Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 436
  • 800
# 540
момичета, здравейте. Синът ми е на година и два месеца. Присъединявам се, защото имам притеснения относно липсата му на разбиране на речта. Той е в триезична среда и това ме кара допълнително да се тревожа.
Бяхме на невролог -- Литвиненко, който беше категоричен, че за него засега проблеми с детето няма. Но ще следя темата за идеи и техники как да помогнем на сина ни. Иначе е много контактен и лъчезарен, но според мен не разбира думички, които би трябвало вече да знае.
Виж целия пост
# 541
момичета, здравейте. Синът ми е на година и два месеца. Присъединявам се, защото имам притеснения относно липсата му на разбиране на речта. Той е в триезична среда и това ме кара допълнително да се тревожа.
Бяхме на невролог -- Литвиненко, който беше категоричен, че за него засега проблеми с детето няма. Но ще следя темата за идеи и техники как да помогнем на сина ни. Иначе е много контактен и лъчезарен, но според мен не разбира думички, които би трябвало вече да знае.

Здравейте,
Интересно ми стана какви думи очаквате да разбира дете ма 1.2 години?
Виж целия пост
# 542
Ами другите деца на неговата възраст разбират основни предмети, къде  е лампата, къде е кучето и тн, посочи еди какво си. Той например знае за боц, да дава 5 и тн, но по жестове, не по думи. Например, дай ръка, дава само ако аз съм дала ръка, знае моя жест. Но ако му кажа дай ръка, без да подавам моята, не ми дава ръка. Не разбира никакви думи и не говори в контекст. Казва абстрактно "мамама", но не и към мен. Не посочва към предмети. Знае името си и това е единственото, което разбира, като изключим "не"... 
Проблеми със слуха няма.
Виж целия пост
# 543
Да кажа че не всеки може да расте в триезична среда. А възрастта за мен е прекалено малка за разбиране на това какво е лампа. Освен всичко ходенето при Литвиненко на тази възраст ми се вижда също странно. Имате ли вески причини за такова притеснение?
Виж целия пост
# 544
Не знам какво намирате за странно, при Литвиненко ходят и по-малки деца, съвсем бебета. Добре, мога само да се радвам, че нямам повод за притеснения, благодаря.
Виж целия пост
# 545
Недоносените или травматично родените ги водят от бебета при невролози, но те са с висок риск за ДЦП и епилепсия.
Виж целия пост
# 546
Ми и на мен ми се стори много рано дете на 1.2 години да разбира и да посочва предмети в стаята. Според мен и да има и да няма проблем, на 1.2 години е много рано да се установи каквото и да е.
Виж целия пост
# 547
Недоносените или травматично родените ги водят от бебета при невролози, но те са с висок риск за ДЦП и епилепсия.
Да, точно така.

Ми и на мен ми се стори много рано дете на 1.2 години да разбира и да посочва предмети в стаята. Според мен и да има и да няма проблем, на 1.2 години е много рано да се установи каквото и да е.
Да, идеята ми беше по-скоро да ви следя и да черпя идеи за това как да се занимавам с детето си. Не нещо повече.
Виж целия пост
# 548
Не знам какво намирате за странно, при Литвиненко ходят и по-малки деца, съвсем бебета. Добре, мога само да се радвам, че нямам повод за притеснения, благодаря.


Да ходят, съгласна съм, но те си имат знайни и често очевидни проблеми. Аз затова и питах, понеже  така ще можем да сме по - полезни, но отговор не получих. Да си водиш бебето на  1,2 защото не разпознава много думички в тази група в светлината на нашия оопит и знания изглежда излишно. Да си водиш детето понеже е с дцп, родено недоносено, с епилепсия у много други да не изброявам  - е съвсем друга работа.
В запитванията се налага да има конкретика, иначе изпадаме в смешни ситуации да се чудим.
 За едно дете в норма в три езикова среда с описаните в първия пост симптоми всеки ще ви каже да преминете към един език временно или постоянно. Ако детето е със съпътстваща неописана от вас симптоматика, това ще е нещо ходимо за момента, но може да се окаже недостатъчно.
Виж целия пост
# 549
А има ли нещо, което може да се предприеме като действия с цел да се избегне забавяне в проговарянето при недоносено бебе с ИВК? Засега ходим при детски невролог и неонатолог и правим рехабилитация заради известно забавяне в двигателното развитие. На 7 месеца р.в. и 6к.в. е и гука, но не произнася никакви срички с други съгласни освен г. Не знам какво и дали изобщо мога да направя нещо на тази възраст освен да му говоря много.
Виж целия пост
# 550
Рехабилитация
Виж целия пост
# 551
Здравейте,
Отдавна не съм писала затова да споделя. Ходим си на логопед от 2 до 3 пъти седмично, започва да ползва все повече думи и изречения, но определено са като заучени Sad. Поне започна отвреме-навреме да отговаря смислено на въпроси, макар с "Да" и "Не". Иначе директорката ни оказа съдействие за ресурсен учител и на 14.01 трябваше да имаме среща в градината с комисията, но за "късмет" той е при баба си 10 дни и го отложихме за 24.01 направо в Ресурсния център, в Слатина. Той след такова отсътвие  от занимавки и градина си представям какви тестове и разговори ще проведт, ама каквото дойде. Е, това и беше целта - да има помощ при изпълнение на задачите, които му се поставят в градината.
Голям проблем ни е напоследък, че когато трябва да четем и учим неща, той като види книгите и папките започва да се крие и само повтаря: "Не искам учим", "Не искам четем". По принцип всяко нещо е "Не искам", но особено е свързано с ученето. Мен това много ме изнервя, първоначално само обяснявам, повтарям, после започвам да креща Sad Имам чувството, че свързва занятията вкъщи с нещо лошо, знам ли...
Някакви идеи как да преодолея тази му постоянно отбранителна позиция спрямо ученето?
Виж целия пост
# 552
На колко години е детето? Ако е на 4-5 и аз така бих реагирала. Всяко "учене" на тази възраст трябва да бъде игра или изследване на света, а не с папки и материали.
Виж целия пост
# 553
На колко години е детето? Ако е на 4-5 и аз така бих реагирала. Всяко "учене" на тази възраст трябва да бъде игра или изследване на света, а не с папки и материали.

Играйте! Не учете.
Виж целия пост
# 554
Моето дете също опитва да прави изричения. Миналата година го водихме в Карин дом при психолог и логопед. Там го учеха, но само защото беше насила и често цели сеанси е отказвал да работи. Тази година обаче се подобри имунитета му след махане на трета сливица и стана редовен на градина. Преместих го при госпожа, която много харесва и го ангажира активно в дейностите, които се оказва и че му доставят удоволствие. Прогреса за половин година не може да се равнява с това от миналата. Децата учат докато играят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия