Как подготвяхте детето си за кандидатстване в СМГ/пети клас/?

  • 10 637
  • 71

Анкета

Как подготвяхте детето си за кандидатстване в СМГ/пети клас/?

Опции:

# 30
В едно от мненията прочетох за дете, което ходи в Междучасие и СМГ. Но може би е било в различните години на различно място, а не едновременно и на двете.
Виж целия пост
# 31
аз самата съм учила в смг и бях приета в топ 10, без да ходя на сериозни курсове,  бях изкарала някакъв кратък курс, но бях решавала и много задачи и се бях занимавала сама.  Не знам как стои ситуацията в смг сега спрямо тогава, но нямам съмнение, че винаги е важна и самостоятелната и груповата подготовка. Спомням си, че от курса научих ключови неща като диаграми на Вен и принцип на Дирихле Simple Smile) схема на хорнер май беше също тогава. които ползвам до ден днешен. Та хубавото на курсовете е, че преподавателите ти подсказват основни теми и понятия, видове задачи, а вече със самостоятелно решаване тези неща се затвърждават и осмислят. Мисля, че за дете с добри математически умения (тоест, вече с някаква склонност и талант за математика) е повече от достатъчно месец-два (сериозна) подготовка.
Виж целия пост
# 32
В едно от мненията прочетох за дете, което ходи в Междучасие и СМГ. Но може би е било в различните години на различно място, а не едновременно и на двете.
Различни години и различни модули в една година.
Виж целия пост
# 33
Това, да има истерия покрай прием в СМГ е по вина само и единствено на нас - родителите.
Курсовете там, частните уроци, подготовката от бебешка възраст... е заради това, че ние го пожелахме.
Много ще се радвам, ако някой ми обясни какви са мотивите му, да пуска дете от предучилищна възраст на състезатния по математика.
Виж целия пост
# 34
Не знам дали трябваше да отговарям, защото се подготвяхме за пловдивското МГ, но с резултата от ОМТ , спокойно щеше да влезе и в СМГ
Мисля, че без курсове влизат единици
Но и само ходенето на курсове не е достатъчно, трябва и родител да се занимава-това е моето мнение
Сега когато това е зад гърба ни, си давам сметка , че ако не бях оставяла допълнително задачи и помагала, нещата нямаше да се получат
Разбира се много зависи и от детето
Момчетата са по-мързеливи, и трябва повече побутване
В Пловдив има само две школи, които подготвят децата и доста деца , ходиха и на двете, което безкрайно ме изненада
Виж целия пост
# 35
ett2812, не зная за коя година говорите, но сте в голяма заблуда, че за месец-два дори и самороден математически гений би могъл да се подготви било то и с денонощно решаване на задачи и с най-добрия учител. (Пробвайте да дадете теста от тази или миналата година на седмокласник отличник не от мг и не кандидатствало/не подготвяло се за кандидатстване в смг, ще е интересно да споделите резултата.)
Истерията СМГ не е само по вина на родителите. Просто всеки иска най-доброто за детето си. Ако средата в редовното общинско училище беше отлична, то тази истерия нямаше да я има. (Дъщеря ми идва от набедено за "елитно" училище. Нямаше ден в четвърти клас, в който да не ме моли "премести ме". Там сре**ият п*ъст беше нормален жест за поздрав, псувнята беше добър ден, а момичетата се гримираха в час! Говоря за 4ти клас деца. Естествено, че ще изпадна в истерия да смени средата. И разликата как се чувства детето ми преди и сега е огромна.)
The invisible, без влизат курсове влизат единици, защото единици се готвят така. За нашия набор без курсове, само с домашна подготовка има приети над 10 деца, вкл. и детето с най-високия бал.
Ако си мотивиран, трудолюбив, постоянен и поне с мъничко математическо мислене ще успееш да се подготвиш, независимо кой ти помага (родител или учител). В крайна сметка си зависи от детето: дали ще претупа задачите, които трябва да реши или ще ги осмисли.
Виж целия пост
# 36
maria77bg  трябва си солидна подготовка , за да готвиш сам детето
ами аз не знаех какво са рачешки задачи, кръгове на ойлер, метод на гаус
сега вече мога да подготвя дете за прием в МГ, но вече минала веднъж по този път
Виж целия пост
# 37
    При моите дъщери подготовката беше курсове в СМГ от трети клас. При едната има известна доза математическо мислене, съответно влезе с добър рейтинг, като предполагам че за нея и подготовка вкъщи можеше да доведе до успешен прием. При другата макар подготовката да беше същата, тъй като няма това така да го наречем математическо мислене не влезе. За нея при този тип изпит, за кратко време, сложни задачи, каквито и уроци да й включа, частни учители или решаване вкъщи резултата съм убедена, че би бил същият.
    Обсъждате разходите за подготовката. Смятам, че тук е важно да се калкулира и труда на родителите, които подготвят сами децата си вкъщи. Макар да изглежда безлатен, реално не е такъв защото отнеме време и ресурси. Аз лично за мен самата, макар, че мога да реша задачите съм преценила, че не съм педагог, не знам как да поднеса обясненията си, лесно почвам да викам, съответно е по-удачно да се занимава човек, който работи това.
    Свободното ми време клони към нула, съответно курсовете за мен бяха по-удачният вариант и дори по-евтин от моя гледна точка. Ако наистина нямах възможност да плащам за курсове, най-вероятно бих се опитала и бих подготвяла децата вкъщи, което щеше да ме натовари мен лично, а и децата най-вероятно защото почти всеки мой опит да обясня задача е приключвал с викане от моя страна, което не е никак възпитателно. Децата бяха изключително доволни от учителката си и курсовете в четвърти клас и заради провеждането на курсовете в СМГ и досега с дадената учителка още по-мотивирани и желаещи да влязат именно в това училище.
    За тази учебна година съм записала малката на курсове отново от трети клас, но по опита ми от големите ми дъщери съм скептична за шансовете и за прием. Ще изчакам да минат няколко модула за да видя по-добре как се справя и ако преценя или тя пожелае ще приключим с курсовете и кандидатстването в СМГ.
Виж целия пост
# 38
maria77bg  трябва си солидна подготовка , за да готвиш сам детето
ами аз не знаех какво са рачешки задачи, кръгове на ойлер, метод на гаус
сега вече мога да подготвя дете за прием в МГ, но вече минала веднъж по този път

Аз се учих заедно с дъщеря ми. По Читанките. Пред всеки раздел има теория. Чета й я на глас, схващам я и ако детето не е разбрало му дообяснявам. И аз не знаех що е то рачешка задача, но се научих Simple Smile). Затова съм убедена, че няма голям човек с поне малко математическо мислене, който да не може да се научи. Разликата е в интереса и желанието. Времето да водиш-взимаш детето и сам да го учиш е едно и също.
Виж целия пост
# 39
Потвърждавам, че след заниманията ми с третото дете, съм наясно и напред с материала. Даже уроци мога да давам, НО си има тънкости в доста задачи, които ги няма в читанките, не съм ги учила и съответно съм викала помощ от "публиката".

Например: Ребусите... Не е истина колко решения може да има един ребус. Едва ли има родител, който не е математик, минава за пръв път през това, да може да реши и обясни на 100% някои от задачите. Поне аз не успях. Спомням си един ребус от времетео на малката ми дъщеря, чието решение беше 10 страници.
Диофантовите уравнения-също. Там си има тънкости-четно, нечетно, правят се едни хубави таблички и готово. Но си трябва учител-математик да обясни.

За трудността и объркващите условия на геометричните задачи, които присъстват почти вече на всяко ОМТ- малко са родителите, които могат да ги решат и обяснят.

Освен с решението на задачата, родителят трябва да е запознат и с критериите за оценяване. Такива критерии са ми попадали, но от учител. Никъде в мрежата няма критерии за оценяване на ОМТ. Така, че тук родителят също би могъл да бъде затруднен.

Ами 20-те задачи от първи модул, за които си има техники за бързо смятане и които вече са мнооооого трудни? Аз не ги знам, не съм ги учила и никъде не намерих упътване и техники за бързо смятане.

ОМТ е безумно труден. Много малко са децата, които само с родител за една година могат да успеят.
Да не забравяме, че са 9 годишни маймунчета, на които предимно им се играе. Единици са тези, които ще кажат: Абе днес няма да излизам. Дай сега мамо, да порешаваме 2-3 часа задачи. Laughing
Виж целия пост
# 40
Никога не съм имала критериите за оценяване. Но и никога не е имало разминаване от очакваното и полученото от дъщеря ми. Учителите са математици, те ще разберат и признаят всяко едно вярно решение. Няма общо например с безумиците при оценяване от началните педагози с критериите от руо на първи кръг на ном.
Виж целия пост
# 41
Единици са тези, които ще кажат: Абе днес няма да излизам. Дай сега мамо, да порешаваме 2-3 часа задачи. Laughing
честно казано се радвам, че детето ми не е от тези единици-все пак са деца
Фран Ческа напълно съм съгласна с написаното от теб
от читанките така и не можах да вдена всички решение на ойлер, при над три кръга
радвам се, че с геометричните задачи, синът ми се справя доста по-добре от мен, та не се е наложило да обеснявам
Виж целия пост
# 42
Интересно какви силни лобита имат курсовете все още за прием къде ли не, още малко и ще е трудно в България изобщо да се запишеш да учиш в нормални училища. Голяма е разликата с други държави и не знам дали правим добра услуга на децата с толкова стрес от малки
Виж целия пост
# 43
Разликата е голяма, ще дам пример в страни от математиката:
- Вижте колко деца са се класирали на областен кръг по химия в 7 клас.
- Вижте колко деца участват в националните отбори по природни науки.
(нямам интерес/дете в училището)
Виж целия пост
# 44
Не открих нашия вариант в анкетата.
От 5 годишен ходи на математика по разни уроци, курсове, академии и лагери.
СС не е училище с мат.насоченост, защото единици деца там имат интерес към математиката. По-скоро бих го определила като общообразователно и езиково.
Явно съм максималист, но не виждам смисъл да пилеем време с нещо, в което ще е посредствен. А е имало такива дейности, като свиренето на пиано например, на което посветихме една измъчена година.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия