Деца проверяват домашните на съучениците си😕

  • 23 122
  • 122
# 15
Ако моделът на работа действително е по-добре справящите се ученици да проверяват домашните на по-слабите, то според мен е грешен. Аз имам спомен от моите ученически години, когато са ни казвали да си разменим тетрадките (по двойки спрямо това, как сядаме на чина) и всъщност беше вълнуващо, но първо - това упражнение се случваше рядко, и второ - в крайна сметка се дискутираше какви са верните отговори, защо са такива и, ако има някаква системна грешка, допускана от голяма част от класа, как да бъде изправена.
Каква би била ползата за по-слабия ученик, ако по-способният му "начерви" домашното, но липсва обяснение на решението? Да не говорим и за неравностойното положение, в което учениците биват поставени при тази ситуация. Най-вероятният резултат е общо озлобление на групата в занималнята срещу групичката съученици, които ги проверяват.

Есме В, струва си въпросът да бъде повдигнат на родителска среща. Дотогава можеш да говориш със своето дете, че тези, "проверяващите", изпълняват указания на учителя по същия начин, по който всички в групата са задължени да ги спазват. И че най-добре за него би било, ако помоли съученика, проверил домашното му, да му отдели малко време за обяснение на онези задачи, където е сгрешено, и така да попълни собствените си пропуски.
Виж целия пост
# 16
Когато родител има резерви към дадена практика на учителя на детето му е добре да разговаря с въпросния учител относно целите. Когато детето му изпитва някакъв дискомфорт, разговорът е наложителен. Вашият случай е такъв.
Ако всяко дете проверява работата на някой друг, приемам го нормално и градивно, защото създава наблюдателност, която ще бъде полезна в прегледа на личните му дейности. Вариант е и дежурните да го правят. Така всички деца да минат през помощничеството.
 

да. така мисля и аз
Виж целия пост
# 17

Каква би била ползата за по-слабия ученик, ако по-способният му "начерви" домашното, но липсва обяснение на решението? Да не говорим и за неравностойното положение, в което учениците биват поставени при тази ситуация. Най-вероятният резултат е общо озлобление на групата в занималнята срещу групичката съученици, които ги проверяват.
Има една много хубава практика, която е тотално непозната в нашето образование. Казва се peer review. Върши отлична работа. Тя не се изчерпва само с "начервяване" на домашното на другарчето, но включва и аргументиране на направените забележки и поставената оценка. Така изпълнена, би дала добри резултати, а не озлобление.
Виж целия пост
# 18
Виждам, че силно се подценява зрелостта на децата. В тази възраст те имат много по-нормален подход към околните от нас - възрастните.
Виж целия пост
# 19
В конкретния случай, подходът и на децата, и на родителите е "Тоя па ще ме критикува, ама ха!"
Виж целия пост
# 20
Виждам, че силно се подценява зрелостта на децата. В тази възраст те имат много по-нормален подход към околните от нас - възрастните.
Нямам забележка към подхода на децата,  а към този на възрастния, в случая.
Вече казах, че системата не е "всеки на всеки", не се цели наблюдателност или развитие на някакво друго полезно умение. Всъщност, не съм убедена че изобщо има някаква дълбока мисъл в този метод. Просто госпожата не смогва да провери всичко и разчита на малко помощ от 1-2 деца, които се справят по-добре. Факт е, че този подход демотивира
моето дете. Както и да е, реших какво ще прама.  Благодаря за мненията.
Виж целия пост
# 21
... разчита на малко помощ от 1-2 деца, които се справят по-добре. Факт е, че този подход демотивира
...

Защото се оказва сред групата на останалите ?
Виж целия пост
# 22
защото тези деца, проверяващите т.е. помагащите на учителката се ползват с привилегии, което е дразнещо за останалите.
Виж целия пост
# 23
Да, а и защото предпочита госпожата да открива грешките и, а не съученик.
Виж целия пост
# 24
а може би може да опита да е сред добрите и да проверява и тя ? ама се иска малко усилия , а не само завист.
Виж целия пост
# 25
е, айде сега - завист. Няма как да знаем детето на авторката колко се старае, колко му се получава и дали завижда. Няма как да знаем също какво и как коментират проверяващите деца.
Скрит текст:
В класа на моето дете има огромна разлика в нивото. Като ги слушам какво кометират знаещите ми става лошо. Моето е в тази група и непрекъснато обяснявам, но има родители на които им е смешно. Ако учителката даде на тези 5-6 деца да коригират работите на другите представям си какви подигравки и глупости ще има, а живея на място където да не ти върви в училище не е кой знае какъв проблем.
Не го намирам за редно. не и по начина по който се случва.
Виж целия пост
# 26
защото тези деца, проверяващите т.е. помагащите на учителката се ползват с привилегии, което е дразнещо за останалите.
Да, както ситуацията с дългия текст от вчера. Смятам, че е фаворизиране.
а може би може да опита да е сред добрите и да проверява и тя ? ама се иска малко усилия , а не само завист.
Чудех се кога темата ще придобие такъв обрат. Не смятам, че е правилно нито тя, нито което и да е друго дете да изземва функция на учителя и не търся мотивация в това да проверява. Остана и оценки да си пишат едно на друго. Наричай го както си искаш, за мен в училище си има авторитет, и това е преди всичко учителя.
Виж целия пост
# 27
Виждам, че силно се подценява зрелостта на децата. В тази възраст те имат много по-нормален подход към околните от нас - възрастните.
Нямам забележка към подхода на децата,  а към този на възрастния, в случая.
Вече казах, че системата не е "всеки на всеки", не се цели наблюдателност или развитие на някакво друго полезно умение. Всъщност, не съм убедена че изобщо има някаква дълбока мисъл в този метод. Просто госпожата не смогва да провери всичко и разчита на малко помощ от 1-2 деца, които се справят по-добре. Факт е, че този подход демотивира
моето дете. Както и да е, реших какво ще прама.  Благодаря за мненията.
Това го схванах. Точно този модел с предпочитаните деца не е добър и е обратно работещ.
1. За проверяваните - чувстват се дискриминирани.
2. За проверяващите - набират нереално самочувствие, което се обръща против тях.
  
Виж целия пост
# 28
а може би може да опита да е сред добрите и да проверява и тя ? ама се иска малко усилия , а не само завист.
Може би "завист" не е съвсем точна дума в този случай, но като цяло, този пост покрива и моето мнение.
Виж целия пост
# 29
Има една много хубава практика, която е тотално непозната в нашето образование. Казва се peer review. Върши отлична работа. Тя не се изчерпва само с "начервяване" на домашното на другарчето, но включва и аргументиране на направените забележки и поставената оценка. Така изпълнена, би дала добри резултати, а не озлобление.
Съгласна съм, че модел, в който има не само коригиране на грешки, но и аргументация и помощ, би дал добри резултати. Но от описаното става ясно, че случаят не е такъв. Очевидно учителката търси отмяна за своята работа, но не и полезен резултат, какъвто peer review би дал. Затова беше и моето заключение, че ще се получи противопоставяне и конфликт между учениците. Подкрепям мнението на Ами сега - някои деца, почувствали се "овластени", бързо биха проявили надменно отношение към съучениците си, ако не са натоварени и със задължението да обясняват и помагат на по-слабите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия