Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 648
  • 800
# 495
На мен ми се реве като се замисля за първи клас. Моята щерка е вече на 7 г. и половина почти и е за втори път предучилищна група, защото я отложих за 1 година. Ние със всичко сме зле Disappointed
Разпознава около 10-12 букви и то само ако са печатни разбира се, може да пише печатно само В и А, а за задачи да не говорим едвам се научихме да броим до 10, а може да отброява до към 5-6. Това ченгели, бастуни и т.н абсурд защото с фината моторика е много зле. В говора бърка какво ли не букви, срички пропуска разменя, замества. Не винаги съгласува правилно по род и число, а пространствено-времевата ориентация е пълна скръб. А най-лошото е и че не разбира всичко. Много трудно се работи с нея заради ХАДВ-то, за повече от 5 минути не мога да й задържа вниманието. А Не е да не сме работили с нея от 4 години работи с логопед, от 3 с ресурсен учител, от 2 с ерго и с психолог, а с мен открай време.
Лошото е и че не мога да я натискам много, защото като се претовари и епилептичните пристъпи зачестяват.
Отделно и лекарствата ни пречат, защото подтискат мозъчната активност и често й се доспива или иначе казано или тичаме, или спим. Новите госпожи в градината не могат да се справят с нея, даже ресурсната и психоложката работят заедно с нея за да може психоложката да я озаптява да седи.
Вече и аз не знам какво да направя, какво ще правим в училище не ми се мисли.
Ако имате някакви идеи давайте.Hug

Защо не попиташ вашия невролог за някакви хапчета от рода на ПИРАМЕМ-те са за паметта.
За концентрацията според мен си трябва специалист, ние на 3 години и половина бяхме така-не можеше да седне за 5 Мин да се нахрани дори, но след една година работа с специалист той много се успокои, а сега на 6 и 7месеца вече седи 1 час без да става и пише, лепи и д-р.
Виж целия пост
# 496
Да отложите още една година не може ли?
Виж целия пост
# 497
Отлагането на училище е до 1 година с комисия. След това следва да се запише детето и при желание на родителите да бъде със СОП подпомагане. Вариантите са и с формата на обучение.
Моят син го върнах в 1 група зареди ужасното поведение на двете му учителки. В 1 група познава госпожите, децата и децата напредва много там. Директорката обаче се прави на важна и няма да ми позволи да продължим с година назад. Все пак съм готова и света да обърна, но не и да го върна в онази група.
Виж целия пост
# 498
Благодаря за отговорите момичета. Hug

Аз мога да ти препотъчам  хомеопатия, но при наистина добър класически хомеопат .Синът ми е подобен случай ХАДВ и гърчове .Доволна съм
Една от невроложките при които ходим е завършила и хомеопатия ще се консултирам с нея.


Защо не попиташ вашия невролог за някакви хапчета от рода на ПИРАМЕМ-те са за паметта.
За концентрацията според мен си трябва специалист, ние на 3 години и половина бяхме така-не можеше да седне за 5 Мин да се нахрани дори, но след една година работа с специалист той много се успокои, а сега на 6 и 7месеца вече седи 1 час без да става и пише, лепи и д-р.

Пирацетама е малко рисков при нас защото може да засили пристъпите, а тя е вече на 4 медикамента, а освен това засилва и хиперактивността и нещата още по-зле ще станат.

Да отложите още една година не може ли?

Не можем да отлагаме повече, може само 1 година, за да отложим втора трябва да е подготвителна в училище, а там са полудневни и няма кой да я гледа следобед аз ходя на работа все още.
Виж целия пост
# 499
Romanol, за хиперактивността на моето помага спортуване, индивидуално. Ходи на лека атлетика. Миналата година в първи клас, на 7 год. беше като свободен електрон. Тичаше нанякъде, децата на една страна, тя на друга. Треньорът беше наясно със ситуацията и я търпеше. Тази година вече се сработва с другите.
Работата с психолог при моето дете не е давала резултат. Още повече се бунтува, бяга. Добре и действа работа с вода. Слагаш леген в стаята и пълниш с въображаеми " лодки". Тя си ги бута. Много се успокоява така. Казано ми е от психолог, но с него не иска да работи така. У дома иска.
Всъщност, при моето дете забелязах, че индивидуалната работа със специалист го изнервя, не дава резултати. Когато е с масата, не и се обръща персонално внимание, чувства се като другите, работи по- спокойно, не е изнервена и напредва.
За фината моторика я записах на рисуване. И пак там не е сама. Има  други деца, всеки нещо рисува, няма персонално внимание.
За обучителните трудности, аз дадох добавки. В момента давам само омега. Магнезия много и помогна, не знам за вас, трябва да питаш. И също работа с мен. Не иска, или дългата работа преди това с логопед и втръснала, но когато лятото учи с мен се научи да смята. Може да помислиш, дали и на твоето момиче вече не му е прекалено присъствието на някои специалисти. А може и да не са добри, да не си подхождат, и тя чрез бунтуваме да показва.
Виж целия пост
# 500
Не можем да отлагаме повече, може само 1 година, за да отложим втора трябва да е подготвителна в училище, а там са полудневни и няма кой да я гледа следобед аз ходя на работа все още.

 От личен опит, бих дала съвет, че независимо дали е предучилищна или първи клас от сега е по-добре семейството да се нагласи детето да не посещава занималня. Много се уморяват децата, а за нашите нещата са по две, а когато се върне от занималня няма начин да го накарам да направи още нещо (при положение, че е спокойно дете). Посещава един път седмично занималня, защото баба му и дядо му много го жалят и не могат да се оправят с домашните и само го взимат и ми го водят, когато приключа работа. Този ден е изключено да го карам да прави каквото и да е - безрезултатно е. А като го взема на обяд, първо правим една разходка до вкъщи (и дъжд да вали и вятър да вее, хали и т.н. #2gunfire), разтоварва се при ходенето и като се приберем преоблича се и е готов за домашните.
Позната реши, че ще ходи на занималня, ами детето вместо напред тръгна назад (а има умения за първи клас, просто е доста активен и се умаря бързо). Госпожите от началото я посъветваха за определено време да не посещава занималня и постепенно да бъде включен - категорично отказа, сега вече иска и смяна на формата, защото детето изостава, въпреки че госпожите и казват, че ако си почива ще му е доста по - лесно и има пълната възможност да навакса.
За мен темпото е много бързо, вече правят диктовки, почват работа с линия, правят се самостоятелни работи - натоварени са децата, а като сложиш и допълнителните занимания и освен да го откажеш от училище друго не се постига. При половин ден, моят с удоволствие посещава училище и е спокоен.
Виж целия пост
# 501
За съжаление няма на кого да оставя детето и го оставям на занималня. Когато се прибере не го карам нищо да прави свързано с учене. Малко преди лягане двамата с него сядаме и разглеждаме какво е учил и писал и ако има грешки му обяснявам и поправя.
Виж целия пост
# 502
Бенчолино, същата работа беше. Да не кажа че първата година в час не възприемаше почти нищо. Та като се разходим след училище и вкъщи вече отново минаваме урока и после домашните. За нас голям буфер беше че той тръгна ограмотен - четеше, пишеше печатно, смяташе до десет. Направо не знам как щеше да е ако го нямахме това натрупване. По-скоро първата година свикваше с госпожата, начина й на преподаване, начина й на говорене. Втората година поведението му беше съвсем по друг начин. Връщаше се разбрал, запомнил.
Наистина е сложно когато децата са на занималня. Там учителите нямат време за всяко дете, често дават задачите решени. По добре някой да се занимава у дома индивидуално. Имам няколко примера. Майките бяха взели учителки пенсионерки. Просто много работа свършиха тези жени и децата продръпнаха напред...
Виж целия пост
# 503
Re_ge, ако го е нямало това натрупване, щяло да е един малък ужас. Ние сме опитвали да ограмотим детето преди първи клас, но не ставаше. Знаехме, че ще е трудно в първи клас, но това което ни връхлетя, надмина всякакви очаквания. Беше страшно. Всички казваха, кой прати това дете в първи клас? Как кой, детската градина, да не съм аз дала удостоверението. Благодаря на Господ, детето и моите сили сега е различно. А, че програмите са малоумни, то и на децата в норма им е трудно. И отличниците я нашия клас се оплакват.
Виж целия пост
# 504
Ооо, да, за програмите няма какво да се говори - всеки се справя както намери за добре. Моят също беше ограмотен и можеше да смята, но според мен това е най - малкото, защото в един момент се започва с едно темпо, което и аз едва ли ще издържа, иска се логическо мислене, започват съкращенията (лв., кг., ст., дес., ед., см....), които на пръв поглед са нищо, но за всяко дете включително и както казва laurentin на отлично разбиращите им е трудно. Да не кажа, че и аз се замислям за някои неща как да обясня (например защо 50ст. са по малко от 1лв.) хем си има елементарна представа от пари, но писменото изражение го стряскаше в началото.
Има и друга страна, за мен - за моето дете, няма как госпожата да го манипулира по начина, по който мога аз (аз мога да се скарам, да забраня нещо, да му дам право на избор с кое да започне) - учителката, колкото и да е съвестна си следва програмата и се съобразява с още 24 деца, да не говорим, че вече е студено и не излизат навън - пощуряват тези деца в една стая цял ден с обувки, с дънки (при нас е забранено да ходят с анцузи), тоалетната е неудобна.
Другото, което се убедих - боледуването в първи клас е факт.
 Ето сега от работа ми "препоръчаха" да почна един курс и не мога да откажа и ще му се наложи още два дни да стои по около час и половина на занималнята и направо не ми се мисли как ще се случат нещата, добре че госпожите са разбрани и не ми правят проблем за вземането по-рано, защото има места където или ходи, или не...
Аз съм си мислила за жена следобед, но мисля че финансово ще ми излиза същото. По отношение на добавките давам рибно масло и витамин.
Виж целия пост
# 505
Re_ge, ако го е нямало това натрупване, щяло да е един малък ужас. Ние сме опитвали да ограмотим детето преди първи клас, но не ставаше. Знаехме, че ще е трудно в първи клас, но това което ни връхлетя, надмина всякакви очаквания. Беше страшно. Всички казваха, кой прати това дете в първи клас? Как кой, детската градина, да не съм аз дала удостоверението. Благодаря на Господ, детето и моите сили сега е различно. А, че програмите са малоумни, то и на децата в норма им е трудно. И отличниците я нашия клас се оплакват.

Програмите са безумни и с нарастване нс класа не става лесно. Сега в пети клас виждам огромни затруднения по предметите като човек природа -не само при нас ,при всички. Английски просто няма да коментирам, вземат сегашно време по английски преди да го вземат по български. Не разбирам защо се препуска с такива темпове по всички предмети, ззщо се всема толкова материал, който те още не могат да осъзнаят. После като влязат в гимназията буквално  си бъркат в носа.при дъщеря ми в 11и12 клас в  най-елитната гимназия в града децата масово просто не ходеха на училище. А да кажем като втори език за английски имаше деца които госпожата им каза просто да не влизат класа защото нямало за какво- те още 10клас си бяха взели профишънси. Може ли да си представите какво е тийнейджър със свободно време-това е като маймуна с граната. Непредвидимо, непредсказуемо...

Що се касае до предварителното ограмотяване, ние го дъвчехме откак детето стана на  4 години. Той не говореше като почнаха да го учат да чете и да работи с цифри с едни цветни пръчици. Отне години докато постигнем четенето писането цифрите ....имного труд. Но заради гърча в първи клас си струваше всички усилия.


Нашето училище няма занималня, наоколо предлагат платени. та платена такава и пенсионерка учителка са съизмерими величини. Занималните са по 250-300 лева месечно...
Виж целия пост
# 506
Ами какво да кажа, опитвали сме букви, цифри, четене, преди първи клас, не става. В същото време, пъзели без проблем, логически задачи отлично справяне, разказване на приказки прекрасно. Покрай проблемите и в първи клас и как са и дали  удостоверение за готовност
за първи  клас,, проверявахме изходното и ниво в детската градина. Има отличен резултат, и как да не издадат удостоверение за готовност. А първи клас - пълен провал. Едва сега във втори клас, започна нормализиране.
Виж целия пост
# 507
Ами то и при нас не стана лесно. Отне две пълни години. Което значи че само първи клас нямаше как да стане. Освен това две години отне механичното четене, но разбирането на прочетеното още толкова.

Лаурентин. Искрено вярвам че всяко учено, вложени, повтаряно потретвано нещо/знание/материал в един момент, може след година две дори - излиза. Важното е че вървите в положителна посока!
Виж целия пост
# 508
Ние нямаме вариант да не ходи на занималня, защото дори с моето работно време не мога да я взимам на обед, а няма кой друг да го прави. Жена не мога да си позволя, защото събираме пари за лечение в чужбина, заради епилепсията не можем да овладеем гърчовете.
Записах я на плуване, но от него имам чувството че още повече се превъзбужда.
От специалистите нямам оплакване, че ако знаеш преди 2 години какво беше.
Ще видим какво ще става , ако трябва в краен случай ще минем на индивидуална програма. Cry
Виж целия пост
# 509
Romanol,  моето дете обожава водата, плува. И аз така я записах на плуване. Да, обаче се изнервяше. Косата и мокра, очилата се замъглили, шапката стягала, трябва да вържеш косата, оскубеш леко, после сушиш коса, водата студена и отделно самото плуване си изисква повече съсредоточаване, слушане ,внимание. И я спрях, записах на лека атлетика. Тича нанякъде, скача, треньорът изобщо не я тормози. И това, което искаме- изразходване на безкрайната енергия се получава. Поне при моето дете, този спорт помага. Сигурно има и други.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия