Университети в Германия и други държави с немски език 11

  • 63 641
  • 774
# 60
Boiana Номерът, който съм посочила в основанието, е 13 разряден, ако това ти говори нещо. Но пък може в различните университети да е различно. Иначе доколкото си спомням от университета бяха изпратили инструкции на email на студентите как да се попълни нареждането.
Виж целия пост
# 61
Благодаря , Ясмина !Проблемът е , че синковецът ми даде 2 номера ,единият Verwendungszweck ( на листа за плащането ) и другият е
Matrikelnummer и аз не знам кой да използвам .

Не знам как се води по българските банки, но Verwendungszweck в Германия е нещо като основание за плащане. Например, ако поръчвам от интернет, под Verwendungszweck трябва да сложа номера на поръчката, за да знаят, закъде са парите. Aко плащам данък за телевизия и радио, под Verwendungszweck отива регистрационният ми номер към съответната служба.

Matrikelnummer е идентификационният номер на студента, който получава от университета. Този номер стои (в повечето случаи) в студентската карта и служи за идентификация при изпити, както и за достъп до онлайн-платформите на уни. Предпоалгам, че това, което трябва да се направи е под Verwendungszweck при превода на таксата да напишете Matrikelnummer-a. Попринцип със сигурнсот е обяснено някъде из страната на уни какво се пише при превод. Аз не уча в Бохум и не мога да 100%во сигурна информация.
Виж целия пост
# 62
Boiana от къде ще превеждаш парите? Има достатъчно мястно в основанието, но по принцип две имена, Ws18/19 и основанието за плащане, дългия номер в указанието трябва да изпишеш, Може да добавиш и
студентския номер в основанието. Пази си бележката - дай я на детето, ако има някакъв проблем да я покаже.
Виж целия пост
# 63
Boiana, синът ми също е приет медицина, но в LMU Мюнхен. При записването му дадоха указание какво да попълни при плащане: студентски номер/20182/ LMU, а на следващия ред: Immatrikulation WS 18/19. Направихме превода с това изписано основание.
Виж целия пост
# 64
Здравейте, майки! Имам поръчка от детето да пратя един колет до Германия .. с какво ще ми препоръчате да го пусна?
Виж целия пост
# 65
Миналия месец изпращах багаж за Виена със Спиди, имаха промоция за тази зона. Колетът пристигна на 4-ия ден.
Имайте предвид, че всички куриерски служби са засилили контрола и ако искате да изпращате домашно приготвени неща, няма да ви позволят.
Виж целия пост
# 66
на 12 ти изпратих колет със Спиди - четири дни седя в БГ - като им се обадих да питам какво става ми писаха, че има проблеми със складовата обработка и ще го изпратят на следващия ден. Чак тогава тръгна пратката за ДЕ. На 21 сутринта излезе, че е в депото за разпределяне - не ми даде опция да го пренасоча за събота, излизаха всички дати след това, включително и 29 септ (събота). Тогава му дадохме опцията: Place of deposit: Carport
В петък излезе, неуспешна доставка в 11.40 - никой не му е звънял . На немския тел на dpd не е успял получателя да се свърже, аз звънях в международния отдел на спиди да го насочат за нова доставка в петък следобяд или в събота - казах, че са писали на dpd но нямаше доставка.
Как процедират dpd в този случай?
Нямат ли опция да се избередиапазон от деня, в който да се достави пратката? Или да се остави във фоайето на сградата?

До сега е поличл над 10 доставки с DHL, дойче пост и разни други без никакъв проблем - само тези те са намерили начин да доставят пратката.

Нормално ли е да няма никой на адреса и въпреки това да не му звъннат на телефона да питат къде да оставят колета?
Виж целия пост
# 67

Нормално ли е да няма никой на адреса и въпреки това да не му звъннат на телефона да питат къде да оставят колета?


Това си е нормална практика.


Холандските куриери и те са подобни. Чакахме поръчка от Икеа в Херлеен и си седим чинно в общежитието. Дошъл камионът, но има бариера. Звъняли на телефона, но е бил грешно даден от нас (тук си признаваме вината). От бариерата се вижда блокчето, има-няма двадесетина метра. Ако беше БГ куриер, щеше да дойде и да звънне. Холандците обаче се прибрали обратно. После пък не можахме да се разберем с тях по телефона, че само на холандски говорят, та ходихме до Икеа отново.
Виж целия пост
# 68

Нямат ли опция да се избередиапазон от деня, в който да се достави пратката? Или да се остави във фоайето на сградата?

Нормално ли е да няма никой на адреса и въпреки това да не му звъннат на телефона да питат къде да оставят колета?

Поред на тези запитвания - не, да, да.
Виж целия пост
# 69
chrissy имаше опция да изберем 'доставка пред вратата' - това пред апартамента му или преде вратата на сградата е? Какво се разбирапод тази опция?
Виж целия пост
# 70
Ами аз не бих избрала такава опция, като нищо да го хвърлят пакета пред долната врата. ДПД не работят добре от това което съм чела, наскоро ни доставиха пакет, ако вътре нямаше тежести щеше да е направо сплескан, беше разпокъсан и съдържанието повредено. Затова и със Спиди не желая да ми пращат нищо понеже тук ги поема ДПД...Имахме мейл от тях да сменим деня на доставка ако желаем.
Иначе навсякъде има куриери които не си вършат работата, най-прясно, три пъти Икея ни връзва с час и аз си чакам..Чак като поискаш шефа за разговор се оправят нещата, буквално куриера пристигна пет минути след нас въщи и си взеха обратно дефектната стока.
Виж целия пост
# 71
chrissy имаше опция да изберем 'доставка пред вратата' - това пред апартамента му или преде вратата на сградата е? Какво се разбирапод тази опция?

Както дойде. Куриерите звънят на всички звънци поред в жилищните сгради, за да им отворят входната врата, след което се качват до съотв апартамент или ако ги мързи - хвърлят всичко на някой съсед от по-дилен (обикн 1ви) етаж и пускат листче (ако не, поне на сайта отразяват, че е доставено на съсед и обикн пише името на съседа).

Пред входната врата само упс са ни оставяли и то отдавна. Сега всички, на които даваме т.нар. Abstellgenehmigung или дават на съсед, или оставят пред вратата на апартамента, вече изчезна практиката да оставят пред вратата на блока. Но трябва изрично да се посочи опцията в сайта им (изисква регистрация).

Някои куриери дават опция да избереш ден за нов опит за доставка, някои даже дават приблизителен час на доставка (прозорец от около 3ч), който обикн спазват, но вече не помня кой куриер какви опции имаше...

По тел звънят само спедиторски фирми, да се прави разлика с куриери. Последните никога не звънят.

П.с. От години вече получаваме пратки, които ни оставят пред вратата или на съседи, в работното врдме на куриерите по правило ни няма вкъщи. Проблеми не сме имали, освен ако съседите не излязат нанякъде точно като идеш за пакета. Wink
Виж целия пост
# 72
Отвратителни са DPD.
Препоръчвам вариант - доставка от "български куриер". Обикновено от вашия град (в БГ) студентите си дават багажа на някой, който пътува веднъж седмично с бус до вашия град в Германия. Върху багажа си има залепена бележка с име и телефон на получателя. "Доставчикът" му звъни и се разбират кога и къде да предаде багажа.
Ние си знаем кой "куриерът" между Русе и Виена. Сега пак стягам куфар. Девойката ще лети само с ръчен багаж, а куфарът ще пътува с бус Simple Smile. Няма нерви, няма притеснения. Забравили сме за куриерски фирми. За голям куфар ще платим 20 евро.
Всичко е в сивата икономика, обаче. Бялата, за съжаление, се изложи.
Виж целия пост
# 73
В крайна сметка днес са оставили пратката във фоайето с формуляр за отзиви - младежът каза, че няма да се занимава да им пише отзиви... Simple Smile ПОне всичко е ОК след двуседмично пътуване и 2-3 дни нерви.
Яд ме е, че уж са голяма фирма, а не може да се заяви диапазон за достава - срещу доплащане разбира се.

За друг път ще търсим друг куриер или такъв като на Колди

Виж целия пост
# 74


За друг път ще търсим друг куриер или такъв като на Колди


Трябва да знаете ,че повечето български фирми , ползват DPD като фирма кореспондент да  я нарека. Пращаш от тук с българска фирма и в Германия поема DPD. Ние също имахме в Германия подобни проблеми с тях, а от Бг изпращахме с Aramex. От тогава не сме повторили да пращаме колет/не сме имали нужда/. Другия вариант да се провери близо  имат ли офис и да се вземе от офиса им.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия