Частни училища - информативна тема 19

  • 89 188
  • 755
# 570
Вие сериозно ли съдите за дадено училище само по едно състезание и то крайно неспецифично като формат и оценяване

Защо олимпиадата да е такова състезание? Всъщност това е единственото смислено състезание 1-4 клас, и не случайно съществува от толкова години, много преди да се появяват всички знайни и незнайни блиц състезания. А те всичките изчезват нагоре и това също не е случайно. Това по темата с математиката.

По другата тема - Елица1051, сподели тук всичко, което не ви е допаднало в Питагор. Отдавна не сте в него, не бива да имаш каквито и да е притеснения за споделяне. Предполагам на много хора би било интересно да прочетат твоята гледна точка.

Виж целия пост
# 571
Ако искате да анализираме резултати на НОМ областен кръг за София за четвърти клас...
Вие сериозно ли? Ще определите кое училище е по-добро на база статистика от НОМ? Очевадно и двете са добри. Въпросът е дава ли училището крила, а не кой колко деца е вкарал в елита на математиката. Синът ми си писа преди малко с медалист от ТИМО. Децата са вдъхновени, показали са воля да се борят и са възнаградени. На това му казвам аз крила. Другото са някакви кокошкарски сметки, извинявайте.

Пък понеже отново се заговори за други школи, гледам си моето дете, не че е в онези три спрягани, но пак не е зле. 0 уроци и 5 решени задачи за подготовка вкъщи. Това, че не е хвърлил листата щом не е видял познати типове задачи и хъса да даде каквото може, са му и от училище. Увереността че може да се справи, пак оттам. Така че не всичко се мери в медали.

Елица1051,  изключително странна позиция за човек, интересуващ се от математика. Ако НОМ е неспецифично като формат, къде отиваме.....
Виж целия пост
# 572
Ако искате да анализираме резултати на НОМ областен кръг за София за четвърти клас...
Вие сериозно ли? Ще определите кое училище е по-добро на база статистика от НОМ?

Ами не, не мога да разбера къде го прочете това - въпросът беше само за математиката и то не кое е по-доброто училище, а кое е по-профилирано. Защото много хора се чудят дали искат децата им в малката възраст да учат в частно профилирано училище в 3-ти, 4-ти клас и нататък до 7-ми.
Виж целия пост
# 573
Аз не разбрах как темата се измести пак до сравняване кое е по-по-най? Очевидно има трайни комплекси на тази тема.

Темата беше дали Питагор до 4 клас е математическо училище, каквато легенда се разпространява тук във форума. За мен не е и се мотивирах съвсем ясно. Има точно толкова часове по математика колкото и другото от примера и изкарва точно толкова математици в челото на класациите (независимо в кое състезание). Това, че другото явно не кара или стимулира всичките си възпитаници от випуск да се явяват под строй на състезанията в никакъв случай не го прави по малко "математическо" като краен резултат. Без другото изобщо да има тези претенции. И казах, че профилирането се случва след началното училище, което и обяснява колко деца от випуск продължават към ПЧМГ.  
Виж целия пост
# 574
Ако искате да анализираме резултати на НОМ областен кръг за София за четвърти клас...
Вие сериозно ли? Ще определите кое училище е по-добро на база статистика от НОМ? Очевадно и двете са добри. Въпросът е дава ли училището крила, а не кой колко деца е вкарал в елита на математиката. Синът ми си писа преди малко с медалист от ТИМО. Децата са вдъхновени, показали са воля да се борят и са възнаградени. На това му казвам аз крила. Другото са някакви кокошкарски сметки, извинявайте.


Тинки, чист бизнес са тези азиатски състезания, бизнес и реклама. Те децата са си добри и без да ходят да взимат медали от м***та си. Но някои хора направиха голям бизнес като се започна от Математика без граници и се мине през всичко останало от този тип, вестници , медии.... аз толкова публикации не съм видяла общо за сериозните състезания. Ако тези пари вземат, че се дадат за едни смислени подготовки за периода 5-7 клас, би било сто пъти по-полезно за всички тези деца. Защото това е момента , в който започваме да изоставаме много сериозно от останалия цвят, докато стигнем до черешката на международната, където вече се радваме когато сме в 20-ката отборно.

Относно Питагор и ПЧМГ -
Скрит текст:
все повече започвам да си мисля, че по-добре да вземат да разширят у-щето за периода 5-12 клас, вместо да се занимават с основно, защото като чета какви неща пишат родители с деца в   хубавите гимназии и ми се свива сърцето от мъка, как всичко върви надолу с толкова бързи темпове.
Виж целия пост
# 575
Всъщност като ниво на задачи ТИМО е доста сериозно състезание. Иначе съм съгласна за рекламата. Но пък в случая, ако приложим онова, което учител от СМГ е казвал: "да вземем от имащите и да дадем на можещите", резултатът няма да е различен. Т.е. децата са добри и медалите им тежат. И това вдъхновява и е добро.
Виж целия пост
# 576
... учител от СМГ е казвал: "да вземем от имащите и да дадем на можещите", резултатът няма да е различен. Т.е. децата са добри и медалите им тежат. И това вдъхновява и е добро.

O sancta simplicitas...
За бога, Тинки!!! Как имащите са станали такива, ако някакви учители по математика могат да им преразпределят имането?!?
И кого обикновено вдъхновяват с медали...
И защо нациите, които традиционно са сред лауреатите на МОМ, не са най-богатите и развити държави?
И защо медалистите обикновено емигрират? И какво става с поколението им в чужбина?
И в частност - какво става с учителите в СМГ...
Виж целия пост
# 577
Иначе съм съгласна за рекламата. Но пък в случая, ако приложим онова, което учител от СМГ е казвал: "да вземем от имащите и да дадем на можещите"...

Какво трябва да означава това??
Виж целия пост
# 578
Какво трябва да означава това??
Че се надяват и за в бъдеще амбициозните мами да плащат образованието на малцината талантливи в СМГ, като осигуряват допълнителни доходи на читавите  учители по математика, за да не се разбягат същите с писъци.
Не е вредно да се мечтае...
Но те вече и мечтите се продават.
Виж целия пост
# 579
Това изказване го разбирам по различен от Ежко начин. Чрез платените курсове в СМГ досега се финансираха участия в състезания на отборите на гимназията.

Конкретно за TIMO нямам поглед, но специфичното за азиатските състезания според мен е това, че те имат тестови характер - много задачи за малко време, т.е. при тях става въпрос повече за проверка на знания и натрупани подходи, на срещани задачи и на решаване на сходни задачи. Друга особеност е, че са много и трудно се различават едно от друго - витнамски, китайски, хонг конгски, малайзийски, сингапурски, тайландски... Доколо едно състезание е престижно зависи от формата и от участниците в него - как става подборът, кои отбори участват, какво е финансирането /каква част се поема от организаторите и каква - от самите отбори/. Иначе тези състезания са добър начин децата да стартират с математика, да имат стимули, да се чувстват удовлетворени. Просто в един момент се израстват и идва ред на по-сериозни задачи и формати. Важно е да не се пропусне момента за "превключване" от едните към другите състезания.
Виж целия пост
# 580
Наскоро имах шанса да говоря с преподавател, който готви успешно отбори, явяващи се на азиатски състезания в чужбина и това, което ми разказа, ме отказа трайно от идеята някога да пусна детето си там.
Особено фактите относно "престижността" на тези състезания и истинската им значимост, в която тук вярват медии, жадни за сензация и незапознати със съотношението брой участници:брой медали.
В сайта Алек Димитров също имаше много хубаво описание по темата кои състезания са значими и успехът от тях-постижение и защо накрая се оказваме на 20 място....
Разбира се, това не трябва да спира желаещите да пътуват до екзотични държави и култури, защото всяко такова изживяване носи опит и приятелства, и като цяло не е нещо лошо.
Виж целия пост
# 581
Здравейте,
бихте ли споделили във вашите училища дали ще има вдигане на таксите от новата учебна година 2018/2019.
Благодаря предварително

P.S За новата учебна 2018/2019 година таксите за 2 и 3 клас в училище "Азбуки" ще бъдат 4200евро + 450 евро за храна за двата срока (закуска, обяд и следобедна), транспорта остава 1000евро засега. Може да актуализирате първа страничка.
Незнам за ПУК как е, но мисля че за всички класове се вдига с 200евро, таксите за храна и транспорт остават непроменени.
Виж целия пост
# 582
И в ПБ се вдигат с 200 €. За ПУК е 4200€ на година без теанспорта, който е 1200 €.
Виж целия пост
# 583
Ох, какви са тия цени за транспорт Anguished. Със самолетно гориво ли са им бусовете?
Чакай да не се чудя, да не ги прихване и нашите.
Виж целия пост
# 584
Нямам представа дали ще вдигат таксите. Но е пълно безобразие ако го направят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия