Как подготвяхте детето си за кандидатстване в СМГ/пети клас/?

  • 10 633
  • 71

Анкета

Как подготвяхте детето си за кандидатстване в СМГ/пети клас/?

Опции:

# 15
Анкетата става много "тежка", ако се включат и отговори на приети/неприети деца, а и не ми се занимава.
41 гласували има до момента, а малко коментари. Всеки попълнил анкетата, би могъл да спомене в пост дали детето е прието или не.

На мен по-скоро ми е любопитна нагласата на родителите и как са решили да подготвят децата си.
Както сме го дъвкали и друг път ОМТ е с една дата и точно товава детето може да е болно, неразположено, недоспало, уморено и т.н. и за малко да не успее.

Познавам доста родители, които заложиха на курсове+частен учител, но такива отговори не виждам.
Така, че анкетата няма как да покаже 100% достоверност, но на мен ми е полезна по една или друга причина.
Виж целия пост
# 16
Може би в самия въпрос трябва да има условие , че е за приетите деца.
Аз редактираха поста си по този повод.
Иначе тенденцията е ясна, децата с по-големи братя и сестри могат да я видят съвсем ясно- задачки, които голямото дете е решавало на курс в 4клас сега ги има на курс във втори. Друг е въпроса дали има смисъл това нещо. Да се мъчиш да обясняваш някакъв тип задачка на второкласник, когато в трети клас би разбрал бързо, а в четвърти би решил по по-лесен начин за два пъти пи-кратко време.
Виж целия пост
# 17
Има курсове и за първокласници вече. Явно тенденцията е материала от втори клас да се свали в първи.
Виж целия пост
# 18
Не знаех, че очакваш и личен коментар отдолу, извинявай. Ето моя: детето беше в нематематическо училище в 4 клас, на курсове в СМГ никога не е било, извън училище не се е готвил за ОМТ и дори ме обвиниха някои, че съм го "зарязала" да се явява само с подготовката за други състезания и  всичко на всичко 5 решени ОМТ издания от предни години (в крайна сметка не стигна въобще до сборниците за таланти). Разчитах много на личното му убеждение и спокойствие, че ще се справи. Годините състезателен опит помогнаха много, заради натрупана практика в съсредоточаване, стоене и решаване/самопроверка до последно.
Помогнаха му състезателните задачи от интересните състезания, на които се яви. Помогна му и преподавателския стаж от тази година, като ментор на малки състезатели, помогнаха му и двамата приятели от училище, с които си измисляха задачи в междучасията и се забавляваха така. Помогна му цялото прекрасно училище с невероятната слънчева и ведра  атмосфера.Но най-вече му помогна това, че разлика от мен обича математиката и пречупва всичко през нея. Попречи му липсата на редовно решаване и практика, поради която бе"бавен" тази година (уточнявам в сравнение с други, не по принцип), но пък лежерната година с много свободно време, игри и спорт му даде енергия и добро настроение, които му помогнаха на изпита да е спокоен. За него изпита не беше "на всяка цена". Нервите и паниката наистина попречиха на други умни и изявени деца, за съжаление, да покажат това, което наистина знаят и умеят.
И най-добрите може да се притеснят, ако над тях като Дамоклиев меч виси отговорността за съдбата им от един-единствен изпит. Дори си мисля, че ако не знаят децата колко е решаващ, още по-добре.
Виж целия пост
# 19
Аз гласувах като родител, който все още подготвя детето си за кандидатстване в СМГ след 2 години. По състезания е още от предучилищна възраст (4 група), до втори клас аз сама я подготвях. От 2 клас започнахме с курсове (Междучасие и СМГ).
Виж целия пост
# 20
Напълно споделям казаното от elica1051, че относителното спокойствие, ненатягане и липсата на пренавиване много помагат на децата.
Достатъчно е да са мотивирани, те дават всичко възможно от себе си. Моето кандидатства само в СМГ. Цялото семейство искахме да го приемат и той го знаеше. Ако не успееше, щеше да си остане в старото училище, което харесвахме. Всяка година имаме поне 1 познато семейство, което праща детето си на изпит в АК, като предварително му казват, че и да го приемат, нямат възможност да му плащат таксата и няма да учи там. И каква точно им е мотивацията на тези деца да се зорят? Явяват се на изпита на олимпийския принцип да не трошат хатъра на мама и тате.
Личната мотивация и амбиция според мен много повече помагат от подготовката от 100 страни. И 10 частни учителя да го готвят, ако детето знае, че не харесвате училището и няма да го запишете в него, не очаквайте кой знае какво Simple Smile
Виж целия пост
# 21
Какво общо има АК, като темата е за кандидатстване само в СМГ и само след 4 клас? Не мисля, че де отнася за такива /деца и родители/, които "не искат" училището.
Виж целия пост
# 22
Какво общо има АК, като темата е за кандидатстване само в СМТ и само след 4 клас? Не мисля, че де отнася за такива /деца и родители/, които "не искат" училището.
Споменах АК само в пример за демотивирани деца, няма общо с кандидатстването в СМГ.
Понеже Фран беше писала в темата на СМГ, че от 2014-та нямат интерес към училището и детето й тази година е кандидатствало в ПЧМГ, сега се чудя защо търси под вола теле. Wink
Виж целия пост
# 23
А какъв е смисълът от курс и частни уроци? Защо не само частни уроци, много по-ефективно е. Пък 2 курса ми идва съвсем неясно. Или те са в различен период, а не се застъпват?
Ако дете не може да разбере математиката и 10 учителя да има е все едно, та даже е вредно и объркващо. Това, че някой не се потапя в математиката не го прави глупав човек, просто мозакът му работи по друг начин и всички тези уроци са издевателство.
Съвсем отделно всяка година има едни десетина деца, които са отлично подготвени по математика, но поради болест или притеснение не биват приети в смг.
Убедена съм, че голяма част от тези 160 приети деца, щяха да ги приемат независимо от избора на подготовка (частен учител, курс или родител).
Виж целия пост
# 24
Всеки е намерил смисъл във вида подготовка, която е избрал за детето си. Не мисля, че има по- и най-добра, индивидуално е. Въпреки че според мен повече от половината от приетите деца са подготвени в курсовете на СМГ. Междинните резултати от тази анкета, колкото и да не е показателна, също го доказват.
Виж целия пост
# 25

Въпреки че според мен повече от половината от приетите деца са подготвени в курсовете на СМГ.
Повече от половината, ама надали. Тук може вече да спорим. Умишлено не споменах курсове към СМГ. Качествени курсове има на много други места- Междучасие, Работилница за знание и т.н.
И това го споменавам между другото. Не, че нещо...
Виж целия пост
# 26
Допълвам мнението на Фран за добрите курсове на др.места.   ......като се има предвид, че там водят и преподавателите от СМГ, но "навалицата" от деца в групите е по-малка.
Виж целия пост
# 27

Въпреки че според мен повече от половината от приетите деца са подготвени в курсовете на СМГ.
Повече от половината, ама надали. Тук може вече да спорим. Умишлено не споменах курсове към СМГ. Качествени курсове има на много други места- Междучасие, Работилница за знание и т.н.
И това го споменавам между другото. Не, че нещо...
Няма за какво да спорим. "Според мен" означава, че имам наблюдения основно върху нашия випуск и съм си направила този извод. Нито аз, нито ти имаме точни данни, с които да се оборваме. Можем да си говорим само празни приказки.
ПП Докато темата не е тръгнала в посока за и против курсовете на СМГ, мога ли да попитам каква е целта на анкетата всъщност в този й вид? И ако наистина се цели да се докаже, че СМГ се превръща в училище за богати, не беше ли по-просто да се пита: "Дадохте ли много пари за подготовка? Да/Не" Simple Smile
Виж целия пост
# 28
То и "много пари" е различно понятие за различните хора.
За всички е ясно, че без подготовка няма как да стане. Всеки си избира подготовката според възможностите си и възможностите на детето му. Ако човек има цел (да подготви детето си за изпит), начин винаги може да намери. В смг учат деца (редовно приети) с различен социален статус. Частните училища са недостъпните за хората с по-ниски доходи. Приемът в СМГ зависи само от математическите способности на детето и понякога доза шанс, не и от материалното положение на родителите на детето.
Виж целия пост
# 29
Пък 2 курса ми идва съвсем неясно.
Два курса мисля никъде не е споменавано, но сигурно има и такива..
На мен най- успешно ми звучи: курс + родител. Аз не мога да преподавам материала за 3-4 клас, но мога да следя и да доизпипвам нещата,  взети на курса. С някои наистина се затруднявам, но се справям. За радост приключих вече!😃
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия