.com/roman-forum/#jp-carousel-7476. Много полезно нещо, когато се разхождаш из древен Рим. Продава се в магазинчетата за сувенири.
Здравейте,
 И ние се завърнахме от Рим преди около 10 дена, но чак сега имам време да споделя впечатления. Разбира се останах очарована от този град и определено нямам търпение да го посетя отново и разгледам всичко, което не успяхме  Simple Smile
Районът около гарата наистина не е толкова страшен, прибирахме се късно вечер пеша, също мога да препоръчам и хотела, в който отседнахме - Корало, на максимум 10 минути пеша от гарата и спирката на автобусите за летището, на оживена уличка, с шантав рецепционист италианец и чистичко.

В отговор на mary_jane89, ние отидохме във Ватикана точно в 11 Simple Smile и излязохме в 17:30  Laughing, първо разгледахме музеите, после Сикстинската капела и след нея се присъединихме към една група с руски туристи и ги последвахме през изхода за групи, както бях прочела предварително и излязохме директно на входа на базиликата Св. Петър. Там питахме как да се качим на купола, като се оказа, че последният  вход е в 16:30, и след като слязохме посетихме базиликата, която пък е отворена до 18:30. Та времето си е достатъчно Simple Smile
Атинската школа, много го обичам този стенопис Simple Smile И други има примерно

1. Питагор, 2. Хипатия, 3. Парменид или портрет на Леонардо да Винчи като млад (под въпрос), 4. Микеланджело

1. Евклид с учениците си, 2. Плотин, 3. Зороастър с небесната сфера, 4.  автопортрет на Рафаело, 5. Пиетро Перуджино, 6. Птолемей със земната сфера

Платон и Аристотел
 В центъра, пред Платон и Аристотел, е историкът на античната философия  Диоген Лаертски, а не Да Винчи- този на стълбите
В еврейския квартал съм ходила в това заведение https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187791-d1309654-R … o-Rome_Lazio.html. Артишокът по еврейски беше хубав, но не съм яла на друго място. Сега виждам в отзивите, че има оплаквания от персонала. И при нас бяха мудни, забавиха ми букатините, но получих бонус някакви тиквички. Но храната беше вкусна и мястото, особено старата и очукана улица.Simple Smile