Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Дете на 8 години изпада в страшни кризи

  • 7 737
  • 38
# 15
Безкрайно благодаря на всички, които се включиха. Много полезни съвети и мнения.
Да, съвсем правилно, дъщеря ми мрази всичко, което е свързано с директна форма на учебен процес. Винаги се опитвам да го завоалирам под формата на игра и да не казвам директно - сядай сега да пишеш/учиш/четеш, защото ефекта е нулев. Психоложката ни е казала, че има проблем с директна заявка към нея да свърши нещо - респективно винаги да се опитвам да я омекотявам, така тя не го чувства като натиск. Старая се да изпълнявам този съвет до колкото мога, но има моменти, в които се изчерпвам и не знам как да го завъртя така че да звучи по-меко и неангажиращо. Другия проблем е, че всичко около учебния процес го правя аз с нея. Според мен тя вече ме свързва основно с това и ми противодейства по всякакъв начин. С баща си основно кара колело, играе тенис, кара кънки и пр. - т.е. с него са забавленията, а с мен задълженията, пък били те и под игрова форма. На никой друг освен на мен не реагира така и не отказва толкова драматично и категорично. Опитвам се да й обясня, че го правим, за да й е по-лесно, защото тя самата вижда, че винаги, когато се упражнява много в дадено нещо то започва да се получава добре и това даже я радва и я кара да се гордее. Но опре ли до писане тези аргументи не важат. Исках някак си да се сменим и баща й да поеме ролята с обучението, или поне да се редуваме, но просто виждам, че това не е неговото нещо, няма нужното търпение и нещата стават по-зле. Иначе много се занимава с нея, но в това отношение просто не е добра идея. Успокоявам се като казвате, че и при други деца е имало подобни периоди, защото аз вчера много се разстроих и уплаших, че става нещо ненормално. Така, както я виждах последните няколко пъти никога не е било.

Ерготерапевт много ми се иска да посещаваме, но за жалост там, където живеем няма нито един квалифициран терапевт. За свиренето на инструмент - вижда ми се чудесна идея и със сигурност развива фината моторика.

Пропуснах да кажа, че тя тепърва ще бъде първи клас тази година. Миналата я отложихме. Тръпки ме побиват като си помисля какво ни предстои ако от сега е така. Основното ми притеснение е дали ще й позволят да пише печатно, тъй като ръкописно е напълно невъзможно - много й е трудно. Не знам дали ще проявят разбиране в това отношение.
Виж целия пост
# 16
Виан, пробвали ли сте да учи с някой друг, не роднина, а учител? Забелязвам, че моят син, когато се занимава с мен се проявява лиготия и мързел, а с друг човек е по-усърден.
Виж целия пост
# 17
Относно писането предимно преди обяд съм напълно съгласна. Моите наблюдения също са, че вечер като че ли се изключва и е невъзможно да излезе нещо смислено. Опитваме да е предимно сутрин, но ето например вчера това доведе до грандиозна истерия. Днес седна и си написа нещата от вчера абсолютно сама, без да й настоявам. Казах й, че аз повече няма да я карам нищо да прави през лятото. Има един календар, в който си отбелязва нещата, които е свършила за деня. Ако събере 10 усмивки печели 1 час тв игра. Ако иска да играе - трябва да се опитва да събере 10 усмивки. Съгласи се и си седна сама.
Виж целия пост
# 18
Виан, пробвали ли сте да учи с някой друг, не роднина, а учител? Забелязвам, че моят син, когато се занимава с мен се проявява лиготия и мързел, а с друг човек е по-усърден.

Да, като тръгне на училище планирам да я водя при учителката, която й помагаше миналата година. Тя е прекрасна и се разбират много. С нея няма никакви проблеми. Просто отказвам да се караме и разправяме за домашни всеки ден. Но сега лятото няма как - всички почиват, а и аз не я натоварвам особено. Максимум 20 мин на ден се опитвам да я ангажирам с писане или четене.
Виж целия пост
# 19
Пробвала ли си да учи със специалист, не с обикновен учител? През учебно време вкъщи идва логопед, който учи със сина ми. Имат комплект учебници като тези в училище и карат паралелно на материала, който учат в училище. С нея учи 4 пъти седмично, отделно ходи при други.
За мен плюсът, че учи със специалист, е че тя знае под каква форма да предложи учебния материал така, че да е достъпен за него. С нея учи да пише, да смята, тази година ще четат и пр. Много често и аз самата се консултирам с нея, защото не разбирам защо едно и също нещо го повтарям до припадък цял месец и той не може да го научи. И тя ми помага как да изменя начина, под който предлагам да учим нещото или по който го обяснявам.
Виж целия пост
# 20
И аз много си отдъхнах откакто имаме частни учители. Едно, че виждам голям напредък в училище, виждам и наистина трайни знания, също така ми олекна защото бях пред влизане в лудницата. Просто нямам това търпение, също така нямам това умение да предам и обясня разбрано за неговата възраст. Нооо за съжаление не мога да си позволя учител по всички предмети. За сега по английски и математика, от тази година вероятно и български.
Хубавото на началното училище е, че и един начален учител би ви свършил работа по всички предмети.
Виж целия пост
# 21
Дамата, при която ходим е и логопед. Много съм доволна, но за съжаление няма как да е винаги на разположение. Просто трябва да намерим начин да се справяме с това и помежду си, защото специалист или просто учител е до едно време, а после не знам.. Основното, което ме тревожи е подходът й към ученето като цяло. Опитваме се максимално да я насърчаваме и подкрепяме, но от това не виждам съществен напредък относно мотивацията й. Отделно си представям, че в училище едва ли някой ще мисли толкова за чувствата й и това ще е още един удар за нея, защото ще трябва да свикне с изцяло нова реалност на натиск и изисквания спрямо себе си, докато е на училище. Sad
Иначе да, определено има голяма разлика в подхода и разбиранията между обикновен учител и специалист с по-специфична подготовка.
Виж целия пост
# 22
Не искам да те обезсърчавам, но се въоръжи с голямо търпение. Имам дъщеря, която ще е в четвърти клас. От ДГ няма никакъв интерес към ученето. Върви във „норма”, но усилията от моя страна са огромни. Първо няма мотивация и желание и второ ѝ е много трудно. Повтарям и обяснявам едно и също по 50 пъти и по-скоро го наизустява, но не го разбира.Понякога изпада в такива кризи- хвърля учебници, отказва да учи, плаче. Това е защото ѝ е трудно. Оставям я и продължаваме по -късно ако тя желае, или на следващия ден.
   Съвета ми е да приемеш детето си такова каквото е, търси силните му страни извън училище и глеадай достойнствата му като човек.Не се стреми към максимума, а отчитай малкия напредък и много хвали, цени усилията които полага детето.
Виж целия пост
# 23
vita абсолютно. И аз се предадох и приех, че ще е посредствен ученик. В началото се бунтувах, признавам си. Натисках го цяло лято да пише и да смята, за   да не изостава. Сега вече приех философски, че не всички деца са отличници и са ученолюбиви. Другото, което разбрах е, че ни куца образователната система и то много. Учителите са изморени и отегчени, не им се занимава с по-слабите и неразбиращите материала деца.
Виж целия пост
# 24
Никой не говори за отличници, но мисля, че започнахте да смесвате нещата. Авторката има дете с проблеми, които му пречат да върви в ритъм с връстниците си, и това е притеснително за нея. Вашите проблеми са от друго естество, децата ви са в норма и това, че сте решили да оправдавате безсилието с реплики от типа "ами то не може всички да са отличници", е ваш избор, с който не помагате на жената. По-добре споделете какво сте преодолели и какви са позитивите, които сте извлекли. Недоволни от образованието предали се родители с купища да ги ринеш.
Виж целия пост
# 25
Никой не говори за отличници, но мисля, че започнахте да смесвате нещата. Авторката има дете с проблеми, които му пречат да върви в ритъм с връстниците си, и това е притеснително за нея. Вашите проблеми са от друго естество, децата ви са в норма и това, че сте решили да оправдавате безсилието с реплики от типа "ами то не може всички да са отличници", е ваш избор, с който не помагате на жената. По-добре споделете какво сте преодолели и какви са позитивите, които сте извлекли. Недоволни от образованието предали се родители с купища да ги ринеш.

А вие с какво по точно помогнахте на жената?
Виж целия пост
# 26
А вие с какво по точно помогнахте на жената?
Определено няма да ѝ помогна, ако започна да навъртам обичайните реплики: учителите ги мързи; учебниците са неразбираеми; материалът е труден; програмите се сменят; критериите за оценка не ми уйдисват; помагалата са много, а и никой не ги използва; не пише домашни, защото не са съобразени с нивото му; не обича да рисува и вече не купувам пастели, моливи, бои и блокчета; през ден ми звънят да ми казват каква простотия е сътворил... абе, тези учители съвременни деца не са ли виждали?
Виж целия пост
# 27
Явно си скучаете. Друг път може би щях да ви вляза в тона, но тази вечер наистина не съм на кеф и ще ви пропусна.
Виж целия пост
# 28
Всеки съвет ми е от полза, благодаря, че отделяте време да споделите. Знаете ли, най-голямата ми мъка не е дали ще е отличничка. Аз от сега си знам, че няма да е и не очаквам да бъде. Разбира се, ще се радвам, ако някак си магически й се появи желанието за учене, но силно ме съмнява. Това, което не ми дава мира и ме изяжда отвътре е, какво отношение ще получи. Как другите ще приемат трудностите й, ще се отнесат ли с разбиране или ще й се подиграват, че не може да се справи с неща, които на тях са им елементарни. Много хора не си дават сметка как така пък не може да пише - нали всички хора могат. Ами не може.. какво ли не съм опитвала, просто усилията са неимоверни. Не искам да е перфектна, но се моля да не я смачкат психически .. вече веднъж ни се случи подобно нещо и последствията за нея бяха унижотилени. Отне ни цяла година да се съвземе психически от състоянието, до което я беше докарала една учителка. Реве ми се като си помисля и тайничко се моля този път да имаме късмет.
Виж целия пост
# 29
Иван, пожелавам Ви го от все сърце. Дано, наистина да случаите но разбрано и подкрепяща учитка. Това е рядък късмет, дано вие го имате. За съжаление децата са жестоки. Не са научени на състрадание и взаимопомощ. Дори и да те се подиграват и да изолират, детето се подтиска, че не се справя с това, което на другите се отдава с лекота.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия