Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 7

  • 39 239
  • 471
Добре дошли в новата тема!
Система за прием на ученици в първи клас в общинските училища

График на дейностите
30.03.2018 г. - Обявяване на брой места и на прилежащия район на училището за прием на ученици в първи клас. Информацията за брой места се обявява на интернет-страницата на училището, а за прилежащия район – на интернет-страниците на училището и на Столична община.
от 16.04.2018 г. до 16.05.2018 г. вкл. - Подаване на заявления от родителите за прием на ученици в първи клас.
04.06.2018 г. в 17.00 ч. - Обявяване на списъците на приетите ученици на първо класиране.
от 05.06.2018 г. до 07.06.2018 г. вкл. до 17.00 ч. - Записване на учениците, приети на първо класиране.
07.06.2018 г. – в 18.00 ч. - Обявяване на свободните места за второ класиране.
от 08.06.2018 г. до 11.06.2018 г. вкл. до 12.00 ч. - Подаване на заявления за участие във второ класиране.
11.06.2018 г. - в 18.00 ч. - Обявяване на списъците на приетите ученици на второ класиране.
от 12.06.2018 г. до 13.06.2018 г. вкл. до 17.00 ч. - Записване на учениците, приети на второ класиране.
13.06.2018 г. – в 18.00 ч. - Обявяване на свободните места за трето класиране.
от 14.06.2018 г. - Попълване на свободните места след трето класиране.
от 20.06.2018 г. до 14.09.2018 г. вкл. - Информацията за свободни места се публикува на интернет-страниците на училището и  на РУО София-град

Полезни връзки:
Регионално Управление на Образованието
Наредба №10 на МОН за организация на дейностите в училищното образование
Закон за предучилищното и училищното образование
Закон за гражданската регистрация
Комисия за защита от дискриминация

Предишни теми: Тема 1; Тема 2; Тема 3; Тема 4; Тема 5; Тема 6
Виж целия пост
# 1
Аз ли съм първа?

И моята дъщеря не е в едно училище и в един клас с децата от ДГ (тя сега е ПГ в училище). Нея не я приеха в ДГ в квартала, но я класираха с точки за месторабота, което е далечко. Така че тя е ходила на ДГ в един квартал, там повечето деца си бяха от квартала и там ще си ходят на училище. Сега е ПГ в друг квартал, там ще бъде и на училище. Някои от децата от нейния клас пък няма да продължат в това училище, а ще отидат в друго. Нещата от живота, както се казва.
Виж целия пост
# 2
Когато обяват първо класиране, дали трябва да обяват и критерия по който е прието детето и съответно паралеката в която е прието или ще си спестят това инфо?
Виж целия пост
# 3
И моята дъщеря не я приеха в квартала ни на детска градина, така че няма шанс да е с децата от групата на училище, което между другото не е много трагично. Честно казано това е последното, което ме притеснява по повод абсурдностите и пораженията, които нанася уседналостта.
Виж целия пост
# 4
Тази година ще сме модерни. Класирането ще е по входящи номера. Изобщо няма да знаем кой стои зад тях.
Виж целия пост
# 5
Аз май си казах какво ме притеснява, но все пак - живея в краен квартал. До блока ми има три училища на горе долу еднакво пешеходно разстояние. И някой умен каза, че моето дете има най-голям шанс само за едно от тях, в което аз няма да пусна детето си да учи, защото съм била в него и не искам и за него да търся спешен вариант за преместване. Та, дразни ме, че някой тъпанар-експерт е мислил, мислил и ми посочва с пръст точно това училище. Съжалявам, но ми е абсурдна цялата тази система. Та, аз не искам то да учи там, дори само защото е до 12 клас. И ако щете ме набедете за тарикатка, но няма да си пусна детето там. За момента се насочвам към частното образование, на което гледах с насмешка до миналата есен. Уви, това е, който има някакъв акъл в главата, или ще "мине" системата или ще си даде парите за частния сектор, вместо за нещо друго. Жалко е, да ви кажа. Пък, който го устройва новата система, нека да си се радва над факта, че всяка година едни експерти еспериментират с децата ни. И за да не обиждам хората, преди години трябваше да кандидатстваме за градина в адм. ни район и имах въпрос дали трябва постоянният ми адрес да е адм. район или е достатъчно само настоящият ми да е там (за собствено жилище става дума). Минах през няколко човека в общината, накрая стигнах до експертката, която каза - за всеки случай си сменете личната карта. Познайте, дали беше права? Добре, че беше учтива секретарката, в конкретната градина да ми каже, че няма нищо такова.
Виж целия пост
# 6
И смяташ, че е по-добре директорите на тези три училища сами да избират критериите, вкл. родител, учил там, общинар и каквито подобни имаше до скоро? А ако тези критерии бяха в твой ущърб?

Можеше да си кандидатствате и в трите училища и най-вероятно ще ви приемат в поне едното, а може би в трите.
Виж целия пост
# 7
Благодаря за подсказките какво да отговоря на дъщеря ми, като ме пита защо няма да бъде в едно училище с нейните дружки, живеещи наоколо. Ще пробвам, но съм сигурен, че ще последва нов въпрос - а защо приятелката ми, която живее на 50 метра по-надолу на нашата улица и трябва да е с мен в едно училище, са я приели в друго       /макар то да не граничи дори с нашия район - добавката е моя, за да ви стане по-ясно/. И на това ще трябва да намеря отговор. А казусът не си го измислям, той е реален и отговорът вие го знаете, но дъщеря ми - още не. Ще го научи обаче рано или късно. А по въпроса за драмите - не, не е драма, че тя със сигурнот не може да бъде в едно училище с всички свои приятелки от ДГ. Драма е начинът, по който една т.нар. система се замисля, прави, "тества", налага и прилага и която прави невъзможно да дадеш смислен отговор на детето си на простите въпроси, които ще ти зададе.  А за него да бъде с приятелите си е поне също толкова важно, колкото за нас "елитността" на училището.  И въобще това са само част от съображенията за избор на училище - нашите, но и на децата все пак. Това, ако въобще ти е оставен избор, разбира се.
Виж целия пост
# 8
Няма нужда от толкова патос. И аз съм в същото положение вече със второ дете. Казваш, че не са я приели, защото децата са много, а и новото училище е по-добро.

Факт е, че не всичко на този свят става както му се иска на детето и на шест години би трябвало да сте го научили на това. А и има и добра среда: ново място, нови приятели.
Виж целия пост
# 9
За да придобие друг уклон новата тема и да позагърбим малко уседналостта, ще цитирам Закона за предучилищно и училищно образование или по точно следното:

Чл. 3. (1) Образованието като процес включва обучение, възпитание и социализация.
 (2) Образованието е национален приоритет и се реализира в съответствие със следните принципи:
 1. единна държавна образователна политика за осигуряване правото на предучилищно и училищно образование;
 2. ориентираност към интереса и към мотивацията на детето и на ученика, към възрастовите и социалните промени в живота му, както и към способността му да прилага усвоените компетентности на практика;
 3. равен достъп до качествено образование и приобщаване на всяко дете и на всеки ученик;
...

И преди да заговорите за "елитните" училища, искам да поясня, че цитатът ми не цели доказателство, че детето ми трябва да може да бъде записано в някое от въпросните училища. Не се вълнувам от Лозенец и прилежащите му образователни институции.

Това, което искам да подчертая е, че както на общината, така и на всеки средно интелигентен родител му е ясно, че училище с резултати от националното външно оценяване, позициониращи се от години наред в дъното на класацията, не може да осигури качествено образование на децата ни. Съответно задължителното разпределение на деца към такива училища, не само погазва правата на тези деца, но и неименуемо ще доведе до "тарикатлъци".

Насилственото запълване на тези ведомства/не е и много коректно да се наричат училища/ е незаконно, нецелесъобразно и деградиращо за обществото. Заради това смятам и системата за тотално недоразумение, както и за неадекватен подход за възстановяването на рейтингите на тези училища. И тъй като тази система не е създадена само и единствено заради "елитните" училища, редно е да обърнете внимание и на другата страна на монетата.
Виж целия пост
# 10
Като зяпах миналата година борйките в 138мо и 31во, в 138мо бяха над 100, а в 31во като сега - 88.
Тази година и в 138мо са 88 места. Дано да остане нещичко до 4та група там.
Виж целия пост
# 11
Предвид новината от днес за задържан педофил в училище в Западен парк...много ми е чудно тези дами, които са извън района, но развиваха теории как майките от района трябва да си запишат децата в натресеното от системата училище, как ще коментират...
Виж целия пост
# 12
Освен оригинала на удостоверението за адрес и това от детската градина, какви други документи се носят за записване?
Виж целия пост
# 13
Като зяпах миналата година борйките в 138мо и 31во, в 138мо бяха над 100, а в 31во като сега - 88.
Тази година и в 138мо са 88 места. Дано да остане нещичко до 4та група там.
Ще има.
Голямата е 2008 и тогава критериите бяха адрес в прилежащия район, брат/сестра, соц.критерий (многодетни, соп, телк). Нея я приеха само с точки по соц.критерий (многодетни). Имаше и деца само с точки от брат/сестра. Т.е. категорично тогава приеха доста деца без адрес в района на училището. Първоначално приеха 4 паралелки. 5-тата паралелка за 2008 я разкриха допълнително, от 2-ри клас. Предполагам, че 2-та набора - 2008 и 2011 са съизмерими и няма кой знае какви драстични различия. Т.е. трябва да има места и за 8.4.
Вече, за 31, се съмнявам... Там нещата са брутални и дано поне децата от 8.1 да нямат проблеми.
Виж целия пост
# 14
Предвид новината от днес за задържан педофил в училище в Западен парк...много ми е чудно тези дами, които са извън района, но развиваха теории как майките от района трябва да си запишат децата в натресеното от системата училище, как ще коментират...
И това какво общо има?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия