Бъдещи седмокласници

  • 60 354
  • 763
# 690
Есето е много по-добра идея, много по-креативно и творческо е, НО НЕ в нашите условия и НЕ с наличния проверяващ капацитет.
Представям си как 50-60 годишна учителка чете идеите и вижданията на 13- годишен пубер и оценява гледната му точка. Joy
В отговорът на литературен въпрос, от векове Joy са заложени точно определени тези, изрази и изкази.
За мен, в нашата неиновативна образователна система, преразказът си остава най-доброто решение за целите на формАта.
Виж целия пост
# 691
И на мен ми хареса учебникът на Рива и дори да не учи по него ще го използваме. Дано не деактивират линка.
Есето ми се струва неподходяща форма на изпитна задача за НВО поради субективното оценяване, а и децата са малки да покажат последователно и завършено оформена мисъл. Добре, че се въвежда в осми клас.
Виж целия пост
# 692
Слънчева, много са ти изкривени представите за 50-60 годишните учители. Има огромна разлика от това да се оценява гледна точка и начина на представянето на същата. Извинявай, но тези учители работят всеки ден с пубери и прекрасно знаят гледните им точки.
Всъщност самата ти показваш изостанало мислене по отношение на учителите и по отношение на иновативното в българското училище. Даже не съм сигурна дали ти е ясно какво означава думата иновативно.
Виж целия пост
# 693
Есето е много по-добра идея, много по-креативно и творческо е, НО НЕ в нашите условия и НЕ с наличния проверяващ капацитет.
Представям си как 50-60 годишна учителка чете идеите и вижданията на 13- годишен пубер и оценява гледната му точка. Joy
В отговорът на литературен въпрос, от векове Joy са заложени точно определени тези, изрази и изкази.
За мен, в нашата неиновативна образователна система, преразказът си остава най-доброто решение за целите на формАта.
Учителката по литература на дъщеря ми им беше възложила да опишат писмено любимата си игра. Естествено всички бяха описвали електронни игри, а тя на дъсаката се опитала да даде БГ еквиваленти на понятията, описани от децата. С една реч нужен е бил преводач!
Виж целия пост
# 694
    И аз преди няколко десетки години съм кандидатствала с отговор на литературен въпрос, но ясно си спомням, че в училище на това ни подготвяха, дори класната в 7 клас беше на това. Есета започнах да пиша чак в 9, 10 клас, и не смятам, че детето ми е готово да пише някое от двете. Преразкази се спукаха да пишат и 5 и 6 клас- сбити, подробни, трансформиращи...дори сега за домашна имат да прочетат всички произведения и да направят 16! преразказа на определени глави от тях...А и преди съм писала тук-граматиката няма как да е само от 7 клас, всичко е с надграждане и разширяване. Същото е и с материала по математика. С тази разлика, че с включването на питагорова теорема и задачи от вероятности в 6 клас, задачите се увеличиха доста.
    Виж целия пост
    # 695
    С цялото ми уважение към тези, които знаят и разбират мнението на децата, мисля че те са изключения.
    Госпожата ни по БЕЛ се пенсионира тази година и беше една от разбиращите!
    Ако предположим, че не знам какво е иновативно, съм отворена за ограмотяване. Wink
    Виж целия пост
    # 696
    И есето, и съчинението- разсъждение са неадекватни спрямо психо- интелектуалната зрелост на нашите деца- техничарчета, сраснати с електронните устройства, те не могат да проведат дори смислен телефонен разговор.  Отделно тематиката на включените произведения им е чужда и непонятна. При срещата на неразбрано съдържание и неадекватна лична словесност ще се отвори неприятна ниша за зубрене на развити от частни учители писания. Децата ще се вкарат в стария калъп на пресъздаване на чужди мисли.
    Виж целия пост
    # 697
    Слънчева, от поста ти излиза, че писането на есе е иновативно, щом писането на преразказ е неиновативно. Или може би си имала друго предвид наричането на образователната ни система неиновативна. Вероятно наличието на по-млади учители.
    Виж целия пост
    # 698
    Писането на есе, на преразказ или пък на съчинение, винаги са били заложени в програмата, независимо в каква възраст.
    Под неиновативна, имах предвид по-скоро това, което написах за отговора на литературен въпрос или съчинението, с елементи на разсъждение.
    Дори не е и тайна, че в българските училища масово се преподава под калъп, дългогодишните учители използват христоматии, теми и тези, материали от моето време.
    Куриозен е случаят, в който синчето на моя приятелка, пословичен мързел и терикат, преди две години, изкара 6+ на класно по БЕЛ, със зазубрени теми от ученическите години на майка му.
    Тематиката на класиката, която се учи, особено революционните и възрожденски произведения, е твърде далече от децата. Нямам нищо против, че трябва да се познават българските класици, но мисля, че е време в тази възраст, да започнат да изучават съвременни автори. И точно тези произведения,близки по време и тема, да бъдат залагани в изпитни материали.
    Наистина, от векове, изучаваните произведения са едни и същи. Съврвмието е различно, обаче!
    За есето, на тема близка до живота и интересите на децата, смятам че биха могли да се справят. Теми, засягащи етиката, морала, целите,мечтите, приятелството.., които са близки и разбираеми за 13 годишен, разбира се.
    Та, по тази логика моя, преразказът остава най-чистата форма за изпит,за сега. Не е засегната от зазубряне на излишни неща и е сравнително обективно за оценяване.
    Виж целия пост
    # 699
    Мнението ми се припокрива на 100% с това на Слънчевата.
    Виж целия пост
    # 700
    То в една творческа работа всичко е субективно. Има деца, които разбират какво е искал да каже авторът, развълнували са се от произведението. Но по никакъв начин не могат да предадат елегантно мислите и чувствата си на хартия. Да, затова истински талантливите биха могли да се отсеят. Но т.к. всички се борят идва ред на заучените клишета. Универсални, безмислени фрази, от които ми се гади още от моето гимназиално образование.
    Виж целия пост
    # 701
    Та аз съм за преразказ, дори и сбит. Поне е нещо, на което всички хора трябва да се научат - да преразказват, да резюмират. Да разсъждаваш качествено (и правилно) върху литературно произведение не е наложителоно ако си архитект или програмист и т.н.
    Виж целия пост
    # 702
    Аз доколкото разбирам смисъла на НВО е да оцени познанията по български език, а не да открива литературни таланти. Есето е по - творчески вариант, но дори и при есе предполагам няма да се иска да показваш литературни заложби, а по - скоро да се спазят правила като да формулираш теза, да докажеш тезата с конкретни примери, да направиш извод и той да се базира на посочените преди това доказателства и изобщо и да се спази някаква формална форма и критерии. За мен както вече казах есето изглежда по - трудно, по - субективно за оценка и по- нежелано като форма в изпита.
    Виж целия пост
    # 703
    При есето би се оценявала грамотност и умение да излагаш мислите си, да аргументираш твърдения.
    Не мисля, че ще е сложно оценяването, все пак от години в АК е елемент от приема.

    Преразказът не ми харесва,  защото се оценява и умението да запомняш текст за кратко, И при едно разсейване, детето винаги може да изпусне някое име или дори действие

    Виж целия пост
    # 704
    И ще изгуби точка-две. Ако всичко останало му е наред, 33 точки са чудесен резултат.
    Убедена съм, че ако сега предложат ОЛВ вместо преразказ, недоволството ще е много по-голямо. Може би не веднага, а когато децата започнат да пишат в училище и най-вече след самото НВО.
    Така или иначе май си говорим по принцип. Няма как да бъде включено есе.
    В АК проверяват около 500 работи и, доколкото знам,  есето е сравнително малък процент от общия брой точки. Другата част е достатъчно тежка. Да не говорим, че става дума за приемен изпит в частно училище, които има различни цели от НВО.
    Виж целия пост

    Започнете да пишете...

    Страница 1 от 1

    Общи условия