Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Проблем с поведението

  • 2 728
  • 23
Здравейте.Имам син на 5 г .Той се роди в началото на осмия месец ,беше в много тежко състояние.Едвам го спасиха.До 1 г нощо не правеше физически ,само лежеше.След 1 г възраст започнахме активна рехабилитация благодарение на която двигателно постигна всичко.За съжаление след направен ЯМР стана ясно че има поражения в мозъка в следствие недостига на кислород .Според лекаря който прави ЯМР се касае за ДЦП,но невролога който ни следеше от бебешка възраст го отрече защото  двигателен бил добре/как добре като той не можеше дори да седи ,но това е друга тема/.С течение на времето двигателно постигна всичко ,вече и бяга.но  говор липсва.Издават се само някакви звуци и дотам.Съоветно има голям проблем с концентрацията почти е невъзможно д аму задържиш вниманието дори и з акратко.отделно е хиперактивен непрекъснато е в някакво движение бягане скачане ,шаване когато е седнал .Почти няма минута когато тялото му да е спокойно.Миналата година минахме  стационар през детска психиатрия/трябваше ни з ателка епикриза/Поставиха му лека умствена изостаналост и разстройство на експресивната реч.Вече нещата след една година отиват на умерено изоставане.Говор все така няма въпреки че от 2 годишна възраст посещава целодневно дневен център за деца със СОП.Обаче имаме голям проблем с поведението,поне според психиатъра е поведенческо.Изпада в кризи ,когато нещо му се откаже .Не приема не за отговор и не може.Изпада в нервна криза ревейки пищейки,дори с еопитва и да посяга в афекта си.Миналата година от психиатрията му бяха изписали хлорпротиксен ,от него нещата станаха по зле беше като дрогиран,погледа му с епромени и го спряхме а докторката едва ли не ни изкара прецедент че при нас това лекарство подействало така.Преди това ни бяха изписвали атаракс от психиатър,от него също не видях ефект освен че спеше много.После пихме гамалон и есприко от тях също никакъв ефект.Преди месец минахме през детски невролог.друг/ който каза категорично че е ДЦП спастична параплегия.Назначи му алора с комбинация уелкидс витамини,но и от тях нищо до този моментВече нещата стават нетърпими.Дори онзи ден една от сестрите в дневния център ми каза че вече не можели да го търпят .Какво отношение е това незнам .Изпадал в нервни кризи не можели да го успокоят .А миналата седмица бяхме при психиатърката за подновяване на телка  тя го видя в пълната му фаза на нервност и криза и каза че било поведенческо и че тези лекарства психиатричните действали при него с обратен ефект това ми каза също и невроложката че предвид състпянието му така му действали тези лекарства.Вече незнам какво да правя.А нещата излизат извън контрол едв али не никой не иска да работи с него ,водила съм го и при логопед отделно тя ми каза че бил с моторна алалия и не иска да работи с него.Сега  и от дневния център едва ли не не го искат а имам договор от април месец за една година. Ще съм благодарна ако н=якой може да ми даде съвет какво да направя  за да потушим тези кризи да стане по спокоен ,той от 2 няма никакъв напредък нито с финната моторика нито с говора.Благодаря предварително и се извинявам з адългия пост.
Виж целия пост
# 1
Здравей. И моето дете е родено в началото на 8м и има увреждане на мозъка в резултат на недостиг на кислород. Проговори на 3,9г. Говори много, всичко й се разбира, но също я водят с разстройство на експресивната и рецептивнато реч, както и увредено математическо мислене - "Смесено специфично разстройство". И при нея има неспокойство, трудно съсредоточаване и задържане на внимание, нервни изблици - с една дума почти всичко, което описваш.
Добре й действа комбинация от Алора със Седивитакс. Обича да е навън, предпочита парк, а не затворена площадка. Това, което мога да ти препоръчам е индивидуален спорт, много време на открито, среда от деца с нормално развитие (за съжаление те може да избягват детето ти). Част от проблемите произтичат от невъзможността му да се изрази с думи, другата - от увреждането. Ако реагира добре на музика го дай на уроци по танци или пантомима - така ще научи, че може да се изрази и без думи и да бъде разбран.
Влез в темата и за смесено специфично разстройство, там една мама - Лорентин- е доволна от магнезий и В12 за нейното дете, което също е труднопроговарящо, но последно време напредна бързо.
Има и тема за трудното проговарят.
Виж целия пост
# 2
Който ви е поставил диагнозата май е добре да си скъса дипломата. Умствено изостаналите.....просто са изостанали, тоест отговарят на развитието на по-малко дете, вече до каква степен зависи от гапа между неговата възраст и тази на която отговаря по развитие. Това не включва всичко останало което сте изброили, живота с дете само с умствена изостаналост е далеч по-лек от описаното от вас, при вас има мултиплицирана диагноза като гледам и то на доста неща. На прима виста виждам, че детето очевидно има Anxiety Disorder, ASD, ADHD и вече това което са ти казали за разстройство на експресивната реч също, най-вероятно и на рецептивната, което вкл. това което детето разбира. Доста неща, но повечето деца са именно с е такъв букет от диагнози. Умствената изостаналост си върви обичайно в ПАКЕТ с горните неща, за жалост рядко отсъства от панорамата. Ако беше както казах само тя....нямаше да ги има другите неприятни неща за които споменаваш.

Първо как е съня на детето? Спи ли добре? За да намалиш агресия и увеличиш фокус следва детето да спи нормално. Ако не спи пробвай мелатонин или магнезий и б6 в комбинация. Или Sleepy na bioray.

Храна - никакво сладко и възможност за намаляване на въглехидратите и млечните продукти. Заложи на протеин.....плод и зеленчук. Как е с храненето? Ако съобщиш, че е т. нар ''пики'' тоест си подбира много храната картинката съвсем ще ми се изясни.

Концентрация - Ами омега 3 и аз сега давам една добавка Фокус на Биорай и смятам има ефект в това отношение. Всичко е био, не лекарства дето ще ти съсипят черния дроб. И пропуснах Calm на Биорай за агресията. Вземи и пробиотик, той също повлиява добре, колкото и чудно да е всичко идва от стомаха и биохимичните процеси в организмите на тези деца.

Поведенческа терапия - това е терапия за справянето със стреса и акумулирането му правилно при неща, които го провокират, ежедневните грижи за себе си, концентрацията,  обучителните проблеми и справяне с агресията.... На английски е occupational therapy , можеш да провериш има ли аналог в България и как точно се нарича там. Също така да намериш екип да постави АКУРАТНА диагноза на детето и план за работа, това което пишеш говори за тотална некомпетентност и губене на ценно време в което детето може да се ПОДОБРИ!

Б12 - е добре да се дава само след изследване на неговото усвояване от организма. При липса на нужда от този елемент детето ще стане още по-енергично, буйно, хиперактивно и тн. Неща, които с нищо не помагат. Не давайте именно този витамин на своя глава, може да повлияе негативно.

Барокамери - ами тук в Англия са ЗАБРАНЕНИ! Дори се счита, че ВРЕДЯТ при определени диагнози.

За жалост шарлатанията и желанието за лесни пари е заляло сектора и всеки се възползва от нещастието на хората. Всеки ще ти обещае чудо за да ти прибере парите....


По отношение на трудното проговаряне - ами то е до 3 години, след това тези деца проговарят и до 8 годишна възраст са настигнали връстниците си. НЯМАТ ДРУГИ СИМПТОМИ! За жалост много родители не искат да приемат основната картинка и тъпчат само в графа трудно проговарям, това 90% от случаите не е единственото

КОМУНИКАЦИЯ - въведи алтернативна система за общуване. Това ще му помогне да се справи с агресията и стреса, той е голям, тормози го, че не може да общува и изрази. Флаш карти, видео устройства.....намери в нета има колкото щеш, поръчай и започвай да ги въвеждаш.

Ох все се сещам нещо ново и да допълня трябва....значи като детето иска нещо какво прави? Гледа ли към предмета, сочи ли с пръст, използва ли жестове или само плаче без да знаеш какво точно иска? Тоест не може да те насочи? С това искам да разбера дали е пре върбъл.......гледа ли те в очите, иска ли близост? Можеш да направиш един опит и да ми споделиш после резултата, виждала съм го нагледно на нашите групови терапии с неконтактно дете....без говор. Взимаш....от ония кутийки пълни с вода и веро за правене на балончета и почваш да правиш такива за сина ти. Следиш реакцията му, гледа ли балончетата, пука ли ги, радва ли им се, обръща ли им внимание, гони ли ги.....след това спираш и чакаш реакция, гледа ли те в очите с цел да продължиш, гледа ли шишенцето с веро, мънка ли гласно да ти покаже, че иска още, сочи ли с пръст? ВВ този момент казваш ''Искаш още балончета?'' и гледаш и чакаш реакция. Кажи после по какъв начин реагира и ще мога да ти кажа още неща.

Ставам досадна май вече, сори за което...., има ли някакви интереси? Не вярвам да няма.....ако има използвайки тях би имала повече успех за добри резултати.
Виж целия пост
# 3
Здравей  La Catrala.Благодаря ти за отговора.Детето ми трудно заспива .Слагаме го около 9.30 в леглото оттам се започва едно ставане разхождане,вземане на играчки в леглото/вече махнах всичко от стаята / сега си намери друго занимание да отваря гардероба вади дрехите .Като малък имаше период доста дълъг когато слагаше всичко в устата дъвчеха се връзките на обувките ,абсолютно всичко.В един момент този период отмина ,сега сме отново в тази позиция дъвчат се дори дрехите .Вечер докато спи смучем палеца,от доста време насам се появи едно скърцане със зъби .Заспиването е много трудно.Ето снощи например е заспал след 12 ,от 9.30 три часа е непркъснато шаване в леглото.Има инцидентни случаи в които се събужда към 3 и до сутринта няма сън.Сутрин трудно се събужда имайки в предвид късното заспиване.
По отношение на храната яде абсолютно всичко ,най много обича плодовете.Всеки ден следобед гледам да му давам плод ,зеленчицуи също .Мляко не консумира не му харесва.
Да аз също  забелязавам че нервността и кризите идват от това че той не може да се изкаже да каже какво иска или не иска и това е неговия начин на изразяване,но за съжаление вече положението е нетърпимо.Дори на улицата като излезем на разходка незнам в кой момент ще изпадне в подобна криза.А откажеш ли нещо вече става страшно.Пропуснах да кажа че е изцяло на памперс ,там няма никакъв контрол и индикация за нуждите.
За трета година посещение в дневния център  напредък никаккъв да в началото имаше малко защото той дори не с еобръщаше на името си,сега изпълнява команди от битов характер ,може да се  събуе сам обувки с лепки,чорапи ,панталон,хрането е с тава с моя помощ като аз му помагам за загребването на яденето.Той поднася сам лъжицата към устата.Може д апие сам вода от чаша.и до там се изчерпват нещата .Когато с ехрани в началото 2-3 пъти сам после отказва започва нервнечене,ставане от масата .
4 месеца мин година давах гамалон киселините никакъв ефект,после започнах есприко за хиперактивни деца  5 месеца и там нищо.б12 не съм изследвала ако може д ами кажете какво точно трябва д апусна като изследване .
Аз съм от малък град и тук възможностите са толкова ограничени откъм работа с такива деца ,има дв дневни центъра и този който посещава едв али не очаквам скоро да ми кажат да не го водя повече ходим в Варна на детски психиатър и там никаква  полза от тях.
Виж целия пост
# 4
как мога да поръчам тези продукти на биорай?
Виж целия пост
# 5
Писах и на лично, но и тук.....

Това ми се струва най-подходящо за случая. След 2 седмици.....употреба наистина искам да чуя какво се е случило и забелязваш ли промяна. Да не забравиш само....Simple Smile

Ползи
Replenishes adrenal energy
Relieves stress and exhaustion
Balances histamine response
Improves focus and feelings of well being
Balances energy

Звучи точно като това, което се иска от момченцето, проследих добре и няма негативни.....отзиви и във уеб платформата за аутисти и родители на такива има редица положителни коментари.

Другият вариант е това трио.

https://uk.iherb.com/pr/BioRay-Inc-NDF-Calm-Kids-Vanilla-Cream-F … l-oz-120-ml/54467
https://uk.iherb.com/pr/BioRay-Inc-NDF-Happy-Removes-Unwanted-Or … fl-oz-60-ml/69667
https://uk.iherb.com/pr/BioRay-Inc-NDF-Focus-Boost-Attention-Rem … fl-oz-60-ml/69666

А ако има проблеми със съня си потърси там и Слийпи.






Виж целия пост
# 6
Здравей много благодаря за инфото.А как става поръчката до България?
Виж целия пост
# 7
На моето дете за сън и скърцане със зъби помогна магнезия с В6. Преди него имах чувството, че ще си счупи зъбите. За говора много помогна гамалон, но пак след коригиране нивата на магнезий. Които бяха ниски и също беше много нервно, с проблеми в концентрация и внимание.
За дъвченето на предмети, чела съм преди време една мама в темата за трудно проговаряне коментираше, за какво е признак, но не съм запомнила. Питай там.
Виж целия пост
# 8
Здравей La Catrala!Допълвам отговора си за тов акоето допълнително ме питаш.Когато сина ми иска нещо не посочва с пръст а с цяла ръка и то това което вижда и го иска ,в повечето случаи когато има много неща пред него и започва д аиска нещо ние не можем да разберем какво точно иска и това нещо го изнервя много.При предлагането на различни неща докато разберем какво точно иска реакцията е със вик и ядосване  още при втория опит на предлаганото нещо.Докато нацелим исканото от него вече нещата ескалират.с пръст не посочва нищо,ако иска вода носи чашата за вода ,ако му се е събул пантафофа носи го да го обуя и мрънка .Има зрителен контакт в повечето случаи  да търси близост иска да го гушкам ,когато му кажа ела д ате гушна идва в мен и се гушка дай да те цункам дава бузката.с други хора също е контактен дори и хора които вижда за пръв път отива при тях иска да го вземат да седне в тях.пробвала съм отблизо да го гледам в очите в началото избягва погледа ми гледа настрани за кратко после ме поглежда ,той носи очила има астегматизъм с диоптър 2 плюс е .Когато иска нещо също ме гледа в очите.Пробвала съм това с балончетата но още довечера ще го направя отново тъй като не съм запомнила реакциите му ,със сигурност мога да кажа че се радва на балончетата подскача издава звуци.Ако спра започва да се ядосва предполагам че иска още .но довечера като го направя ще ти кажа най точно.
Виж целия пост
# 9
Ясно, явно именно лесното изнервяне му пречи на детето. Ако е по-спокоен, концентриран, фокусиран и т.нар брейн фог по-малко предполагам, че ще започне и да напредва. Щом не е тотално откъснат....а гледа в очи, търси близост, значи иска контакт. Пробвайте с добавките известно време да видите накъде ще задуха вятъра,
Виж целия пост
# 10
От коя част на България сте?

Най-важно е да намерите начин за комуникация с детето. И според мен трябва да пробвате с флашкарти. Изпринтете на твърда хартия картинки на плодове. Давате плод и показвате картинката. На по-късен етап слагате картинките пред него и го питате кой плод иска. Каквото посочи - това получава.
После пак така с вода и сок. - Давате чашка с вода и показвате картинката с чашка с вода. Давате сок и показвате чашка със червена течност. После може да наслагвате сок + плод т.е. това е сок ябълка например.
Направете картинки за дрехите му, за обувките, за някой играчки. Трябва да имате начин да комуникирате.  

Поработете да го научите да показва с пръстче. Свивайте му ръчичката. Показвате топката на картинка, свивате пръстчето и показвате топката в стаята. Показвате картинка с камионче и свивате пръстчето му и показвате камиончето.

Измислете си символи с ръце /или заимствайте от езика на глухонемите/ за отделни думи - вода, пишам, акам, леглото, храна, ела, тати, мама, браво, обичам те. Така ще може да ви показва знак, когато иска вода, а няма чаша наблизо. Въобще може да се окажа, че има проблем с възприятието на речта и за това да се бави с развитието и така ще може да комуникирате. Не става дума да е глух, а да чува какво казвате, но да не го разбира.

Ако детето не заспива в 9,30 е безмислено да го слагате тогава. Това е мъчение. Слагайте го по-късно, явно не се измаря. Водете се по детето.
Защо сте му взели всички играчки и по този начин се налага да търси успокоение в дъвкането на дрехи?
Той трябва да харесва да седи в леглото си. Нека има хубави светлинки /ако трябва залепете на тавана от онези звездички, които светят в тъмното или сложете лампа, която свети меко и в шарени цветове или картинки. Обезателно да си вземе играчка, да се повърти, да стане, да легне, че то кое е това дете дето го слагаш - целуваш и е запсло. Само по филмите сатава така.

Когато изпадне в криза пробвайте да го прегърнете силничко укротявайки физическия му изблик. Като спре да се съпротивлява го целунете и направете с ръже знака Т. Вдигнете го полюлейте го и пак показвайте знака Т. Трябва да осъзнае, че щом види Т, да правите трябва да се успокои.
Виж целия пост
# 11
от Добрич съм
Виж целия пост
# 12
Там имате давама мъж и жена хомеопати - класици. Водят се добри хомеопати.

На близки ТАЗИ хомеопатка помога с хомеопатия да засилят процеса на проговаряне. Детенцето пак имаше подобни на вашите проблеми.
Виж целия пост
# 13
Дорис, страхотни идеи и обяснения.
Виж целия пост
# 14
Здравейте отново при нас нещата се задълбочават ,истериите вземат пълна сила ,нищо не го успокоява .Отделно се появи едно мънкане което е ежеминутно,някакъв звук койтонезнам откъде и как се появи но е факт .Още със събуждането и се започва.Вече съм в пълна безизходица какво да правя
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия