Американски колеж - дванадесета тема

  • 57 619
  • 752

Анкета

 Разчитахте ли на допълнителна подготовка за приемния изпит за АК?

Опции:

* Може да изберете максимум 2 опции.

***
Tema Номер 1   Тема Номер 2  Тема Номер 3   Тема Номер 4   Тема Номер 5   Тема Номер 6   Тема Номер 7  Тема Номер 8   Тема Номер 9   Тема Номер 10
Тема Номер 11
***

Официална страница - http://www.acs.bg/
И във фейсбук - https://www.facebook.com/americancollegeofsofia

Учителско-родителска асоциация:
https://www.facebook.com/groups/193048750886232/

Група във фейсбук: Родители на бивши, настоящи и бъдещи възпитаници на ACS:
https://www.facebook.com/groups/382016905331183/

Едно от многото полезни мнения на StefanB. Благодарности! bouquet
Скрит текст:
Mими, назад по единадесетте теми за Колежа има безброй вариации на тема - защо, аджеба, да дам едни пари за това училище, като детето може да се изучи и без пари в друго и спестената сума да плати за бакалореат или магистратура в добър университет.
Може, естествено. Ама си зависи от хиляди неща.
Не е до училище само. Сама Вие казахте, показахте и доказахте, че АК не е инкубатор за благородни девици, и там, като навсякъде се случва това, което виждаме повсеместно по училищата. Известното правило - не оставяй боеца без работа, че върши глупости, познато ни на нас, старите муцуни от родната казарма, макар да работи, безспорно няма как да се приложи като тогава, едно време,  по устав, в училище вече са демократи и няма кой да ти направи "мечка" ако не спазваш правилата. Залага се на подбора (изходно ниво на интелигентност), осигурени възможности за смислено прекарване на времето, разчитане, че стадното у тийновете ще ги накарат да посещават местата, където ПОВЕЧЕТО ходят (по-малкото ходят да пушат или да пият или да се друсат, докато не ги изгонят, като стават на маймуни за да могат да излязат незабелязани и да се върнат, някои се отказват, други упорстват, трети се правят на интересни - тийнейджърска им работа), но в крайна сметка по-голямата част се реализират добре, за щастие или нещастие (според гледната точка) не в България. И това в пълна сила важи за всички уж "елитни" гимназии в София, разликата е, че процентите на ПОВЕЧЕТО(смислено, от наша, на родителите гледна точка, прекарващи времето си и гонещи разумни цели) и по-малката (хаймани) част се сменят, до пълен обрат на преобладаващата част.
Защо се реализират повечето не в България - ясно е на всеки. Дали им е добре - ами аз поне не съм чул да се оплакват, поне нашата щерка си е ОК, идва си всеки месец, работи и от в къщи, пътува по целия свят, взима по-висока от моята заплата дори и през немския стандарт, без бонуса и поне засега е щастлива от избора си. Тази година ще си вземе и българска диплома, така, да си има, макар че по нейните думи - за 2-3 бона няма как се хване да работи, дори и да живее в БГ и да има и дом и кола и всичко останало. Да не говорим за работна обстановка и ниво на колеги, шефове начин на работа и т.н. Работила е тук, може да сравни. Така мисли сега, после ще видим....
Та, реализацията е функция на много, много неща, едно от които е училището.
Отговор на така зададения въпрос - сравнение между продукта, създаван от едно училище и друго училище може да се направи по принцип, макар че често се сравняват круши с ябълки.
Конкретният резултат за един и същи ученик аз не си представям как ще прогнозираш - всеки човек се развива спрямо средата, в която попадне. И няма гаранция, че общото правило, изведено от статистически най-често случилото се като резултат от една гимназия ще важи за един индивид точно така, както би важало за същия през общото правило за друга гимназия. Пенева го каза в горния пост.
Ами че в първата този конкретен индивид
 може да е в средната по хиляди причини, а във втората може да остане в грешката.... Примерно ако гаджето му е там (той не би го срещнал в първата) или пък има фактор, който го кара да страни от останалите, формиращи правилото.
Някак си тези разсъждения ми наподобяват онези философи -схоластици, дето умували колко дявола могат да се качат на върха на една игла в Средновековието....
Колежът е гимназия като другите. С база по-различна от другите, с правилник уж същия ама все пак спазващ се и затова по-различен от другите, с учители по-различни от другите, с такси подобни на другите частни училища и с програма по стандарта. Е , грубо казано, разликата определя цената, тя е фиксирана, ако искаш.... Реализацията на стандартната иначе, министерска учебна програма е, обаче, различна. За някои е полезно да я следват, за други не особено и естествено се бунтуват против методите на реализация. Или ги пречупват да влязат в матрицата, или напускат и влизат в друга матрица, в друго училище. Което готви вероятно най-добрите кадри за определен модел - примерно българския, и то безплатно. Не че от  АК няма да можеш да влезеш в българския модел. И обратно - не че от НЕГ или АГ1-2 или Успанската или ФЕГ, че и от ТОХ вероятно, няма да можеш да се "реализираш" в чужд университе. Пак зависи - за кого и за какво, каква специалност конкретно. И с каква цел....
От АК не ти излиза сметката да завършиш български университет и да станеш държавен чиновник просто. Да оставим посредствеността, която ще те обкръжи, с която,  да речем, ако имаш мотивация,  се свиква.
Защото, нека си го кажем директно, който няма възможности да учи в чужд университет и после да работи навън учи тук и остава да работи тук. За огромно мое и на моето поколение родители съжаление, но такива са реалностие.
А тези реалности ние, съвременниците на прехода (уж) ги реализирахме. Нали сме демокрация и всичко се избирало....
Сега си сърбаме попарата и си говорим с децата по телефона.
Успокоението (за да сме в тон с нивото)  е, че идват следващите - гледайте в първи клас какво става с приема. Е, вярно, няма такава държава, с такива простотии...  

Два много полезни поста, свързани с обучението в колежа.
Благодарности на zuri
 bouquet:
Скрит текст:
8-ми клас е опознавателния.
Малко е досадно, но и Вие и учениците да си прочетат правилника до края. Най-тежките провинения не са като в останалите училища. А наказанията се прилагат „с най-голямата строгост на закона“. Действително в 8-ми и 9-ти клас ги гледат под лупа , за да ги стегнат и научат на порядките на колежа. След това учениците стават по-отговорни и не се налага толкова строг контрол за дисциплината.
Най-тежките провинения са плагиатство и преписване.  Първо наказанието е пробация и след това не се преподписва  договора за обучение.
През тази година им предстои да се научат да спазват сроковете и изискванията на заданията. Ако е казано до 00 ч. на еди-коя си дата – това е срокът. След това или се намалява оценката с 20 и повече процента или се пише 0т.  Друг важен момент е спазване на параметрите на заданието . Ако е казано 200 думи и 1 параграф се пише толкова. Може да е и най-добре написаното домашно, но ако е по-дълго се отнемат точки. Или може да бъде ограничена тезата и се пише само според тези изискванията.
В 8-ми клас е важна социализацията им. Част от децата се познават, защото са учили в едно и също училище или от курсове, но това няма да е достатъчно. От 9-ти клас нататък имат да пишат съвместни проекти и ги разпределят на случаен принцип. Колкото повече съученици познават , толкова по-лесно ще се справят  със заданията.
Най-добре е да се запишат в някой от клубовете с много членове и които имат повече събирания. Например мюзикъл, бг драма, баскетбол. Преди са били популярни народните танци. В последните 5 години – не. Последната година имаше много участници в бг драмата и имат интересни представления. Мюзикълът има натоварени репетиции 3 пъти седмично по 2 часа и месеца преди представленията репетират почти всеки ден. Добре е за 8-ми клас, но после става по-трудно. Участията в тези извънкласни форми им помага да се запознаят и с ученици от по-горните випуски. Съветите им за учители, начин на учене, какви дейности да развиват в горните класове и всякакви други ще са им от полза.
Тази година не е необходимо гоненето на успех.
В края на тази година се прави избор на 2-ри език. Най-много се учи в часовете по немски език. Казват, че те достигат ниво за покриване на езикови сертификати. Едната учителка по исп. Език била много добра.
Повечето ученици, които искат да научат език ходят на допълнителни курсове.  За това си преценете добре дали ще заложите на нов език и мноооого учене или надграждане на вече изучаван.
9-ти клас е адаптационния.
През тази година в дипломата влизат оценките по БЕЛ, математика, англ. Език, чужд език, музика, изобразително изкуство и психология. Първите 4 са включени и във втората част на дипломата. Към края на тази година потърсете и таблицата за изчисляване на дипломата, за да прецените кои предмети с каква тежест са при формиране на окончателния бал.
В този клас са най-много изучаваните предмети и според мен е един от най-тежките. Другата тежка година е в 11-ти клас  за тези, които ще кандидатстват в САЩ.
По всеки предмет има различни изисквания и скала за оформяне на срочната оценка.  Във формирането на оценката влиза участие в клас, домашни работи, тестове, куизове и при някои и дисциплина. Заданията, които имат за вкъщи са за седмицата и дългосрочни. За вторите е необходимо да си разпределят времето, а не да се пишат в последния момент. Поне 1 седмица преди крайния срок е добре да имат нещо подготвено и с него да отидат при съответния учител, за да го погледне и да им даде насоки какво да подобрят. В това училище е важно ходенето на консултации и те не протичат формално. Наистина се помага на учениците и те постигат напредък. Ако имат пропуски в материала, отсъствали са, не им е ясно нещо по задание, домашно, грешки в тест – консултации. Още нещо се сетих във връзка с отсъствията независимо по каква причина, след това се налага да се направят всички тестове и куизове, а по някои предмети се отработват. Детето ми беше един път с конюнктивит . Наложи ми се да предупредя, че не може да си изпрати домашните и да му се удължат сроковете.
По-горе бях споменала за съвместните проекти, които правят.За тях е необходимо всички да се включат и когато учениците се познават добре по-лесно могат да си разпределят задачите. Оценката е една и съща за целия екип. Няма как да се каже, че някой не се е включил, а друг е направил всичко. Обикновено има и презентация, на която се вижда ако някой не е участвал. Но това слабо представяне на 1 човек се отразява и на останалите.
В края на 9-ти клас е избора на профил – хуманитарен(учи се допълнително чужд език, БЕЛ и история), химия, физика и информатика. Децата на някои от вас добре са се ориентирали и са  избрали дисциплина, която им е най-лесна. Никой от университетите в ЮК не се интересува от профила, важен е общия успех.
След тази година вече учениците са по-добре ориентирани от родителите и се оправят сами. По-малко съвети мога да дам за 10, 11 и 12-ти клас.
На този етап преценете дали ученикът има изявени способности в дадена област и дали да ходи на олимпиади. При кандидатстване за университетите на Острова са важни постиженията на национално равнище, а не многобройни участия.
В 9-ти клас могат да избират между много клубове според интересите си. Вече имат изискване за покриване на 75 кас часа. Ако не успеят да ги покрият догодина трябва да си ги доотработят. От тази година голяма популярност набира клуба по дебати.
В 10-ти клас решете къде ще се насочите за кандидатстване в САЩ или само в ЮК. Ако искате детето ви да учи в Америка е важно да наблегнете на социални дейности и други изяви. Колкото повече, толкова по-добре  Само с академични постижения не може да се спечели стипендия за Брашлянената лига. Россс, е специалист по кандидатстване в САЩ и тя може да даде най-ценни съвети.От моите наблюдения за там освен високите резултати на САТ-ове (над 1900 т) е нужно участие в извънкласни дейности, в ученически съвети , олимпиади. Пише се писмо до всеки университет и в него кандидата се изтъква максимално за разлика от мотив. Писмо за ЮК(за него ще разказвам в друг пост).
В 10-ти клас може да се явят на първите изпити за АР. Полезно е за САЩ. За Англия не е толкова важно. Но подготовката дадено АР ги въвежда в част от материала, който ще изучават в университетите. Част от университетите на Острова  приемат да се кандидатства при тях със сборни оценки от САТ-ове и АР.
На САТ-овете може да се явят няколко пъти, за да си повишат резултатите. За това е добре да почнат подготовката от лятото преди 11-ти клас.
Добре е в 10ти или 11-ти клас да отидете на среща с представители на различни университети. Може да нямате конкретни въпроси, но те могат да ви дадат интересни насоки. Така например разбрах, че университета в Бристол държи на математиката независимо от специалността, защото показвала начин на мислене. Преподавател от друг университет ми каза, че бъдещите работодатели предпочитали студенти , които имат някакъв трудов стаж , защото имат изградени навици.
11-ти и 12-ти е свързан с кандидатстването и за това ще пиша в друг пост, че стана доста дълго.


Още един много полезен пост на
Ezhko. Благодарности!:
 bouquet:

Скрит текст:
Първо: Поздравления за успеха!
На темата: И СМГ, и Немската, и Американския колеж са качествени училища (съжалявам, че не мога да изредя и коментирам всички качествени). Но предлагат различни неща. Надолу излагам ЛИЧНИ становища, а не окончателни и единствено верни присъди.
 
СМГ предлага невероятна подготовка и уникални преподаватели по математика. Твърди се, че предлага и добро ниво по немски в съответните паралелки. За мене обаче, каквато и да е подготовка извън математиката, ще изисква допълнителни и то сериозни инвестиции от време и пари. Нека не се лъжем: часовете в училище са ограничен брой и ако ударението е върху математиката, няма начин това да не се отрази на другите дисциплини. Друг недостатък е, че като държавно училище е осъдено да страда от всички безумия на чиновниците от МОН, както и от финансиране несравнимо с частните училища. За съжаление. Но ако детето Ви е изявен математик, диша математика и няма медал от олимпиадите само ако е тежко болно - няма по-добра алтернатива в България!

Немската гимназия дава абсолютна подготовка по Немски и отлична подготовка по общообразователните предмети. Стъпало е към следване в Германия и Австрия и защо не - Швейцария. Благодарение на добрата общообразователна подготовка нейните ученици се нуждаят от по-малко допълнителни усилия при кандидатстване в Щатите и Великобритания. Но със сигурност ще се нуждаят от такива. Има и потенциалните недостатъци на държавните училища, но не толкова изразени по една или друга причина както при СМГ.

Американския колеж е съвършено друго нещо. На първо четене прилича на Немската гимназия с разлика в езика. Да ама не. Типично по американски се тръгва от крайната цел - цитирам: Изграждане на щастливи хора. А после следва като решаване на задача: За да са щастливи трябва да са самостоятелни, да имат добри отношения в общността си и да постигат целите, които са важни за тях. И така до като стигнат до какви учебници ще се ползват и до последния параграф в правилника на колежа. Правилата на колежа изглеждат твърде строги и лишени от гъвкавост. Това е защото сме свикнали да не ни обясняват смисъла на правилата, а да ги налагат с наказания. В колежа е точно наопаки: първите седмици са посветени на това да обяснят на учениците откъде идва всяко едно правило и как то е от полза за самите тях. Затова при нарушение се предполага, че ученикът не е разбрал добре нещата или е имал трудности при спазването им. И вместо наказание обикновено следват опити да му се помогне (е, лекарствата не са обезателно и винаги приятни на вкус)! И само в крайни случаи на безнадеждни, непоправими индивиди или на злостни съзнателни нарушители следва изключване.
Много усилия се полагат да се помогне на ВСЕКИ ученик индивидуално да осъзнае собствените си ценности, да изгради визия за своето бъдеще съобразно силните си страни, да си постави реалистични цели и систематично да ги преследва. Това в други Български училища не съм видял като систематичен подход.
Разбира се учениците от колежа получават подготовка и методическа помощ за кандидатстване в Щатски и Британски университети, която им дава много съществени предимства пред съучениците им от другите училища в България.
Като недостатъци бих изтъкнал незабележимото внедряване на американска култура в децата (с нейните недостатъци като индивидуализъм и материализъм), както и развиването на определена арогантност във възпитаниците на колежа, базирано на чувството за елитарност. Чувството на елитарност е само донякъде оправдано - знанията и уменията не свършват с тези в колежа. Има много хора, постигнали също толкова, а и повече, по един или друг начин.

Успех в избора!

Благодарности на rosss   bouquet:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=852778.msg31057028#msg31057028


Система на оценяване в колежа:

Grading Scale
6: 91.5% - 100%
5: 80.5% - 91.4%
4: 70.5% - 80.4%
3: 59.5% - 70.4%
2: 0% - 59.4%

Брой кандидати през годините в АК:

За 2008 - около 550 ученици
За 2009 - около 500 ученици
За 2010- 454 ученици
За 2011- 355 ученици
За 2012- 384 ученици
За 2013 - 399 ученици
За 2014 - 457 ученици
За 2015 - 460 ученици
За 2016 - 415 ученици
За 2017 - 492 ученици
За 2018 - 538 ученици
Виж целия пост
# 1
Ежко, благодаря за новата тема!
Добра идея за скалата на оценяване и брой кандидати при оформяне на първия пост.
Виж целия пост
# 2
Благодаря за отговорите до сега.
Възнамерявам да отделя възможна сума за "фонд образование". Нямам сигурност дали ежемесечно и колко ще успея, най-малкото защото зависи само от мои доходи. Когато стане време за магистратура/бакалавърска степен - дали, къде и за колко време ще е въпрос отново на финансови условия.

Ezhko и Sharky* са разбрали същината на дилемата - не мога да си позволя изцяло нито АК, нито магистратура и моля за вашето мнение в кое считате за по-удачно да се инвестира и защо.
Виж целия пост
# 3
Строиш двуетажна къща с основи за детето си. Магистратура и бакалавърска степен с гимназиално образование. В кое мислиш си струва да инвестираш?

Според мен, без добри основи двата етажа ще са паянтови в най-добрия случай. А с добри основи, детето ще гради върху тях каквото и когато му е по силите. Първо солиден първи етаж със заеми, а после, когато се замогне, ще надстроява и втори.
Виж целия пост
# 4
El_A, Ежко го описа образно, аз ще го обясня с по-прости думи. Нашите деца са достаъчно умни, за да успяват след 20 г. възраст да се справят сами, че дори да работят и учат и да се справят сами финансово. Ако ти сега дадеш шанс на дъщеря си да учи в най-доброто училище, още повече че и тя го иска, после бакалавърската степен ще ѝ бъде по неин избор и желание, вероятно в чужбина. След това тя е най-добре да си сотави няколко години работа, за да си избере накъде иска да се развива професионално. След 10 г. светът толкова ще се е променил, че най-вероятно ще има дисциплини и професии, които сега изобщо не съществуват, и когато посъбере пари, които сама е изработила, с тях да си плаща магистратурата. А мястото, където ще е най-подготвена на бъдещите професии - тук е момента да реферирам към поста на Тинкърбел с допълнителните клубове и интереси - е АК.

Ако не съм била достатъчно ясна, пиши ми на л.с., да ти дам моя телефон и да се чуем, защо не и видим, за да се опитам да обясня лично.



Виж целия пост
# 5
Точно качеството на знанията и уменията, а от там и ползата за бъдещето, на допълнителните клубове и интереси ме интересува.
Чуесно е, че и настоящи и бивши възпитаници на АК, го считат за "най-доброто училище", но отчитайки и леката арогантност и  "gracefully patronizing", ми се иска доколкото е възможно да чуя безпристрастни факти и ползи.
Колко клуба посещаваха децата ви годишо и какво научиха за това време? Клубовете по езици - до какво ниво може да се стине с тях? Спорта - имат ли време за поне 2-3 пъти седмично? Кой провежда заниманията и обучава по темите, примерно по: "тенис на корт", "история на изкуството", "кино"? АК ли предоставя музикалните инструменти, какви са те, само в колежа ли ги ползват децата и какво успяха да научат като умения? Ориентацията за кандидатстване, писане на есе и подготовка за IELTS примерно бяха ли достатъчни или се наложи да ползвате и платите допълнително външни курсове/консултации?
Виж целия пост
# 6
Точно качеството на знанията и уменията, а от там и ползата за бъдещето, на допълнителните клубове и интереси ме интересува.
Чудесно е, че и настоящи и бивши възпитаници на АК, го считат за "най-доброто училище", но отчитайки и леката арогантност и  "gracefully patronizing", ми се иска доколкото е възможно да чуя безпристрастни факти и ползи.
...
Колко да сме безпристрастни, това са нашите деца все пак, максимално пристрастни сме.

Колко клуба посещаваха децата ви годишо и какво научиха за това време?
В 8 клас клубовете са абсолютно "за кеф", защото КАС точки не се "броят", броенето започва от 9 клас. Моят беше на астрономия при Йънгс в 8 клас, а в 9 пак при него на инженерство. Каквото и да учат децата при него, се "влюбват" в тази дисциплина. Тази година, в 9 клас  беше още на клуб "Фотография", клуб "Кино" и "Магия"  (фокуси). Ако го слушаш как коментира филми сега, няма да повярваш, че слушаш тийнейджър.

Клубовете по езици - до какво ниво може да се стигне с тях?
В2/С1, но не са клубове, а задължителни предмети. Клубовете си ги създават децата, а вторият език е задължителен.

Спорта - имат ли време за поне 2-3 пъти седмично?
Имат физическо веднъж седмично, а клубовете по спорт са още 2 пъти седмично. 15:45-16:45.

Кой провежда заниманията и обучава по темите, примерно по: "тенис на корт", "история на изкуството", "кино"?
Определят им учител, но понякога ученик от горните класове преподава - примерно по фотография беше така; по "кино" беше учител по физика, очевидно с много богата обща култура, щом ги научи на толкова много.

АК ли предоставя музикалните инструменти, какви са те, само в колежа ли ги ползват децата и какво успяха да научат като умения?
Тинкърбел да каже, моето чедо е силно не-музикално (на майка си прилича) и нямам представа.


Ориентацията за кандидатстване, писане на есе и подготовка за IELTS примерно бяха ли достатъчни или се наложи да ползвате и платите допълнително външни курсове/консултации?

Още не сме стигнали дотам, мамите на алумни-тата да коментират.

Виж целия пост
# 7
El_A,

Въпросникът Ви е твърде обширен. Може би е добре да се съсредоточим върху специфичните допълнителни, спортни и музикални интереси на Вашето дете? А дотогава няколко лесни отговора:
- Детето само си избира кои и колко клуба да посещава. Случаи има най-различни. Прочетете темите назад, моля.
- Езиците се изучават в рамките на задължителните и избираемите часове (последните да не се бъркат с клубове). Английския език се научава на много високо ниво и всякакви тревоги относно стандартизирани тестове като TOEFL или IELTS, както и допълнителни уроци са излишни. Избраният втори чужд език (Немски, Френски и Испански) би могъл при положени максимум старания да достигне ниво В2, без допълнителни уроци.
- При добра организация на времето имат достатъчно време за избрания спорт.
- Ориентацията при кандидатстване и подготовката за писане на есета според мен не могат да се намерят на сравнимо ниво в България като организирани форми на обучение.

Между другото:
- Успяхте ли да присъствате на ден на отворените врати или на Колежанския Арт Фест?
- Прочетохте ли брошурата на колежа: https://cacti.acs.bg/pr/2015_AES_broshura_BG_WEB.pdf?
- Прегледахте ли темите за колежа (по-горе в страницата има линкове)?
- Срещнахте ли се с други родители от колежа и с децата им (мисля, че много от родителите тук биха се отзовали на такава молба)?
Виж целия пост
# 8
Да, разбира се, преди да кандидатства посетихме колежа, прочетохме темите и брошурата.
Точно в материалите, които ми дадоха за клубове и дейности 2017-2018г. пише: "Японски език", "Шведски език", "Късометражно кино" и др.
В темите до сега няма много коментари за клубовете и дейностите, освен че това е част от предимството на АК, за това и попитах конкретно.
Ако споделите колко клуба са посещавали на срок децата ви и защо и с какво са им били от полза, ще се ориентирам, колкото и да е относнително всичко.
Виж целия пост
# 9
Ezhko, благодаря за темата!
Диването днес става на 20. Черпя виртуално всички Champagne
Съвети няма да давам. Само ще споделя (като майка с бивш статус на самотна и изцяло отговорна за издръжката на вече дъртото диване и себе си): бях се зарекла, че колкото и робство и кредити да ми коства, ще направя всичко, за да осигуря Колежа. Вярно, че не бях държавен служител, но пък нямахме наш си дом и бяхме все по квартири. Имахме късмета и двамата да не се налага да се лишаваме, но и да го нямахме, знам, че щях да си мизерствам без съжаление и със силна мотивация.
Виж целия пост
# 10
Поздравления за младежа, Миленита!
Да ти е жив и здрав, много да те радва и да ти доведе снахата-мечта за теб! Simple Smile

Виж целия пост
# 11
Честит рожден ден на Дивака, Миленита!  Grinning

Нека бъде див и щастлив!

Виж целия пост
# 12
За пореден път за клубовете...
- ако се съберат осем човека, които искат да правят нещо (законно и ненарушаващо правилника), образуват клуб. Колежа им определя наставник (ръководителя си го избират помежду си). Ако им трябва преподавател - осигуряват го. Също и помещение, както и финансиране в разумни граници. За допълнително финансиране изготвят проект и кандидатстват (например пред родитело-учителската асоциация).
- Ползите включват: себепознание, формиране и развитие на интереси, изграждане на активна позиция при преследване на същите, умения за екипна работа, лидерство, самостоятелност и отговорност, проектни умения, широка култура и много други. Убеден съм, че думите по-горе предизвикват повече въпроси отколкото отговарят на същите. Не мисля, че е възможно да получите повече информация, без да се срещнете с родители/деца от АК. Някои неща трудно подлежат на описание.
Амели, Тинки, Шарки - вие имате по-добър контраст на представите ви за клубовете в АК и ползата от тях преди и след записването. Ще се пробвате ли по темата? Simple Smile
Виж целия пост
# 13
Миленита, много, много много да ти здрав, щастлив и успешен Дивака! Честит личен празник и за теб като майка! Да се радваш на успехите му и в личен и в учебен план!

Виж целия пост
# 14
Благодаря, Амели. Точно това ме интересува.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия