Бъдещи седмокласници

  • 60 407
  • 763
# 675
https://www.mon.bg/upload/15929/pr_zap_VO_2018_2019-1.pdf

Всички проекти съм пуснала в темата за МОН. Добре е да се обсъждат на едно място.

Виж целия пост
# 676
http://news.bnt.bg/bg/a/kakv-material-shche-vklyuchva-testt-po-b … ra-sled-7-mi-klas
Виж целия пост
# 677
И какво, пак едно нищо!!! Какво толкова го крият този нов формат на теста по български език и какво чак толкова ново би могло да се включи?!
Виж целия пост
# 678
Уж бяха обещали до края на юли да огласят проекта за формата, сега пък до началото на учебната година... Ами те август са в отпуск, ако не са готови сега, как ще са готови тогава? Нещо ни мотат ми се струва. Чакат да поутихне напрежението и после да си натъкмят и прокарат каквото са си намислили. Аз се дразня от  термина ,,редуване", който продължават да използват за преразказа и характеристиката на герой. Няма ли кой да им каже, че когато нещо се редува, се очаква да знаем и в какъв ред се редува. Т.е ще трябва да кажат за този набор ще бъде това, за следващия онова и т.н. Ако ще е на случаен принцип, това не е редуване просто. Много ме ядосват в МОН, много.
Виж целия пост
# 679
Журналистите просто си смучат от пръстите.
Виж целия пост
# 680
Във вече разисквания учебник по литература на РИВА, след "На прощаване" се дават правилата за писане на съчинение - отговор на литературен въпрос. На това основание не е ли логично именно отговор на литературен въпрос да е нововъведението във формата? Отговаря на изискването "изучавано в седми клас". Досега в ничие  отговорно изказване (макар и в интервю пред журнлист) не е споменаван отговор на литературен въпрос.
Виж целия пост
# 681
Шарлот, не е. По програма и таз годишните седмокласници учиха как се пише съчинение-разсъждение, ама на изпита - преразказ. А преразкаьи в училище правиха само до 4 клас.
Виж целия пост
# 682
Ако е отговор на литературен въпрос , ще ни закопаят яко....Толкова ли не може да се даде едно есе и да се даде възможност на децата да са креативни и оригинални.... Вместо това - какво е искал да каже автора....
А за българския да бъде от 5ти клас, аз лично съм ЗА, защото има много неграмотници...без да обиждам никого, но това си е факт...
Виж целия пост
# 683
Също смятам, че есето е най добър вариант.
Виж целия пост
# 684
Вие сериозно ли есе? Дори зрелостници го избягват и избират ЛИС.
Виж целия пост
# 685
Толкова е интересно да пишеш есе и да четеш, съответно.... Вижда се как мислят децата, излагат се ценности, актуални сега , а не коментари и анализи от турско време... Не знам, крайно ми е мнението, но отговор на литературен въпрос е най-омразното нещо или поне в Бг училищата - никаква свобода в интерпретацията, абе... както и да е...
Виж целия пост
# 686
Също смятам, че есето е най добър вариант.
С такова изречение в есето се смятай за неоценен Joy
Виж целия пост
# 687
Есето вече е част от учебната програма за осми клас.
Виж целия пост
# 688
      Отговор на литературен въпрос - аз съм кандидатствала в ЕГ с такъв отговор.Деисетилетия са изминали, не искам да броя колко.Абсолютно неочаквана формулировка, но аз обичах да пиша. Мисля, че е благодатна възможност за откроявяне на знаещи- това- за обективност.Субективно се спичам, защото си знам "чудото"- едва ли ще се справи.

Критериите са много по-непредсказуеми и вероятно за оценяването ще е проблем.
Виж целия пост
# 689
Аз пък смятам, че есето е най - лош вариант. Най - субективно ми се струва оценяването. Как се определя примерно дали е формулирана теза за определен брой точки, или за колко точки е аргументирана тезата. Аз не знам какви може да са критериите, но дори и такива като избор на изразни средства или пък оригиналност на тезата също ми изглеждат субективни. Единствено правописа и визуалното оформяне са ясни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия