Помагате ли с домашните и уроците на петокласник?

  • 13 895
  • 97
# 30
Ако не помагаш не става.Добре ,че още материала е лесен.
Виж целия пост
# 31
Много зависи от детето. Дали е амбицозно, дали е организирано, дали се справя добре, дали го е ударило през просото.

Личния ми опит е - спорадична на намеса, иначе бавно свежда успеха си от 6-ци на 4-ки. Учи на телевизор  Thinking, не си учи думите по езиците, пише домашни без да си е прочела урока и ГОТОВА научено е за деня. 
Съгласна съм с Дорис.
За съжаление синът ми не е амбициозен,  не е организиран, не се справя добре и го е ударил през просото.
"Учи" на телевизор, не пише думи, ако напише домашното е без да е научил урока и изобщо не е готов с уроците, колкото и да повтаря, че е научил.
Пети клас е, от първи ученето е някакъв ад, винаги съм помагала и учила с него, но просто той няма никакво желание да учи и изкарва добри оценки...а аз вече не издържам и започвам да вдигам ръце Sad
Виж целия пост
# 32
DS, възможно ли е детето да има затруднения от типа на дислексия или дефицит на вниманието? Неорганизираността и лошата успеваемаст може да са симптом на нещо.
Виж целия пост
# 33
Мама Ру, нямам идея. Никога не съм се замисляла, а и никой учител не ми е намекнал за това.
Одеве се зачетох в статия за дислексията и открих много от изброените симптоми при детето, но след това в друга статия нищо не съвпадна.
Винаги съм мислела, че понеже му е труден материала и губи  желание да го учи. А пък и от първи клас има трудности (тогава беше с българския) и някак все наваксваше по другите деца.
Виж целия пост
# 34
като чуя "мързи го и не го интересува, ученето е мъка", вече ми е почти сигурен маркер. Няма дете, което да може, а да го мързи и да не иска или да прави напук на родителите си като превръща ученето в мъка. Всички циркове, които правят вкъщи и в училище са реакция на това, че им е трудно. Трудно им е и започват да отбягват ученето или развиват стратегии да минават между капките в клас.
Виж целия пост
# 35
Съгласна съм с Анди. На моето дете също му е много трудно и разиграваше циркове. Сега му е малко по-лесно и не ме разиграва чак толкова.
Виж целия пост
# 36
DS, не оставяй нещата така неизяснени. Детето може да е много интелигентно, но ако има някакъв вид обучителни трудности не може да разгърне потенциала си. Ще му трябва помощ, но правилната, за да преодолее трудностите и да развие стратегии за справяне. Ако сте в София поискай консултация в клиниката по детска психиатрия Св Никола към Александровска болница, ако не сте - потърсете център за детско-юношеско психично здраве или друг тип, където обследване се прави от екип - детски психиатър, психолог и логопед. Това е по отношение на други затруднения, за дислексия - становище може да даде логопед-специалист по дислексия.
Виж целия пост
# 37
И на моето му е трудно, когато го оставя само, особено по история, география.Аз помагам като опростявам урока, посочвам други източници, правя таблици, схеми, вкл. По езици.Като помагам, изкарва 5, 6Ако го оставя с наличните учебници, особено мин.годишните с безброй " притурки"/ детето сега е 6 клас/,  ако не съм имсла време да " преведа" урока, изкарва 3,4.Много се тормозех, зная, че е " мечешка услуга", но при нас и пълните отличници са или на уроци или с чужда помощ.

Помощта не е да седнеш с учебника и да учиш с детето, а да го научиш да конспектира, да извлича важното, ако е неясно-да се опрости от възрасния.Иначе и моето никак не е по ученето, ама като го занимавам по моя начин се увлича и стават нещата.

Виж целия пост
# 38
Абеее, нямало мързеливи деца. Малката гадина хем е умна, хем пълна отличничка, хем медали от олимпиади и състезания носи, ама ако не я ръчкам да учи, хич няма да пипне учебник. Ей така, за разнообразие даже, няма да отвори някой учебник. То бива мързел, бива, ама нейното е трагедия.
Виж целия пост
# 39
Светкавица, така е. Но, тук идва голямото но - ако детето има обучителни затруднения от типа на дислексията или преработването на информацията/ възприемане на речта може и да не е в състояние да учи само - например да възприема от четене, може слуховата памет да е по-добре развита от зрителната или детето да е с дислексия и трудно да асимилира написаното, заради разместването на буквите - тогава се получават безсмислици. За езика и стила, на който са написани учебниците да не говорим.
Виж целия пост
# 40
За отличниците зависи защо ходят на уроци - заради кандидатстването или заради това, че в клас не разбират урока. Ако в клас не разбират още, то проблемът е в учителя. Щом ти можеш да обясниш на едно дете, значи учителят е два пъти по-длъжен да е в състояние да обясни.  Признавам, че аз като родител имам основен критерий, за да разбера дали учителят става - дели децата разбират поне половината материал от новия урок още в часа.  Особено по български и математика просто трябва да го разбират в клас. Също и по природните предмети. По история и география, особено по история е ужас, там просто исках от тях да учат за оценки, за да не си разалят удостоверението, но  дори там при добри учители нещата вървяха без да се намесвам кой знае колко. Винаги си личи кога един учител умее да учи децата. Ако цял клас трябва да си доучва основното вкъщи, значи учителят не струва.

Това с извличането на важното се учи още в процеса на ограмотяване, когато имат текстчета от по четири изречения. Дори бих казала още преди това, когато детето слуша някакъв разказ или приказка, трябва да опише основните черти на даден обект или случка. Те сами трябва да се научат още от малките класове да си правят и списъци или таблици, това е организация на знанието. Примерно, да направи таблица с две колони "прилики и разлики" на круши и дини.
Виж целия пост
# 41
Рано е още за кандидстстване, а децата ходят от начално училище на уроци масово.Учители всякакви, но нашият набор изтегли " късата клечка" с новата програма по стари учебници мин. Година.Аз работя с купища документи, но се омотавах във всевъзможните им " притурки", които уж бяха в помощ

За обуч. Проблеми- обикновено учителите ги хващат още в първи клас и насочват родителите, имали сме дете с дислексия в класа.
Виж целия пост
# 42
Не е нужно да е с дислексия, аз говоря за това, че има начини за организиране на знанието и те се учат. Част от нещата ги учим "по естествен път", но си го има и като подсказка още в учебните тетрадки или в начина, по който са поставени задачите. Не говоря за късата клечка с притурките на вашия набор, а за неща, които се случват още в градинска възраст, когато ние като възрастни насочваме децата несъзнателно как да отсяват и организират информацията от околния свят или по разказ.
Виж целия пост
# 43
Абеее, нямало мързеливи деца. Малката гадина хем е умна, хем пълна отличничка, хем медали от олимпиади и състезания носи, ама ако не я ръчкам да учи, хич няма да пипне учебник. Ей така, за разнообразие даже, няма да отвори някой учебник. То бива мързел, бива, ама нейното е трагедия.
Уиш, те повечето деца на тази възраст са така (голямо успокоение...прочети Тинкърбел, и нейната е така, но това не ѝ пречи на постиженията). Твоята дъщеря какво реши за след 7 клас, ще "идвате ли при нас"?

Аз никога не съм се помагала  с подготовката на децата за училище. Мразех на мен да ми се бърка някой,  та защо на децата си да го причинявам?
Виж целия пост
# 44
Светкавица, така е. Но, тук идва голямото но - ако детето има обучителни затруднения от типа на дислексията или преработването на информацията/ възприемане на речта може и да не е в състояние да учи само - например да възприема от четене, може слуховата памет да е по-добре развита от зрителната или детето да е с дислексия и трудно да асимилира написаното, заради разместването на буквите - тогава се получават безсмислици. За езика и стила, на който са написани учебниците да не говорим.
Ако има дислексия или подобен проблем ще може ли изобщо да възприема текстове и да ги преразказва или няма да може нищо да възприема?
Вчера говорих със сестра ми и тя каза-"абе глупости, проблеми имал, дислексия имал....едно време нямаше такива термини, ама имаше бой Simple Smile. И на нас като малки не ни се учеше и гледахме да сме все навън, но имаше добри учители и дисциплина" - и е права. Синът ми отваря и пише домашни само по математика без да се  скатава...значи могло? Ама и госпожата е точна!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия