Професия учител - 3

  • 157 657
  • 1 500
# 1 155
Днес си подписах договора. Там пише, че ще вземам 760лв., но никъде не пише дали е нето или бруто. Кое от двете е? Друго, което искам да попитам е дали трябва да правя някакво годишно разпределение или само седмично? Питам, защото чух, че класният правил годишното разпределение. Утре ще бъде първият ми работен ден, понеже днес оправяхме само документи и никой нищо не ми е разяснил. Не знам колко деца ще бъдат на занималня, нито в коя стая ще бъда.
Всичко ми е като в мъгла, затова пиша тук. Simple Smile
Виж целия пост
# 1 156
Бруто, преди удръжки е това.
Виж целия пост
# 1 157
Брутна е тази. Нето на сивия.
Според мен би трябвало да имаш разпределение, но утре вероятно ще ти кажат.
Ще се справиш, не се притеснявай.
Виж целия пост
# 1 158
Преди сто години, когато аз бях в занималня, нямаше разпределения, това беше преди 12 години. Сега не знам. Я по-спокойно,  първия ден занималня няма да има. В началото докато се уточнят нещата винаги е хаос - програми, стаи. Важно е да идват в занималнята всички деца, защото ще те подгонят за посещаемост. Огледай си колегите следобед, ако има и други, и прецени кого можеш да питаш за разни неща. Като цяло не очаквай добронамерено отношение и не се вкисвай, когато го установиш Simple Smile
Виж целия пост
# 1 159
Друго, което искам да попитам е дали трябва да правя някакво годишно разпределение или само седмично?
Правят разпределения и днес чух колеги, че имало облекчения при тях.
Като цяло не очаквай добронамерено отношение и не се вкисвай, когато го установиш Simple Smile
Аз не съм съгласна с написаното.
Виж целия пост
# 1 160
Всичко е наред с българското образование, върви по вода, графите на разпределенията само бяха проблем, сега вече всичко е мед и масло!
Пълно безумие, до сега съм творила някакви компилации и интересното е, че в петък може да се окаже, че е било съвсем напразно...
А някой успя ли да сътвори тематично разпределение за БЕЛ 9 клас РП и би ли ми го показал да сверя нещо? Струва ми се, че твърде дословно се придържам към часовете по ООП, но нямам вдъхновение за разнообразие Sad
Виж целия пост
# 1 161
Чета и не вярвам на очите си....истина ли е това поредно безумие:
https://studyabroad.bg/master-menu/professional-qual/%D0%BF%D1%8 … %B8%D0%B5-%D0%BD/

п.п:Очаквам и за лекари едногодишна програма за обучение....И после да се чудя дали изписаната ми рецепта е актуална... ooooh!
Виж целия пост
# 1 162
А изявлението на зам. мин. за графите, четохте ли? Нямам линк, за да споделя:

Скрит текст:
Писмо от МОН, относно ГТР

"Уважаеми колеги,

Във връзка с постъпилите запитвания в МОН по въпроса за тематичните разпределения през учебната година 2018/2019 още веднъж Ви припомняме основните положения:

На сайта на МОН е публикуван за обществено обсъждане проект на Наредба за изменение и допъленние на Наредба № 5 за общообразователната подготовка.

Една от основните промени в Проекта – изменение в модела на разработване на годишните тематични разпределения, е в резултат на искания на самите учители и е с цел облекчаване на тяхната работа преди началото на учебната година.

С предложените промени се въвежда изискване преди началото на учебната година да се попълват само темите на уроците и календарното им планиране, а останалото - очаквани резултати и методи - не по-късно от един ден преди провеждането на съответния учебен час.

В допълнение обръщаме внимание и на следните моменти, свързани с годишното тематично разпределение:

· може да бъде еднакво за една или повече паралелки от даден випуск

· да е екипна разработка на всички учители, преподаващи във випуска

· може да е попълнено във всички си графи и преди началото на учебната година, в случай че преподаващият учител прецени, че иска да планира работата си така

· се предоставя за информация по преценка на учителя – по електронен път или на хартиен носител, без да се утвърждава от директора, съответно началника на регионалното управление по образованието

· се разработва по съответния начин за класовете, които се обучават по нови учебни планове и нови учебни програми. Предвид липсата на ясни регламенти за формата на годишното тематично разпределение за останалите класове, учителите биха могли да го разработват както то описания модел, така и по друг по тяхна преценка.

Моля да обърнете внимание на учителите, които вече са разработили годишно тематично разпределение по действащата Наредба № 5 за общообразователната подготовка, че не е необходимо повторно разработване на разпределение, тъй като в техните таблици се съдържат всички елементи, заложени и в Проекта.

Доколкото до момента няма постъпили бележки, които да оспорват предложените промени, няма основание да не се одобри новият опростен модел на тематично разпределение. Затова учителите, може да планират, прилагайки този модел, който улеснява работата им и им дава по-големи възможности да планират в зависимост от конкретните възможности и интереси на учениците.

инж. Таня Михайлова
зам.-министър на образованието и науката"


Поне няма да разпечатвам два пъти, че  съвещанията ми са на 20-ти и на 27-ми.
Виж целия пост
# 1 163
Чета и не вярвам на очите си....истина ли е това поредно безумие:
https://studyabroad.bg/master-menu/professional-qual/%D0%BF%D1%8 … %B8%D0%B5-%D0%BD/

п.п:Очаквам и за лекари едногодишна програма за обучение....И после да се чудя дали изписаната ми рецепта е актуална... ooooh!


Какво лошо има в това? Аз също съм със следдипломна квалификация за учител. За мен човек, който е завършил 4-5 годишен курс по някоя специалност, е достатъчно подготвен, за да я преподава. Минавайки и още една година педагогическо обучение на този човек му се събират повече години учене отколкото на учител, който е завършил за 4 години за такъв.
Виж целия пост
# 1 164
Със сигурност не  е добре това - стигне ли се до такива вариант -  за една година, за половин година, без правоспособност и т.н . нещата ще станат още по-зле, защото процентът на случайно попадналите там ще е гарантирано висок. Мисля, че ако един човек е решил да бъде учител, той го решава на 20. Всичко останало е компромис, стечение на обстоятелства и разни такива. Което си води и последствията. Далеч съм от мисълта, че всички, завършили за учители са си на мястото, ама шансът това да е така е по -голям, отколкото в другите случаи. Изобщо сериозен проблем се очертава, който си е закономерен резултат от 30 годишни експерименти  и замазване на пейзажа.
Виж целия пост
# 1 165
Вела, аз точно същото обяснявах в предишните си постове.
Направила съм си разпределенията според бъдещите промени на наредбата, нахвърляла съм някои основни моменти в графите очаквани резултати и методи, с идеята по-късно да допълвам евентуално.

Не поддържам съмненията на Елхица и Дев.
За да разбере един човек става ли за учител, трябва да влезе в клас, а това не става на 20, когато започва да учи.
Виж целия пост
# 1 166
А защо човек да не установи на по-късна възраст, че това е професията за него? ММ го установи на около 30 г., след като се бяхме запознали и аз забелязах, че се разбира много добре с деца. Записа късно, беше май най-големият в курса. Още по време на следването го взеха като неправоспособен учител по средата на учебната година, първоначално по заместване. Хареса му и продължи да го работи, определено е далеч от понятието млад специалист. Не иска да се връща към работата си от преди това.  За щастие нашата образователна система позволяваше такива късни ориентирания/преориентирания. Тепърва ще видим как ще е за вбъдеще с всички промени и тясно профилиране в 11 и 12 клас. Повечето от колегите му, които бяха записали веднага след гимназията обаче не продължиха като учители. Сега може и да се върнат, нали обещават големи заплати и никаква работа Simple Smile
Виж целия пост
# 1 167
Ясно е, че става  ясно като влезе в клас, но преди това така или иначе е кандидатствал това, не нещо друго и не е работил  нещо, тотално различно от специалност, свързана с преподаване. Няма смисъл да навлизаме в спор, който няма да доведе доникъде. Въпрос на гледна точка е. За да си наистина добър учител е необходимо повече от конкретно теоретично владеене на материала - това или го имаш, или го нямаш. То затова точно тези учители се помнят впоследствие.  Да, може би около 30 е граница за преориентир, ако си се пообъркал на 20...После вече играят други неща.
Виж целия пост
# 1 168
Да, то понеже всички кандидатствали са посочили единствено и само конкретна педагогическа специалност в заявлението за участие в класирането. Simple Smile
Съгласна съм, че за да си добър учител е необходимо много повече от това да си теоретично подготвен. Дипломата не те прави автоматично такъв.
Обобщенията относно възрастта ще ги пропусна.
Чудя се, ако един човек не вижда нищо положително в системата, в която работи, какво го задържа в нея.
Виж целия пост
# 1 169


Не поддържам съмненията на Елхица и Дев.
За да разбере един човек става ли за учител, трябва да влезе в клас, а това не става на 20, когато започва да учи.
Съмнението ми се изразява в съвсем друго естество,няма как да го знаеш.
Никъде не съм споменала възраст за ориентир.
Съвсем друг приоритет има статията,но всеки го тълкува по различен начин  Peace

п.п:На 20г. започнах първото си висше образование,на 30г. завърших второто...просто за  инфо  Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия