Синът ми има съквартирант в специалност "Геймдизайн" в този утиверситет и според него програмата им не е много натоварена. Лека е, доста интересна и приятна. По-малко отпадат първи курс в нея. Имат за домашни често да играят вкъщи. Плюсът е практическото обучение, което си е много необходимо при някои специалности, примерно при тази. За някои специалности в бакалавърска степен дори академичните университети са по-непрепоръчителни, отколкото практическите. Тази специалност е точно такава.
За другата специалност, от която се интересуваш, не знам.
Знам, че има доста големи различия в натоварването между различните специалности дори само в един и същи университет. Различни са програмите и изискванията за всяка специалност. Имало по-трудни такива, при които процентът прекъснали студенти в първи курс бил доста по-голям от този, при останалите. Имало случаи на студенти, които не успявали да достигнат нужните кредити за специалността, която са записали. Случвало се те да я сменят с друга подобна и записват нея /пак от начало/, като изпитите, които са държали, им се признават, ако се изискват и в новата специалност. Синът ми има такива познати - започнали една специалност, взели изпити от нея, но прекъснали. В последствие - записали друга и там взетите изпити им ги признавали.
Препоръчвам ви да си кореспондирате с университети, на които сте се спрели, директно, особено що се касае до изискванията им за прием. Още повече, че в различните години може нещата, които се изискват, да са различни. А разлики има и между различните университети, разбира се.
...
Синът ми е впечатлен от нивото на английски на холандците. Всички останали, за които английският не е роден език, им отстъпвали по този показател. Английският бил яко застъпен в редовните им училища. Синът се чувства с много беден активен речник, спрямо местните. Не само за специализираната терминология. По нея си имат отделна дисциплина. Най-вече чувства, че е назад с общата комуникация спрямо тях.
На семинарни занятия, при разделянето на групи за проектите, бил в една само с холандци /там са по 5-6 човека, в малките групички, неговата малка е от пет, цялата им група е от 30-тина, а потокът за лекции - около 150/. Тези, от малката групичка за проекти, се оказали най-инициативните и амбициозни от цялата им група. Едната му колежка била големичка, с едно образование зад гърба си и винаги била изключително подготвена с написани и разпечатани презентации. Друг колега също бил учил преди това, имал собствена фирма и опит и това си му личало. Трети бил учил дисциплина "международен бизнес" /което е специалността на сина ми в университета/ в гимназия и пак си личало доста добре. Били изключително редовни и подготвени - и четиримата, с които бил в група, затова и тя била най-силната. Не знам как са се паднали всичките в една групичка.
Аз му казвам, че това е добре за него - поне ще има какво да научи от толкова подготвени хора. Той си се притеснява.
Възхитен е от един от лекторите, който им водел "Организационна комуникация". Някакъв канадски милионер - професор със собствен бизнес. Водел страхотни лекции, всяко нещо, което казвал, подкрепял с пример, за да стане ясно, както и с много приятен хумор. Било изключително удоволствие да се ходи на лекциите му.
Иначе похвали учебниците - били много добре написани, структурирани с отлични обяснения, от които всичко му ставало ясно. Самият той най-добре бил по "Мениджмънт и счетоводство", а никога не е учил такива дисциплини. Бил много подреден материалът в учебника и на семинари успявал да си реши задачите. Предполагам, че са счетоводни. Не съм ги виждала. Аз съм далеч от тази материя, макар че съм работила доста със счетоводители.