Ментална аритметика

  • 77 923
  • 141
# 15
stanislavchen, всеки ден ли работите вкъщи допълнително? Идва ли момент, в който сами се справят без да се чудиш от коя спица да го подхванеш Laughing ?
Смяташ ли, че знанията са полезни и приложими в часа по математика? Извиянвам се за въпросите, но не съм наясно какво точно обхваща материала в МА, но пък ми е интересно Smile  

Благодаря за инфото, сега ще ги намеря да се обадя!

Моите деца са големи и сами си работят. Аз не се занимавам с тях. Ако детето е по - малко вероятно ще има нужда от малко помощ, като например да му се прочете задачата, ако детето не може да чете, или да засича с хронометър времето. Работеха с 2 комплекта тетрадки и едната оставаше за проверка, а другата с домашното е при детето. По принцип се дава домашно за всеки ден и не трябва да се пише наведнъж, с цел да се упражняват ежедневно. Синът ми обаче е с доста бърз мозък явно и го изписваше наведнъж. Дъщеря ми пък се случваше и да е без домашно. За големи ученици като моите не мисля, че имаше някаква конкретна полза в училище, защото това си е само аритметика, а не цяла математика и просто материала е различен. Практически се научават много бързо да пресмятат събиране и изваждане. Последното занятие им показаха и умножението, но няма геометрия, дроби... Методът обяснено много лаишки е, че ги научават много бързо да съобразяват, че примерно 8=-2+10 . А -8 = -10+2, 4=+5-1, -4=-5+1 и подобни., Нещо като съдружителното свойство. Така успяват да преобразуват числата, които пресмятат в удобни за смятане и успяват да го правят много бързо. Всеки път взимаха по няколко такива формули и тренираха как да ги прилагат. Не ми се е налагало да ги карам да се занимават, защото им беше забавно като игра, като една умствена гимнастика. Те специално ходеха за удоволствие. Интересно обаче, че дъщеря ми след няколко месеца посещение получи големи похвали от учителите си в училище, затова колко е съсредоточена в час. Аз не мога да кажа дали се дължи на менталната аритметика, но ми направи впечатление, че съвпадна по време. Там където ние ходехме имаше упражнения и за бързопис, в които засичаха с часовник и се състезаваха сами със себе си имайки резултатите от предните посещения. Задачите, които решаваха ментално се диктуват на глас и доста бързо и трябва действително да внимаваш, за да успееш да сметнеш отговора, което си е упражнение в концентрация. Ние миналата седмица приключихме целия курс и преподавателката ми обясни, че от сега нататък имат даден метода и единственото, което могат да правят е да се упражняват, да увеличават скоростта и евентуално, ако много искат да се пробват на състезания по ментална аритметика. състезаването, обаче иска редовни тренировки. Моите си избраха засега да почиват и евентуално да се пробват отново наесен. Simple Smile
Виж целия пост
# 16
Има и дроби и умножение и деление и корен квадратен и проценти. Всичко свързано с аритметиката в по - горните нива. Затова е добре да се започне още преди училищната система да им промие мозъците Simple Smile
Виж целия пост
# 17
Има и дроби и умножение и деление и корен квадратен и проценти. Всичко свързано с аритметиката в по - горните нива. Затова е добре да се започне още преди училищната система да им промие мозъците Simple Smile

Там където ние посещавахме курсът приключи с умножението. Може някъде другаде да преподават дроби, коренуване и пр.
Виж целия пост
# 18
Интересувам се от темата, имали някой който да посещава курсовете?
Виж целия пост
# 19
Здравейте, според мен Исма е по - добрия вариант. Системата е разработена много добре и децата доста сериозно се занимават. В Смарти кидс ми се струва малко разводнено. Метода е системна тренировка за мозъка и трябва да се следва строго определена последователност.
СПОРЕД КОЕ ВАШЕ ВИЖДАНЕ системата на Смартикидс е РАЗВОДНЕНА? Може би защото сте посещавали курса?Или защото сте виждали резултатите? Децата, учещи в Смартикидс имат много по-добри резултати от всички останали центрове за Ментална аритметика, само че ИСМА ги е страх да направят това сравнение ....
Виж целия пост
# 20
Здравейте, има ли разлики в методиката на обучение в ИСМА и Амакидс? Коя от двете школи бихте препоръчали?
Виж целия пост
# 21
Здравейте,

И аз търся мнения за добра школа по ментална аритметика. Детето ми е на 5 г. 5 м. и искам да я запиша уикенда да ходи. Къде ще ми препоръчате - Амакидс, Исма или Смарти кидс?
Виж целия пост
# 22
Дъщеря ми е на 4 и половина и ходи от няколко месеца. Аз много харесвам метода, защото научи цифрите, създаде си навик за учене и писане на домашни. Вече смята наум с числа до 9 и с абакус до 100. Според мен определено е полезно . Аз също се уча с нея. Те правят и други неща, които стимулират мисълта и съм доволна определено
Виж целия пост
# 23
Слях темите.
Виж целия пост
# 24
Здравейте! Силно препоръчвам ИСМА! Ние бяхме едни от първите, които се записахме, посещаваме (редовно) курсовете вече две години и половина, и тук няма НИКАКЪВ спор, ме ако изберете тях, ще черпите от извора. Познавам няколко дечица, които посещават други школи, но както и по-горе е споменато, сериозността към преподаването на метода е по-различен. Всеки избира кое би било по-подходящо за детенцето му, но ако искате детето да се научи на постоянство и ангажираност, няма спор при избора.
Виж целия пост
# 25
Моята дъщеря посещаваше Амакидс, но не беше доволна.
Виж целия пост
# 26
Аз вече имам личен опит с 2 школи и в трета водих детето само за сравнение. Според мен спорът коя школа е по-добра е излишен.
Има един субективен фактор - личната харизма на преподавателя, той е човекът, който внася "свежест" в монотонните упражнения, той увлича и "запалва" интереса на детето.
    Здраво се учи навсякъде, формулите са едни и същи, учебниците са сходни, електронното приложение също,  абакусът си е абакус навсякъде. 
     Зависи също на каква възраст детето започва да се занимава с ментална аритметика. Ако е по-малко 5-6г. за мен по-добрият избор е Смарти Кидс, заради многото игри и герои в различните нива. Трудно е да задържиш вниманието на едно малко дете, а увлекателните им игри ги предразполагат, ходят с желание, имат достатъчно време да напреднат с материала.
    Ако детето вече е в училищна възраст (над 10г.) има опит с обработването на голям обем данни и издържа на натоварване то тогава ИСМА е идеален вариант. Сериозно се подхожда, много по-бързо се навлиза в материала, който смея да твърдя от опита си е малко суховат.
   Все пак имайте предвид, че повечето школи са на франчайз принцип, въпреки стремежите им да уеднаквят услугата, която предлагат, неминуемо има разлика от един офис до друг на една и съща школа.
    Най-важна ми се струва на мен упоритата работа вкъщи, нищо не дава по-добри резултати от всекидневните занимания, независимо от школата.
    Заведете детето на пробни уроци в няколко школи, които са ви удобни като локация и оставете избора на детето си! Успех ви пожелавам! Simple Smile
Виж целия пост
# 27
Цената на нивата еднаква ли е, или се увеличава пропорционално?
Виж целия пост
# 28
На мен не ми допадна, ИЗПОЛЗВАТ ДЕВЕТИЧНА БРОЙНА СИСТЕМА, А  В УЧИЛИЩЕ УЧАТ ДЕСЕТИЧНА
Виж целия пост
# 29
От октомври ходи в Исма и съм много доволна. Учителката е готина и успя да и грабне вниманието и да ходи с желание и да учи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия