Милано - 10

Доколкото стана ясно Уиз спират полетите от Варна за Милано, но не зная от коя дата.
Последният обявен е за 27.10. Явно ще е след това. Благодаря!
Здравейте,
С "малко" закъснение да понапиша няколко неща от нашите дни в Италия. Кацнахме следобед в Бергамо и направо взехме шатъл за Милано. Настанихме се и тръгнахм едва към 19 ч.
Милано е град, който може да обиколиш не за ден нито за два. И пак да остане неопознат. С толкова планове и идеи се подготвя човек, гладен да види всичко, но мисля, че е хубаво да успееш да усетиш живота и духа в града, както ни съветвате. Абсолютно прави сте! Обиколката не беше по-различна от други: Катедралата - изключителна. Разгледахме я цялата - терасите с красивите гледки, археологическата част, музея... отделихме време и да седнем вътре в катедралата. Строго спазват за облекло над коляно и голи рамене. UniCredit Bank и Bosco Verticale бяха интересни. На фонтаните играеха и се плискаха много деца и сред тях в един момент започнаха снимки Victoria's Secret:smile: Храната и сладоледа бяха чудесни и задължителни да се опитат (иначе не си бил в Италия). Naviglio grande е място, където има съчетание на красота, романтика, чудесни заведения, вкусна храна, млади хора и още много. Дали защото бяхме през уикенда, но все едно е празник там. Замъкът Сфорцеско и парк Семпионе - човек може да прекара цял ден и да пита за още. Не можахме да видим толкова много неща и се надявам някой ден да продължим. Нямаше как да видим и Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia Leonardo da Vinci - времето е изключително кратко, неработния ден неделя и т.н. Метрото наистина е много уредено - лесно, бързо и интуитивно. Транспорта е организиран с мисъл. Влака за Комо и Лугано тръгваше със закъснение. Не можахе да валидираме билетите на гарата в Милано (машинката беше развалена). Контрола не сме видели в Милано, Бергамо, Комо, Лугано. Имаше едно блокиране на картата за метрото - така и не разбрахме защо. Двете ни карти работеха, а третата блокирана. Възможно е при преминаването да е била захванала двама поредни пътници и да е блокирала.
Като се замисля не видяхме много хранителни магазини. Вероятно погледите ни са били "жадни" за друго:) Районът около гарата наситен с емигранти, но има силно присъствие на полиция и е много спокойно.
Бях по-подготвена за Комо, отколкото за Лугано, но изненадите са предизвикателство, с което е хубаво да не се разделяме. Напълно възможно е да се отиде до Лугано и да се разгледа, а при хубаво време може да се качи на Монте Сан Салваторе. Не успяхме да се качим с фуниколяр там, тъй като времето не беше благоприятно - имаше облаци и гледката щеше да е нищожна в сравнение с ясно и слънчево време.  Впечатлени сме от Швейцария!  Тъй като бяхме непредвидено в Швейцария пристигнахме към 11 ч., но времето беше достатъчно да обиколим и насладим на града. Автобусът, който набелязахме за Menaggio беше в 14.35, а следващия чак в 18.05 ч. (който е късен за прехода ни до Бергамо). Ако имаше други автобуси щяхме да останем още. Седнахме на питие и обяд на площада до Statua Carlo Battaglini. Имаше уникална гледка към езерото и уличките. Не беше горещо, капна малко дъжд, колкото да освежи въздуха, но все пак подобно време не е за гледки от Сан Салваторе или Монте Бре. Разхождахме се по брега на езерото. Не съм по красивите описания, затова ще кажа, че беше наистина хубаво. Паркът Ciani беше много красив и времето беше идеално за разходка. Цветя, зеленина, патици, риби, корабчета.... гледката беше наистина красива. В един момент забравих за картата и пълното и точно описание на жената от Инфо центъра на гарата в Лугано. Тя ни даде карта, начерта ни маршрута, даде ни разписание на автобуса, обясни абсолютно всичко - бяха чудесни. По време на разходката успяхме да се подведем и отидохме на автогарата, от която тръгнахме към пеша към спирка на C12. Подминахме и мястото за купуване на билети и самата начална спирка (имаше ремонтни дейности на паркинга). Объркващото беше, че имаше спирка на която казаха, че С12 спира, а реално не пишеше на табелата. Взехме автобуса от Cassarate, Lago (срещу Villa Castagnola Grand Hotel), след като разбрахме, че може да купим билети от шофьора (а всички подробности бях научила предварителни от Barbabeau). Пътуването отне не повече от час - автобуса беше с климатик, а шофьора беше абсолютен професионалист. Възхитителна гледка към езерото през целия път, а лекотата с която превземаше трудността по пътя и завоите беше завидна. Безпроблемно минахме и от Menaggio до Varenna с фери, с влак от Varenna до Бергамо с влак (смяна на Lecco). Вярно, не можахме да видим красивите вили, но всичко, което избрахме да видим и направим ни направи щастливи и доволни.
Стигнахме до Бергамо и много лесно намерихме къщата за гости, в която бяхме (изключително уютно, чисто, стилно и с вкус). Ако желаете да си закупите карта за пътуване в града е добре да го направите до 18 часа от единственото официално място на ATB в града или най-късно до работното време на Tabacchin (другото място за продажба на билети). Ние не успяхме и по-добре, защото разстоянията са пешеходни и си направихме разходка до стария град, качихме се с фуниколяр, вечеряхме там и се прибрахме пеша. Нощната гледка от Citta Alta ми напомни за Велико Търново. Относно билетите до летището - има зониране и цената е спрямо зоната.
Не съм изброила всички посетени места, за всеки те ще носят различни чувства.  Но ще изкажа благодарност към дамите, които отделят от времето си и с търпение винаги ни помагат да направим нашите броени дни незабравими! Бъдете здрави и щастливи и все така всеотдайни за не/ориентирани екскурзианти като нас!
С удоволствие бих отишла отново в Италия! Нямам нетърпение отново да ви чета момичета:)
Извинявайте за дългия, позакъснял и вероятно хаотичен (работновремеви) пост!
Прасковка поста ти супер даже и много полезен. Grinning
Благодаря! Радвам се:) Надявам се WizzAir да не спират полетите до Италия. Дестинацията е примамлива, удобна, а нашия самолет даже беше пълен в двете посоки (не че е критерий). Добре би било да има полети и до други градове в Италия. А и нали ще се връщам в Италия Heart Eyes Споделям мнението, че организираните екскурзии са богати на забележителности, по-евтини, по-лесни и т.н., но.... колкото и трудно да е да организираш едно пътуване (с всички детайли), то толкова повече си заслужава, защото можеш да се потопиш истински в атмосферата и живота на мястото, което посещаваш.
Здравейте момичета! В момента сме в Милано. Харесва ми, особено италианците - и жени и мъже са мноооого красиви и стилни. Огромна разлика с тези в Рим. Иначе голяма жега, кръвожадни комари.
Здравейте, моля за предложение за приличен,не луксозен хотел в района на централна гара или в близост станция метро за възможно хващане на шатъл за Бергамо към 06:00.В групата ни има по-възрастни хора с невъзможност за дълго ходене пеш и срещнах трудност с намиране на подходяща локация.Благодаря предварително!
Хотел Демо е близо до гарата, на 300 метра пеша или една спирка от метрото. Всеки ден сменят хавлии, почистват, тих е хотелът, поне нашата стая беше вътрешна. Климатикът работеше, банята чиста. Закуската вкусна, пекат на място хлебчетата и кроасаните.
.лелка,сърдечно благодаря за предложението!
лелка,сърдечно благодаря!:hibiscus:
Здравейте отново ! Бих искала да попитам в събота сутрин в колко часа стартира Метрото,тъй като трябва да хванем шатъл  за Бергамо най-късно към 06:30,а сме отседнали в близост до метростанция Ca Granda на М5 ? За 15.09 става въпрос ако е от значение ....Благодаря предварително,попрочетох  доста,но не успях да намеря график!
От 05.40 до 00.30 и не пише да има разлика в часовете между работен и неработен ден.
И тръгвайте с празни куфари, че в момента има супер намаления и ние трябваше да хвърляме от нашия багаж, за да поберем покупките. а бяхме с 4 куфара и 4 раници. Милано определено е шопинг рай.
Много благодаря,Barbabeau:hibiscus:
Да кажа и аз какво мисля за Милано, с ясното съзнание, че ще бъда разкъсан. Но това си е моето мнение и никой не е в състояние да го промени.
В Милано бяхме през юни за 2 дни. Времето беше чудесно. С това свършват хубавите думи за престоя ми в т.нар. Столица на модата. Лично за мен това е един от най-грозните и неприветливи градове, в които съм бил някога. А аз съм ходил на не малко места - над 30 държави на 3 континента, т.е. видял съм доста и имам база за сравнение. Никога обаче не съм съжалявал толкова много за избора си на дестинация и не ми се е искало час по-скоро да дойде времето за обратния полет към България. Стари, сиви, потискащи сгради, досущ като тези по бул. Мария Луиза, Хр. Ботев и т.н. в  любимата ни столица. Раздрънкани и вдигащи шум до небесата трамваи по тесните улици. Гъмжило от народ, предимно туристи, за които и до днес не мога да си обясня какво търсят там. Ла Скала - незабележима и невзрачна сграда, покрай която може да минеш 100 пъти и да не забележиш. Всяко селско читалище у нас изглежда по-внушително. Метрото - едно от най-неприветливите, които съм виждал. Незнайно защо повечето станции са в черно. Из магазините не съм ходил много, защото бях там като турист, а не на шопинг. На хубава храна така и не случихме. Не съм очаквал, че точно в Италия (бил съм и в други италиански градове) мога да ям толкова лоша италианска кухня. Затова пък цените си ги биваше. Дуомо и площада пред катедралата - единственото нещо, което си заслужава да се види, но пък само за това да се бие път, губи време и харчат пари... С две думи, Милано е една безкрайно надценена дестинация. За нищо на света не бих отишъл отново и не препоръчвам на никого.