Проблеми с ученето в начален етап

  • 27 558
  • 115
# 45
Дидева, извинявам се за начина ми на писане, но както може би виждаш, съм новак в писането тук и не съм сигурна как трябва да го направя. Понякога искам да отговоря на няколко човека и ако го напиша в един пост, едва ли ще е добре.
Можеш ли да ми обясниш как бих могла да отговоря на няколко човека едновременно, тъй като мамите подхващат различни теми.
Благодаря ти предварително!
Виж целия пост
# 46
Цитат - отговор
Цитат-отговор
....
Просто го направи в едно мнение. Иначе темата постоянно свети на тези, които я следят, а на практика се оказва, че са мнения на един и същ потребител.
Виж целия пост
# 47
С "Вмъкни цитат", след което изтривате ненужното и оставяте само тази част, на която отговаряте.
Или просто с ник, както сте направила, обръщайки се към Дидева. За по-отчетливо може да ползвате болд. Ето тук, например, както съм се обърнала към Светкавица.
За да не разводняваме темата - ако имате още въпроси можете да пишете винаги на мен или на друг модератор, както и в темата Въпроси към модераторите и администраторите.
Виж целия пост
# 48
Нинику, какво знаеш за децата със СОП, та така реши? не, не се справят или се справят дотолкова, доколкото са наизустили някакви неща и ако се паднат 0 паднат.И изобщо, каква е целта на темата?
Виж целия пост
# 49
Дидева, извинявам се за начина ми на писане, но както може би виждаш, съм новак в писането тук и не съм сигурна как трябва да го направя. Понякога искам да отговоря на няколко човека и ако го напиша в един пост, едва ли ще е добре.
Можеш ли да ми обясниш как бих могла да отговоря на няколко човека едновременно, тъй като мамите подхващат различни теми.
Благодаря ти предварително!

http://bg-mamma.com/?topic=1018938.msg36273304#msg36273304
Виж целия пост
# 50
Дъщеря ми е втори клас и до сега не е имала никакви трудности.Справя се отлично детето.И не само тя,има и още няколко деца в класа ,които не срещат затруднения.
Но дъщеря ми беше 2 години предучилищна група в училище .
Беше напълно адаптирана към училищната среда и много добре подготвена за първи клас.Вече имаше създадени навици да учи.
Заслугата е на госпожата в предучилищна група.




Трудностите са с много тежката чанта-6кг.Има прекалено много помагала.А пък разбрахме,че не били задължителни.
Физическо възпитание-не може да прави лицеви опори ,нито коремни преси.




Виж целия пост
# 51
      В темата стана въпрос и за математика.
Не мога да схвана каква е идеята да се решават задачи " за време". Когато аз бях ученичка, на контролни учителите винаги ни съветваха- "Прочети задачата поне два пъти, преди да започнеш решаването". И най- бавните имаха време за проверка и двукратно решаване на задачата.

Ясно, че не може една задача цял час, но нормално ли е по 18-20 задачи, често с подточки да се дават за по-малко от един учебен час.
Виж целия пост
# 52
Ти си ги чела и си изпълнявала задачата съобразно инструкциите на учителя. Сега все едно някой им е изпил акъла. Могат да пишат една задача цяла седмица. Царе са на отлагането.
Виж целия пост
# 53
За контролните ставаше дума.
За мен също, както писах по-напред не е нормално да се дават по 20 задачи за 1 учебен час. Това е по 2 мин. на задача, дори да приемем, че стига за 1 задача, то със сигурност няма време за проверка след това.
Знанията на едно дете могат да се проверят и с 10 задачи, не е нужно да се прави маратон.

П.П. Ние колко добри бяхме едно време, а пък сега какви са Joy това всяко поколение го казва за предното. Но не сме били кой знае колко по-различни, просто сега гледаме от друг ъгъл...
Виж целия пост
# 54
Светкавица, относно задачите за време, те са необходими, тъй като изискват развитие на бързината на мисленето. Освен това са един вид подготовка за НВО в 4-ти клас, когато се изисква решаването на задачи за определено време. Задачите за бързина са специфични. Не всички задачи са подходящи да се дават с показател време. Има и такива, върху които трябва да се разсъждава и там състезателният характер изобщо не се препоръчва. Задачи за бързина е имало винаги. Те идват от старата руска образователна школа.
Относно броя на задачите съм съгласна. По принцип има стандартизирани тестове, които се изработват от професори и разни светила, и те са съобразени с възрастта и възможностите на децата. Друг е въпросът, че много учители си правят техни тестове, които нямат нищо общо с нормите на педагогическата диагностика. А после резултатите са плачевни. Моята дъщеря наскоро се оплака, че госпожата закъсняла с 10 мин. за часа, а после им дала доста обемист тест и съответно не ѝ беше стигнало времето да реши всичко.
Veni, както на родителските срещи идват родителите на отличниците, така и тук пишат основно тези, чиито деца се справят. А къде са тези родители, чиито деца срещат трудности? Крушата не пада по- далече от дървото, нали?...
Относно раниците имаше някъде такава тема из сайта. И в моето училище го има този проблем и родителите неведнъж  са го поставяли на дневен ред. Поне помагалата може да се ограничат, но колегите учители споделят, че без помагалата децата нямало да бъдат достатъчно добре подготвени, защото именно там се правят така нужните упражнения, за които всички сме съгласни, че и без това са доста оскъдни.
П.п. Благодаря на онези, които ми съдействаха за начина на водене на темата тук!

Андариел, темата на разговора ни е какви трудности срещат децата при усвояването на учебния материал. И какво заедно бихме могли да ,,измъдрим", за да им помогнем. Ако желаеш,сподели нещо за твоето дете. Simple Smile
Виж целия пост
# 55
Тези за бързина им казват петминутки при нас. Съгласна съм за тях. Но и на контролни, класни, НВО (в които има и задачи, различни от тези за бързина) пак има прекалено много задачи в сравнение с нас за същото време. И ако не бъркам по материал, който ние сме учили в по-горен клас. Няма как да очакваме същите резултати като нашите. Все пак да не забравяме, че това е начално образование за всички деца, не за такива със заложби в математиката.

За раниците, не че на дъщеря ми е била много лека, но определено учителите са гъвкави при нас. В моите ученически години искаха една за работа в клас, една за домашно, някои и за контролни, за класно, за сборник, просто лудост.
Сега изпитванията са на листове, а всичко друго е в една, от едната страна за работа в клас, от другата - за домашно. Учебни тетрадки и сборници, по които се работи в клас стоят при учителите, ако имат задача за вкъщи и е само 1 я преписват, ако са повече, тогава си ги носят. Но и днешните времена е лесно, щракват с телефона страницата и готово.
По някои предмети имат и дигитални учебници. По други учителите преценяват, че няма да се работи по учебна тетрадка и не се носи или им казват кога да я носят и кога не.
Така че в тази посока има развитие (поне при някои учители).
Виж целия пост
# 56
Вени, похвално за госпожата, че е подготвила децата, но не всеки може да си позволи предучилищна група в училище, а и не е подходяща такава форма за всяко дете. Все пак не случайно децата тръгват на училище на 7г, а не на 5. Режимът в ДГ е друг и е съобразен с физиологичното и психично развитие на децата и техните потребности в съответната възраст. От сърце ти пожелавам твоето дете да се справя с лекота и занапред.

Нинику, повечето от родителите, чиито деца срещат трудности  не случайно не пишат тук - темата няма как да помогне на децата им. Те работят с децата си и им осигуряват нужната подкрепа. А това за крушата и дървото ще го подмина. Аз бях от децата, които с лекота се справяха с материала, четяха много, редовно посещаваха кино, театър, опера, изложби и музеи, но детето ми има дислексия, дисграфия, дискалкулия и поради този факт има трудности. В същото време познавам момиче, чиито родители са с доста скромни възможности (във всяко отношение), но то само, без курсове, уроци и някой да му виси на главата се справя отлично в езикова гимназия, която в челната стотица в страната.
Виж целия пост
# 57
Моето дете имаше трудности. Започнаха във 2 клас, когато им стовариха урок след урок без да могат да си поемат дъх, а в занималнята не знам как пишеха домашните, но нищо не се усвояваше.
Останах си да работя от вкъщи и едната ми работа реално я зарязах. Наложи ми се да го играя учител и да наваксаме доста. Но колко родители могат да си позволят това?

А това за крушата и дървото ще го подмина. Аз бях от децата, които с лекота се справяха с материала...
И аз, и баща ѝ сме се справяли сами и сме били отличници. Но и двамата признаваме, че ако сме били на тестовата система, на голям обем материал, нямаше да е така. И дъщеря ни сега на в по-горните класове лесно изкарва шестици на устно изпитване - като при нас - разкажеш последния урок, зададат 1 въпрос от предния и хайде 6. Ама на тест е друго, поне 10 урока и минимум 25 въпроса, сред които такива незначителни подробности, че чак не се сещам, че го е имало в учебника. Затова нека не сравняваме нас с тях...
Виж целия пост
# 58
Човече, не споря, защото не знам какви са им тестовете. Тези, които съм виждала в гимназиален етап за мен са лесни. Не твърдя, че мога да ги направя за 6, но за 5 със сигурност. (Обичам да се тествам на олимпиадите и на матурите всяка година като ги качат онлайн, е не по всички предмети) За мен тестовата система е по-лесният вариант, както и удобен за налучкване, подсказване и преписване, но за учениците може и да не е така. (Поне за амбициозните, другите изобщо не работят частта със свободните отговори).
Виж целия пост
# 59
Ами то само името му е тест, по математика са си задачи. Ето такива като тип бяха на дъщеря ми. Освен 2-ра задача, къде другаде ще налучкваш Simple Smile
Като преброиш примерите са 34 задачи за 40 мин. Е, не е имало подобно нещо при нас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия