От 1 на трета скорост

  • 10 958
  • 47
Да попитам дали е вредно за автомобила да сменям от 1 на 3 скорост.
По удобно ми е като изляза от завой  на 3000 оборота някъде да сменя на трета. Тогава обортомера става към 1000-1500. Иначе ако сменя на 2 след 2 секунди пак трябва сменям на трета.
Вярно по тромава но ми е удобно върви нормално.

Има ли и други които да правят така и дали е лошо за автомобила.

Мерси
Виж целия пост
# 1
Аз съм от другите, дето сменят през една предавка, не съм чувала да е лошо, но не мога да кажа с категоричност.
Виж целия пост
# 2
Да попитам дали е вредно за автомобила да сменям от 1 на 3 скорост.
По удобно ми е като изляза от завой  на 3000 оборота някъде да сменя на трета. Тогава обортомера става към 1000-1500. Иначе ако сменя на 2 след 2 секунди пак трябва сменям на трета.
Вярно по тромава но ми е удобно върви нормално.

Има ли и други които да правят така и дали е лошо за автомобила.

Мерси
Ако нямаше нужда от поредни скорости нямаше да са така конструирани скоростните кутии Според мен е проблем  за автомобила.
Виж целия пост
# 3
Аз вече в другата тема написах, но и тук да кажа, че зависи от колата. Повечето (да не кажа всички) това е предвидено, но може и да навреди сериозно (нова скоростна кутия). И пак 1 000- 1 400 оборота според мен е ниско и аз бих задържала първа по-кратко. Първа е само за потегляне и аз я сменям много преди 3 000 оборота, може би към 1 700-2 000 (не съм сигурна, не се заглеждам).
Аз не бих рискувала, скоростна кутия не ми се купува и нямам желание да съм без кола докато ми ремонтират колата. И без това има толкова много чаркове и тъпотии, които могат да се счупят, нямам желание да създавам предпоставки.
Виж целия пост
# 4
По-добре от 2-ра на 4-та.
Виж целия пост
# 5
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.
Виж целия пост
# 6
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

За бензин или дизел говорите?
Виж целия пост
# 7
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

За бензин или дизел говорите?
Бензин
Виж целия пост
# 8
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

Това е супер неточно твърдение, защото зависи от конкретния двигател, марка на автомобила, модел и т.н.
Виж целия пост
# 9
Според мен не е проблем, но не гарантирам на 100%. Казвали са ми, че като сменяш предавките надолу няма проблем да пропуснеш, например от 5-та на 3-та, така че защо в обратния ред да не може да се пропусне? Все пак все се минава през 0, какво значение има на каква скорост си бил преди това? Вече отделен въпрос е дали е хубаво да се кара на 3-та с 1500 оборота и на 1-ва с 3000..
Виж целия пост
# 10
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile
Виж целия пост
# 11
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.
Виж целия пост
# 12
Аз като съм карал ръчни скорости никога не съм гледал обороти, ама никога. Затова винаги ми е било кеф да карам по-шумни двигатели.
Виж целия пост
# 13
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.
Мързел е защото усещам кога да сменям на 2,3 но искам направо от 1 на 3. Ако караш в града по 20 пресечки спестяваш 2 сменяния на скорости.
И ако това не вреди означава че износването е по малко защото сменяш по малко.
Примерно да отидеш до работа вместо 100 смени ще направиш 70-80 и кутията/жилото на съединителя се износват по малко.

Това е ако няма проблеми с двигателя/кутията при такова каране Simple Smile
Виж целия пост
# 14
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.
Мързел е защото усещам кога да сменям на 2,3 но искам направо от 1 на 3. Ако караш в града по 20 пресечки спестяваш 2 сменяния на скорости.
И ако това не вреди означава че износването е по малко защото сменяш по малко.
Примерно да отидеш до работа вместо 100 смени ще направиш 70-80 и кутията/жилото на съединителя се износват по малко.
Това е ако няма проблеми с двигателя/кутията при такова каране Simple Smile
Вземи си автоматик, щом не искаш да сменяш скорости. Те хората не случайно са направили колите с повече скорости, едно време са били с по 3 скорости, сега са с по 6, че и повече. Съмнявам се дали щадиш скоростната кутия като прескачаш скорости, но със сигурност ти се вдига разхода от форсирането на колата на малката предавка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия