Тема за бързи въпроси и отговори - Всичко за нашите деца - Училищен блиц-Тема №2

  • 70 807
  • 752
# 270
...
Ти като загрижен родител би ли зарязала своите учениците по време на час, защото точно по това време е и приемното време на учителите на детето ти ?
Аз нямам проблеми с връзката с учителите на детето ми. Нито имам проблеми с получаването на информация за писмените изпитвания. Затова няма как да се стигне до излизане в работно време. Та ние се виждаме всеки ден, затова аз не съм ти критерий. А и аз не съм от онези майки, които контролират всичко и знаят подробности от програмата на децата си. Не вися с тях всеки ден.

А и някак си е несериозно да се оправдаваш с трудност да отделиш време в работно време за разговор по телефон, когато отделяш време за писане във форум във време, което е работно. Или приоритет е обсъждането на звездни компромати и Биг брадър?
Това по отношение на:
... Говоренето по телефон също изисква отделяне на време в работното ми време. ...
Виж целия пост
# 271
Проблемът е, че родителите едва ли знаят телефоните на всички учители.
А и 20 родителя да тръгнат да звънят за всяко контролно, не е удобно.
Такива неща според мен се решават на родителските срещи. Ако учител продължава да не ги дава, тогава може отново да се говори с него в приемното време.
Виж целия пост
# 272
Досега сме имали по една родителска среща само с класен ръководител. С останалите не. Аз съм родител, който следи и търси. Та ще се оправя. Но самата организация не е улесняваща комуникацията в никакъв случай. Напротив. За мен всичко е бюрокращина и " като се обърне колата, пътища много". По принцип няма никаква комуникация и екипна работа между родителите и учителите, не без помощта на министерството и самите учители. Иначе като завалят двойки, като стане проблем, инцидент, като има проблемно поведение или не дай Боже нещо фатално, друго се говори. Както и по документи де...
Както и да е.. Лиляна естествено няма вина за системата или за отделните учители и училища. Но имам чувството че родители и учители успяваме въпреки системата, а в същото време системата предлага чудесни извинения за немърлива работа и отношение.
Виж целия пост
# 273
Навремето имахме тетрадка за писмени упражнения, както и тетрадки за контролни и класни работи. Така всички писмени изпитвания се съхраняваха и виждаха от родителите безпроблемно. Днес с тази система с тестове такова решение е невъзможно. Но пък на всяко дете може да се изиска папка, в която да се съхраняват работите.
Виж целия пост
# 274
По мои спомени малко нещата зависеха от учителите. Имахме една госпожа по биология, даваше петминутка всеки час. И на няколко петминутки даваше оценка. Но както и да е. Прави ми впечатление напоследък, че или спомените ми са напълно избледнели, или всеки град, та дори всяко училище, са имали свои особености още навремето. Наскоро ми държаха сметка как така като ученичка в трети клас не съм била учила втора смяна до късно вечерта и че нямам право да се изненадвам от това. Ами така, при нас втора смяна започваше в по-горните класове, не в начален курс.
Виж целия пост
# 275
Като споменахте родителски срещи(по една всеки срок),при нас се говори общо за класа,но не и за всяко отделно дете.Според госпожите така било по закон.Иначе идват по всички предмети.Та ако и тестовете/контролните не се носят,то за нас остава само вариант оценка.Факт е,че цялата комуникация е нарушена и в действителност ,който иска подробности за детето си остава на вариант консултации.А те пък са в различни дни и часове..........болна тема.
Виж целия пост
# 276
В кварталното СУ родителските срещи са по 2 на срок, или поне така бяха до миналата година.
Значи общо 4 за учебната година. Пълна загуба на време за всички.
Виж целия пост
# 277
Да попитам и тук:

Обмислям идеи за РД на сина ми /11г./. Някой със съвет относно ескейп стаите?
Идеята ми е да посетим такава стая, но семейно, общо 6 човека. Ние двамата с баща му, рожденикът, двете му сестри, те са вече пълнолетни и още един младеж. Коя стая мислите е по-подходяща и за по-възрастни като нас? Няма да има деца на неговата възраст, а почерпката ще е на друго място.
Идеята е да се забавляваме всички и най-вече рожденикът.
Виж целия пост
# 278
При нас всеки последен четвъртък на месеца има приемен ден след 17,30 часа. Всички учители са в училище,  на видно място във фоайето има списък кой в коя стая се намира. Всеки родител, който проявява интерес за това как се справя детето му в училище може да отиде и да разбере. Не само в нашето училище е прието, а във всички, независимо дали е ОУ, СОУ, профилирана гимназия.
Виж целия пост
# 279

Въпрос.
От уч. тетрадка на Просвета, ЧП. Задачата е тип кръстословица, на стр. 22, търсим
5, Силата, поради която планетите обикалят о/о Слънцето

5 букви, 2рата е "о".

До тук 2ма физикохимици (единият - доктор на науките, професор, другият - доктор), двама химици (единият - доцент, доктор), един физик (доктор), един геофизик и един програмист не са чували за такава сила.
Склонна съм да предложа "бомба", както и конкретно място за залагането й, ама...

Някой срещал ли го е това?

Ей сегинка ще попитам и още един химик, преподавател в гимназия, но надеждите ми са минимални... така че - на вас разчитам, има ли нещо, различно от "бомба"?
Виж целия пост
# 280
Възможно е да е ФОКУС:

Периапсида се нарича точката от орбитата на даден обект, която е най-близка до централното тяло и в нея тялото се движи с най-голяма скорост, а апоапсида се нарича точката от орбитата, която е най-отдалечена и скоростта е най-малка. Ако орбитата е елиптична, централното тяло винаги се намира в единия фокус на елипсата (няма нищо забележително относно другия фокус). Правата, съединяваща двете апсиди, се нарича голяма ос на орбитата.
Виж целия пост
# 281
Не е възможно да е Фокус. Щот тоз фокус не е изобщо сила, а нещо съвсем друго. Силата, поради която планетите обикалят около Слънцето, е гравитацията и поне за сега, само такава. Просто грешка,но не е само тя.
  Днес си говорихме с моя мъж - прости инженери, без титли, че една от най-важните зависимости, които се използват най-често - Питагоровата теорема , моето дете в 9 клас не я е учило и няма да я учи. За сметка на това решава сложни задачи от комбинаторика, и търси монотонност на криви. Не съм против комплексното образоване, ама на практика учат много сложни неща, които повечето не разбират и накрая излизат тотално необразовани.
Виж целия пост
# 282
Dizzy Face
Това се очаква да се знае от втори клас?!
Божее. Пък аз се мръщих, че моята имаше за домашно да рисува/ лепи забележителности от родното селище и да измисля сувенир, който и да нарисува.
Виж целия пост
# 283
 Днес си говорихме с моя мъж - прости инженери, без титли, че една от най-важните зависимости, които се използват най-често - Питагоровата теорема , моето дете в 9 клас не я е учило и няма да я учи.
Въпреки че сегашните деветокласници са един вид жертви на прехода, тъй като завършиха основно образование по старата програма, а от осми учат по новата, няма да пропуснат Питагоровата теорема. Още в осми клас има задачи, които се решават с нея и учителят им трябва да е намерил време да я преподаде, знаейки, че по новата програма тя се учи първо в шести клас. Освен това е заложена и в учебната програма за девети клас.
Виж целия пост
# 284
Още в осми клас има задачи, които се решават с нея и учителят им трябва да е намерил време да я преподаде, знаейки, че по новата програма тя се учи първо в шести клас.
Ще се надяваме на 9 клас. Щот в 8 не намери време. Задачите ги видях, ама ги прескочи техния учител.Сега разгледах учебника за 9 клас. Питагоровата теорема е малко преди годишния преговор. Миналата година не взеха последните части от учебника. Не знам какво ще се случи тази година. Но да - ние сме преходния клас между две програми, което не оправдава изобщо писачите на учебници.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия