Истанбул [тема 46]

Мими, аз харесвам малки, спокойни градчета, Рим, Виена, разбира се, европейските по- ме влекат, Ориента не е за мен
Разбирам те! И сред моите близки има такива хора.

...Сега гледам полети до там и само да излезе нещо изгодно😄.
Ако видиш полети на прилични цени - казвай. И аз ще пиша тук, че явно има и други предпочитащи самолетите.
Дни наред чета, но от телефона не ми се пише, а искам и аз като Шебечето да кажа, че доста хора напоследък се измъкват с едно- две изречения.  Laughing
Не е честно.
Чакаме си разказите, моля!

Скрит текст:
Аз ползвам ТА, но само за транспорта и хотела, но иначе толкова съм намразила груповото посещение (с вечното блъскане да не се минем нещо  Mr. Green)по разните му обекти, че винаги съм предварително подготвена със собствена програма.
И това си е вълнуваща част от всяко пътешествие.
В момента съм започнала оттук- оттам да си попрочитам за Барселона, въпреки че ще е чак на пролет, ако всичко е ок.
А за Истанбул не спирам да си попълвам файла, това ми е като болест май.
И пак ми се ходи, да му се не види. Simple Smile
spoiler]
Влюбена съм в Истанбул! Revolving Hearts
Направо не знам от къде да започна, онзи ден се върнахме от екскурзията ни и искам пак да тръгна.
Записахме се с фирма Мирея Травел от Благоевград, иначе по договор бяхме с Глобус турс. Много съм доволна, тръгнахме от тук три автобуса като в нашият се качиха хора от София, Пловдив и т.н. Добра организация имаше + бонус посещение на борсата (имаше само половин час а беше лудница), фирмен магазин на Коска (половин час) и някаква фабрика за кожени облекла (за мен беше излишна при положение, че навсякъде в Истанбул има кожени якета). Тръгнахме в 18:30 от Благоевград и 20:00 от София. Водачката не поднесе почти никаква информация за града. Беше само "на панорамната това ще чуете, друго ще чуете". На границата минахме за няма и 2 часа на отиване и за час и малко на връщане, не ровиха багажа и супер бързо се минава. Стигнахме в 4:30 в Истанбул в хотел Декор. Хотела беше хубав, чист и много близо до трамвайната и метрото. Благодарение на темата тук и помощта на всички, си направих една кратка програма. Притеснявах, че няма да успея да се справя с транспорта, но не беше толкова трудно. Всички говорят английски, което много ме учуди.Останах потресена от това как пресичат улиците всички на червено.  Дори и да сте на организирана екскурзия с фирма, не си заслужава да ходите с групата и да се "снимате от автобуса". Останах очарована от Синята Джамия (все още е в ремонт) и Света София. Сапфира ме върна към спомените от 2014 и Empire State Building. Гледката беше невероятна а пък филмчето направо нямам думи( входа вече е 42 лири). На втория ден тръгнахме към площад Таксим и естествено музея на Мадам Тюсо, другото нещо което много харесах, доста по-малък е от този в Ню Йорк, но пък може да се обличаш като певците, актьорите и т.н. Заслужава си посещението на 100% (входа е 62 лири). Спуснахме се към Кулата Галата, разходка с корабче, задължителния балък екмек. На третия ден ходихме до Свети Стефан, друга красота, която трябва всеки да види. Исках да отидем до азиатският бряг, но се отказахме и тръгнахме на пазар. Grin Големи намаления по моловете и магазините около Лалели. Нямам търпение да се върна пак. Оставих частичка от сърцето си в Истанбул!
Здравейте на всички завърнали се от прекрасния град. Да си призная след първото ми посещение ( беше преди 10 г за цветница, студено+много вятър) не бях никак впечатлена от града. Благодарение на темата, която открих в началото на тази година, бавно и четейки разказ след разказ ( постарах се да прочета доста и от старите теми) започнах да се заразявам и с нетърпение чаках юни месец да видя града през очите на всички Вас, редовно пишещи момичета. И наистина този път Истанбул беше това омайно място, което сякаш влиза в съзнанието и вече си безвъзвратно пристрастен. Няма такова удоволствие да ходиш и попиваш от атмосферата, в град в който има всичко, и дори да се залуташ има възможност да откриеш нещо ново и интересно.
Специална благодарност на Beljata за упътването до магазинчето на Египетския пазар!!!
Здравейте! От две седмици и аз съм в предстартова организационна  треска за посещение на Истанбул. Ще пътувам с още две приятелки и едно съпружие на приятелката за респект:smile: Пътешествието ни е с Караджъ турс - тръгване на 4 октомври вечерта от София с връщане на 7 вечерта. Реално ще имаме петъка и съботата за разходки из града. Решихме да си направим сами програма за посещения и на мен са гласували доверие за тази задача, въпреки че съм ходила в Истанбул преди 16 г. само за ден. Хотелът ще е някъде в Лалели /все още не се знае кой точно/. Смятаме да се възползваме от бонус екскурзиите на ТА, стига да не пречат на програмата. Въпреки че изчетох последните три теми и доста неща придобиха образ в главата ми, май и доста се пообърках, та ще ви питам туй-онуй, като се сетя нещо. Първия ден /петък/ вероятно ще се спуснем с групата към историческия център, за да се поориентираме и оттам ще поемем сами. По препоръка на моя близка било най-удачно рано да се отправим към Долмабахче, да се опитаме да изпреварим лудницата, пък и в петък е по-особено времето за влизане в Синята джамия. Засега като за първо посещение се спираме на този дворец, пък другия път Топ капъ.Ако предприемем този ход, накъде е удачно да се насочим след Долмабахче? Втория ден сутринта имаме панорамна автобусна обиколка на Истанбул с преминаване на Азиатския бряг и посещение на българската Желязна църква „Свети Стефан“, от която мислим да се възползваме. Ще се радвам на идеи от Вас накъде е удачно да се насочим след Желязната църква? Мисля да посетим аквариума "Sealife" на тръгване, тъй като по програма минаваме на връщане със спиране в МОЛ Форум.Как се прави резервацията он лайн - ако може линк? Интересни за първо посещение ми се струват Света София, Синята джамия, Сапфир, Миниатюрк, Галата. Има ли начин за избягване на опашките за билети с он лайн купуване на билети или съответно ориентировъчно колко време отнема купуването на билети на касите на място - час, три? Ще се радвам ако се включите с идеи за една приятна и постижима програма за два пълни дни:hibiscus: Предварително благодаря на отзовалите се!
Днес ходихме до Сапфир, искахме да се качим на терасата.  Но понеже времето днес в Истанбул е студено и дъждовно се отказахме, защото на тази височина щеше да е още по-студено пък и мрачно няма да станат хубави снимки😁 Та видяхме, че за терасата има две цени като по-високата включва sky ride. Може ли някой, който е бил там скоро да опише какво представлява терасата и този скай райд най-вече, че като е по-хубаво времето тези дни мислим пак да отидем. Така или иначе до края на седмицата сме тук, стига времето да позволява искаме да посетим и други места.
Скай райда е 4Д кино със симулация на пътуване с хеликоптер.

А терасата е това
Момичета, завърнах се и аз. Очарована съм от Истанбул! Най-много ме впечатли разходката с корабче по Босфора, времето беше супер и направихме много снимки. Постоях в атмосферата на българската църква и не ми се излизаше оттам. Красота във всеки детайл!
На Египетския пазар 1 час беше крайно недостатъчен, ама гида толкова ни отпусна. Донесох си лешници, които ухаят на подправките от пазара като ги ядеш. Намерих магазинчето за кафе отвън, купих кафе за еспресо. Simple Smile Заведоха ни в музея Миниатюрк, защото не можахме да се качим до Пиер Лоти както беше по програмата. На лифта имаше голяма опашка. И така по-добре се получи. Хапвахме, пийвахме сок от нар, опитах кадаифа, баклавите ,кюнефето и печените кестени, разбира се. Simple SmileМагазинът за сладки Коска беше до хотела. Последния ден отидохме до аквариума, но за мола почти не остана време. Не направих никакви покупки, освен сладки изкушения и върнах немалка сума в България. Там или трябва да пазаруваш, или трябва да разглеждаш забележителности , ние правихме второто. Няма как за 2 дни и половина да правиш и двете.
Хотелът го препоръчвам горещо, той се намира до Университета, в търговска зона и на пешеходно разтояние от историческия център. Чисто, уютно и с голям избор от закуски сутрин. Хотел Бенлер.
Добро утро,момичета Simple SmileКак мога да стигна от Лалели до мол Истанбул,нещо не се справям с картата. Може и на лично.Предварително ви благодаря Simple Smile
В Долмабахче според мен трябва да се отиде рано, ние тръгнахме в 8,30 от хотела, към 9 да сме били там, бяхме третата група, но влязохме сравнително бързо. На излизане имаше поне 150 метра опашка, не преувеличавам. На корабчето също много ми хареса на мен, беше наето само за нашата агенция, като бяхме  2 техни групи. Отново имахме екскурзоводка, която през цялото време  ни говореше, разказваше, показваше. Харесаха ми също пеещите фонтани, много красив комплекс. Водиха ни и на един хълм, откъдето чудесно се виждаше нощен Истанбул. 4Д-то на Сапфир също е страхотно изживяване, особено за децата. Там пихме и най- хубавото кафе, еспресо де, аз турско не обичам
Една снимка от високо на Истанбул:

Снимката не е моя - от Фейсбук я взех.
Ако питането е към мен Wink, понеже аз писах,че сме си купили билети он-лайн, заповядай линка:

Стандартната цен а е 62 TRL, за групи над 10 човека - 55 TRL, а ние си ги купихме он-лайн за 39 TRL.
Има и комбинирани билети за аквариума, музея на Мадам Тюсо и Леголенд, както и други видове комбинации Simple Smile.
raja_nikol, вероятно гледката от Сапфир ви е опиянила прекалено за да харесате еспресото им. На мен и на групата (4 човека) изобщо не ни хареса. Това просто не беше кафе. Но с вкус не се спори Simple Smile

Най-хубавото еспресо (Лаваца) пихме в едно заведение в кв. Гюнешли. За това заведение имаше репортаж по Бтв, собственост е на преселници от България. Известно е като "Баничката" (има надпис на български). Еспресото от автомата на гара Сиркеджи също е добро (в сравнение с това на Сапфир).