Как да отпиша първокласник от целодневна форма на обучение

  • 11 502
  • 48
# 15
На моят син на моменти това стоене по 8-9 часа му се отразява... "пагубно". Изнервен е, не мисли логично и прави елементарни грешки.
Виж целия пост
# 16
А каква е опцията, при положение, че и двамата родители работят? Описвате го като нещо супер лошо и започвам да се плаша, въпреки че ни предстои чак след 2 години. Но при мен притеснението беше, че няма да е по цял ден на училище/занималня, а няма кой да го гледа по половин ден, така че възможността за целодневно училище или училище + занималня звучеше ОК. Да си позволя гледачка или нещо подобно също е абсурдно. Та какво правят работещите родители без баби и дядовци на разположение?
Виж целия пост
# 17
Или се примиряват, или записват на частна занималня, или търсят човек да седи вкъщи с детето, или раждат бебе и си остават вкъщи за една година, поне докато мине първи клас. Винаги е било така, и ние не сме оставали кой знае колко много сами навремето, но имахме баби-пенсионерки. С ключа на врата ходеха децата на хората, които не бяха от същото населено място, а от селата примерно. Но дори тогава работниците бяха на смени и единият родител се прибираше в ранния следобед, а чиновничките бяха до 4 следобед.
Виж целия пост
# 18
Целодневно обучение е доста различно от часове плюс занималня. При първото учебните часове са разпределени през целия ден и не виждам начин за отписване  . Тогава детето трябва да има всеки ден отсъствия и да да пропуска учебен материал.
И двете ми деца минаха през училище и занималня. Малкия е четвърти клас и не дава и да се продума за отписване. 😁 Там му е любимата част от деня - написват си домашните и после игри на воля навън. При много студено време се занимават с игри в стаята. Така че, при нормална организация от учителя се получават нещата.
Виж целия пост
# 19
Моето е вече в 4-ти клас ,но си спомням че в първите години имаше нужда да  си полегне за около час на обяд.
Още на две годинки беше  отказала следобедния сън ,защото бе много силно и енергично хлапе .НО самото ставане рано сутрин ,рязката   промяна  и на  средата, и динамиката на ежедневието и си казаха думата.
Принципно се оцелява без тази почивка ,НО от един момент натам присъствието е само физическо ,а с натрупването на умората след месец-два се притъпява способността да учи.
Не искам да обидя никого, но такива са моите наблюдения над близки деца, които като по-малки не спираха да питат защо това ,как онова ,но умората ги превърна в ходещи перманентно полуспящи и дори на моменти леко апатични. Или пък в другата крайност супер изнервени дори бих казала агресивни.
На тази възраст и с такава натовареност един час почивка на обяд е безценен.
След него при нас домашните са били подготвяни за около 20 до 40мин за всичко. Никога не е учила вечер.
Два дни ходеше на език ,а в другото време прочете доста подходяши за възрастта и енциклопедии.
За съжаление когато родителите нямат алтернатива им се налага да правят такъв огромен компромис.
Виж целия пост
# 20
Дъщеря ми мразеше спането след обяд в градината, истински го мразеше. Една от причините да не иска да ходи на предучилищна, хем там беше най най любимата й приятелка. Въртеше коса, до степен че се налага да режа кичура, върти и усуква завивката, хваща си ластика и прави супер причудливи форми и връзки с него, с часове се чуди какво да прави, щото трябва да си"почива" след обяд и да пази тишина. Истинско изтезание за нея, особено ако й се докашля или ако леко й е запушен носа дори. Мълчи и стиска очи, гърло  и нос. Караха им се ако гъкнат.

Сега е 1ви клас, частна занималня, Доволна е. Учат и пишат всичко там за 1 час, после играят. Много се сближи с децата в занималнята. Малко деца са в цялата занималня, сигурно 10 тина са в нейната смяна, 1ви и 4 ти клас. После играят заедно големи и малки, Това й е любимо. Тя ужасно обича по - големи деца. Лепи се за тях и направо ги боготвори. Научи куп игри от тях, някак стана по - зряла, по - голяма. По темата: не я усещам да се е уморила, но в занималнята няма дивеене като в държавната. Има контрол и игрите са по спокойни някак. Може за това.
У дома вечер не учим, струва ми се престъпление спрямо детето.
Само в неделя следобед я слагам да седне да прегледа, да напише нещо ( да влезе в час и в крак с ученето, предвид предстоящият понеделник). Защото ми се струва, че понеделника им е най тегаво да влязат в ритъма на ученето отново.
Виж целия пост
# 21
Не искам да обидя никого, но такива са моите наблюдения над близки деца, които като по-малки не спираха да питат защо това ,как онова ,но умората ги превърна в ходещи перманентно полуспящи и дори на моменти леко апатични. Или пък в другата крайност супер изнервени дори бих казала агресивни.

След него при нас домашните са били подготвяни за около 20 до 40мин за всичко.

Абсолютно, написах го и по-нагоре.
Освен това се очаква от децата да не помръдват от 8 до 17,  не играят изобщо и това е ежедневие. Дори не мога да си представя какво прави след като си напише..
Детето се превърна за няколко месеца в изнервено подобие на себе си.
Истината е, че се подведох по захаросаните разкази колко е добре целодневното, а и честно казано не направих разлика между целодневно и полудневно+занималня, звучеше ми еднакво.
Ако не се намери решение в рамките на тази форма, вероятно ще подходим към по-сериозна промяна..
Виж целия пост
# 22
В у-щето на сина ми програмата е разчупена. Имат време за отдих, но пак понякога часовете прекарани в у-ще му идват в повече.
На обяд имат т.нар. "релакс". Когато времето е хубаво играят навън. Когато е студено "релаксират", лежейки на постелки за йога. Имат отделна стая за това. Когато им разяснили какво е "релакс" децата започнали да питат "кога ще спим" Simple Smile
Виж целия пост
# 23
А каква е опцията, при положение, че и двамата родители работят? Описвате го като нещо супер лошо и започвам да се плаша, въпреки че ни предстои чак след 2 години. Но при мен притеснението беше, че няма да е по цял ден на училище/занималня, а няма кой да го гледа по половин ден, така че възможността за целодневно училище или училище + занималня звучеше ОК. Да си позволя гледачка или нещо подобно също е абсурдно. Та какво правят работещите родители без баби и дядовци на разположение?
Търсиш училище до обяд плюс занималня, защото последната може да я прекратиш или смениш с частна, ако не ти хареса.
При целодневното самото разпределение на часовете е различно. Може  някои от основните часове да са разпределени следобяд , а не да са разделени на сутрин вземане на материала и следобед писане на домашните.
Според мен е важно децата да имат точно килим, постелки, където да се потъркалят/починат, ако са цял ден на училище. За съжаление в много училища не осигуряват такава възможност.
Виж целия пост
# 24
А каква е опцията, при положение, че и двамата родители работят? Описвате го като нещо супер лошо и започвам да се плаша, въпреки че ни предстои чак след 2 години. Но при мен притеснението беше, че няма да е по цял ден на училище/занималня, а няма кой да го гледа по половин ден, така че възможността за целодневно училище или училище + занималня звучеше ОК. Да си позволя гледачка или нещо подобно също е абсурдно. Та какво правят работещите родители без баби и дядовци на разположение?
Почти във всяко българско семейство у нас родителите си работят.
Ако не ти допада целодневната форма на обучение /да не повтарям, че между нея и училище със занималня има съществена разлика, писано е вече/, то:
1.Избираш училище със занималня към него и там често ти предоставят възможност да си вземеш детето по-рано, ако можеш и искаш, да се отпишеш, ако не ти допада, само от занималнята;
2.Плащаш за частна занималня.
3.Плащаш на човек да взима детето и да седи с него вкъщи, ако те притеснява, че не може да се оправя само.
4.Оставяш го да се прибере само, да си почине и напише и вечер контролираш какви ги е свършило.
Всички опции са работещи.
Лично съм ползвала № 1 за кратко, след което преминах на № 4, а за първото дете - № 4. Доволна съм. Децата се научиха да си разпределят времето сами и да си учат сами. По-самостоятелни станаха така. Но аз си контролирам вечер. Никакви проблеми не сме имали нито със самоуправлението, нито с ученето. Голямото ми дете дори вече завършва 12-ти клас.
Изборът зависи от родителя и се базира на неговите схващания, на степен на развитие на детето и на други обективни фактори - отдалеченост на училището от дом, населеност на квартала или на мястото, в което се живее, други деца, които ползват аналогичен режим и живеят в близост и т. н.
Виж целия пост
# 25
Честно казано би ме било страх да го оставя да ходи сам по улиците в първи клас, не знам как ще се преборя с този страх. Да, знам, че навремето аз съм ходила сама, но сега ми се струва много по-опасно. Имам 2 години да свиквам с мисълта, но все пак си мисля, че точно в първи клас няма да рискувам с последния вариант. По-скоро първия ми се вижда удачен, 2 и 3 ги изключвам на този етап.
Виж целия пост
# 26
Честно казано би ме било страх да го оставя да ходи сам по улиците в първи клас, не знам как ще се преборя с този страх. Да, знам, че навремето аз съм ходила сама, но сега ми се струва много по-опасно. Имам 2 години да свиквам с мисълта, но все пак си мисля, че точно в първи клас няма да рискувам с последния вариант. По-скоро първия ми се вижда удачен, 2 и 3 ги изключвам на този етап.
Ти си решаваш. Проблемът със страховете е проблем на човека, който ги изпитва.
Имаш време още доста. Ще си мислите, ще избирате варианти. Ако един не ви пасва, сменяте с друг. Все ще си намерите нещо, което да ви пасва. Не е толкова страшно и не е като да няма решения.
Виж целия пост
# 27
При целодневна форма на обучение не виждам вариант, освен смяна на училището. Дъщеря ми е в такова училище, с две учителки, като едната поема българския, другата математиката (основните предмети). Т.е. ако сутрин имат основно български, то следобед имат основно математика. Часовете по самоподготовка са веднага след съответния час. На обяд имат голяма почивка за хранене и игра.
За моето дете е печеливша тази форма, но за дете, което се изморява повече и има нужда от дрямка на обяд, би било убийствено, според мен.
Виж целия пост
# 28
за самоподготовка трябва и материалът малко да отлежи, а не веднага да се започне с домашното. Тъкмо няколко часа, докато детето има други предмети, обядва, почине си малко и започва да пише.
Виж целия пост
# 29
А защо изобщо трябва да има домашно? Според мен самоподготовката, веднага след като са взели нов материал, е всъщност упражнения по съответния предмет, не задължително върху новия материал. Има време материалът да отлежава до следващия ден или повече.
Аз съм учила на такъв режим. Не си спомням кога ни е била самоподготовката естествено, но имахме една учителка по български и една по математика. Не съм имала нито едно домашно за целия начален курс.
Сега зариват децата с купища домашни, за да могат да ги отвратят от ученето от рано.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия