Деца проверяват домашните на съучениците си😕

  • 23 088
  • 122
# 105
Детето ми е на самообучение, но ходи в училище, защото трябва. Почти не се преподава, ако мога да нарека преподаването изплюването на някакви изречения в голяма част от часовете. Същинското учене за децата, които наистина учат, започва след края на последния учебен час.
Това все едно съм го писала аз. Ходи на училище, за да се вижда с деца и да не е социално изолирана. Реалното учене се случва у дома. Аман!
Виж целия пост
# 106
И това се случа в "елитна" столична гимназия, ако я напиша в сегашната седмокласна тема ще ме анатемосат. Ама нищо, нека да има стрес, гърч, нерви и болна амбиция и конкуренция. Да не каже някой, че ми е кисело гроздето нещо. Повечето родители (да, родители, не деца) спят зимен сън в момента, защото са успели да "набутат" отрочето в елита, ама какво се случва после, как, защо-дреме им на бележника-нали се носят някакви измислени шестици.
Виж целия пост
# 107
Може ли да я напишеш все пак или поне на лични да споделиш? Мен ще ми е полезно да си имам едно наум, въпреки че още ни е далеко.
Изобщо не е нормално децата да си губят междучасията в проверки на работите на други деца.
Виж целия пост
# 108
Аз съм споделяла впечатления от 1АЕГ, която завърши синът ми. Накратко, 50:50. Половината преподаватели бяха страхотни, а другата половина-ходещи недоразумения. Когато математиката им беше последен блок за деня, госпожата им даваше определен брой задачи и който ги реши, беще свободен да си тръгне веднага. Познайте кой си тръгваше 10 минути след началото на блока? Говендър Мой с компанията си- той винаги отиваше с предварително решени всички задачи от урока, защото баба му е пенсионирана учителка по математика. Съответно, Говендър Мой даваше на приятелите си да препишат задачите от него, докато той блее и след това се изнасяха дружно с благословията на госпожата. Когато имаха първи блок от 7:30 той отиваше чак към 9 на училище, но никога не е имал нито неизвинено отсъствие, нито дори закъснение- просто до 9 часа не идваше учител, който да отбележи липсите и да напише отсъствия или закъснения. Господинът по БЕЛ, който сега се подвизава в небезизвестната школа "Междучасие" и води курсове за 7 клас, по цял час разтягаше сладки лакардии за слваното си минало, но тотално пропускаше да си предаде материала. Все пак, госпожа Евгения Иванова по АЕ, господин Петър (забравих му фамилията), госпожа Савова по география са страхотни, страхотни преподаватели, от които децата научиха много.
Виж целия пост
# 109
Детето ми е на самообучение, но ходи в училище, защото трябва. Почти не се преподава, ако мога да нарека преподаването изплюването на някакви изречения в голяма част от часовете. Същинското учене за децата, които наистина учат, започва след края на последния учебен час.
Това все едно съм го писала аз. Ходи на училище, за да се вижда с деца и да не е социално изолирана. Реалното учене се случва у дома. Аман!

От къде си вадите такива изводи за обучението?... Влизали сте в часовете?! Или сте гледали записи от поставена камера в класните стаи?! 
Виж целия пост
# 110
Самите деца го споделят. А някои от тях са вече пълнолетни. Не е нужно да се виси в час и да се губи време, за да се установи, че по някои предмети е чиста загуба престоят в училище по тях.
Виж целия пост
# 111
Не е нужно да висиш в часовете. Представете си, че някои деца искат да научат и често се ядосват, че няма от кой, още по-често-от къде. Е, сега вече поне има опции и от къде, при наличие на ресурси, както финансови, така и времеви. Да си "изпееш" материала в час за мен не е преподаване. Така и аз мога да преподавам, като просто "изплюя" някакъв текст, пък кой какво чул и какво разбрал не ме касае. Е, масово е такъв тип преподаването. Масово децата не отиват вече с интерес, с желания за знания, с любов към учението, а с досада и не, не е свързано никак с възрастта. Просто на една част вече им е все едно, загубени са за каузата, други бутат и кретат там някак със зазубряне, и тук-там някои се ровят, търсят, отсяват и се самообучават. Никоя група обаче от изброените от мен не обичат училището и това говори много.
Виж целия пост
# 112
Връх на образователното училищно безплодие при големия син са часовете по география. Учителят им пуска урок от "Уча се" и излиза. После пуска контролно и сверява кой най-точно е предал съдържанието на урока.
Така не аз, а и малкият ми син, дето е на 11 години, може да "учителства".
Като ще е тъй, да закриваме, всеки да си се спасява както намери за добре /без друго на там се върви/ и накрая да се правят едни общи изпити и толкоз. Разбира се и заплащането на квесторите и проверяващите да е на час свършена работа. Останалото се разпуска и си кара по частните уроци. За когото няма уроци - има фабрика, да работи. 
Виж целия пост
# 113
.... За когото няма уроци - има фабрика, да работи.  


Де я таз екстра? Няма фабрика вече 28 години подред . Има чужбина .
Виж целия пост
# 114
Не е нужно да висиш в часовете. Представете си, че някои деца искат да научат и често се ядосват, че няма от кой, още по-често-от къде.
Точно така. А като се има предвид, че съм дъщеря на учителка и много от близките ми приятелки са действащи учителки, мога много да кажа по въпроса откъде си правя изводите. Препочитам да не кажа повече, че ще си издействам доживотен бан.
Виж целия пост
# 115
.... За когото няма уроци - има фабрика, да работи.  


Де я таз екстра? Няма фабрика вече 28 години подред . Има чужбина .
Няма за който не търси. За всеки случай аз няма да им търся. Да се оправят.
Виж целия пост
# 116
Как е възможно това като описаното  за пускане на ученици, нямане на часове и т.н.? трудно ми е да го повярвам.
Виж целия пост
# 117
Анди, и на мен ми беше трудно да повярвам. Още повече, че това е и моята гимназия, с която толкова се гордеех. Като приеха там сина ми, се чувствах все едно го бяха приели в НАСА. После уекичко се приземих.
Виж целия пост
# 118
По мое време, началото на 90-те години, бях сред проверяващите. Всяка редичка чинове си имаше 1 проверяващ. Не ми беше приятно. След нас обаче проверяваше и госпожата, ние бяхме само първа "цедка". Съучениците се отнасяха зле с проверяващите като цяло, въпреки че дори сме им давали да препишат нашето написано с труд домашно. Ние бяхме зубърите. Имаше момент, когато пък сме проверявали домашното по определен предмет на по-слаби ученици.
В ДГ учителките на момичетата си имаха система по масички - всеки по-силно представящ се помагаше на другарче по маса. В момента, в който изоставащият напредне и се поизравни с останалите, следваше разместване на децата по масичките и ново преразпределение. Системата действаше.
Сега във 2ри клас разбрах, че на едната ми щерка са й прикрепили съученик, да му помага по математика в занималнята. Забавляват се като цяло, и двамата са доволни. Той решава домашното, тя нейното и после му помага като е готова. Обикновено се справя бързо и допълнителното занимание не я ощетява.
С това искам да кажа, че методът има и добри страни, когато се прилага правилно. Но да се фаворизират определени деца или да се използват, за да свършат работата на учителката, не е редно. Трябва да се прецени също и чисто психологически, дали проверяващото или проверяваното дете, са подходящи за подобен метод.
Виж целия пост
# 119
И при моето дете се случва да има проверки на задачите и в 50% са допуснати грешки.Аз подпалих и директно с г-жата говорих.Драмата ми беше,че като видя червено и връщах синковчето да си пререши задачите,а то нямало нужда.Така губя и моето време и неговото също.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия