Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Съвети за безопасно ползване на банкови карти при пътуване

  • 3 357
  • 11
Който иска летните пътешествия да приключат, пръв да хвърли пясък. И макар че лятото е към своя край, нека му се насладим с максимално много пътувания. А как започва всяка почивка? С две важни карти в джоба – личната и банковата. Ако за първата основното е да я вземете със себе си, то за банковата има 5 – 6 неща, на които е добре да обърнете внимание. Ето защо споделяме с вас няколко полезни съвета.

Какво покритие има картата?
Първото нещо, което трябва да направите, преди да тръгнете на път, е да проверите покритието на картите, които имате – дали е международно, местно или само за Европа. При пътуване в чужбина експертите препоръчват да си носим поне два различни вида карти – например Visa и MasterCard, дебитна и кредитна.

Докога е валидна картата и колко пари има в нея?
Поне две седмици преди пътуването е важно да проверите валидността на картите и да си припомните ПИН кодовете им. Така ще имате време за подновяване, ако ПИН-ът е забравен или срокът на картата изтича. На банкомат, в банката или в онлайн банкирането можете да видите колко пари има във всяка карта. Ако балансът кръжи смело около нулата, може да ги захраните и да разпределите наличностите така, че да ви е удобно.

Какви са таксите за теглене в чужбина?
Ако ще пътувате извън България, добре е да се запознаете предварително с условията за ползване на картите в съответната страна – какви са лимитите за теглене и има ли такса при плащане с карта на ПОС терминал, както и при теглене в брой от банкомат. Така може да се ползва картата, която предлага най-изгодни условия. Например картите на УниКредит Булбанк нямат такса за теглене от банкомат на групата УниКредит в Европа.

Какво покрива застраховката?
Ползвателите на кредитни карти вероятно имат застраховка. Как се активира тя и какво е покритието ѝ са въпроси, на които вие трябва да имате отговор. За да сте сигурни, че правите най-подходящия избор за вас, сравнете актуалните предложения.

Приятел в нужда се познава, нали?
Осигурете си допълнителна доза сигурност и спокойствие, като си запишете телефоните на центъра за контакт с клиенти на обслужващата ви банка, за да може да се свържете с нея, ако все пак възникне някакъв проблем. Телефонът за съдействие може да се види на гърба на всяка карта.

Бонус съвети
   Съхраняването на ПИН кода на картата на хартиен носител, на същото място, където е самата карта, е като да се возите в претъпкан автобус с отворена чанта, от която се подава солидна пачка банкноти.
   При покупка, още преди да въведете ПИН-а, е важно да проверите дали сумата, изписана на екрана, е коректна.
   При приключване на транзакцията не забравяйте картата и разписката.
   Ако имате SMS-нотификация – услуга, която повечето банки предлагат – бързо получавате известие за покупката. При нередност, съмнение, дублирано плащане и др., трябва да се обърнете веднага към търговеца. При липса на съдействие от негова страна, потърсете обслужващата банка.

Не забравяйте, че може да ни споделите теми и въпроси, които искате да обсъдим заедно с наши експерти от УниКредит Булбанк. Приятно пътуване!

Виж целия пост
# 1
На скоро ( миналият месец) бях в чужбина , картата ми към вашата банка е Vpay, в 2 държави не ми я прие постерминал за плащане. Към същата сметка имам и Мастер карта, с нея нямаше проблем. Пари имах в картата, защото щом не ми прие едната, веднага платих с другата. Писах на вашите колеги в офиса за проблема, получих някакъв стандартен отговор да отида до офис.  В писмото бях обяснила че съм в чужбина.  Искам да ви препоръчам да си оправите онлайн банкирането, изтеглените суми се виждат едва когато са осчетоводени, това е така от години. Мисля че трябва да поработите по този въпрос.
Виж целия пост
# 2
На скоро ( миналият месец) бях в чужбина , картата ми към вашата банка е Vpay, в 2 държави не ми я прие постерминал за плащане. Към същата сметка имам и Мастер карта, с нея нямаше проблем. Пари имах в картата, защото щом не ми прие едната, веднага платих с другата. Писах на вашите колеги в офиса за проблема, получих някакъв стандартен отговор да отида до офис.  В писмото бях обяснила че съм в чужбина.  Искам да ви препоръчам да си оправите онлайн банкирането, изтеглените суми се виждат едва когато са осчетоводени, това е така от години. Мисля че трябва да поработите по този въпрос.

Здравейте,

Всяка карта има описани характеристики в нашия сайт, които може да видите, както и да сравните различни карти, за да изберете най-подходящата за вас и нуждите ви. Това важи както за кредитните, като и за дебитните - https://www.unicreditbulbank.bg/bg/individualni-klienti/bankovi-karti/.

Оценяваме обратната връзка и се стараем да подобряваме продуктите и услугите си постоянно.  В момента за дебитни карти успешните операции се виждат на ниво карта в мобилното ни приложение веднага след извършването на операцията. Работим за добавяне на тази информация за кредитни карти, както и за неуспешните опити за операция.

Поздрави! Simple Smile

Виж целия пост
# 3
На скоро ( миналият месец) бях в чужбина , картата ми към вашата банка е Vpay, в 2 държави не ми я прие постерминал за плащане. Към същата сметка имам и Мастер карта, с нея нямаше проблем. Пари имах в картата, защото щом не ми прие едната, веднага платих с другата. Писах на вашите колеги в офиса за проблема, получих някакъв стандартен отговор да отида до офис.  В писмото бях обяснила че съм в чужбина.  Искам да ви препоръчам да си оправите онлайн банкирането, изтеглените суми се виждат едва когато са осчетоводени, това е така от години. Мисля че трябва да поработите по този въпрос.

Здравейте,

Всяка карта има описани характеристики в нашия сайт, които може да видите, както и да сравните различни карти, за да изберете най-подходящата за вас и нуждите ви. Това важи както за кредитните, като и за дебитните - https://www.unicreditbulbank.bg/bg/individualni-klienti/bankovi-karti/.

Оценяваме обратната връзка и се стараем да подобряваме продуктите и услугите си постоянно.  В момента за дебитни карти успешните операции се виждат на ниво карта в мобилното ни приложение веднага след извършването на операцията. Работим за добавяне на тази информация за кредитни карти, както и за неуспешните опити за операция.

Поздрави! Simple Smile


Изобщо не е вярно ,че плащането се вижда веднага. Проверих току- що.
Днес имам платени през карта в магазин , не са изобщо видими в мобилното он- лайн банкиране, с дебитна карта. Най- вероятно ще се появят в петък.
Виж целия пост
# 4
Към Уникредит - Искате Обратна връзка от клиентите, а им отговаряте със стандартно написано писмо по принцип, това как да се разбира?
Виж целия пост
# 5
На скоро ( миналият месец) бях в чужбина , картата ми към вашата банка е Vpay, в 2 държави не ми я прие постерминал за плащане. Към същата сметка имам и Мастер карта, с нея нямаше проблем. Пари имах в картата, защото щом не ми прие едната, веднага платих с другата. Писах на вашите колеги в офиса за проблема, получих някакъв стандартен отговор да отида до офис.  В писмото бях обяснила че съм в чужбина.  Искам да ви препоръчам да си оправите онлайн банкирането, изтеглените суми се виждат едва когато са осчетоводени, това е така от години. Мисля че трябва да поработите по този въпрос.

Здравейте,

Всяка карта има описани характеристики в нашия сайт, които може да видите, както и да сравните различни карти, за да изберете най-подходящата за вас и нуждите ви. Това важи както за кредитните, като и за дебитните - https://www.unicreditbulbank.bg/bg/individualni-klienti/bankovi-karti/.

Оценяваме обратната връзка и се стараем да подобряваме продуктите и услугите си постоянно.  В момента за дебитни карти успешните операции се виждат на ниво карта в мобилното ни приложение веднага след извършването на операцията. Работим за добавяне на тази информация за кредитни карти, както и за неуспешните опити за операция.

Поздрави! Simple Smile


Изобщо не е вярно ,че плащането се вижда веднага. Проверих току- що.
Днес имам платени през карта в магазин , не са изобщо видими в мобилното он- лайн банкиране, с дебитна карта. Най- вероятно ще се появят в петък.

Не би трябвало да има такова забавяне. Тъй като нямаме достъп до клиентска информация, може да се свържете с колегите ни на 15 333. В рамките на деня успешните плащания се отразяват в мобилното приложение.
Виж целия пост
# 6
Към Уникредит - Искате Обратна връзка от клиентите, а им отговаряте със стандартно написано писмо по принцип, това как да се разбира?


Опитваме се да съдействаме на всеки, който пише с въпрос или обратна връзка. Голяма част от услугите и продуктите са свързани с лична информация, до която ние нямаме достъп и е необходимо клиентите да се обърнат към нашите колеги.

Насреща сме за съвет и препоръка от наши експерти, а всички препоръки адресираме до отговарящите за това колеги. Simple Smile
Виж целия пост
# 7
На скоро ( миналият месец) бях в чужбина , картата ми към вашата банка е Vpay, в 2 държави не ми я прие постерминал за плащане. Към същата сметка имам и Мастер карта, с нея нямаше проблем. Пари имах в картата, защото щом не ми прие едната, веднага платих с другата. Писах на вашите колеги в офиса за проблема, получих някакъв стандартен отговор да отида до офис.  В писмото бях обяснила че съм в чужбина.  Искам да ви препоръчам да си оправите онлайн банкирането, изтеглените суми се виждат едва когато са осчетоводени, това е така от години. Мисля че трябва да поработите по този въпрос.

Здравейте,

Всяка карта има описани характеристики в нашия сайт, които може да видите, както и да сравните различни карти, за да изберете най-подходящата за вас и нуждите ви. Това важи както за кредитните, като и за дебитните - https://www.unicreditbulbank.bg/bg/individualni-klienti/bankovi-karti/.

Оценяваме обратната връзка и се стараем да подобряваме продуктите и услугите си постоянно.  В момента за дебитни карти успешните операции се виждат на ниво карта в мобилното ни приложение веднага след извършването на операцията. Работим за добавяне на тази информация за кредитни карти, както и за неуспешните опити за операция.

Поздрави! Simple Smile


Изобщо не е вярно ,че плащането се вижда веднага. Проверих току- що.
Днес имам платени през карта в магазин , не са изобщо видими в мобилното он- лайн банкиране, с дебитна карта. Най- вероятно ще се появят в петък.

Не би трябвало да има такова забавяне. Тъй като нямаме достъп до клиентска информация, може да се свържете с колегите ни на 15 333. В рамките на деня успешните плащания се отразяват в мобилното приложение.
Точно преди няколко дни разговарях с ваш служител и той ми обясни , плащане се вижда в он- лайн банкирането едва когато се осчетоводи, така че си променете сайта и бързината на обработка на данни, или направете така че поне направените плащания да се виждат в сайта като неосчетоводени. Има начини, защото други банки я имат тази опция, едва ли искате да си загубите клиентите заради липса на тази услуга.
Виж целия пост
# 8
Съпругът!
Потвърждавам! Имам карти на две банки Уникредит и още една друга.
Потвържденията със SMS от другата банка от която имам две кредитни карти получавам понякога дори и преди продавачката да разбере, че транзакцита е успешна.
от Уникредит дори и от дебитна в града ми има нужда от поне 5-10 минути за получаване на SMS. За отразяване в online банкирането не ми се говори изобщо. Няма как да разбера платена/оторизирана сума. След осчетоводяване се "вижда" но след дни.
Доста трябва да поработят от Уникредит в тая насока.
Виж целия пост
# 9
Съпругът!
Потвърждавам! Имам карти на две банки Уникредит и още една друга.
Потвържденията със SMS от другата банка от която имам две кредитни карти получавам понякога дори и преди продавачката да разбере, че транзакцита е успешна.
от Уникредит дори и от дебитна в града ми има нужда от поне 5-10 минути за получаване на SMS. За отразяване в online банкирането не ми се говори изобщо. Няма как да разбера платена/оторизирана сума. След осчетоводяване се "вижда" но след дни.
Доста трябва да поработят от Уникредит в тая насока.

Здравейте и благодарим за споделената обратна връзка. Предали сме я на колегите ни, отговарящи за това. Simple Smile
Виж целия пост
# 10
Ако има подобрение по тези услуги, ще бъде наистина голям напредък.
Виж целия пост
# 11
Миленски, за да получаваш веднага есемес при плащане, а не чак когато се осчетоводи транзакцията, трябва да поискаш (и да платиш допълнително) есемес известяване в реално време. В пакетните услуги, които банката предлага, се включва някакво известяване, но точно при осчетоводяване, а не веднага, т.е. в реално време. Затова трябва да се обясни какво точно ти трябва още при сключването на договора.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия