2г. На какво да учим децата ?

  • 2 956
  • 12
Здравейте , скоро ставаме на две - решили сме да не я пускаме на ясла а директно на детска градина , та мисълта ми е - споделете вашия опит и умения на какво да учим децата на 2г възраст , какво учат в яслите ? Тя е доста контактна всеки ден излизаме на вън по площадки винаги ходи при децата да играе , но когато сме си в къщи или е гадно времето се чудя с какво да я занимавам , освен да готвин на нейната кухня да храним бебетата да ги слагаме да слят , да нареждаме кубчета конуси да рисуваме , легото все още неможе много да го слага и му де ядосва и го зарязва хаха дайте някоя идея за нова игра ново занимание което им е интересно на тази възраст и възприемат добре Simple Smile ще се радвам да споделите вашия опит Simple Smile Благодаря

П.С. Играем и с пластелин , но не му се кефи особенно 😂
Виж целия пост
# 1
В яслите имат 15 мин. занимания на ден и след това нищо. Не мисли, че ги учат на ранно четене.

Мисля, че тия игри са предостатъчни, все пак детето е на 2. Пусни му музика, да танцува.

Яслите не са Харвард, не учат на нищо незаменимо. По-скоро са място за отглеждане и вирусообмен.
Виж целия пост
# 2
Моето дете е на тази възраст и ходи това, за което знам, че се занимават на яслата в момента са: елементарни апликации, напр. изрязана картинка, да цопне лепилото върху нея и да я залепи върху друга; оцветяване на прости картинки, напр. кръгче и т.н. … естествено, че стават драсканици, но свиква да държи молива.

Също така пеят песнички и правят елементарни движение, напр. да си вдигат ръчичките, да се завъртят и др.
Виж целия пост
# 3
Можеш да започнеш да я запознаваш с животните, да имитира какви звуци издават различните животни. Също кое къде живее - в гората, в морето, на село и пр.
Може полекичка да я караш да рисува, да оцветява. Около тази възраст се формира умението да държи молив. Разбира се, ще излиза извън контурите, но така се тренира фината моторика, за да започне да концентрира постепенно оцветяването в линиите. Също може да работи с бои, които се нанасят с пръсти.
Може да се учи да прави мозайки, задължително под родителски контрол.
Пъзели - в началото се започва с пъзели от 2 части, като постепенно се увеличават елементите. Разновидност на това е да напасва части от различни картинки (напр. има 3-4 картинки, разделени на 2 части всяка, да ги подреди). В началото не разбират смисъла, трябват напътствия.
Четене на приказки (с много малко текст и с много картинки).
Разглеждане на книжки с картинки и научаване на думи (напр. Ще ми покажеш ли къде е патето/кучето и пр.?).
Горе-долу за тази възраст са сортери, лабиринти, конструктори (тип Clementoni с гумени елементи).
Виж целия пост
# 4
Много благодаря Simple Smile животните всичките ги знем кое какво прави Simple Smile
Виж целия пост
# 5
Нищо съществено не учат в яслата на 2г.
Пеят понякога песнички, така че ако имате желание - научете я на любими Ваши песнички.
Извън това - стандартните неща. С гърнето е малко по-лесно да се научат на ясла, защото гледат и другите деца и не е типичната борба с лъв. За други неща не се сещам.
В съседната тема съм пуснал линк с какво горе долу се предполага да умеят децата на различен етап от ранните си годинки.

Играят си основно в яслата/градината, което е най-важното за едно дете и свикват да не са пришити нон стоп към полата на мама и панталона на тати. И че не се върти около тях само светът.
Виж целия пост
# 6
В нашата ясла са на песни. Пеят на гърнетата, пеят по всяко време. Показват им и разни движения с ръце докато пеят. Примерно зайчето спи, има си къщичка и т.н. Подготвят се за тържества като учат песни,стихчета и танци. Имат си време за игра с играчки, но тогава основно ги пазят да не се дърпат и бутат за тях.
Иначе в момента вкъщи реди пъзели с по 12-15 части. Разглежда си книжките. Обгрижва си бебетата- реди си ги да спят,да сядат на гърнето,храни, дундурка. Разхвърля на батко си играчките. Рядко рисува.т.е драска на някой лист. Обича да лепи безразборно стикери- преди се забавляваше да ги отлепя. Батко и ги залепи на стената или на някой шкаф вечерта, а тя сутринта му ги отлепи. Сега тя ги лепи. Отлепя от листа и залепя някъде където и харесва. Simple Smile
Виж целия пост
# 7
Синът ми е на две години и месец и също смятам да пропуснем удоволствието ясла по нашите географски ширини, поне, не виждам с какво допринася. Всеки ден сме в един прекрасен център за ранно детско развитие за по 2-3 часа, с изцяло естествени материали, приятни хора, които работят там и сравнително постоянна компания от 3-4 деца още. Там е с придружител, но в момента съм се върнала на 4 часа работа от вкъщи и успявам да го водя всеки ден. Скоро ще трябва да се върна на пълно работно време и обмислям да го оставям в Монтесори център за по няколко часа на ден. Хубави частни ясли нямаме, а в държавна определено не бих го оставила.
Сега на въпросът какво правим като е гадно времето:
- четем книжки по негов избор, взема и ми носи
- рисува на магнитна дъска за рисуване или с пастели в/у блокче
- реди пъзели с кубчета
- пресипва боб с лопатка от една кофа в друга
- подаваме си топка/балон
- кара си колелото/мотора из стаите, "вози" по някоя плюшена играчка, слага си една раничка на гърба с мечо, да го вози и него, вози няколко животни в един дървен автобус, в който може да ги пъхне.
- преследва ме с една играчка, в която можеш да си пъхнеш ръката, която сме кръстили чудовището и яде коли Grinning Пъха си колите в устата му и се смее много.
- има едно ретро детско пияно, на което свири много
- паркира си колите в "паркинг" - кутии и "гаражи" - под дивана
- има дървено  влакче с релси, които вади от кутията им, сглобява релсите и кара влакчето
- прави кули от всякакви неща - кубчета, подариха ни и дървени цветни, които реди едно в/у други, прави кули от тях и ги събаря после.
- имаме един пъзел с дървени елементи с 5 различни форми и цвята, които помогнаха да научи цветовете, макар че повече ги учи по реални предмети, най-вече коли навън Grinning Голяма страст са му и с разпити изучи всички марки.
- подрежда хартиени формички във формите за мъфини
- има дървена дъска с различни ключалки за отключване, която много си обича от доста време
- помага ми за пералнята и сушилнята
- печеля доста свободно време като му дам да бели пъдпъдъчи яйце или банан, а той се забавлява и има стимул.
- "изстрелваме" щипки, като ги слагаме на ръба на пластмасова кофа и я стиска на правилното място, така че щипката да изскочи.

Сега идва хубаво време, зимата почти свърши, така че ще има повече възможности за излизане навън Simple Smile
Виж целия пост
# 8
Повечето неща вече са ги казали, но да допълня още нещо.
Четете детски книжки в стихотворна форма, учете детски стихчета. Имаме прекрасни поети и произведения, с които са отраснали поколения деца. Дори детето да не може да говори добре, поощрявайте го да повтаря с ваша помощ – колкото може. Освен речта, така се развива и паметта – качество, което ще му е от полза цял живот, особено в училище.
Учете и детски песнички, танцувайте. Развиват музикалния слух и чувството за ритъм.
Научете детето да рисува – да държи правилно молив, пастел, четка за рисуване... Колкото може.
Учете го на вежливост – "вълшебните" думички "моля", "благодаря", "може ли" и т.н.
Когато го събирате с други деца, учете го да споделя играчките си и да пита, преди да посегне към чужда играчка. Създайте и развивайте умението да играе мирно с другите деца – първо игра до друго дете, после и участие в съвместна игра (организирана от родителите и с тяхна помощ). Ако не искате децата да се бият като зверчета за играчките, де. Възрастните трябва да покажат и научат децата как да играят заедно и да решават проблемите безконфликтно.
По време на разходка коментирайте това, което виждате. Дърво с интересни листа, преминаващо животно, красив облак в небето... Опитайте се да предизвикате любопитството и любознателността на детето и ги поощрявайте. Обсъждайте видяното (Я, виж това котенце! Накъде ли е тръгнало? Може да се е изгубило и сега търси майка си? Или майка му го е пратила до магазина? Какво ли му е поръчала да ѝ купи?...).
Виж целия пост
# 9
Всички предложения са чудесни, бих допълнила с опити за самостоятелност при хранене, обличане (първи срещи с копчета, ципове), миене на ръчички, зъбки, ресане на косата, подреждане на играчките и дрешките.....
Виж целия пост
# 10
Освен изброените вече неща, интересно е сортирането на фигури. Дървени цветни кубчета вършат идеална работа (както и щипки за пране, всъщност). Броят се, докато се товарят на влакче, сортират се по цвят и форма. От тях могат да се правят кули и път за коли.
Книжки с букви и картинки, различни дървени музикални инструменти, кукли за ръце, с които се прави театър и се разказват истории - всичко чудесно запълва времето.
Много харесвам книжките на Play Smart. Децата играят и учат неусетно. Развива се наблюдателност, креативност, има поле за рисуване...
Да се пеят песни, свързани с движение и имитиране на определена дейност, хем е забавно, хем полезно - помни се последователност, учи се ритмичност.
Виж целия пост
# 11
Здравейте,
Дали са Ви чудесни насоки. Аз също смятам да спестя ходенето на яслата и вкъщи се опитваме да учим заедно нови неща. Обожава да рисува, има бяла магнитна дъска, върху която освен да рисува, редим магнитни фигурки, цифри и буквички. Голям интерес прояви към едни книжки, които са предназначени за деца от яслена група (ползват ги в самите детски заведения). Закупих два варианта, много им се радва. Има място за лепене на картинки, както и кратки въпроси, които може да се задават на детенце и да се обяснява тематично. Отделно има книжка със стихчета, залъгалки, песнички и гатанки, които са за тази възраст.
Книжките може да ги потърсите в онлайн книжарниците, в секция за учебни помагала за градини и ясли, тъй като има доста варианти вече.
Също така се опитвам да научи цветовете, като сортираме топки (тези, които са за сух басейн). След като сортираме, почвам да казвам, подай ми "еди кой си" цвят. Напоследък много се забавлява да скрия някакъв предмет и после да дам задача да го намери. Почнахме с малка играчка, скрита в ръка, голяма забава пада като я открие. Опитвам се да обяснявам всичко, като ходим навън, като върша нещо, давам обяснения, защо, какво, как. Изненадвам се, че дори когато не показва голям интерес, след време разбирам, че тези неща са се запечатили в съзнанието и наученото се включва в практиката.
Със сигурност ще научите детенцето си на много полезни неща, това са най-ценните моменти за него, а и за Вас
Виж целия пост
# 12
На нищо специално не съм го учила на две години. Ходеше на ясла, а през почивните дни излизахме по два пъти на ден - един път преди обяд и един път след следобедния сън. На тази възраст вече караше балансово колело, така че навън ходехме с колело и го учех да спира на улица, да различава светофара и да носи каска. У дома имахме триколка, която използвахме с терапевтична цел - да върти педалите. Обичаше да реди магнити, така че по тях разказвах някакви истории. Стикери също лепеше много. Не се интересуваше от рисуване, лего, пъзели.

Винаги е обичал книгите. На тази възраст имаше няколко, които, като ги натиснеш на определени места, издаваха звуци - с тях също много се занимаваше.

Не съм го учила на стихотворения и песни, както съм чувала, че се прави в България. Синът ми казваше три думи, така че подобни занимания бяха безпредметни. В яслата пееха песни или по-точно -учителките пееха, децата слушаха.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия