Първокласници през учебната 2018/ 2019 година в град Варна

  • 49 284
  • 250
# 180
Здравейте, ние все още не сме първокласници, но скоро... Така, че преглеждам училищата и следя темата. Та забелязах, че в Климент е обявена само една целоднеяна паралелка. За останалите деца предлага ли се на територията на училището някаква занималня или всеки се спасява по единично?

Само една целодневна паралелка е. За другите няма занималня има частни наоколо, но не са добри.Доколкото разбрах тази година няма много желаещи първокласници, може и набора да е по малък, имало места за всички. Даже и за такива, за които не им е район. Много си зависи от класната, аз съм от недоволните. Нашата класна до 4 клас беше ужасна, гледах колко е миличка тази на съседният клас например. След 4 клас става много зле... Учителите си правят каквото си искат нямат респект от директора. Ако още се води елитно, това е стара слава.
Виж целия пост
# 181
Коя ви беше госпожата до 4 клас?
Виж целия пост
# 182
Никъде не попаднах на информация за училище "Иван Вазов" в жк. Победа. Някой може ли да сподели?
Виж целия пост
# 183
Здравейте, от опит да споделя да не разчитате на т.нар. елитни училища, а да търсите конкретен учител. Детето ми учи в "П.Р.Славейков" - там беше предучилищна и бяхме страшно доволни, случихме на невероятен учител, който го научи да чете, да е любознателен и да учи с желание.
За съжаление нямах информация за учителите, които ще поемат първи клас и разчитах, че в подобно училище  всички са добри. Да, ама не - случихме на учител, който никога не съм си представяла, че може да съществува, в т.нар. "елитни училища" - работи се по най-малкото съпротивление, никакво натоварване, никаква подготовка за математически състезания, само се мрънка колко е уморена и най-лошото е, че няма никакво отношение към децата и към взаимоотношенията в класа.

Преди време имаше различни учители по различните предмети, сега не е ли така? Ако по един предмет учителят е по- лежерен, по друг е по-взискателен.

Въпрос на късмет е всичко, моето дете си замина от това училище преди  ІІІ клас, а досега от класа са си тръгнали поне 10 деца. Но всяко по различни причини- заради лоши взаимоотношения и агресия, заради голямо натоварване. Не всичко се харесва на всеки. Иначе само едно се записа в МГ след V клас, но от съседните паралелки имаше повече

Не е реалистично да се очаква в първи клас, а и в следващите децата да са на едно ниво в което и да е училище. Така ще е вероятно до седми, защото всяко дете върви със свои темпове и са попаднали в една паралелка просто защото са записани там, а не защото вървят с еднакви темпове.

Първо Честита и успешна учебна година на всички!

Има елитни училища във Варна и Славейков е едно от малкото, които си останаха такива. Климент и Руското лежат на стара слава, много разочаровани познати имам, които си записаха децата там!
Конкретно за Славейков. Детето ми учи от първи клас там и вече е в прогимназията на същото училище. Учителите са много добри или поне ние попаднахме на такива. Детето ми е с медали и грамоти от почти всяко математическо състезание и да, за да е конкурентоспособно  ходи на допълнителни уроци. Училището е държавно и се движи по определена програма от министерството, все пак. Няма различна програма.
През годините много деца си тръгнаха, но основните причини са две:
 1. Деца, които създават проблеми - в училището не важи политиката, ще те държим заради субсидията и ще ти траем проблемите, които създаваш. Съобразяваш се с правилата за вътрешния ред, ако ли не има процедура с предупреждения и наказания, която не е вечна и изхвърчаш;
 2. Деца, които не издържат на темпото -  нивото на преподаване и изискванията са високи, натоварени са много - или се научаваш да "бягаш" или отиваш другаде, защото в крайна сметка се мъчат всички - и детето, и родителя, и учителя. Може да ме нападнете но е така.
И преди да се насочите натам си задайте въпроса "На вашето дете дали ще му хареса там?". Моето от 3 годишно искаше да му пиша задачи, защото му бяха интересни. След 6 годишна възраст за забавление всяка вечер ни носеше сборник със логически задачи, защото му бяха интересни и т.н. Само си избра математиката, макар аз да бях против в мислите си, защото повече ми харесва литературата, но си зададох въпроса "Моето дете ще се чувства ли добре там?".
Виж целия пост
# 184
Ми то вече не е въпрос на избор къде да учи детето, с тези 3г уседналост и разпределение на училището по райони. Не че няма да има пак манипулации, но ще е по-трудно. Е какво да правя, моето дете е на 4,5г  знае буквите, пише си името, брои от много малка и то без грам да се занимавам с нея. Без да влизам  в подробности, но в градината ми казват, че е всестранно развита  и е много интелигентна. Гледа разни неща и е интересно, ако малко си дам зор доста ще напредне. После в първи клас какво ще прави. Е да ама по адрес съм Възраждане и ще учи в "посредствено" училище. Еми така са решили, казват детето ще учи в най-близкото училище, аз защо трябва да манипулирам системата, да не съм престъпник или съм най-хитрата. Всеки иска най-доброто за детето си, но има правила.
Виж целия пост
# 185
Ми то вече не е въпрос на избор къде да учи детето, с тези 3г уседналост и разпределение на училището по райони. Не че няма да има пак манипулации, но ще е по-трудно. Е какво да правя, моето дете е на 4,5г  знае буквите, пише си името, брои от много малка и то без грам да се занимавам с нея. Без да влизам  в подробности, но в градината ми казват, че е всестранно развита  и е много интелигентна. Гледа разни неща и е интересно, ако малко си дам зор доста ще напредне. После в първи клас какво ще прави. Е да ама по адрес съм Възраждане и ще учи в "посредствено" училище. Еми така са решили, казват детето ще учи в най-близкото училище, аз защо трябва да манипулирам системата, да не съм престъпник или съм най-хитрата. Всеки иска най-доброто за детето си, но има правила.
Това е наистина глупаво, защото представете си, че детето има талант в математиката, а е принудено да учи в Елин Пелин примерно, което си е направо ромско училище. Един съвет, добре е да сте в предучилищна подготовка в определеното училище, което сте избрали. Учителите си комуникират и ако е наистина талантливо винаги се намира начин да се приеме. Всяко училище иска такива деца.
Виж целия пост
# 186
То и в предучилищната има район мисля.
Виж целия пост
# 187
Има елитни училища във Варна и Славейков е едно от малкото, които си останаха такива.....
Конкретно за Славейков. Детето ми учи от първи клас там и вече е в прогимназията на същото училище. Учителите са много добри или поне ние попаднахме на такива. Детето ми е с медали и грамоти от почти всяко математическо състезание и да, за да е конкурентоспособно  ходи на допълнителни уроци. Училището е държавно и се движи по определена програма от министерството, все пак. Няма различна програма.

Не съм съгласна за 'елитните" училища. И в Славейков се учи по общата програма. Кое точно му е елитното? С частни уроци и заложбите на детето Ви ще постигнете резултати и в други училища. Нищо лично.
Виж целия пост
# 188
Има елитни училища във Варна и Славейков е едно от малкото, които си останаха такива.....
Конкретно за Славейков. Детето ми учи от първи клас там и вече е в прогимназията на същото училище. Учителите са много добри или поне ние попаднахме на такива. Детето ми е с медали и грамоти от почти всяко математическо състезание и да, за да е конкурентоспособно  ходи на допълнителни уроци. Училището е държавно и се движи по определена програма от министерството, все пак. Няма различна програма.

Не съм съгласна за 'елитните" училища. И в Славейков се учи по общата програма. Кое точно му е елитното? С частни уроци и заложбите на детето Ви ще постигнете резултати и в други училища. Нищо лично.
Не съм съгласна. Средата е от голямо значение. Не случайно дадох пример с Елин Пелин. Дори да е талантливо ако я няма конкуренцията от добри ученици, което неминуемо дава стимул и не на последно място, когато мнозинството е в училище "само да изкара" е от голямо значение. Околната среда влияе много. Талантливото ще вижда и усеща, че без да си дава зор е много по-добро от другите и развитието няма да е същото. Дори да ходи на уроци, не мисля че ще го има този стимул.
В Славейков дават повече домашни от другите училища, набляга се много на ЗИП математика. Дори хора отишли в МГ, казват "Отдъхнах си от домашни, много по-малко са и е много по-лесно". А не отидохме в МГ, защото се набляга на математиката, другите предмети остават на заден план, което за матурите в 7-ми клас не е добре.
Виж целия пост
# 189
     В Славейков от цял клас само едно дете влезе в МГ след ІVклас и разбира се- с школи и уроци  още от времето на ПГ. Другото, също с школи и уроци не влезе, а огромна част от класа спря и на състезания да ходи още във втори клас. Не отричам, че екипът от учители също има значение, но "средата"- не особено.

В МГ влязоха деца и от съвсем обикновени по общото мнение училища.Така че, до VІІ клас няма особено значение къде учи детето.

Няма как в училище до VІІ клас да има подбрана среда, защото на никакъв критерий не са подбрани децата
Примерът с Елин Пелин не е много удачен, с оглед  струпване на население от определен етнос там там.
Но като знания, умения, възможности децата деца от всякакъв вид има навсякъде.

След VІІ клас вече може да се говори за някакво селектиране, макар и също в голяма доза условно.



Виж целия пост
# 190
     В Славейков от цял клас само едно дете влезе в МГ след ІVклас и разбира се- с школи и уроци  още от времето на ПГ. Другото, също с школи и уроци не влезе, а огромна част от класа спря и на състезания да ходи още във втори клас. Не отричам, че екипът от учители също има значение, но "средата"- не особено.

В МГ влязоха деца и от съвсем обикновени по общото мнение училища.Така че, до VІІ клас няма особено значение къде учи детето.

Няма как в училище до VІІ клас да има подбрана среда, защото на никакъв критерий не са подбрани децата
Примерът с Елин Пелин не е много удачен, с оглед  струпване на население от определен етнос там там.
Но като знания, умения, възможности децата деца от всякакъв вид има навсякъде.

След VІІ клас вече може да се говори за някакво селектиране, макар и също в голяма доза условно.

Ако си кандидатствал изобщо, нали?
А в МГ видях с очите си как влизат деца заради таланта от връзки на родители и роднини. После същите тези деца напускат след една година, защото не издържат на темпото, но това е друг въпрос.
Ами представете си случая, че детето поради районирането има право да кандидатства само в Елин Пелин, към района не влиза само Максуда.
Виж целия пост
# 191
Мисля,че е съвсем нормално да има райониране.Има го в повечето европейски страни.Аз не мога да си представя и другата ситуация-да живея от 20 години до оградата на училище ,,Славейков,, например и да няма свободно място за детето ми.

Училището ,,Елин Пелин,, е най-близо до циганската махала,но в района има още две училища.




За МГ-познавам дете,което влезе в МГ без да е ходило на частни уроци.

Виж целия пост
# 192
Проблемът е, че всъщност позволиха на училищата да се профилират чрез часовете по ЗИП /кой математика, кой език, кой информатика и други/, а пък подбор няма и се влиза само чрез райониране и така резултатът е пълна каша. Който има връзки успява да вкара детето си при успешните и работещи учители, а който няма където се падне. Тъй като детето ми проявява много силен интерес към математиката, направих всичко възможно да учи в Славейков, но попаднахме на учител, който няма никакво желание да развива децата по математика, дори им се подиграва, че били "големи математици" . Съответно и средата в класа не е от деца, които имат подобни интереси, така че и средата нямаше как да му е стимул. Да не говорим, че в така наречените "елитни" училища се влиза много по-лесно във втори клас, отколкото в първи - ей така, без да са обявени бройки официално, класовете станаха с по 29-30 ученика, а по официален прием в първи клас трябваше да са по 26 ученика. За съжаление продължаваме да си бъдем страната на връзкарството, а не на знаещите, можещи и имащи желание за развитие. За това и Терминал 2 - Заминаващи на летище София е все по-пълен.
Виж целия пост
# 193
Гледам програмата на евентуално нашето училище, има задължителни учебни часов, избираеми учебни часове и факултативни учебни часове. Какво всъщност означава това? Разделено е на 6 паралелки всяка паралелка е с различни избираеми часове, а само две имат факултативни. Кога се учат тези часове, как се избира паралелка в която желаем да учим. Пак с връзки ли е с късмет или по-ранно записване или нещо друго. Всъщност училището ни е квартално и не се води елитно, но все пак.
Виж целия пост
# 194
ФУЧ-а се избира уж, когато записваш детето. Аз знаех само за СИП. Никой не ме е питал какъв ФУЧ искам да запиша. Странна работа.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия