Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Аграматизъм при деца

  • 1 971
  • 8
Отварям тази тема във връзка с това, че е доста рядко срещан проблем при деца.
Синът ми е на 5г. и половина има аграматизъм и лека липса на концентрация. Работим с логопед от 3 години. На кратко неговото развитие протече така. На 2,6г. казваше около 30 думи, които разбирах само аз. Обясняваше се основно с жестове и пантомима. Винаги е бил много общителен, но трудно се задържаше на едно място и с едно занимание. Започнахме логопедични часове. Подобрихме концентрацията, но говора не. На 3,6г. се наложи да извадим сливиците и говора много бързо се оформи след това. Но със силен аграматизъм. Звуците почти ги изчистихме, но аграматизма не. Невъзможно му е да сформира сам последователен разказ или преразказ на приказка. Знае много приказки, но за да ги разкаже му трябва помощ.
Ако някой среща или е бил с подобен проблем пишете как сте се справили, какви терапии прилагате...
Виж целия пост
# 1
Сигурни ли сте в диагнозата? Звучи ми малко като дефицит на вниманието (ADHD). Логопед не е квалифициран нито да постави подобна диагноза, нито да "лекува" детето. Диагнозата трябва да се постави от детски психиатър или добър невропсихолог и при необходимост той да каже какви терапии или медикаменти са нужни, ако са нужни изобщо.

На логопед се ходи ако детенцето не може да казва "р", "л", заеква и подобни по-различни проблеми.
Виж целия пост
# 2
Скрит текст:
Сигурни ли сте в диагнозата? Звучи ми малко като дефицит на вниманието (ADHD). Логопед не е квалифициран нито да постави подобна диагноза, нито да "лекува" детето. Диагнозата трябва да се постави от детски психиатър или добър невропсихолог и при необходимост той да каже какви терапии или медикаменти са нужни, ако са нужни изобщо.

На логопед се ходи ако детенцето не може да казва "р", "л", заеква и подобни по-различни проблеми.
Абсолютно невярно.
Виж целия пост
# 3
Bgtatko81, не плашете жената. ADHD не е диагноза само по себе си.
Виж целия пост
# 4
Бяхме при трима невролози и двама психолози. Сега ходихме веднъж в седмицата на психолог, два пъти на логопед и веднъж на музикотерапия заради ритъма.
Единият специалист е невропсихолог от Свети Наум, и каза, че нищо му няма има много високо IQ и единственото притеснение е аграматизма, даже тя не смята, че има и липса на концентрация. Другият специалист е известен професор неговото мнение е същото, но смята че има и лека липса на внимание.
Виж целия пост
# 5
Ясно, радвам се, че сте потърсили компетентни мнения. Щом специалистите са Ви казали, че нищо му няма на детенце - значи най-вероятно е просто фаза, която ще премине от само себе си. Не знам дали има нужда от толкова много терапии, това е 4 от 7 дни, дано остава време и за игра Simple Smile Не се притеснявайте толкова според мен.

Иначе нямам пряк опит с аграматизъм. Предполагам, че темата е за родители, чиито деца имат такъв диагностициран проблем - извинявам се за включването. Успех! Simple Smile
Виж целия пост
# 6
Ясно, радвам се, че сте потърсили компетентни мнения. Щом специалистите са Ви казали, че нищо му няма на детенце - значи най-вероятно е просто фаза, която ще премине от само себе си. Не знам дали има нужда от толкова много терапии, това е 4 от 7 дни, дано остава време и за игра Simple Smile Не се притеснявайте толкова според мен.

Иначе нямам пряк опит с аграматизъм. Предполагам, че темата е за родители, чиито деца имат такъв диагностициран проблем - извинявам се за включването. Успех! Simple Smile
Няма проблем. Просто подобен силен аграматизъм в детска възраст при деца без други проблеми е доста рядко.
И ми се искаше ако някой се е сблъскал с или преодолял аграматизъм при детето си да разкаже как и кога...
Виж целия пост
# 7
Здравейте!
Дъщеря ми има подобен проблем. На 4 г е. Работи системно с логопед ( в детската градина) от 3-годишна, а преди това сме я водили няколко пъти при друг логопед, но не системно. Неясното произношение вече почти го изчистихме с редки изключения. Все по-добре й се получава вече и с граматическата структура на изреченията. Трудно й е да си задържи вниманието върху едно занимание за повече от няколко минути. Много е енергична, трудно стои на едно място.
Не бих казала, че сме се справили. Все още работим по преодоляване на аграматизма. Правихме среща с детски психиатър, който каза, че по-нормално развиващо се дете от нашето скоро не  са му водили и се изненада, че изобщо сме в кабинета. Даже била много интелигентна и будна за възрастта си, но много нетърпелива и своенравна, което си е индивидуална особеност и на много възрастни хора. Логопедите, които са я виждали за второ мнение също смятат, че детето се развива прекрасно и единствения проблем в момента е да построява правилни изречения (с което се справя все по-добре) и да говори по-ясно (което също прави все по-добре). Водила съм я и при психолог, който потвърди мнението на колегите си.
От скоро забелязах, че когато се опитва да разкаже нещо с повече изречения, прави паузи, запъва се, дори ми се струва, че заеква понякога, но според логопеда не е заекване, а се запъва, защото мисълта й започва да избързва пред думите.
Тя също е много общителна. Има богат речников запас от много ранна възраст, но винаги е говорела неясно и много й се губеше правилната структура на изреченията. Вкъщи разбирахме голяма част от това, което казва, но според чуждите хора детето не можеше да говори просто защото не я разбираха.

Според това, което посочвате, че правите за детето си мисля, че не е нужно нищо повече. Даже и това ми се стори  много, но пък не е излишно. Щом сама забелязвате напредък в развитието на детето, вярвам, че скоро всичко ще се нареди.


Редактирам се, за да допълня нещо важно. На фона на аграматично конструираната българска реч, детето много бързо усвояваше английската реч и построяваше правилни изречения. Не съм я учила целенасочено на английски, но й позволявах по 1-2 часа дневно да гледа Бейби ТВ и в един момент установих, че тя използва английски думи. Аз самата не знам английски език (на основно ниво са ми познанията)  и по тази причина късно успях да разпозная някои думи, които произнася на английски език. Логопедите казаха, че английския много й пречи да построи правилно български изречения и й спрях Бейби ТВ. От тогава започна напредъка с конструирането и ясното произношение, но не съм убедена дали е случайно, или наистина английския й влияеше зле (чак пък толкова от 1-2 часа Бейби ТВ и/или други анимации на англ.).
Виж целия пост
# 8
Аграматизмът не е рядкост, но в повечето случаи е част от друго езиково, комуникативно или неврологично нарушение. Продължавайте да ходите на логопед...Корекцията понякога отнема неочаквано дълго време.
Успех!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия