Детска градина до обяд

  • 6 818
  • 56
# 30
Авторката, успокой се. Не бързай със жалби по институциите. Всяка градина трябва да посочи каква форма на обучение прилага-целодневна или полудневна. Съответно като е целодневна, в правилника на ДГ се посочват часовете за прием и за изпращане на децата. В първа група учителите предпочитат децата да са по цял ден още от първия ден, защото по-лесно свикват с режима. Ако се взимат на обяд, после като останат за целия ден плачат не искат да лягат и чакат майките си. Това е в общия случай. Разбира се, ако има здравословни проблеми, трудна адаптация или някакви други основателни причини, изключения се правят. Просто говорете с директорката и госпожите, обяснете нещата и предполагам, че няма да имате проблем да си го взимате на обяд.
Виж целия пост
# 31
В яслите е така, но в градините е различно. Там все пак тече някакъв обучителен процес, не са просто ревливи бебета, на които сменят памперсите, хранят ги и се чудят как да ги занимават. В градините ги приучват на някакъв ред, създават режим, имат занимания, някак не става всеки да си ходи, когато реши. Все едно в училище да е така. Да, знам, че не говорим за ученици, но принципът е горе-долу същият. ОСвен това наистина смятам, че подлежат на контрол и санкции, ако липсват деца, които са писани като присъстващи.
Не е точно така. Заниманията са преди обяд, когато имат една или две ситуации според програмата по седмицата, от 12.30-13.00 подготовка за сън, следва слетобеден сън, закуска и свободна игра до взимане от родител. Като цяло заниманията са много малко, основно ги учат на дисциплина, обличане, събличане, хранене. Няма работа с някакви образователни или дидактически материали. Общо взето съм шокирана, имам чувството, че системата спи от 65 год. Почти съм убедена, че липсва индивидуален подход към децата.
Виж целия пост
# 32
Дори в първа група абсолютно всеки ден има работа с "образователни и дидактически материали". Наричат се познавателни книжки. Има учебно съдържание (държавен образователен стандарт). И в края на годината се прави диагностика дали е покрито учебното съдържание.
Виж целия пост
# 33
Имат, но са сутрин.
Жалба за затварянето м/у 4 стени трябва да има. Не е решение всички да си взимат децата на обяд, за да хванат малко светлина.
Виж целия пост
# 34
Ами всъщност не е задължително да са сутрин. Може и следобед. Учителките на групата решават.
Виж целия пост
# 35
В общинските детски заведения в София има целодневна и почасова организация. След като сте искали детето Ви да посещава ДГ само сутрин е трябвало да кандидатствате за почасова организация, а не за целодневна и тогава нямаше да питате как така няма да можете сама да определяте реда. Проверете за вариант за преместване на детето за почасово възпитание и обучение, ако градината предлага такова и има места.
Виж целия пост
# 36
Ами всъщност не е задължително да са сутрин. Може и следобед. Учителките на групата решават.
При нас беше задължително да са сутрин, следобед бяха забранени са малките. Големите имаха по 1 час само.

Mrs Jan, всъщност повече родители трябва да се надигнат, за да се въведе постепенното започване, както е в нормалните страни. Това не е затвор, нито говорим за големи хора. Всичко може да е много безболезнено, не е задължително да е гадно като в нашето детство.
Повечето учители също не виждат проблем всяко дете да изкара всяка точка от дневния ред. Присъствието в учебните часове е достатъчно. Ако не са си изяли филията с останалите или не са лежали на леглото 2 часа, нищо няма да им стане. И да не забравяме, че все пак това е място, на което ни гледат децата докато сме на работа, не е университет, в който има изпити...
Жената пита просто за началото, докато детето свикне, няма намерение да е винаги така...

Не знам, ние явно сме били попаднали на много либерална директорка и учители, но пък и децата бяха спокойни, не съм видяла негативен ефект от това, че не всички деца бяха там на всяка точка Hands Plus1
Виж целия пост
# 37
Човече, няма такова нещо като "забранено" за малките. Както вече казах е по преценка на учителките. Пише си го в нормативните документи.
Ама в случая това няма никакво значение.  Дори и да има занимания следобед, децата от първа група не подлежат на задължително обучение.
Виж целия пост
# 38
Жената пита просто за началото, докато детето свикне, няма намерение да е винаги така...
Не останах с такова впечатление от написаното от нея за храненето, заниманията с логопед и т.н.

Mrs Jan, всъщност повече родители трябва да се надигнат, за да се въведе постепенното започване, както е в нормалните страни. Това не е затвор, нито говорим за големи хора. Всичко може да е много безболезнено, не е задължително да е гадно като в нашето детство.
Имам личен опит с четири общински ДЗ в София и във всяко от тях първите дни за дете, което тръгва за първи път посещението е било само за няколко часа. Но... за не повече от 1-2 седмици, защото в противен случай детето свиква така и приспособяването му за оставане цял ден след това е по-трудно.
Виж целия пост
# 39
Дори в първа група абсолютно всеки ден има работа с "образователни и дидактически материали". Наричат се познавателни книжки. Има учебно съдържание (държавен образователен стандарт). И в края на годината се прави диагностика дали е покрито учебното съдържание.
Имат работа по ситуации, както писах. Закупихме си материялите, т.е.книжките и тези занимания са от веднъж до два пъти по 15 мин.сутрин. Напр.математика 15 мин., човек и общество 15 мин., друг ден имат български 15 мин. и това по тяхната програма е само сутрин. Все пак те си имат дневни, седмични програми. Тази рабора за мен е крайно недостатъчна, понеже сравнявам това, което съм видяла в частната градина: всеки ден работа с различни материали, рисуване с ръце, лепене на цифрички и букви с есресвени материали като боб, леща, ориз, царевица, садене на боб в саксийки, поливане и грижа за него после, рисуване по стени, апликяции всевъзможни, изобщо много креативни неща, при хубаво време постоянно на вън, включително се хранят на вън и прочие. Естественно сън много далеч от мисълта, че тук ще има пидибни неща, но те ме метнаха в другата крайност. Против естественото развитие на детето е да стои по 9 часа затворено в помещение и да не прави нищо кой зняе какво, освен да се учи на дисциплина.
Проблемът не е конкретно в моите очи и за моето дете, за мен проблем е, че няма адекватно отношение към потребностите на тези малки човечета, а те имат потребност освен от храна, вода и от движение и чист въздух. Съмнявам се, че този персонал може да работи с децс със СОП, не знам дали могат да работят с деца с дислексия, аутизъм или някакво генеративно разтройство в развитието.
Виж целия пост
# 40
Могат,могат.Аз имам позната,чиято детенцето и е със СОП и ходи в такава градина.
Виж целия пост
# 41
В общинските детски заведения в София има целодневна и почасова организация. След като сте искали детето Ви да посещава ДГ само сутрин е трябвало да кандидатствате за почасова организация, а не за целодневна и тогава нямаше да питате как така няма да можете сама да определяте реда. Проверете за вариант за преместване на детето за почасово възпитание и обучение, ако градината предлага такова и има места.
Благодаря за информацията, ще проверя как стои въпроса с пичасовата организация, ако има такава, защото подобна информация нямам. Когато подавах документи за градината не бяха на лице проблемите, с които се борим в момента, т.е. не ходихме на логопед. Също така нямах информация, че децата са затворени по цял ден. За взимането на обяд държа да е първите дни, за по-плавен преход и да свикне с мястото без особен стрес. За логооед такя или иначе ще трябва да  го взимам в дните, когато ходим. Като цяло писледното, което искам е да променям реда в градината, но желая и най-доброто за детето си, такс че в този слъчай ще преценя дали ще започнем градината или ще търсим друга.
Виж целия пост
# 42
Могат,могат.Аз имам позната,чиято детенцето и е със СОП и ходи в такава градина.
Със сигурност могат, но вие говорите за съвсем друга градина, друг персонал. Длъжни са да могат.
Проблемите са толкова много. Истината е, че Наредбата за приобщаващото образование не е разчетена и не се прилага. На пръв поглед за мен има проблеми:
*неинформираност на всички нива,
• инертност в работата,
• прикриване на реалната картина за детето,
• драматична настройка за ранната оценка на децата,
• лишаване от подкрепа - обща или допълнителна,
• непознаване на детайлите по нормативен документ,
• не се борави с документация,
• координатори - само на хартия,
• неидентифицирани потребности и затруднения на децата,
• липса на действащи екипи и т.н.
Всъщност това не са само мои наблюдения, а и на хората, които провеждат обученията в тази насока. А преките ми впечатления са конкретно от градината, която ще посещава моето дете. Не мисля, че биха се справили с дете със СОП, то по-скоро ще се гледа като останалите деца.
Все пак имани много добри градини, с много добри практики. Убедена съм, в случая аз визирам нещата, които не ми харесащват.
Виж целия пост
# 43
Ами всъщност тези 15 Мин. Занимания са задължителният минимум, които се планират предварително за цялата година. Иначе учителките ежедневно правят много повече занимания. Не само тези задължителните. Всичко , което си описала, че са правили в частната градина се прави и в държавната. Относно излизането вън, проблема е многото деца и прекалено малкото персонал. Но обикновено първа група не ги извеждат само в началото, докато свикнат. После ги вадят. Поне в повечето градини.
Виж целия пост
# 44
Ами всъщност тези 15 Мин. Занимания са задължителният минимум, които се планират предварително за цялата година. Иначе учителките ежедневно правят много повече занимания. Не само тези задължителните. Всичко , което си описала, че са правили в частната градина се прави и в държавната. Относно излизането вън, проблема е многото деца и прекалено малкото персонал. Но обикновено първа група не ги извеждат само в началото, докато свикнат. После ги вадят. Поне в повечето градини.
Надявам се да е така, просто останах с други впечатления от срещата. Все пак ние попитахме как ще протичат дните, с какво ще се занимават децата през времето до обяд най- вече. Съответно ни информираха, че ще ги научат основно на дисциплина, да стоят на столчета, да изпилзват прибори, да се обслужват, ще рисуват прости неща като кръгчета и права линия. Няма да апликират, ножичката се дава в трета група, за други занимания не се сещам, но те нямат материали. Ще се събират парички за фолмастери. Това е като цяло, а излизане в двора няма да има до края на първа група, защото децата са много, все още не могат да се обличат сами, на вън ке могат да ги контролират и това е от съображение за сигурност.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия