Пловдив - какво непременно трябва да посетим?

Разходка из стария град - има функционираща църква, има  автентична Аптека -Музей, пресъздаваща как е изглеждала една аптека преди столетие. На два етажа, с всички шишенца, везни и пр. Много ми хареса и гребната база, има нещо като зоогическа градина, а също и влакчето на  Младежкия хълм -много хубаво, оживено, поддържано място.
  Всъщност в стария град има не една, а седем църкви. Едната е арменска и е интересно да се разгледа. Съвсем наблизо са католическата катедрала, синагогата, две джамии и евангелската съборна църква.
  В стария град впечатляващи са освен общоизвестните музеи и къщите на Ламартин, Хиндлиян, Недкович. Къщата-музей на Христо Г. Данов, постоянната експозиция на Златю Бояджиев, Къща-музей на Атанас Кръстев ( Начо Културата)и още десетина галерии.

Античният театър, Римският стадион, Тракийското селище на Небет тепе, Античният форум, Античният одеон и Базиликата са основни туристически точки. Аз бих се възползвала от услугите на екскурзовод, има и турове , провеждани от млади ентусиасти, определено си заслужава.

Обикновено в предложенията се пропуска музея на Съединението, а за мен той е най-пловдивския музей.

Моите любими места за хапване са "Глухарчето", "Томато", "Гастрономъ", "Сентрал парк", "Густо" и бившия "Джъмп". Не съм сигурна как се казва сега, но готвят добре. Simple Smile
Имайте предвид и следното:

Пловдив е прекрасен, слънчев и топъл.
  Здравейте момичета и момчета! Пуснах темата и не се включих толкова време, за което ме извинете! Чета ви и попивам всичко, заляха ме служебни и лични ангажименти..та така. Нашето посещение на Пловдив е планувано за само една нощувка за съжаление няма да имаме възможност за по-дълъг престой.Направих вече резервация на апартамент на ул. Макгхан. По картата се ориентирах, че не е далече от центъра, а и важно ми е, че има паркомясто.Питах и в хотел Его, но там ми се стори далече. Ясно е, че няма да имаме време за всичко и точно там срещам затруднение как да "навържа" обектите. Пристигаме по обед в града, имаме цял следобед, нощуваме, после един предиобед - дните са неделя и понеделник. Четох, че някои музеи са затворени събота и неделя, други почиват понеделник. Жалко, че няма как да си променя дните, защото са свързани с друго пътуване. Дали е добра идеята за безплатна обиколка на Пловдив. Прочетох, че започва от площад Ст.Стамболов пред Общината в 11ч. и 18 ч. Дали е актуална и има ли я на български език ?
За съжаление е възможно да чуете  малко гюбеци  ,поради наличието на малка циганска махала точно до локацията ви.
Иначе сте буквално на 1 мин от Стария град и неделя града е празен откъм коли и хора.В понеделник обаче ще е  ад.
Тук може да хапвате вкусни пици ,на 1мин от локацията ви https://www.google.bg/maps/@42.1480282,24.7551719,3a,75y,257.66h … e0!7i13312!8i6656
Иначе Античния театър и Римския стадион, Стария град,Капана и Главната може да ги обиколите още първия ден за няколко часа.Те са точно до вас.
За съжаление сте в такива дни от седмицата в който няма да може да се насладите на Пеещите фонтани,но пък имате много богат избор от други места.

Ето ви някой събития http://www.visitplovdiv.com//sites/default/files/events_2018_11_ … B8%D0%BB_bg_0.pdf

А може да видите и този сайт пътеводител http://www.visitplovdiv.com/bg
Вътре има и ТОП 10 места
Има пешеходни безплатни обиколки, в 11.00ч. и 18.00ч. Хубав вариант е при еднодневно посещение да се видят основни неща. Беседата е  на английски,  доколкото знам, продължителност около 2 ч. Ако решите да се присъедините -удобни обувки за калдъръмите  на Стария град.
Ето сайта им: https://freeplovdivtour.com/
 Благодаря за препоръките. Надявам се да нямаме проблеми с ромското население. Не съм си и помисляла за това какви съседи ще има, когато правих резервацията, но вече е платено. Беше ни важно да е с паркомясто и близо до центъра.Ще се възползваме от пиците сигурно, а нещо готвено къде може да хапнем на тръгване от Пловдив ( по обед ) и да може да се паркира там? Това за безплатните обиколки го гледах и аз, но на английски няма за съжаление да ни помогне - децата все още не са го усвоили. Дали няма такива на бг? Или да им звънна да питам някой няма ли да се навие за нас да направи това на бг? От опит знам, че е много по-добре да имаш беседа.
Само да вмъкна няма зоогическа градина.
  Здравейте! Завърнахме се от нашето пътуване, което мина и през Пловдив.Впечатлени сме от най-древния жив град в Европа и шести в света!Наистина улиците са разкопани и GPS ни даваше други маршрути, но попаднахме на много отзивчив домакин, който ни намери по пътя и ни съпровожда с автомобила си до апартамента. Отседнахме на две минути от Стария град в разкошен ап. заедно с гараж! Ако на някой му се наложи препоръчвам.Близостта на обектите ни даде възможност да разгледаме максимално за времето от един следобед и един предиобед. Направихме обиколка в Стария град по този ред - къща Ламартин, Клианти, Античен театър - за съжаление беше затворен, подготвяха концерт на М. Хранова и др., но поне отвън видяхме, взехме печати на децата, паметника на Сашо Сладура, църквата Св. Димитър, Жълтото училище. Спуснахме се покрай къщата-музей на Хр.Г.Данов, после ляво и се озовахме на Римски стадион, площада и Джамията ( за първи път влизам в джамия).Ядохме страхотно кюнефе точно на тази джамия. После се полутахме из уличките на кв. Капана. Отидохме до и минахме покрития мост на р.Марица ( там обаче се разочаровах от моста, можело е поне някъде по средата му да оставят празно от търговски обекти място, където туристите да се насладят на гледка към реката. В едно магазинче се помолих на служителя просто да погледам през прозорчето.) Близо до мост видяхме, но вече само отвън друга джамия. На сутринта направихме обиколка на центъра в търсене на хубави закуски и кафе, добрахме се до Сахат тепе ( не го качихме ), посетихме природонаучния музей ( малко след него случайно видях хотел Его, който ми препоръчахте в темата, но там щеше да ни излезе по- скъпо), музей на Съединението, после пак в Стария град - музей на фармацията и къща на др. С. Чомаков, където са изложени картини на Златю Бояджиев. Продължихме надолу, където се минава от един хълми на друг - там е църквата Св. К. и Елена, завихме и минахме под източната порта Хисар капия, пътьом видяхме и други обекти - историческия музей, но времето не ни стигна за още. Та останахме много доволни, особено децата. Предварително за всеки един обект си бях извадила по-важна информация и когато го наближим им я казвах, така и те се включваха напр. в търсене на надписа на Жълтото училище, издълбани надписи на седалките на римски стадион, кой ще открие коя е къщата Ламартин с несиметричните основи, защо е Ламартин и т.н. Оставихме си и за следващо посещение!
Desniki, чудесно. Видели сте доста неща, останали са ви още много за следващия път. Били сте на Джамбаз и Таксим тепе. Май сте пропуснали третото тепе от трихълмието- Небет. Там е най-старото селище по тези земи.
 Покритият мост е едно огрооомно недоразумение. Архитектурна грозотия с магазини тип сергии. В този си вид е от около 15 години, в началото имаше отворени пространства и някакви кафенета, но постепенно затвориха всичко и в крайна сметка получихме тази сюрреалистична влакова композиция. Wink
  Вярно, че има още много какво да се види.Бих прекарала цял ден в Стария град (обичам такива места). Много исках да отидем до градинката с фонтаните, която е правена от швейцарски градинар, да видим и сватбения подарък на царя - статуя от италиански склуптор,гребната база,но просто нямахме време, а и колко обекти не успяхме да посетим, но това ще е повод за нова визита на града.Направи ми впечатление обаче, че няма много чужденци и като цяло беше спокойно по обектите.След Пловдив прекарахме два дни в Старосел, а това е причина отново да се завърнем в района.
Доста богата програма сте направили, особено за със деца Simple Smile За чужденците... Или случайно е нямало специално за вас, или сте ги скипвали някак Simple Smile Градът е пълен с всякакви туристи, което е хубаво, и не толкова.
От Пловдив съм, но за мой срам не бях чувала за забележителност "Жълтото училище" и попитах Гугъл за него. Разбира се, че го знам и съм минавала много пъти от там, без да знам, че е забележителност. Но останах много учудена, че на стрийт-вю е замъглено. Някой знае ли защо? Май за пръв път ми се случва такова нещо. Обикновено замъгляват номера на коли, реклами, но цяла сграда ... newsm78
 Програмата ни беше максимум за минимум време. Наистина на моменти децата започваха да мрънкат, тогава бяха почивките за обяд, закуски и т.н. По принцип където ходим гледам да обиколим всичко, особено ако е свързано и с изучаваното в уч-ще. Например в музея на Съединението децата познаха картина от учебника, видяха най- пълноводната река в Бг, припомнихме от къде извира, минава, влива. Жълтото училище е крачка към независимата бг църква и образование.Ние поне така практикуваме като сме някъде и за нас има ефект - не се бъркат после реки, планини, градове, събития, които за съжаление , има деца в класа ни тотално неориентирани