Пазаруване от Amazon - тема №73

  • 115 197
  • 738

www.amazon.co.uk - Безплатна доставка има само до английски адрес, ако поръчката ви е над 20 паунда. До България доставят почти всичко, което се продава от Amazon (не от други продавачи през Амазон) от секциите Baby, Beauty, Clothing, DIY & Tools, Electronics, Health & Personal Care, Home & Garden, Jewellery, Kitchen, Office Products, Shoes, Sports and Watches. До България стандартната доставка (5-9 работни дни) е 6.40 GBP за пратка + 2.10 GBP на килограм, с включено ДДС.

www.amazon.de - Безплатна доставка има само до немски адрес, ако поръчката ви е над 29 евро.
Можете да се възползвате от безплатна доставка и ако сложите книга в поръчката си. Ето линк, от който да си изберете подходяща книга:
http://www.amazon.de/gp/node/index.html?ie=UTF8&merchant=&am … rt=price-asc-rank
До България доставят при същите условия, като по-горе, като стандартната доставка (5-9 работни дни) е 7,50 EUR за пратка + 2,50 EUR на килограм. Разликата между немското и българското ДДС е 1%, така че тук все още има преизчисляване.

Доставката на продавачи, различни от Амазон, може да е съвсем различна от горното – по-висока или по-ниска, а може и изобщо да не доставят до България.

Независимо, че в сайта пише: You can pay by:
Credit card: We accept Visa, Delta, Visa Electron, MasterCard, Eurocard, American Express
Debit card: We accept UK-based Maestro, Solo and Visa cards
,
има потребители, успели да пуснат нееднократно поръчки с българска карта Маестро.

Как да откажем поръчка:
1. Отивате на https://www.amazon.co.uk/gp/css/homepage
2. Логвате се и натискате "View recent and open orders" (бутонче в жълто)
И там ако има бутон "Edit Order" значи може да я промените или откажете. Ако няма, значи вече парите са блокирани и се обработва.
Всички поръчки могат да се откажат или променят само докато не са ви блокирали парите по картата! Може да опитате са се свържите по чат и да ги помолите да ви откажат поръчката (не е гаранция че ще може), но парите ще се отблокират след около 45 дни (в зависимост от банката ви). Можете да изпратите отказа на поръчката до банката и те да ви ги отблокират по-рано.

Крайната сума с цената на доставката се вижда едва след въвеждането на данните на картата!  След това има още една стъпка за потвърждаване, така че проверявайте спокойно Wink

Някои неща, не се доставят директно до България (вече доста малко, за наша радост). Ето какво не се доставя директно до тук: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=524836:
Детските дрехи и обувки имат директна доставка, но им начисляват 20% ДДС.

Пратки от ЕС не се облагат с ДДС и не се обмитяват тук при получаване на пратката. Ако някой митнически служител ви твърди обратното, пратете го да си опресни знанията. Peace

Гаранцията на получената техника най-често не се покрива от български сервизи, но Амазон извършват ремонт или подмяна, ако им я върнете обратно. Peace

Доставка на Kindle  - вече се доставя и директно до България, когато е без реклами и е с 20 евро по скъп - https://www.amazon.de/dp/B00QJDU3KY/ref=br_isw_strs-1?_encoding= … ;tag=bgmammade-21 . Независимо от къде го купувате, след като го включите, си избирате езика, на който ще го ползвате.  Може да си купите Киндъл от немския Амазон, а после да си купувате книги от английския (вероятно и обратното). Има сайтове, от където можете да зареждате безплатно книги, както и такива на български език. За повече информация и въпроси към темата за четците.

Сайт, където можете да проверявате кога и колко е била намалена дадена стока в Амазон  (не отразява намаленията по време на Черния петък). Може да си го инсталирате като добавка, ако сте с Firefox, много е удобно.

Информация за Amazon Prime и Amazon Family:
Скрит текст:
Обяснение на Amazon Prime или защо най-вероятно са ви изтеглили пари, без да сте правили покупки - С Amazon Prime получавате безплатна  First Class доставка за 1 ден в държавата, на артикули, продавани от Амазон, без ограничение на бройката на поръчките, в продължение на една година - струва £79/ EUR 49 . Може да се ползва и от други членове на домакинството. Добра опция е за хора, живеещи в Англия/Германия, които поръчват често.
Установихме, че с Visa V-pay на Уникредит не може да се плаща Прайм в немския амазон. Peace

Ако сте се абонирали, можете да се откажете, преди да сте направили поръчка, за която да сте се възползвали от Amazon Prime - отивате в акаунта си - https://www.amazon.co.uk/gp/css/homepage?ie=UTF8&%2AVersion% … p;%2Aentries%2A=0, там има линк - "Prime Settings", после "Cancel membership". Ако сте ползвали промоционална оферта за безплатен Amazon Prime (пускат такива, обикновено за 1 месец), просто отбележете "Do not upgrade" и няма да ви изтеглят пари. Дори и да ви изтеглят парите, ако не сте използвали някоя от услугите, все още можете да прекратите членството, като им пишете, ще ви ги върнат. Ако ви се полага безплатен едномесечен Prime и се абонирате за него, ако го откажете в срока на безплатния период, ползите от него ще ползвате до края на срока и няма да бъдете таксувани.
Абонаментът за Амазон фемили е обвързан с Амазон Прйам и след 1вия месец удържат сумата за годишния абонамент за Прайм. За да не го направят трябва да се откажете преди това. Членството ви във Фемили ще остане след отказа ви от Прайма. С абонаментът в Амазон фемили (докато е обвързан с амазон прайм) получавате 20% отстъпка от памперси както и допълнителни отстъпки. След отказа ви от Прайм няма да имате достъп до тези отстъпки, но ще продължавате да получавате информационният им бюлетин с месечните отстъпки, от които ще можете да се възползвате.

Как да спрете превалутирането на плащането, ако вече сте отбелязали, че ще плащате в евро или в лева?  Отивате в Your Account ->Payment & GC ->Payment Methods->Turn On / Turn Off Amazon Currency Converter и натискате бутон No thanks.

Амазон Виповете вече са закрити. Ако ви интересува нещо, информация има в първите постове на предишните теми.

Плащането става с дебитни или кредитни карти, не се използва PayPal. Парите се блокират в момента, в който започнат да обработват пратката за изпращане.
Ако пратката Ви не е в процес на изпращане може да откажете артикул или да пишете на чат/и-мейл с молба да Ви бъде добавен още някой, за да комбинирате доставката.

*Може да направите поръчка и с празна карта! Артикулите ще стоят запазени, без да анулират поръчката до 5 дни.

Обяснение за офертите от Черния Петък:
Скрит текст:
Black Friday сделки има във Германия, Англия, Франция, Испания (от 28.11) и Америка

Сделките стартират от 8a.m. до 10p.m. местно време и започват точно в определен час, под продукта има обратно преброяване и виждаш след колко часа ще е активна сделката. Цената и процента на намаление става известно едва след като стане активна офертата. Продуктът трябва да бъде добавен от листата със сделките (Today's Deals/Black Friday) а не да чакате да бъде намален ако вече сте заредили продукта в отделен прозорец. Ако успете да сложите продукта в кошницата / казвам "ако", защото изгодните сделки се изчерпват за секунди /, започва да отброява 15 мин, в рамките на които трябва да се финализира сделката. Ако не успете, изчезва ниската цена и се появява редовната. Можете да купите само един продукт от акаунт и не може да го добавяш повторно. Не можеш и да добавиш предварително продукта в кошницата. Стоиш, чакаш и бързо натискаш бутона за добавяне в кошницата, който се появява в началото на офертата, точно под продукта. Когато се изчерпи продукта се появява лист с чакащи. Може да се включите в него след натискане на бутона под продукта, след което ще видите в допълнителен прозорец  кой номер по ред сте на опашката (този прозорец не се появява ако сте заредили вече намаления продукт в отделен прозорец). Ако някой не успее да плати навреме или се откаже, то продуктът отива при първият в опашката (напр. при вас) и ще ви се появи съобщение в прозореца на амазон, че можете да добавите продукта до 3мин. След изтичането на това време продуктът отива при следващият в опашката. Ако сте в друг сайт/прозорец няма да видите това съобщение затова е задължително да стои отворен прозореца с Амазон и от време на време да го рефрешвате тъй като понякога има бъг в системата и не се получава съобщението с брояча от 3мин., а излиза съобщение че сте изпуснали своя шанс. След като добавите продукта в кошницата  имате 15 мин. да платите /може и с празна карта като срока за захранване на картата е до 5 дни/.

Обяснение за "складовете" на Амазон - Warehouse Deals:

Скрит текст:
Линкове към "складовете" на Амазон:
Amazon.co.uk Warehouse Deals
Amazon.de Warehouse Deals
Offres Reconditionnées in Amazon.fr

Какво представлява складовата стока. Това са нови продукти, но със забележка по опаковката при транспорта, или върнати от клиенти (пробвани само, не носени), с фабричен дефект, който е описан под продукта (напр. драскотини) или върнати, поради промяна в желанието на клиента в рамките на 30 дневния гратисен период на Амазон. Думата USED не трябва да се тълкува буквално, това не са употребявани стоки. За дрехи, обувки и бижута от секцията Warehouse deals ("Склада") 20%-ия код за намаление НЕ важи. НЕ важат и другите кодове, които Амазон пускат от време на време за дрехи и обувки. Уредите, предлагани в "склада", могат да бъдат върнати в рамките на 30 дни, ако си промените решението. Те също имат 1 година гаранция. При повреда могат да бъдат върнати на Амазон и да получите рефънд, а вие ще трябва да си закупите наново уреда.  Разликата с новите уреди, продавани от Амазон, е, че новите уреди могат да бъдат подменяни от Амазон до 1г. от покупката, а тези от склада не! Всеки един продукт, предлаган в "склада", има описание за състоянието, в което се предлага: Напр., "като нов", "много добро", "добро". Четете описанията, за да не се изненадате неприятно. Ако описанието на продукта не отговаря на това което сте получили, имате право да го върнете за сметка на Амазон и те ще ви възстановят парите.

След доста кореспонденция с различните Амазони, мога да поясня следното относно гаранцията на уредите, закупени от складовете:
- amazon.uk - гаранцията на електроуредите е 1 год., предоставяна от производителя, но, при условие, че уредът е закупен от чужбина, в случай на повреда през гаранционния срок, трябва да се свържете с Амазон, които ще окажат пълно съдействие.
- amazon.de - твърдо 2-годишната ЕU гаранция важи и за уреди, закупени от склада, като пак трябва директно към Амазон да се направи рекламацията.
-amazon.fr - увъртат много и нищо ясно не казват, препращат към гаранцията на производителя и контактуване с местен сервиз, но с условието, че нещата от склада "са използвани" и е възможно гаранцията да не важи, затова трябвало да се провери при конкретния производител. На конкретния ми въпрос колко е гаранцията на уреди, закупени от склада, ми отговориха - "no gurantee of these articles as these are Offres reconditionnées. In case if you face any problem with your articles in 30 days so you can simply return us against the full refund." С две думи - "гаранция-Франция".

За връзка с Customer service:
Amazon.co.uk – https://www.amazon.co.uk/contact-us
Следват три последователни стъпки, които ви дават възможност да изберете:  поръчката, тема, и накрая как желаете  да се свържете с тях (e-mail, phone, chat).
Amazon.de - https://www.amazon.de/gp/help/customer/contact-us
Стъпките са аналогични.

Ако искате да върнете нещо към Амазон,
Скрит текст:
най-сигурно е да използвате куриер, а най-евтино - Български пощи. Имайте предвид, че Интерлогистика отказват да приемат за изпращане ел. уреди втора употреба, а пък на сайта на Български пощи се мъдри следното съобщение:
"В ОФИСИТЕ НА БЪЛГАРСКИ ПОЩИ ВРЕМЕННО НЕ СЕ ПРИЕМАТ ПРАТКИ, СЪДЪРЖАЩИ БАТЕРИИ
„Български пощи”  ЕАД уведомява своите клиенти, че във връзка със завишени изисквания по сигурността на авиокомпаниите и летищата за превозваните товари и поща временно се преустановява приемането на пратки съдържащи батерии от всякакъв вид, независимо дали са вградени или са отделени от уредите.
 „Български пощи“ ЕАД се извинява на своите клиенти за причиненото неудобство. Клиентите ще бъдат информирани незабавно при промяна на режима на изпращане на пратки, съдържащи батерии."


По инфомация на Magrat* в английския сайт възстановяват пощенски само за дефектни или погрешно изпратени стоки. В немския възстановяват пощенските за дрехите и обувките, ако са върнати в 30-дневен срок. Когато се налага да върнете нещо, най-добре първо се свържете с Амазон и ги попитайте дали ще ви поемат разноските за връщане, като обясните, че се намирате в България.

Информация за безплатно връщане до електронни магазини в Германия http://www.bgpost.bg/?cid=40&NewsId=656 За съжаление, не е много ясно дали тази опция може да се използва за Амазон. В отговор на запитването на ЧревоУгодник, от Български пощи са му дали следния отговор:
"Международната услуга за безплатно връщане „free return” е договореност между „Български пощи”ЕАД и „Дойче пост”АД. Това е двустранна международна услуга за безплатно връщане, позволяваща на клиенти в България да връщат безплатно от 124 /засега/ пощенски станции на “Български пощи”ЕАД колетни пратки на Интернет продавачи в Германия. От своя страна Интернет търговците трябва да са сключили договор за услугата с „Дойче пост”АД."

EasyFundRaising
Скрит текст:
Това е платформа, на която са членове неправителствени организации в Англия и чрез която продавачът (т.е. Амазон) дарява процент от заплатената от клиентите им сума на избрана от клиента организация. С други думи, благотворителят е Амазон, но ние като клиенти казваме на коя организация да преведат пари. Членове на EasyFundRaising са английски НПОта, но голяма част от тях имат международна дейност - има такива, подкрепящи правата на деца, жени в риск, образователни инициативи в развиващи се страни, организации за проучване и намиране на лечение на редки болести, приюти за животни и прочее. Сигурна съм, че всеки би могъл да намери "своята" кауза.
За да започнете да дарявате чрез Амазон, регистрирате се на сайта - https://www.easyfundraising.org.uk, избирате неправителствена организация, която да подкрепяте, и пазарувате както обикновено. Парите не излизат от нашия джоб, а благотворителят е Амазон, ние само им казваме накъде да насочат благотворителната си дейност.

smile.amazon.co.uk и smile.amazon.de  
Скрит текст:
Подобнr на горното, ако се поръча от този адрес (със smile отпред), Amazon дарява някаква сума от поръчката.

Линкове към предишните теми:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Black Friday 2011, 9 Black Friday 2011, 10, 11, 12, 13, 14 Black Friday 2012, 14 Black Friday 2012, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 Black Friday 2013, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 Black Friday 2014, 39 Black Friday 2014, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 Black Friday 2015, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68,  69, 70,  71 - Black Friday 2017, 72
Виж целия пост
# 1
Скрит текст:
Съжалявам за спама, но понеже коментирате превозвачите имам следната ситуация и ми се иска да чуя други мнения. Имам Уж загубени 2 пратки с ГабиЕли от август 2016 и септември 2016. След многократни имейли и телефонни разговори с превозвача ги отписах тези пратки и реших, че наистина са загубени и поисках връщане на сумата от амазон. Сумите ми бяха възстановени. Преди 2 дни получавам заплашително писмо от превозвача, че ако не си взема пратките на мое име ще ме таксуват по 5лв/ден. Реших, че става въпрос за грешка и им писах, че от 09.2016 не съм ползвала услугите им. Върнаха ми отговор, ме двете пратки стоят повече от година при тях. И двете пратки са регистрирани при тях и все още стои като неполучена, а камо ли да се раздава. Помолих ги да ми ги отворят и снимат, като бях твърдо убедена, че няма как да са моите пратки. Получавам исканите снимки и наистина са моите пратки. А едната са кроксове на детето, което след 16 месеца се сещате че вече отдавна са умалели. Амазон винаги са били честни с мен и ще трябва да им пиша отново и да им платя върнатата сума, макар и след 16 месеца. Не знам как ще го направя(писането, не плащането), ще умра от срам как така след повече от година съм ги получила, чак не е за вярване. Но се чудя какво да ги правя превозвачите. Повече от бясна съм. Ще трябва да платя нещо, което няма да ползвам. Дали пък да не ги накарам да върнат и двете стоки (упс, едната е от Китай и няма как, но другата е от Англия) и така да си платят за грешката? Все пак не е моя вината. Многократно съм им писала, но отговорът винаги е бил един и същ- загубени. Не ми се иска да платя за нещо дето после да се чудя какво да го правя, щото вече е малко.
Някой ако му трябват кроксове с Елза и Ана за 15£ размер 8-9 uk да си каже. Дайте съвет какво бихте вие сторили.


ronicat, според мен точно това направи - пиши им да върнат обратно пратките за тяхна сметка, тъй като неполучаването им от теб е по тяхна вина и въпреки твоето издирване. Дано в е-мейлите, които сте разменили преди време, си описала какво търсиш и сега да не могат да увъртат.
Виж целия пост
# 2
За темата  bouquet Чакам две якета и едни сандали
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B0716KTW43/ref=oh_aui_detailpage_o00_s01?ie=UTF8&psc=1
16,84п и това яке https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07238TSR2/ref=oh_aui_detail … ie=UTF8&psc=1 15,55п и тези сандали https://www.amazon.co.uk/gp/product/B071S4DK25/ref=ox_sc_act_tit … L5A1OLE&psc=1 дано са  естествен велур.
Виж целия пост
# 3
Благодаря за темата Simple Smile
Аз дебна сандали 41 за по широко крачеИще. Така и не успях да си намеря лятото, а сега гледам има разни находки, но не и желания номер.
Виж целия пост
# 4
Ronikat, не съм сигурна дали ГабиЕли ще върнат пратките /бих могли да си ги присвоят/. Относно имейлите, би трябвало там да са описани ИД на получателя/ номер на пратката и да не могат да шикалкавят.
Ще кажа, какво аз бих направила:
Бих си получила пратките и бих писала на Амазон с изложение на казуса и в зависимост от техния отговор, ще ги върна/продам. Така за мен е най-коректно, спрямо Амазон, а пък и на теб няма да ти е съвестно. Ако пък ти кажат да ги задържиш, може да ги подариш някому, щом не стават на детето.

Чакам тия дни една машинка, дано е хубава, че я хванах изгодно /36€/. Гледах и цената у нас, беше 140 лв. най-евтино.  newsm78
https://www.amazon.de/gp/product/B003WOKJLQ/ref=oh_aui_detailpag … ie=UTF8&psc=1
Виж целия пост
# 5
Благодаря за новата тема.
Чакам от превозвача 2та чифта обувки на Кларкс за 13 паунда, рокля и други неща.
Относно писане на Амазон, не забравяйте, че Амазон мисли, че доставя на физическо лице, а не на разни фирми превозвачи...
Виж целия пост
# 6
Любимата ми тема!
Очаквам само една игра за PlayStation от английския Амазон.
Филтрите никакво движение за сега. Надявам се да ги пратят, макар че взех да се съмнявам.
Виж целия пост
# 7
Само да вметна, че с толкова клиенти на един и същи адрес, Амазон едва ли мислят, че доставят на физически лица Simple Smile Не са чак толкова несхващащи Simple Smile
Никакво движение по филтрите - delivery date pending. Не са ми спешни, така че мога да си ги почакам.
Виж целия пост
# 8
Благодаря за темата Simple Smile
Аз дебна сандали 41 за по широко крачеИще. Така и не успях да си намеря лятото, а сега гледам има разни находки, но не и желания номер.
Сподели, ако намериш Flowers Hibiscus
Виж целия пост
# 9
Добро утро и успешни покупки!
Да отчета получен клин Найк от англ. амазон  https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01AADHNOW/ref=oh_aui_detail … ie=UTF8&psc=1
много хубав.Стегнат, памучен,идеален.Става за спорт, разходка, всичко.
Виж целия пост
# 10
Snow22,  първото яке е много хубаво и на чудесна цена.  Ще го дебна и аз.  

Чоки, благодаря за новата тема! Flowers Hibiscus
Виж целия пост
# 11
И аз в темата, последно получих една външна батерия, засега съм доволна, 7000мла, за спешни ситуации е добре.
Виж целия пост
# 12
Мерси за новата тема. Само да вметна едно уточнение,че киндъл се доставя и директно до България ,когато е без реклами и е с 20 евро по скъп https://www.amazon.de/dp/B00QJDU3KY/ref=br_isw_strs-1?_encoding= … =desktop&th=1 . От темата за електронните четци ме светнаха ,спорих с тях ,че не е възможно.
Иначе си чакам едни дънки на пепе -няма такъв комфорт  Ill и маратонки ессо ,и едни сандали кларкс на щерката. Филтрите не са мръднали! Frowning1
Виж целия пост
# 13
Чета през 2 страници за филтри Брита, и ми е леко досадно всеки път Flushed . ама да питам. Моля кажете като за пълен лаик, доволни ли сте най - общо, хубава ли е водата, става ли за деца, нали няма някакви лоши отзиви, колко е вредно и полезно? Уф съм и аз. Какво да взема да купя, и какви филтри ( на колко време да ги сменям после), че да мирясам да купувам тези бутилки в пластмасата Grinning Да взема пък да пробвам и туй нещо у дома, само това не съм носила на мъжа ми ......
Виж целия пост
# 14
Чета през 2 страници за филтри Брита, и ми е леко досадно всеки път Flushed . ама да питам. Моля кажете като за пълен лаик, доволни ли сте най - общо, хубава ли е водата, става ли за деца, нали няма някакви лоши отзиви, колко е вредно и полезно? Уф съм и аз. Какво да взема да купя, и какви филтри ( на колко време да ги сменям после), че да мирясам да купувам тези бутилки в пластмасата Grinning Да взема пък да пробвам и туй нещо у дома, само това не съм носила на мъжа ми ......

Ние от две години ползваме кана Брита. Филтърът си има индикация за смяна,която е на самата кана.Горе-долу един филтър при нашето потребление изкарва около месец.Водата я давам отскоро и на малката, която е на годинка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия