Проблеми с ученето в начален етап

  • 27 556
  • 115
# 105
На един педагог не му е работа, а на майката и е работа? Ами ако и майката е неграмотна, ако цял ден работи в тежко производство, ако е липсваща? Тогава детето да затъне ли?

На мен ми се вижда доста надменен този подход- Поправка! и никакво отразяване на грешки.

 Mama Ru, а учителката няма ли часове за консултации? Нека детето да ходи, да се упражнява.Но наистина, по-добре говори с нея, като сама не разбира за какво става въпрос, в интерес на детето ще е.
Ако мислиш, че това може да стане с 40 минутна консултация седмично - опитай. Най много по ОПЛР да отпуснат още максимум 2 учебни часа, което пак не е достатъчно, ако детето с големи усилия започва да пише. Само в кандърми отива половината време. Не може/ не иска в училище - продължава вкъщи, така става обикновено.

Не мога да си обясня как като знаеш, че детето ти е с проблем, си готов да го метнеш на учителите и ти е голям зор да му правиш диктовки в спокойна домашна обстановка, да го похвалиш, че се старае и да му вдъхнеш увереност, че може да се справи и само, ако повече внимава в час.
Виж целия пост
# 106


Не мога да си обясня как като знаеш, че детето ти е с проблем, си готов да го метнеш на учителите и ти е голям зор да му правиш диктовки в спокойна домашна обстановка, да го похвалиш, че се старае и да му вдъхнеш увереност, че може да се справи и само, ако повече внимава в час.

Тя не е казала,че и е зор да прави диктовки. А аз казах, че е възможно да има майки, които да не са в състояние и това също трябва да се отчете от учителя. А не просто да хвърли тетрадката с "поправка" и толкова. Можеше да се отбележат грешките, да се напишат две-три изречения, включително и насърчителни.
Виж целия пост
# 107
Майките не могат да обърнат внимание на децата си, а учителките са длъжни да знаят за проблемите на всички деца и да се отзовават? Тая нагласа ми е много странна.
Учителката може да не искала да черви тетрадката, защото и това може да се сметне за демотивиращо.
Виж целия пост
# 108
Изобщо не ми е зор да й правя диктовките и ги правя, кой мислите я научи да пише? Не и учителката, която още първия месец обяви за изоставащи всички, които са тръгнали в първи клас без да могат да четат. Та на мен не ми е зор, ама на друг явно му е зор да провери и отбележи грешките както на всяко едно дете. И да го похвали, когато заслужава. А тази диктовка определено не е за две. Ощи по-малко се поставя оценка на работа, която не е проверена. Че как ще оцениш нещо като не си си направил труда да го прочетеш? Колкото до консултации - тръгна, след като аз попитах и поисках. И та логопед си я водя, и си плащам. И съм обяснила за проблема още миналата година и как да се подходи. Отговорът:"Ама какво ще кажат другите, не е честно?" Или "Ама какво ще каже инспектората?". Но това го разбира само човек, който е в обувките на другия. Тя в моите не е, само че аз СЪМ в нейните, щото и аз преподавам, само че в горен курс! Да не си мислите, че всички са ученолюбиви, кротки, възпитани, без дислексия, без ДЦП, без аутизъм, без тумор...?
Виж целия пост
# 109
Малко встрани от темата, но не мога да се въздържа.

От години с МамаРу пишем в едни и същи теми и като цяло съм запозната с проблемите на детето. В действителност може да има майки, които не обръщат внимание на децата си и разчитат изцяло на училището, но категорично мога да кажа, че МамаРу (без да я познавам лично, дори на лични никога не сме си писали) не е сред тях, така че преди да скоквате срещу нея като ужилени, позаинтересувайте се малко за какво иде реч. Хубаво е човек да изразява мнение, но то трябва да бъде аргументирано и изразено по начин, който не поставя квалификации на другия, особено когато не познавате другия и не знаете какво му се пече на дупето.

А за диктовката - гледайки броя грешки и вида грешки, не мисля, че е за двойка, ако под ''незадоволително'' се има предвид двойка. Останалото няма да коментирам, защото отдавна съм излязла от българската образователна система и я познавам само доколкото синът ми ходи на неделно българско училище в страната, в която живеем.
Виж целия пост
# 110
Майките не могат да обърнат внимание на децата си, а учителките са длъжни да знаят за проблемите на всички деца и да се отзовават? Тая нагласа ми е много странна.
Учителката може да не искала да черви тетрадката, защото и това може да се сметне за демотивиращо.




 Аз говоря за друго, но явно не можем да се разберем.
В най-близкото ми обкръжение, най- близките роднини- жени са учителки/ като почна от майка, леля и т.н./ и  ми е някак непримиримо да виждам как една наистина някога благородна професия днес се опорочава и изражда.

Затова, не мога да си представя, че учител, особено на дете в начален етап ще неглижира проблем, няма да подаде ръка, . И да кажем, добре е майката да помага. Но ако тази майка е неграмотна, но дава всичко за да се изучи детето и, ако работи  на смени и взема повече нощни смени, ако е починала или болна или чужденка- ред възможности- трябва ли да се прехвърля върху нея отговорността за образованието на детето.
Мен лично ме плаши тази тенденция на неглижиране на децата, чиито родители са с по-скромни възможности. Майка ми е имала блестящи ученици с родители, които са били с основно образование, семпли професии, но децата им са показвали невероятни резултати. Аз също съм имала такива съученици- от скромни семейства, с необразовани родители, но самите те, вдъхновени и подпомогнати от учителите си, днес са реализирани в едни от най-желаните професии.

И към конкретния случай- какво и струва на учителката да поправи грешките, да напише нещо от рода- "Пишеш чисто, но бъде по-внимателна с правописа.!" или нещо друго, което ще заостри вниманието на детето , но и ще го мотивира да се постарае. Какво и струва да даде малко стимул, малко жар.


 Имам ученик, имам представа от образователната система, но все пак, става въпрос за малки деца. Ако в начален етап училището се превърне в неприветливо място за тях, какво остава за по-нататък.
Виж целия пост
# 111
Мен това, което ми направи най-голямо впечатление, е липсата на похвала. Явно е нямало и устна похвала, иначе детето щеше да сподели.
Дори за справящи се деца поощрението е много важно в началото. А за деца с трудности си представям как всяко нещо идва с много труд и накрая пак нищо, защото другите деца са по-напред.
Ми, трябва да има някакъв друг аршин за тях. Все си мисля, че учителката може да каже имаш голям напредък в почерка. Много четливо си писала, пишеш по-вярно от миналата година. На тази диктовка тези и тези са грешки, защото...Дали време няма, дали желание, но е кофти за деца в такова положение.

Светкавица, абсолютно е така. Моите баба и дядо са били учители на един много известен в момента българин и на братята и сестрите му. Толкова бедни и много деца са били, че някои от децата са живеели в някакъв център. Родителите са били необразовани. Всички деца се изучват със сериозни и успешни професии. До последно поддържаха връзка с баба ми преди да почине. Едно от децата ни свърза с лекари, като беше болна, и са споделяли на майка ми колко благодарни са за подкрепата, която са им оказвали навремето като учители, как са им давали книги, съвети и т.н.
Виж целия пост
# 112
Майките не могат да обърнат внимание на децата си, а учителките са длъжни да знаят за проблемите на всички деца и да се отзовават? Тая нагласа ми е много странна.
Учителката може да не искала да черви тетрадката, защото и това може да се сметне за демотивиращо.
Аз говоря за друго, но явно не можем да се разберем.
В най-близкото ми обкръжение, най- близките роднини- жени са учителки/ като почна от майка, леля и т.н./ и  ми е някак непримиримо да виждам как една наистина някога благородна професия днес се опорочава и изражда.

Затова, не мога да си представя, че учител, особено на дете в начален етап ще неглижира проблем, няма да подаде ръка, . И да кажем, добре е майката да помага. Но ако тази майка е неграмотна, но дава всичко за да се изучи детето и, ако работи  на смени и взема повече нощни смени, ако е починала или болна или чужденка- ред възможности- трябва ли да се прехвърля върху нея отговорността за образованието на детето.
Мен лично ме плаши тази тенденция на неглижиране на децата, чиито родители са с по-скромни възможности. Майка ми е имала блестящи ученици с родители, които са били с основно образование, семпли професии, но децата им са показвали невероятни резултати. Аз също съм имала такива съученици- от скромни семейства, с необразовани родители, но самите те, вдъхновени и подпомогнати от учителите си, днес са реализирани в едни от най-желаните професии.

И към конкретния случай- какво и струва на учителката да поправи грешките, да напише нещо от рода- "Пишеш чисто, но бъде по-внимателна с правописа.!" или нещо друго, което ще заостри вниманието на детето , но и ще го мотивира да се постарае. Какво и струва да даде малко стимул, малко жар.

 Имам ученик, имам представа от образователната система, но все пак, става въпрос за малки деца. Ако в начален етап училището се превърне в неприветливо място за тях, какво остава за по-нататък.

Подкрепям на 100 %. Както и мнението на Дъждец.
Виж целия пост
# 113
Тя не е казала,че и е зор да прави диктовки. А аз казах, че е възможно да има майки...
Не е необходимо да се носят от девет дерета вода, за да се доказва нещо неоспоримо. В момента обсъждаме конкретен случай, в който родителят е с определени нагласи и очаквания. Съвсем не съм скачала срещу Мама Ру, даже напротив. Казах, че за напредъка на детето основен принос има самата тя. И няма как да е иначе за родител, чието дете има проблеми от такъв характер. Децата от едновремето ви бяха изпълнителни или поне се стараеха да създадат подобно впечатление. Сега кажат ли "не искам да пиша", нищо не е в състояние да ги разубеди. gingerina вече сподели, че логопед, който работи с него индивидуално, не може да го накара да пише, та какво остава за учител, който едва ли не трябва да кандърдисва цял клас.

Ако за Мама Ру е важно да разбере мотивите на учителката, нека поговори с нея. Но предвид изказването "Изобщо не ми е зор да й правя диктовките и ги правя, кой мислите я научи да пише? Не и учителката, която още първия месец обяви за изоставащи всички, които са тръгнали в първи клас без да могат да четат.", смятам, че подробни сведения не са ѝ нужни. Тя си е навила нещо на пръста и ще си го върти, докато сама не разбере, че подобни отношения не помагат на никого.
Виж целия пост
# 114
Вяра, имам 18 години стаж като учител 5-12 клас. И то не елитни, а деца от малцинствата, болни и т.н. На подкрепа и работа от страна на родителите не съм разчитала. И съм се старала на всяко дете да дам колкото мога. И не ми представлява трудност като набирам тест/ контролно да направя шрифт и междуредие, улесняващи ученици с признаци на дислексия (двама в класа). Това по никакъв начин не ощетява останалите. Винаги поправям грешките, отчитам значимите и игнорирам при оценяването тези, които не пречат на разбирането... Елементарно. Когато четейки ученикът обърка (те трудно се осмеляват да четат на глас), го спирам и заострям вниманието, за да прочете правилно. В момента имам ИФО ученик с аутизъм. Да не мислите, че някой ме е обучавал? Уча в движение, интересувам се, нагаждам се... И не мисля какво ще каже инспекторът. Но когато един учител прави всичко възможно да се отърве от едно дете ми е било винаги много грозно, защото и преди да бъда засегната лично съм се поставяла на мястото на детето и родителите. И да, обидно ми е, когато детето ми среща подобно отношение.
А това е тема за обсъждане за проблемите в ученето в начален етап. Ето ви реален проблем - дете, което среща трудности и отношението към такива деца от страна на други учители/ родители. Както и това какво може да направи един учител в часа, за да помогне на детето да научи, без да ощетява останалите - тестът да е с подходящ шрифт и междуредие, задачите да са подредени - в отделни колони събиране/ изваждане/ неизвестно... Допускане на помощни средства като сметало/ пръчици... Работа в екип в някои часове, използване на визуални средства при преподаването, перефразиране на въпроса, тока че да е понятен да детето и то да отговори... Изписване на дъската/ подчертаване в условието в теста с друг цвят/ болднано/ маркирано с текст маркер на същественото... Нищо от това няма да ощети останалите, но ще помогне на дете, срещащо подобни обучителни трудности. За добрата дума едва ли трябва да се припомня. Отношението на началния учител е от изключителна важност за детето.
Виж целия пост
# 115
Вашето е в елитно училище и в елитна паралелка. Така ли да разбирам изказването?

Нищо против нагласите, които имате, ако е така. Чака ви доста работа. Моето не е било със затруднения и бая зор видях, докато премине НВО 7 клас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия