Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 578
  • 800
# 555
Здравейте, ние играем, но при него проблемът е , че в градината имат часове , в които учат буквално по учебници. Той обаче не иска въобще да се занимава и не стои на столчето и не изпълнява нищо от поставените му задачи. Затова купих и за вкъщи учебниците и преглеждаме материала. Но той твърдо отказва да седи и да правим нещата от там. Разбирайте, че има разказване, лабиринти, лепене, оцветяване и т.н. Затова и настоях за Ресурсен, поне да помогне за "ученето".
Иначе той не е конфликтен и когато децата се занимават по учебниците, той не пречи и въобще не се занимават с него. После само преглеждам, че тетрадките са празни Sad
Притеснена съм , защото така ще изостане, колкото и да осъзнавам, че всички са с различни темпове на възприемане на информацията... Sad
Виж целия пост
# 556
От какво ще изостане? Абсолютни глупости има в тези тетрадки. Например, свържете животното с това, което яде или оцветете сурвачката. Не е ли по-добре децата да наблюдават истински животни и да направят истинска сурвачка?
Виж целия пост
# 557
Здравейте, скоро не съм писала в темата. Но искам да споделя с вас информация, която може да бъде полезна за някого. На синковеца започнаха да растат постоянните зъбки ( вече стана на 6г.), но понеже растат без да са паднали млечните зъби, се наложи да го заведа на Ортодонт.
Изключително начетена и компетентна специалистка.На прегледа и консултацията се оказа, че детето има много дълбока захапка, горната челюст пада много надолу и обхваща като в капан долната челюст. Това пречи на долната челюст да расте и ще има проблеми с нареждането на зъбките. Та тази неправилна захапка+късно откритата къса юздичка на езика ( коригирана на 5г.) е в основата на трудното проговаряне, невъзможност за изговаряне на определени звуци и всичко останало ...Каза ни че докато не оправим захапката ясен говор и правилно изговаряне на звуците ще бъде почти невъзможно да се получи....
Сега трябва коригирана шина за да се намести захапката.
Много дълго стана, но все пак може да бъде полезна информация за някои от вас.
Виж целия пост
# 558
Здравейте, ние играем, но при него проблемът е , че в градината имат часове , в които учат буквално по учебници. Той обаче не иска въобще да се занимава и не стои на столчето и не изпълнява нищо от поставените му задачи. Затова купих и за вкъщи учебниците и преглеждаме материала. Но той твърдо отказва да седи и да правим нещата от там. Разбирайте, че има разказване, лабиринти, лепене, оцветяване и т.н. Затова и настоях за Ресурсен, поне да помогне за "ученето".
Иначе той не е конфликтен и когато децата се занимават по учебниците, той не пречи и въобще не се занимават с него. После само преглеждам, че тетрадките са празни Sad
Притеснена съм , защото така ще изостане, колкото и да осъзнавам, че всички са с различни темпове на възприемане на информацията... Sad

Според мен не трябва да те притеснява толкова, че не може да прави нещата от тетрадката, а отказът му да взима участие в това, което правят другите. Това е поведенчески проблем, на английски логопедката му викаше avoidance, т.е. избягва контакт и съвместна игра. Ако успеете да свикнете детето да участва в ствместни занимания с други деца/с логопед/ с родител, всичко ще си дойде на мястото. И аз не вярвах, че се наваксва, ама ей на, моята госпожица се справя и почти изравнихме останалите, обаче при нея вече го няма този отказ да играе/работи/ у дома или със специалист.
Виж целия пост
# 559
Здравейте, скоро не съм писала в темата. Но искам да споделя с вас информация, която може да бъде полезна за някого. На синковеца започнаха да растат постоянните зъбки ( вече стана на 6г.), но понеже растат без да са паднали млечните зъби, се наложи да го заведа на Ортодонт.
Изключително начетена и компетентна специалистка.На прегледа и консултацията се оказа, че детето има много дълбока захапка, горната челюст пада много надолу и обхваща като в капан долната челюст. Това пречи на долната челюст да расте и ще има проблеми с нареждането на зъбките. Та тази неправилна захапка+късно откритата къса юздичка на езика ( коригирана на 5г.) е в основата на трудното проговаряне, невъзможност за изговаряне на определени звуци и всичко останало ...Каза ни че докато не оправим захапката ясен говор и правилно изговаряне на звуците ще бъде почти невъзможно да се получи....
Сега трябва коригирана шина за да се намести захапката.
Много дълго стана, но все пак може да бъде полезна информация за някои от вас.
имам съмнения, че и при моя син е така. Долната челюст е малка, горната идва леко напред. За съжаление едва сега пробиха постоянните зъби (двата горни предни резци), а паднаха през януари 2018 г. И да искам няма как да поставим шина.
Виж целия пост
# 560
Това мнение на Ортодонт ли е, че не може шина. Нашата е съставена от една част, прилича на протекторите, които си поставят боксьорите преди боксов мач. С нея не може да говориш докато ти е в устата. Целта е да държи челюстите една върху друга.
Виж целия пост
# 561
Йоко само ортодонт може да каже. И аз така преди време мислех, че има проблем със захапката, от което да следваше проблемния говор, но двама ортодонти отрекоха проблем в нейната захапка. Аз я консултирах на 5 и 6 години.
Виж целия пост
# 562
Дайте координати на ортодонтите при които ходите в София, момичета. Живот и здраве, да заведа сина ми и аз за едно мнение. Той е с коригирана горна юздичка с лазер (на 2 г беше). Simple Smile
Виж целия пост
# 563
Sentio
Доколкото съм те чела оставам с впечатление че проблемите ви не са само в това че на детето не  му се разбира говора. Все пак това никога  не е основание за поставяне на  диагноза ГРР. Там  трябва да има съвсем други и то сериозни маркери.
Така че тук  не говорим само за звукопроизносителните проблеми а и за такива от съвсем   друго естество.
Така написан постът обаче  звучи сякаш една захапка може да реши всички проблеми. Ако детето е в норма никое разположение на зъбите не може да забави възприятието на живота и развитието  му - ще фъфли , ще гъгне, нищо няма да му се разбира но детето няма да има проблеми с разбирането с набавянето на информация за света, с неговото опознаване.
Съжалявам че се налага да го пиша,  но оформен то този начин за четящи в тази тема поста може да прозвучи тотално подвеждащо. Сякаш корекцията на зъбите би извадила думите от устата...на този принцип всички глухонеми трябваше да са тук... Така че шина/брекети и д-р. е възможно да подобри нещо в звукопроизнасянето, но да се окаже че детето изведнъж ще излезе от тази  група деца и да се прехвърлите при децата в норма само с корекция на нещата в устата няма как да стане. Това и след корекция на юздичката  не става.  Иска ми се да беше толкова лесно...


Дъщеря ми - дете в норма ( ако хадв и дислексия са норма ) имаше цялостна корекция на зъбния статус. С години от 4 годишна до 16 годишна...През операция,  пукане на челюст с цел разширяване и калциране  , шини,  бракети , намордници -каквото можете да си представите. Всичките картофи които въргаляше в устата си докато не подредихме всичко като за списание не й попречиха да си се движи с децата в норма. Синът ми можеше да прави асансьор с езика и да произнася всичко като звуци без обаче  да може да каже изречение от две думи. Което е много красноречив пример. Много деца имат проблеми с захапката от разнообразни естество,  обаче ортоднонт  да твърди че това предпоставка за трудно проговаряне е меко казано непрофесионално.

Виж целия пост
# 564
Re_ge моят син няма диагноза ГРР. Всъщност за момента няма никаква диагноза, всички разговори с различни специалисти са завършвали с различни мнения и то доста противоречиви, ако питаш мен по отношение на детето... Единственото което може е като общо мнение е хиперактивност. Споделям тук личният си опит не за да давам напразни надежди, а защото самата аз се лутам.Когато дребни на вид подробности, всъщност се окажат решаващи за един или друг проблем не е лошо и други хора да се замислят дали това не е ключът към подобряване или повлияване положително на проблема. Далеч съм от мисълта, че с такиъв вид корекция проблемите ще изчезнат с магическа пръчка. Съгласна съм с голяма част от написаното от теб.
Виж целия пост
# 565
Моите наблюдения са, че ГРР неустановено е по-вероятно да сложат, отколкото ХАДВ, особено на деца под 7 г. Моят син е с точно хиперактивно поведение, което беше и основата за работа с него в Карин дом. Една невроложка, обаче отказа да му лепне такава диагноза под 7 година. През това време се оказаха проблемни ушите, на които никой не пожела да им обърне внимание. След като ги изчистиха след 3 процедури, едната под пълна упойка, детето започна да откликва на повик, започна да повтаря думи, както и всичко, което не знае да го нарича това. Хиперактивност има, но със строга дисциплина и ясни правила я борим. В момента не посещава психолог и логопед. Изцяло е в детската градина и се социализира и напредва. Спонтанна реч има, но речника е все още беден. Набляга сам на глаголи за да успее да прави изречения. ГРР беше най-често, което ми казваха без да задълбават какво му е на детето.
Виж целия пост
# 566
Какъв е проблемът едно дете да е хиперактивно ако е под 7 години. Моята дъщеря е хиперактивна откакто пролази и до ден днешен, на 6,5 годинки не се спира. Има лек проблем с концентрацията и госпожата е наясно, но не е болка за умиралка. Тя ще си е такава цял живот, аз просто го виждам, както и баща й е хиперактивен с дефицит на внимание, преди 30 години са го пришляпвали зад врата /кой ти знае какво е хадв тогава/. Аз моя мъж като го пратя на магазина да купи 5 неща, той задължително забравя поне 2. На кино едно време като сме ходили, излизаше да се разходи. Дъщеря ми е същото шило.
Виж целия пост
# 567
И аз съм същата, с перка в задника съм Mr. Green Вчера слушам мъжо обяснява на малкия как трябва да се научи да е търпелив, не да стане като мама Joy
Виж целия пост
# 568
И в нашият случай май е наследствено...но това с вниманието си е проблем за ученето и училището. Ние с баща му вече сме се примирили , че няма да е отличник. Важното е да се справя и ориентира след това в живота, другото здраве...
Виж целия пост
# 569
Да, то в повечето случаи ако детето е хиперактивно и родителя е така.Проблем е ако му пречи, да не може да стои на чина, да учи и т.н .А и в повечето случаи  е съпроводено с проблемно поведение
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия