Деца проверяват домашните на съучениците си😕

  • 23 087
  • 122
Здравейте. Имам следния казус от нашата занималня ( 2-ри клас ): вчера разбирам, че госпожата дава на децата, които се справят по-добре, да проверяват домашните по математика на останалите. Колкото и формална да е такава проверка, намирам  я за неприемлива по ред причини. Чудя се, дали това е обичайна практика, как да реагирам - да повдигна ли въпроса, или директно да отпиша детето си, защото и без това имам резерви към подготовката им там през тази година? Ще съм благодарна да споделите опит и мнения.
Виж целия пост
# 1
кое намираш лошо? Монтесори педагогиката например непрестанно учат едно от друго децата
Виж целия пост
# 2
А твоето дете как се чувства от това?
На мен би ми било неприятно да го правя и да ми го правят. Сестра ми обаче в трети клас поправяше с червен химикал тетрадките на съучениците си като ги докопаше и смяташе, че им прави услуга. Спрях я преди да я набият!  Mr. Green
Виж целия пост
# 3
И аз не съм Ок. с това. Децата могат да бъдат много жестоки и да възникнат големи конфликти. В класа на дъщеря ми (в първи клас е ) си помагат взаимно. Дори чиновете им са така подредени, че да работят на групи, но корекциите ги прави учителката както трябва да бъде според мен.
Виж целия пост
# 4
Това беше практика при някои учители още от наше време. Не виждам проблем. Използва се за точни проверки, когато е за ограждане или при търсене на даден точен отговор, така че е по-скоро рутинно, не зависи от лично отношение или знания.
Виж целия пост
# 5
Със сигурност не е практика, но това е един от работещите модели в много педагогики.
Монтесори, Джъмп мат и други:

1 Мотивираност
+
2 Мислене
+
3 Разбиране
+
4 Инициативност
+
5 Сътрудничество

6 Отличен успех

Последните 2 точки в този модел включват и тази практика. Въпроса е учителя да я контролира...че може да се изроди, както виждам и коментарите на други потребителки Simple Smile
Виж целия пост
# 6
Не познавам добре метода Монтесори и не мога да го коментирам. От друга страна, съмнявам се, че е съпоставим с нашия случай, в който госпожата събира тетрадките и вика две деца при нея да проверяват. Вярвам, че контрола е прерогатив на учителя. Не е за рутинна проверка на отговори с ограждане, а за отворени задачи. Вчера двете проверяващи деца са били освободени от преписване на текст, дълъг две пълни страници, което в очите на дъщеря ми ( а и в моите ) изглежда несправедливо. Усещам едно тихо недоволство, а и като цяло тя не е ОК с тази система - притеснява се, че съученик може да открие грешка, което не важи за госпожата.
Виж целия пост
# 7
Това беше практика при някои учители още от наше време. Не виждам проблем. Използва се за точни проверки, когато е за ограждане или при търсене на даден точен отговор, така че е по-скоро рутинно, не зависи от лично отношение или знания.
Ако е за  такива проверки, намирам го по-скоро за полезна практика. Hope for Two чудесно го е обяснила.
Виж целия пост
# 8
Не одобрявам тази практика. Ако оценяването ще е по Монтесори, то и преподаването трябва да е такова, иначе си е манджа с грозде. Освен това ако съответният педагог е решил да практикува по този начин то би било хубаво да си подбере деца, които хем ще се справят със задачата, хем няма да се водят от лични мотиви.
Виж целия пост
# 9
... които хем ще се справят със задачата, хем няма да се водят от лични мотиви.
допускане е , че не е така в случая
Виж целия пост
# 10
Именно заради такива непрофесионални практики отписах детето си от занималня още след 1 клас.
Вероятно децата са много и учителката си мисли, че е много хитро да си спести работа и време така.
Виж целия пост
# 11
Вероятно децата са много и учителката си мисли, че е много хитро да си спести работа и време така.
Това със сигурност е така - виждах как не смогва да провери и отскоро въведе този метод. Въпросът е, че детето ми не се чувства добре така, а не знам има ли смисъл да повдигам изобщо въпроса. Училището абсолютно целенасочено гони намаляване бройката на децата в занималнята.
Виж целия пост
# 12
Занималните в училище по принцип са един голям компромис.
Много рядко има свестни учители там, рядко са малко деца, на които наистина могат да обърнат внимание.
В повечето случаи са хора, хванати от незнайно къде, които се грижат децата да не се изтрепят и евентуално да си напишат домашните. А по- точно - да ги препишат.
Виж целия пост
# 13
Когато родител има резерви към дадена практика на учителя на детето му е добре да разговаря с въпросния учител относно целите. Когато детето му изпитва някакъв дискомфорт, разговорът е наложителен. Вашият случай е такъв.
Ако всяко дете проверява работата на някой друг, приемам го нормално и градивно, защото създава наблюдателност, която ще бъде полезна в прегледа на личните му дейности. Вариант е и дежурните да го правят. Така всички деца да минат през помощничеството.
 
Виж целия пост
# 14
Говори, говори.
Аз говорих с всяка една от учителките в занималнята. 3 за една година. Накрая ми писна да говоря.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия