Счетоводител в нужда се познава 14

  • 53 300
  • 763
# 90
Здравейте!Моля да ме извините,ако въпросът ми не е за тук.

Рових се в нета за информация,дали е възможно да не откривам фирма и да търгувам с ръчно правени от мен неща и в това време да го правя законно(да плащам дължимите такси,данъци).Единственото,което открих е,че ако се занимавам с ръчен труд от този сорт(плета),не се водя търговец???Оборота ми на месец е малък(300-400 лева).Какво ще ме посъветвате в случая?Как да процедирам?Има ли смисъл да си купя касов апарат и да издавам касови бележки на клиентите си?В магазин за касови апарати ми казаха,че ако нямам фирма,могат да го регистрират по ЕГН,но неми обясниха защо,как и мога ли така да си работя законно.
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 91
Здравейте!Моля да ме извините,ако въпросът ми не е за тук.

Рових се в нета за информация,дали е възможно да не откривам фирма и да търгувам с ръчно правени от мен неща и в това време да го правя законно(да плащам дължимите такси,данъци).Единственото,което открих е,че ако се занимавам с ръчен труд от този сорт(плета),не се водя търговец???Оборота ми на месец е малък(300-400 лева).Какво ще ме посъветвате в случая?Как да процедирам?Има ли смисъл да си купя касов апарат и да издавам касови бележки на клиентите си?В магазин за касови апарати ми казаха,че ако нямам фирма,могат да го регистрират по ЕГН,но неми обясниха защо,как и мога ли така да си работя законно.
Благодаря предварително!

Друг вариант е да се регистрираш като занаятчия, но и там изискване да си част от "камарата на занаятчиите"  и да имаш сертификат, което едва ли имаш. Вариант е да се регистрираш като ЕТ - не знам дали тази дейност е патентна, т.е. да си на минимално облагане и да е по-лесно със счетоводството.
Виж целия пост
# 92
Може ли малко помощ?
Имам договор по чл.114 - в декларация 1 посочвам вид осигурен 01? Трябва ли както преди да пиша винаги начало и край на осигуряването примерно първите 5 работни дни на месеца? Сега ми е лесно за април, понеже са започнали от 30.04 и така или иначе имат 1 ден по 8 часа. Правя декларацията в програмата на НАП.
Виж целия пост
# 93
Не мога да преценя дали питането ми е за тук, за това питам и се надявам някой да ме ориентира . Преди няколко месеца реших да направя обрат в кариерния си живот, да рискувам, но с надежда към по-добро. Напускам работа по собствено желание, като плана ми е да поработя известно време в UK по ред причини. Нямам намерение да емигрирам и ми трябва информация как да ми се признае стажа от там, тук в България след като се завърна. Ясно ми е само че ще ми се прекъснат здравните, които мога да си плащам докато съм там, но искам стажа да ми е вписан в трудовата книжка. Ако това е възможно, ще дължа ли данък тук за парите, които съм получавала там. Ако има тънкости или още нещо, което изпускам, моля за съдействие. Не се интересувам от информация за борсата и обезщетения тъй като ми е ясно че ако се запиша на нея ще получавам минимума за 4 месеца/9лв. на ден/, а и се надявам след завръщането да намеря сравбително бързо работа тук.
Виж целия пост
# 94
Ние сме в ЕС. Тънкости няма.
Отвори сайта на НОИ, секция европейски регламенти. Стажа в ЕС си се признава, не се вписва в трудовата книжка- това е наш формат, български. Не може хем тук на борса, хем там на работа.
За здравните може да видиш на сайта на нап- детайлно и подробно справка, калкулатор и информация за плащане
Виж целия пост
# 95
Благодаря за насоките. Борсата нямам намерение да я исползвам, единствено след завръщането, ако не се случат нещата с нова работа бързо. Ще прочета детайлно, мисля че все пак би трябвало някакви документи да изисквам от UK работодателя, но ще поровя в регламентите, за да намеря информация.
Виж целия пост
# 96
Има си формуляр за удостоверяване на стажа, май беше S1 . Макар че,след брекзит де факто Англия няма да е в ЕС,и не знам дали няма да има промени.
Виж целия пост
# 97
Здравейте, в майчинство съм но договора ми изтече, за втората година трябва да намеря фирма която да ме назначи. Септември месец ми изтича първата година. Обмисляме мъжът ми да регистрира собствена фирма, каква е цената за регистрация и за да се водя там на работа трябва ли трудов договор, печат на фирмата, бързо ли се случват административните неща по регистрацията на фирма. И може ли да внасяме само здравните осигуровки тъй като съм по майчинство! Благодаря!

Виж целия пост
# 98
На срочен договор ли си била? Каква е причината да не си продължиш майчинството във фирмата, с която имаш сключен трудов договор?
Виж целия пост
# 99
Здравейте, в майчинство съм но договора ми изтече, за втората година трябва да намеря фирма която да ме назначи. Септември месец ми изтича първата година. Обмисляме мъжът ми да регистрира собствена фирма, каква е цената за регистрация и за да се водя там на работа трябва ли трудов договор, печат на фирмата, бързо ли се случват административните неща по регистрацията на фирма. И може ли да внасяме само здравните осигуровки тъй като съм по майчинство! Благодаря!


Ако мъжът ти ще регистрира фирма, само за да се водиш в нея, е безсмислено. По-добре потърси близък, който да те назначи при него.
Виж целия пост
# 100
На срочен договор ли си била? Каква е причината да не си продължиш майчинството във фирмата, с която имаш сключен трудов договор?
Да, на срочен договор бях!
Виж целия пост
# 101
Здравейте, интересува ме дали кодекса на труда разрешава работодателя да удържи от трудовото възнаграждение на служителя виновно загубени устройства, например лаптоп и възможно ли да се удържи в троен размер?
Виж целия пост
# 102
Здравейте, изпаднах в много объркана за мен ситуация. Отдавам апартамент под наем. Кандидат-наемателя иска договора да се сключи с него не като физ. лице, а като търговско дружество. Това означава, че той трябва да плаща авансово 10% данък на тримесечие и да ми издава служебна бележка. До тук добре, но нито аз, нито той, за брокерите ни да не говорим, сме наясно с 10% нормативно признати разходи които се приспадат от наема кой трябва да извършва. С две думи не знаем каква сума трябва да се посочи в договора за наем и в него трябва ли да има клауза, в която се упоменава, че наемателят е длъжен да внася авансовия данък.

Ще бъда много благодарна, ако някой ми го обясни елементарно - аз искам 1000 лв. наем, намалени с 10% за разходите са 900 лв, той внася 90 лв. авансов данък, а аз получавам 910 лв. Така ли е? А размера на наема, който се вписва в договора е 1000 лв.?
Виж целия пост
# 103
Скрит текст:
Здравейте, изпаднах в много объркана за мен ситуация. Отдавам апартамент под наем. Кандидат-наемателя иска договора да се сключи с него не като физ. лице, а като търговско дружество. Това означава, че той трябва да плаща авансово 10% данък на тримесечие и да ми издава служебна бележка. До тук добре, но нито аз, нито той, за брокерите ни да не говорим, сме наясно с 10% нормативно признати разходи които се приспадат от наема кой трябва да извършва. С две думи не знаем каква сума трябва да се посочи в договора за наем и в него трябва ли да има клауза, в която се упоменава, че наемателят е длъжен да внася авансовия данък.

Ще бъда много благодарна, ако някой ми го обясни елементарно - аз искам 1000 лв. наем, намалени с 10% за разходите са 900 лв, той внася 90 лв. авансов данък, а аз получавам 910 лв. Така ли е? А размера на наема, който се вписва в договора е 1000 лв.?
Да, точно така. Не е нещо сложно и просто в договора, на точката Наемна цена записвате, че това е бруто сума 1000 лева и от нея наемателят се задължава ежемесечно да удържа авансов данък. Странно, че брокерите не знаят...
Виж целия пост
# 104
Понеже вече сме юни месец и да сверя часовника Simple Smile
За публикуване на финансовите отчети за 2017 год. в Търговския регистър:
такса 20 лв.
и се плаща по сметка в ТБ „ТОКУДА БАНК” АД
BIC код: CREXBGSF
BG36 CREX 9260 3114 5494 01
Нали всичко е ОК?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия