Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 7

  • 39 251
  • 471
# 15
В групата на сина ни в ДГ (в Люлин сме) освен деца от 3-4 микрорайона на Люлин има и от други квартали. Та познайте в колко училища ще се разпръснат... Да не говорим, че всеки микрорайон си има прилежащо училище Simple Smile за сега със сигурност едно момиченце от групата му ще е в същото училище с него, защото живеят точно до училището. Но за повече деца не ми се вярва да има. Та ще се започва наново със запознаването и създаването на приятелства, с което той не е хич лесен. Но ще го мислим на есен. За сега ми е важно да е при свестни учители и със що-годе добри деца в класа (и родители).
Виж целия пост
# 16
Като зяпах миналата година борйките в 138мо и 31во, в 138мо бяха над 100, а в 31во като сега - 88.
Тази година и в 138мо са 88 места. Дано да остане нещичко до 4та група там.
Ще има.
Голямата е 2008 и тогава критериите бяха адрес в прилежащия район, брат/сестра, соц.критерий (многодетни, соп, телк). Нея я приеха само с точки по соц.критерий (многодетни). Имаше и деца само с точки от брат/сестра. Т.е. категорично тогава приеха доста деца без адрес в района на училището. Първоначално приеха 4 паралелки. 5-тата паралелка за 2008 я разкриха допълнително, от 2-ри клас. Предполагам, че 2-та набора - 2008 и 2011 са съизмерими и няма кой знае какви драстични различия. Т.е. трябва да има места и за 8.4.
Вече, за 31, се съмнявам... Там нещата са брутални и дано поне децата от 8.1 да нямат проблеми.

Дано от 1ви клас в 138мо да има. Остава в 31во да не влязат и децата от 1ва група... Joy Joy Joy Тогава къде точно ще учат тези деца в квартала?
Виж целия пост
# 17
Предвид новината от днес за задържан педофил в училище в Западен парк...много ми е чудно тези дами, които са извън района, но развиваха теории как майките от района трябва да си запишат децата в натресеното от системата училище, как ще коментират...
И това какво общо има?

Има МНОГО общо. За мен лично сигурността на децата (и доброто отношение, но то е др.тема)е много по-важна от хипотетичното образование, което ще получат.
Районите в които сигурността не може да бъде гарантирана, не биха могли да осигурят равенство в качеството.
Ако попадах в такъв район, нищо нямаше да ме спре да търся всякакви опции да не запиша детето си там.
Виж целия пост
# 18
И как педофилите знаят кои са елитните училища, че да ги избягват? Та съвсем наскоро имаше инцидент в 73то с нахапано от куче дете. Да не мисли някой, че ще има отлив?
Виж целия пост
# 19
И как педофилите знаят кои са елитните училища, че да ги избягват? Та съвсем наскоро имаше инцидент в 73то с нахапано от куче дете. Да не мисли някой, че ще има отлив?
В интерес на фактологията и истината, нахапаното дете не беше в 73то, а в 121во, което е наблизо.
Виж целия пост
# 20
Няма нужда от толкова патос. И аз съм в същото положение вече със второ дете. Казваш, че не са я приели, защото децата са много, а и новото училище е по-добро.

Факт е, че не всичко на този свят става както му се иска на детето и на шест години би трябвало да сте го научили на това. А и има и добра среда: ново място, нови приятели.

Но това мога да ти отговоря само с нов цитат - този път на изказване на Чобанов от 16 април, на което попаднах чак сега.
https://news.bg/education/sistemata-za-priem-v-parvi-klas-nyama- … vori-vsichki.html
Та там, между другите мисли и съждения за системата, направена да обслужва голямата нужда на София, като продължение на темата за булеварда в изказването на Кастрева от сутринта, сега се обещава нов софтуер, който догодина щял да определя всяка сграда в кой точно прилежащ район попада. Успокоих се малко, защото се бях  притеснил леко, че може да решат да усъвършенстват системата в посока чертане с пергели на идеални окръжности около училищата, за да гарантират равна отдалеченост. Сега със софтуера всичко ще си дойде на мястото и нуждата от пергел ще отпадне . Надявам се да не се получи твърде патетично този път.
Виж целия пост
# 21
За да придобие друг уклон новата тема и да позагърбим малко уседналостта, ще цитирам Закона за предучилищно и училищно образование или по точно следното:

Чл. 3. (1) Образованието като процес включва обучение, възпитание и социализация.
 (2) Образованието е национален приоритет и се реализира в съответствие със следните принципи:
 1. единна държавна образователна политика за осигуряване правото на предучилищно и училищно образование;
 2. ориентираност към интереса и към мотивацията на детето и на ученика, към възрастовите и социалните промени в живота му, както и към способността му да прилага усвоените компетентности на практика;
 3. равен достъп до качествено образование и приобщаване на всяко дете и на всеки ученик;
...

И преди да заговорите за "елитните" училища, искам да поясня, че цитатът ми не цели доказателство, че детето ми трябва да може да бъде записано в някое от въпросните училища. Не се вълнувам от Лозенец и прилежащите му образователни институции.

Това, което искам да подчертая е, че както на общината, така и на всеки средно интелигентен родител му е ясно, че училище с резултати от националното външно оценяване, позициониращи се от години наред в дъното на класацията, не може да осигури качествено образование на децата ни. Съответно задължителното разпределение на деца към такива училища, не само погазва правата на тези деца, но и неименуемо ще доведе до "тарикатлъци".

Насилственото запълване на тези ведомства/не е и много коректно да се наричат училища/ е незаконно, нецелесъобразно и деградиращо за обществото. Заради това смятам и системата за тотално недоразумение, както и за неадекватен подход за възстановяването на рейтингите на тези училища. И тъй като тази система не е създадена само и единствено заради "елитните" училища, редно е да обърнете внимание и на другата страна на монетата.

Аз пък се вълнувам от Лозенец, защото там живея по стечение на обстоятелствата, но напълно споделям мнението ти. И какво от това? Тръгнали са по грешен път, но изглежда нямат намерение да се отказват.
Виж целия пост
# 22
Bganio, мога само да ти съчувствам за проблема на квартала, за съжаление.

А за "И какво от това?"си безумно точен и прав, защото "демократичният" стил на управление у нас се базира изцяло на принципа "събрахме се и реших".
Виж целия пост
# 23
Bganio, мога само да ти съчувствам за проблема на квартала, за съжаление.

А за "И какво от това?"си безумно точен и прав, защото "демократичният" стил на управление у нас се базира изцяло на принципа "събрахме се и реших".

Благодаря за съчувствието, но аз не се оплаквам и не се чувствам лично засегнат или някаква жертва. Като споделям за дъщеря ми, не правя трагедии, а се опитвам само да кажа, че за и с децата не може да се говори без емоция, без да се опиташ поне за момент да надникнеш и в техния свят, който е много по-чист от нашия на възрастните. Това важи за всички - и автори и потърпевши от системи и всякакви подобни експерименти. И не мога да разбера защо допускаме да ни случва това - тази гавра и откровена подигравка с децата ни. Сега гледах дългия цели 164 страници списък с предложения на граждани още преди приемането на системата. Повечето са били отхвърлени без мотиви. А има много рационални, но няма кой да ги чуе. Има и крайно негативни оценки за системата като цяло, които споделям, има и люти закани за съд до дупка /дано се изпълнят/, ако тази система се приеме. А тя се прие и вече си действа напук на здравия разум, че даже и втора серия обещават за догодина. Не може да харчат парите ни за софтуер за определяне на сградите по прилежащи райони. Това вече е извращение. Че те утре ще ми докарат и земемер да прекара гранична линия през хола или детската стая и в зависимост от това къде спи детето, да го запишат в едно или друго училище. Тези хора са загубили връзка с живота, с реалността и най-важното с децата.
Виж целия пост
# 24
Та, дразни ме, че някой тъпанар-експерт е мислил, мислил и ми посочва с пръст точно това училище.

Ааааа,  ама разбира се... експертът-тъпанар е правил системата точно за Вас с огромното желание да Ви прецака. Това е доста абсурдно изказване. МОН ще Ви посочи все някое училище. Затова правилно сте се насочили към частно такова.
Виж целия пост
# 25
bganio,  да не би проблемът да е, че не попадате в района на 35то или 107мо, а не че детето ще е далеч от приятелките си? В такъв случай бихте имали шанс само ако системата е като за детските градини: еднакъв брой точки за целия административен район.

Да ти кажа, и аз искам детето ми да го приемат в 35то, ама няма как. Няма места за всички.
Виж целия пост
# 26
Та, дразни ме, че някой тъпанар-експерт е мислил, мислил и ми посочва с пръст точно това училище.

Ааааа,  ама разбира се... експертът-тъпанар е правил системата точно за Вас с огромното желание да Ви прецака. Това е доста абсурдно изказване. МОН ще Ви посочи все някое училище. Затова правилно сте се насочили към частно такова.
Изобщо няма да коментирам. Всеки ще се спаси както си прецени. Както някой преди това каза - отнема се правото на избор, в общество, в което всеки има право на движение и право на избор. Няма как да сработи тази система в дългосрочен план. Аз съм Ок адресът да има значение, но не и да имаш само едно училище в прилежащия район. За мен системата за градините е много по-работеща и най-вече там имаш подредба на желанията. Но нека минат десет години и тогава вече няма да има значение, както каза някой по-горе. Ясно е, че половината хора пляскат с ръце, половината ще се чудят какво да измислят. А догодина ще е нещо ново Simple Smile
Виж целия пост
# 27
Добре де, нали никой не ни спира да кандидатствате където искате? Как да нямаме избор? С предимство са само децата от района. За оставащите места се борят останалите желаещи.
Виж целия пост
# 28
Грета, има обаче и една подробност. В някои райони на София, общината натисна училищата, които са по-желани да смъкнат съществено броя на паралелките, които обявяват. Така тези, които са на дъното увеличават принудително бройките си.
Виж целия пост
# 29
И откъде тази информация? Изобщо не ми звучи сериозно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия