Как да научим таблицата за умножение по-лесно?

  • 20 807
  • 49
# 30
Таблицата трябва да се научи така,че да не се налага да проверяваш дали си сметнал правилно.
Да я наизустиш,не означава да не я разбираш.
Аз първо обясних какво е значението на таблицата,какъв е принципа и тогава я научи детето.Елементарно е.
Виж целия пост
# 31
Точно това имах предвид.
++++
Винаги се налага да проверяваш дали си сметнал правилно , даже като смяташ с машина , не ли на ум.
Виж целия пост
# 32
8*7 освен наизуст да го знам колко е, незнам как инак ще го смятам всеки път, в реална житейска ситуация говоря. Да речем на пазара смятам някакви неща, и гледам наум да си сметна колко ще платя. Това не значи, че не знам от къде идва, че не мога да го разбера или друго. Незнам защо се противопоставят двете неща? И наизуст и със сметки, пък и с калкулатор, детето е добре да знае по всеки начин да си сметне сметката.
Виж целия пост
# 33
Синът ми втори клас се опитваше умножение с големи цифри (8 и 9) които не помни, да пресмята със събиране, но това се отразяваше на скпростта му на работа в клас, на контролни. Не стана без наизустяване за по-експедитивна работа.
Виж целия пост
# 34
    Ще я учим наизуст, но ето една идея, под формата на игра

    Виж целия пост
    # 35
    Лятото е за игра.Не е време за учене на таблицата за умножение.Цяла учебна година им предстои в която искат не искат ще я научат.
    Виж целия пост
    # 36
    ===8*7 освен наизуст да го знам колко е, незнам как инак ще го смятам всеки път, в реална житейска ситуация говоря. Да речем на пазара смятам някакви неща, и гледам наум да си сметна колко ще платя. Това не значи, че не знам от къде идва, че не мога да го разбера или друго. Незнам защо се противопоставят двете неща? И наизуст и със сметки, пък и с калкулатор, детето е добре да знае по всеки начин да си сметне сметката. ===

    Добре де.
    Сигурно и 7х8 пак ще трябва да запомните наизуст??

    Защо не научите наизуст
    1х1
    2х2
    3х3
    4х4
    .
    .
    9х9

    и като ви трябва да прибавяте или изваждате съответно  от 1 до 9 ???
    До 50 ми е по лесно да прибавям а над 50 изваждам .

    Например 7х6
    Помня 6х6 = 36  , прибавям една шестица.

    Например  7х8
     помня наизуст 8х8 че е 64  и изваждам една 8-ца.
    Е?
    Не се ли помнят само 10 реда???
    Виж целия пост
    # 37
    Не знам колко реда се помнят, но толкова объркано, а и с грешки е написано
    Виж целия пост
    # 38
    А каква е целта на научаването преди втори клас. Нали тя ще се учи даже втория срок.  Или след няколко години ще се чудим защо и тя е свалена в материала за първи клас.
    Виж целия пост
    # 39
    Сега ще обесня защо. Всеки урок се взема умножение с едно число. Днес с две, утре с три. Помощен урок имат не след умножение с всяка цифра а да кажем един път месечно. Дават домашни за закрепване и на 4-5 урока контролно, а той материала още видимо не е уседнал в главата- не всички деца са еднакви. Когато детето не си спомня колко прави 6по8 почва да сумира, губи време половината от задачите не сварва да реши и носи слаби контролни. Госпожата набляга да се упражняват но то си трябва време да се закрепи и да се  приложи на практика без силно замисляне. Малко като с четенето в първи клас. Ако тръгне "табула раза" на 15.09 - за празника на буквите месец март на детето му идва нанагоено от нула да почне да чете.
    Виж целия пост
    # 40
    Второкласниците ще я учат в училище по учебника стъпка по стъпка, а не на юруш.
    Аз ще помагам вкъщи с упражнения и препитване.
    Едно време я преписвахме - при някои типове памет, върши работа и този метод.
    Виж целия пост
    # 41
    Таблицата за умножение се учи наизуст! Като стихотворение, с многократно повтаряне и преписване. Всичко друго е бя-бя.
    Виж целия пост
    # 42
    Таблицата за умножение се учи наизуст! Като стихотворение, с многократно повтаряне и преписване. Всичко друго е бя-бя.
    Това въобще не е вярно! и е всъщност много вредно. Научавайки я наизуст, децата не схващат логиката и. Таблицата като всичко друго в математиката се учи с разбиране. След това и много лесно се запаметява.
    п.с С това (не)учене наизуст неслучайно сме на последно място в Европа според PISA.
    Виж целия пост
    # 43
    На последно място сме   cпоред PISA по съвсем други причини, но това е друга тема. Вие си задайте, въпроса кога се учи таблицата на умножение в Европа и в България и кога започва образованието в Европа и в България. И като си представите образователната ни система в цялостност и как до първи клас в ДГ 3 и 4 група децата "спят", а после за една година трябва да се научат да четата събират изваждат и умножават и делят и как при нас всичко знания са извадени от практиката и ще усетите че проблемът с таблицата за умножение е само върха на айсберга.
    Виж целия пост
    # 44
    Какъв е проблемът, че децата спят на обяд? Моята и в първи клас спеше и какво точно означава това?! Не знам дали си давате сметка, че има деца, които в първи клас са на 7 години и половина, а има и на 6 и половина. А на тази възраст всеки месец е от значение.
    Второто, което не е вярно е, че в първи клас учат умножение.
    В някои страни по- рано тръгват на училище и?
    В тестовете PISA не участват деца от СМГ, а те също са част и продукт на бг образованието
    Виж целия пост

    Започнете да пишете...

    Страница 1 от 1

    Общи условия