Задачка пак те затруднява - тук някой бързо я решава. Условието ти му дай и инфо за класа подай! :)

  • 84 082
  • 771
# 405
Може ли помощ за две задачи за пети клас:

1.нека ,,а,, =75% от 120. КОлко процента , с точност ДП 1% е 120 от"а"?

2. Митко чете книга, която има 120 страници. Първия ден прочита 30% от нея. Втория ден прочита 75%от останалата част, а третия ден дочита книгата. ПО колко страници е чел всекидневно ден?
Виж целия пост
# 406
1.нека ,,а,, =75% от 120. КОлко процента , с точност ДП 1% е 120 от"а"?

  75% от 120 е 90.
x*90/100 = 120
с точност до 1% - 133%


2. Митко чете книга, която има 120 страници. Първия ден прочита 30% от нея. Втория ден прочита 75%от останалата част, а третия ден дочита книгата. ПО колко страници е чел всекидневно ден?
Първи ден - 36 страници
Втори ден 120-36 =84
75 * 84 /100 = 63 страници
За третия ден 21 страници

Виж целия пост
# 407
1. зад.
75% от 120 е 90, т.е. 120/90*100 е 133%  - ако това се иска в задачата. Малко ми е неясно.

2 зад.

1ви ден - 30% от 120 е 36 стр., остават 84 непрочетени.

2ри ден - 75% от 84 стр. е 63 стр,

3ти ден - останалите 21 стр.
Виж целия пост
# 408
Благодаря ви , момичета! bouquet
Виж целия пост
# 409
Здравейте ,

Една задача от седми клас- еднаквост на триъгълници:
Страните на триъгълник са както следва:
AB= 10 см
АC= 8 см
CB= 6
Ъглополовящите AL и CM се пресичат в точка О и разстоянието от т.О до страната ВС е 2 см. Колко е лицето на триъгълник АОВ?
Благодаря.
Виж целия пост
# 410
Ввземете предвид, че по теорема разстоянието от О до АВ, ВС и АС е равно. После  представете лицето на триъгълника АВС като сбор от лицата на АВО, ВСО и АСО. За всеки от тях ще имате страна и височината към нея.

Ей сега ще я напиша не само като стъпки, а изцяло.
Построявате перпендикуляри от О към трите страни. OH_|_AB, OF_|_AC, OG_|_BC,  като по условие OG=2 cm
О принадлежи на l на ъгъл АСВ
=>OF=OG=2cm
О принадлежи на l на ъгъл ВАС
=>OF=OH=2cm
S na ABO=10.2/2= 10 cm^2
S na BCO = 6.2/2= 6 cm^2
S na AC) =8.2/2 = 8cm^2
S na ABC =  10+8 +6=24 cm^2



Виж целия пост
# 411
Благодаря за отговора, но тази теорема не се учи в седми клас. Трябва чрез еднаквост на триъгълници да се докаже.
Виж целия пост
# 412
Учи се и още как. Гласи, че всяка точка от ъглополовящата се намира на равни разстояния от раменете на ъгъла. Тоест я прилагате както е показано горе два поредни пъти, за всяка от двете ъглополовящи, съдържащи О, и от това следва равенството вече и на трите разстояния. Те пък са височини на трите триъгълника..
Виж целия пост
# 413
Учи се и още как. Гласи, че всяка точка от ъглополовящата се намира на равни разстояния от раменете на ъгъла. Тоест я прилагате както е показано горе два поредни пъти, за всяка от двете ъглополовящи, съдържащи О, и от това следва равенството вече и на трите разстояния. Те пък са височини на трите триъгълника..

Ох , благодаря . Разкъсвам се между двама ученика и изтрещявам вече Worried Two Hearts .
Виж целия пост
# 414
Скрит текст:
Моля за помощ и за 13,14 и 15-та задачи  Flowers Hibiscus. Отново еднаквост на триъгълници.
Виж целия пост
# 415
Благодаря за отговора, но тази теорема не се учи в седми клас. Трябва чрез еднаквост на триъгълници да се докаже.

Теоремата се доказва, чрез еднаквост на триъгълници. Два правоъгълни триъгълника имат обща страна и еднакви ъгли.
А снимката на другите задачи не се вижда много добре.
 
Виж целия пост
# 416


Оставяме ги тези задачи, контролното мина. Сега обаче има друго в понеделник и пак ще искам помощ Simple Smile .
Виж целия пост
# 417
Моля за помощ за една задача от ЕК 2017, тема за 5-6 клас.

Осем кенгурчета са в редица, както е показано. Едното може да прескочи друго само ако е с лице към него. Колко са възможните прескачания?




Отговорът е 13. Не можах да ги осмисля и оправя тези подскоци. Въобще не схванах какво имат предвид.
Виж целия пост
# 418
И аз 13 ги изкарах.

Номерирам ги примерно от 1 до 8.

4-тото прескача трите срещу него.

7-мото прескача 5.

8-мото прескама 5.

Общо 13 прескока.

В краен вариант стават 3 кенгура, гледащи наляво и 5 - надясно.
Виж целия пост
# 419
Благодаря, успях да ги преброя по този начин.
Отначало изобщо не ми стана ясно кое как може да скача. Това "с лице към него" е доста неясно. Трябвало е да  напишат "Едното може да прескочи друго само ако другото е с лице към него." Чертах си късно снощи едни подскоци и редици от кенгура и се чудих кое кога скача. Дали едно след друго или всяко скача докато може, луда работа. Всички останали ни се сториха, на мен и детето, сравнително лесни, а запецнахме здраво на тази картинка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия