Този случай за КЗП ли е, според вас?

  • 1 637
  • 14
Започвам с уговорка - нямам намерение с темата да обидя никого, просто разказвам един случай и питам за мнение или съвет потребителите на форума (може на някого да му се е случило същото нещо и да ми даде добър съвет).

Поръчах някои неща от китайски сайт чрез посредник. Преди веднъж съм поръчвала чрез същия сайт и нямаше проблем - мога да поръчам и сама, но близки ме посъветваха да си отворя специална сметка в банката за всеки случай, а на мен не ми се занимава - не смятам да поръчвам често от там и затова не виждам смисъл... Та - посредникът е този: https://www.facebook.com/pg/%D0%9F%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%B0 … ref=page_internal

Поръчката ми беше на стойност към 70 лв, които платих предварително по банков път. Забави се доста повече от предходната и многократно питах собственичката на сайта дали е нормално. Тя отговори, че е:
Скрит текст:
След 3 месеца, в крайна сметка каза, че ще ми върне част от парите (50 лв) за единия артикул, който нямало да пристигне, а другите ще изпрати по Еконт - те бяха пристигнали още през първия месец. Нещата така и не дойдоха - тя казва, че са изгубени при изпращането (попаднали са в чужда пратка) и от 4 ноември ги търси (някак си...). Може и да е вярно, но аз какво съм виновна, че не са изпратени правилно? Пазя си фактурата от банката и се чудя дали да не пусна жалба до КЗП (при електронната жалба се изисква документ за плащане, предполагам, че ще приемат банковата фактура, вместо касова бележка), от друга страна не съм сигурна, че си струва за такива дребни пари.
 
Виж целия пост
# 1
Оставам с впечатление, че се касае за частно лице, което осъществява дейност, без да е регистрирано като търговец, поради което КЗП няма как да вземе отношение в конкретния случай.
Виж целия пост
# 2
Здравейте,
Ако нещата наистина ги е изпратила по Еконт, накарайте я да снима бележката от Еконт и по номер на товарителницата може да ги проследите.
И естествено, че трябва да ви върне остатъка от парите. Да не ги прати така и тях, като другите неща.
Виж целия пост
# 3
Оставам с впечатление, че се касае за частно лице, което осъществява дейност, без да е регистрирано като търговец, поради което КЗП няма как да вземе отношение в конкретния случай.
Собственичката е частно лице, но беше писала на страницата си, че е регистриран търговец, че дейността й е легална и плаща всички данъци, които се изискват от собственик на онлайн магазин. Но няма как да знам дали е вярно.

Няма как да снима товарителницата, защото според нея е станало някакво объркване - нейна помощничка е трябвало да изпрати нещата, но вместо да ги прати самостоятелно, ги е сложила в чужда пратка... Който и да ги е получил, не си признава (дано му окапят ушите Smiling Imp ). От друга страна - няма как да знам и че това е вярно - може нещата да са изчезнали преди седмици - просто да ги е загубила някъде (те са малки по обем - обеци и още някаква дрънкулка).
Виж целия пост
# 4
Доколкото разбирам, тя ще Ви върне парите за неполучената стока, нали така? Или има друго, което Ви притеснява?
Виж целия пост
# 5
Ами, не - тя върна част от парите и каза, че е изпратила останалото. След това - нищо.
Виж целия пост
# 6
А нищо не сте получила, така ли? Тогава пускайте жалба, като прикачите кореспонденцията и платежното за банковия превод. Четох, че имало такива измамници - поръчваш, плащаш и нищо после...дано случаят не е такъв.  Confused #2gunfire
Виж целия пост
# 7
Предполагам, че не е измамница, тъй като в началото на годината направих поръчка чрез същия сайт и нямаше проблем. Вероятно е заета и затова не ми обръща внимание, но пак казвам - аз нямам вина в тази ситуация и не ми харесва да ме мотаят така.
Виж целия пост
# 8
Оплакване може да пуснете към КЗП и към НАП, които ще направят нужните проверки и на физическото лице.

Ако желаете подгответе писмото и го пратете на посредника. Поискайте всичките си пари, тъй като нищо не сте получила. Редно е да ви ги върне и въпросът е принципен.
Виж целия пост
# 9
Утре пак ще й пиша - последно си говорихме във вторник - уж щеше скоро да ми каже какво е развитието, но май забрави.
Виж целия пост
# 10

,НАП - Русе са като бесни кучета ще я намерят и наръфат  Mr. Green. В момента НАП има мащабна акция и лови като мишки незаконните търговци по Фейсбук, така че повече на тях разчитайте. Слагате банковата сметка и кореспонденцията пък все някакво развите ще има.

Не пропускайте да напишете и телефона, по който ще я намерят в Еконт.
Виж целия пост
# 11
Имате ли развитие? Ако не, опитайте според мен последно да и пишете, като и обясните, че ако не Ви преведе останалата сума, ще сигнализирате НАП и КЗП. За КЗП не съм сигурна доколко ще помогнат, защото не знам дали тя е търговец по смисъла на закона- т.е. дали е регистрирана фирма. Ако е, то си е търговец- продава Ви услуга посредничество срещу някакво заплащане към нея. Вярно, че сумата не е голяма, но сте изрядна и не виждам защо да и подарявате парите си Simple Smile Като чуе за проверка от НАП сигурно ще размисли Grinning
Виж целия пост
# 12
Да, вчера я попитах дали ще ми върне парите, щом нещата ги няма и днес писа, че ги е изпратила. Също и някакъв ваучер за отстъпка, като компенсация. Явно все пак се старае да бъде коректна.
Виж целия пост
# 13
Браво Hug
Виж целия пост
# 14
Да, вчера я попитах дали ще ми върне парите, щом нещата ги няма и днес писа, че ги е изпратила. Също и някакъв ваучер за отстъпка, като компенсация. Явно все пак се старае да бъде коректна.

Е, поне това...Браво, дано всичко е наред.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия