Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Помагате ли с домашните и уроците на петокласник?

  • 7 103
  • 97
Любопитно ми е дали помагате и до каква степен на вашите деца. Аз например след работа почти не ми остава време. Разчитам на детето да си следи домашни и уроците. Препитвам от време на време и подканям. Около мен преобладават родители, които знаят всеки ден предметите, домашните и доста детайли от уроците, за които понякога не съм чувала.
 Та се зачудих дали съм несериозна или незаинтересована откъм тази част? Доколко трябва да навлизаме в образователната програма и да пишем домашни?
 Ще ми е интересно да прочета различни мнения.
Виж целия пост
# 1
Моят син е още малък, но помня, че на мен не са ми обръщали много внимание, то кой ли е имал време, де.... Crazy

Няма ли вариант за занималня, поне там да го препитват по материала?
Виж целия пост
# 2
Знам всички уроци с подробности. Моето дете е безхаберно, може и аз да съм виновна, но искам да изкласи и по-възможност да има хубава работа. Давам всичко от себе си по отношение на домашните. Преговаряме постоянно. В резултат на което, детето гледа да избяга всяка свободна минута от мен и да се спаси при баба си, където си играе с децата по цял ден.
Получавала съм много критика, но това е моят начин.4-ти клас е.
Виж целия пост
# 3
5ти клас е най-гадния клас. Нови учители, нова програма, нов клас, ново всичко. Децата са абсолютно стресирани. Естествено, този стрес в един момент избива в неразбиране и нежелание за учене. Така че - трябва да се помага. Но не съм писала домашни. Дъщеря ми имаше изградени навици 1-4 клас за писане на домашно. Е, добре - помагала съм за преразкази.
Виж целия пост
# 4
Да пиша домашни, слава Богу, не ми се е налагало, ако не броим едни контурни карти, които оцветих, за да спестя малко време, изгубено в пълна тъпотия, на шестокласничката. Иначе, да, работя всеки ден допълнително с дъщеря ми по БЕЛ и английски. Майка ми е пенсионирана учителка по математика и също всеки ден двете имат по половин час допълнително занимания по математика по скайп. Но аз работя от дома и мога да си позволя да бъда нещо като личен треньор на Нейна Кифленска Светлост. В интерес на истината, резултатите от допълнителната индивидуална работа с нея са повече от добри, но съм наясно, че малко хора могат да си го позволят, та съм благодарна за възможностите, които имам.
Виж целия пост
# 5
 Зависи от детето.Как се справя и как  са му оценките?
 С първото си дете помагах само когато поискаше помощ и контролирах от време на време дали се пишат домашните. Аз помагах по математика, баща му го препитваше по история /от време на време/. Това в пети клас. След това беше оставено на самотек, но оценките бяха 5-6 и нямаше нужда Simple Smile.
 С второто си дете /трети клас/ всяка вечер пиша домашни и го "играя" учителка. И аз ходя на работа и доста е уморително,но няма начин Sad.
Виж целия пост
# 6
Помагала съм когато е имало нужда, но всеки ден съм контролирала дали е учил. Точно в 5 клас учителят им по мат беше казал изрично да се пише не само отговора на задачата, защото можело да препишат дадените в сборника отговори. Някои явно го правеха. Та, моят хубостник си беше счупил пръст и пишеше много бавно с дясната ръка, а и повечето задачи ги смяташе наум и пишеше директно отговора. Срещам в квартала учителя му и той веднага ме пита сам ли е решавал или е преписвал. Гарантирах, че съм му "светила" на сина и че наистина си ги е смятал сам.
Виж целия пост
# 7
Много зависи от детето. Дали е амбицозно, дали е организирано, дали се справя добре, дали го е ударило през просото.

Личния ми опит е - спорадична на намеса, иначе бавно свежда успеха си от 6-ци на 4-ки. Учи на телевизор  Thinking, не си учи думите по езиците, пише домашни без да си е прочела урока и ГОТОВА научено е за деня. 
Виж целия пост
# 8
Ч Н Г
Има само петици и шестици. Направо някога се чудя как ги постига. Като цяло е умно дете, но мноооого разсеяна. Постоянно повтарям поне в час да внимава и оттам да запомня.
 На занималня не искаше от началото на годината, но от миналата седмица прояви интерес и вече остава да си пише там домашните. Явно нещо интересно се случва , да не изпусне😀 Лошото е че там уроци не се учат. И наистина пише домашното на уч.тетрадка без да си е чела урока.
 По английски само шестици, а не съм я виждала да учи думи. Все ги знае. А като попитам за някоя от урока.... Направо не знам как ги пишат тези оценки😶
 Благодаря ви за мненията. Ще обръщам повече внимание.
 
Виж целия пост
# 9
Здравей и ЧНГ!
Зависи си от детето. Аз на нейната възраст също минавах за разсеяна, в къщи почти не учех - прочета си 2-3 пъти урока, напиша домашното и съм готова. Повече не ми беше нужно, за да имам отличен успех, а не е било като да не се изсква. След седми клас отидох в ЕГ без частни уроци и курсове.
От друга страна, моята първокласничка е с дислексия и дискалкулия. И аз ходя на работа, а тя на занималня. Налага се вечер да й помогна за домашните по математика, защото сама не е в състояние да се справи. По БЕ се оправя в занималнята - донякъде сама, донякъде с помощ от страна на госпожата или едно момиченце (след като си е написало и по собствено желание).
Довери й се, но не се и предоверявай, за да не изпуснеш нещата от поглед.
Виж целия пост
# 10
След седми клас отидох в ЕГ без частни уроци и курсове.
 
Мама Ру, сега е доста различно. Поне за гимназиите в София. И аз влязох и в Английската в София, и в университета без уроци, но аз съм на 46, т.е. по мое и твое време беше доста по-различно от сега. Шестиците в училище честно значат не повече от 4 на НВО в 7 клас. Само със знания от училище доста трудно дете ще влезе в добро училище. Поне в София.
Виж целия пост
# 11
Може и така да е. Аз наистина съм далеч от София и при нас не е чак такава ситуацията. И аз тази година ставам на 46. Просто исках да кажа, че има деца със силна памен, които не само запомнят механично, но и лесно и бързо схващат нещата. Тоест, това, че детето изглежда разсеяно, не означава, че не внимава във важните моменти и не усвоява. Но погледнато от страни, дете, което с лекота усвоява и не отделя много време за подготовка може да изглежда несериозно и, че не полага достатъчно усилия. Детето ходи ли на олимпиади и състезания и как се представя там?
Виж целия пост
# 12
Но погледнато от страни, дете, което с лекота усвоява и не отделя много време за подготовка може да изглежда несериозно и, че не полага достатъчно усилия.
Ох, само учебникът по история за 5 клас е такова чудо на природата, че дори Айнщайн би побегнал с писъци, след като прочете един урок от него, вместо да го усвои с лекота.
Виж целия пост
# 13
На НВО четв.клас се представи отлично. Последните олимпиади близо до максималните точки. Общо взето средна работа.
Виж целия пост
# 14
Близо до максималните точки е средна работа? Ако мислите, че детето има потенциал, който не използва пълноценно го запишете на нещо допълнително в съответната област - математическа или езикова школа, някаква извънкласна дейност в областта на интересите му. Детето явно отделя толкова време на уроците, колкото му е нужно. А в какво училище и в каква среда е? Има ли конкуренция в класа, какви са изискванията на учителите - това също е важно?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1