Задачка пак те затруднява - тук някой бързо я решава. Условието ти му дай и инфо за класа подай! :)

  • 84 149
  • 771
# 60
пенсионирана русалка, Благодаря за отговора и решението!

Скрит текст:
Да ви попитам за решението на следната задача от зеления сборник на Коала, 7 клас - стр. 141, зад. 106

В един съд в 600 g вода са разтворени 55 g захар, а в друг съд в 60 g вода са разтворени 90 g захар. Колко грама разтвор трябва да се прелее от втория в първия съд, за да се получи разтвор, в който теглото на захарта е 0,2 от теглото на водата?

Благодаря



Вторият разтвор е общо 90+60=150гр.
От тях захарта  е 90/150=9/15=3/5
Водата е  60/150=6/15=2/5
Нека с х означим количеството прелян разтвор.
От него 3х/5 е захар, а  водата  -2х/5.
В крайната смес  водата е 600 + 2х/5, а захарта е  55 + 3х/5
=>захар=0,2.вода
(55 +3х/5) =0,2( 600 + 2х/5)

Виж целия пост
# 61
Аз обяснявах така:

24 + ? = 60+12, защото другото число така или иначе го има и в двата сбора и не променя равенството.

Иначе, средното квадратче е 1/3 от сбора по редове или колони на съответния магически квадрат.

Като съобразим това, смятаме колко да има в колоната с 60 и 12 и съответно, колко е ?.

Май за 3 клас не е лесно разбирането на извеждането на тази зависимост, а и тук не трябва сбора на магически квадрат.
Благодаря за ценните насоки solnichka!
Виж целия пост
# 62
МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ДА МИ ПОМОГНЕ ЗА ЗАДАЧИТЕ ОТ 17 ДО 24 ТРЯБВАТ МИ ЗА ОЦЕНКА НА ДЕТЕ ОТ 5 КЛАС, СПЕШНО.


[/img]
Виж целия пост
# 63
МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ДА МИ ПОМОГНЕ ЗА ЗАДАЧИТЕ ОТ 17 ДО 24 ТРЯБВАТ МИ ЗА ОЦЕНКА НА ДЕТЕ ОТ 5 КЛАС, СПЕШНО.
Скрит текст:


 

поправих ги, защото може да има някоя добра душа да помогне.

аз не бих. Sad

както написахте - "за оценка на дете", не за оценка на русалката или друг в темата.

Скрит текст:
писането с главни букви във форумите се приема като викане/крещене - не обичам да ми крещят.
Виж целия пост
# 64
Бях започнала да пиша същото, но st. Dobri ме изпревари.
Доста хора могат да решат задачите, но не го намирам за редно в случая.
Едно е да имате затруднения със задача-две, а съвсем друго - някой да ви изкара оценката, като реши всичко.
Виж целия пост
# 65
много Ви благодаря за компетентното мнение.приятен ден
Виж целия пост
# 66
Как се решават задачи от типа да се сравнят три числа - 7^1/4 , 2, 5 ^3/8
Задачата е от X клас. Сравних първото и второто като 2 представих във вида 16^1/4. Обаче с третото не са много приятни нещата . На прав път ли съм? Взели са показателни функции, уравнения. В час са решавани само задачи за сравнение на числа с равни основи, или с равни показатели.
Виж целия пост
# 67
Как се решават задачи от типа да се сравнят три числа - 7^1/4 , 2, 5 ^3/8
Задачата е от X клас. Сравних първото и второто като 2 представих във вида 16^1/4. Обаче с третото не са много приятни нещата . На прав път ли съм? Взели са показателни функции, уравнения. В час са решавани само задачи за сравнение на числа с равни основи, или с равни показатели.
72/8=491/8
162/8=2561/8
53/8=1251/8
Виж целия пост
# 68
Дидева, огромни благодарности
Виж целия пост
# 69
 Ако е учен корен н-ти вече ( и свойствата му), може да стане и с представянето на числата като корени и сравняването на подкоренните им величини.   По същество е същото като предложеното от Дидева. От нейното изразване може да се  мине към корените, както и от моето в обратна посока  могат да се представят  числата като такива с дробен показател.

https://sketchtoy.com/68499173
Виж целия пост
# 70
Аз ги записах с рационален показател, защото не владея изкуството на скечтоя и не мога да ги запиша с радикал във форума.Joy
Виж целия пост
# 71
Голямо "изкуство" е, от грозно по-грозно е изписването там  с мишка (ей, някой да не  си помисли, че такъв ми е почеркът Simple Smile, с една идейка поне е по-красив ), но пък е по-бързо от  написване на листче, снимане и качване.
Виж целия пост
# 72
моля за помощ за следната задача
Един влак е дълъг 180м и се движи със скорост 20м/сек. Друг е дълъг 170м и се движи със скорост 15м/сек. За колоко време два влака ще се разминат?
Дали разсъждавам правилно
ще намеря времената за които двата влака изминават дължината си и ще ги събера
първи влак   180:20=9сек
втори влак   170:15=11.33 сек
9+11.33=20.33сек
от това че не се дели точно за втория влак, ме навява мисълта че не съм на прав път  newsm78
Виж целия пост
# 73
С всяка секунда ще намалява разстоянието, което имат да изминат за разминаване, защото и другият влак се движи и го скъсява.
В момента, в който се срещнат носовете на влаковете, задниците им ще са на 180 +170 = 350 м и ще се приближават с 35 м на всяка секунда. На 10-тата секунда ще се срещнат.
Виж целия пост
# 74
синът ми така го е решил
(180+170):(20+15)=10 обаче не знам дали е вкарал мисъл или просто така е решил
на мен ми се стори глупаво решение
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия